4x4 cossun lambda anturi?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

4x4 cossun lambda anturi?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Joulukuu 29. 11:47:54 2004

Nyt pitäs suunnitella tohon cossu escoon lambda anturia alkuperäistä ei ole enkä mieluusti osta tosi kalliita n.400e
Et mites on käykö normaali lambda anturi ton alkuperäisen tilalle?
Seosmittari asennettiin voinko mut voinko ryöstää siitä anturista vai pitää ostaa toinenkin lambda ja tinata sekin putkeen kiinni?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Joulukuu 29. 12:57:54 2004

Omaani hommasin ihan samanlaisen anturin kuin vakio ATOY:lta, muistaakseni 130€ oli hinta. Seosmittarille mulla on oma anturi. Noin ainakin kaikki toimii OK.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 4x4 cossun lambda anturi?

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 30. 10:22:44 2004

Cosander kirjoitti:Nyt pitäs suunnitella tohon cossu escoon lambda anturia alkuperäistä ei ole enkä mieluusti osta tosi kalliita n.400e
Et mites on käykö normaali lambda anturi ton alkuperäisen tilalle?
Seosmittari asennettiin voinko mut voinko ryöstää siitä anturista vai pitää ostaa toinenkin lambda ja tinata sekin putkeen kiinni?
Ota samasta vaan, sisääntuloimpedanssi on kuitenkin niin pieni, ettei juuri vaikuta...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

hyvä ja halpa?

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Joulukuu 30. 10:28:09 2004

:? joo eikä kannata ostaa biltemasta edullista lambdaa...


pari olen saanut mykäksi alle 100 km ajolla..

aluksi pelaa mutt, ekankerran kunnolla ahdin lämpiää \ lamda.



--------------) ja sit se on susi... eikä jääny kun nintendon

haju.! :lol:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Joulukuu 30. 10:41:14 2004

Mites olis toi www.vpv-motorracing.com myymä lambda,itse ainakin ollut tyytyväinen ko. anturiin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Tammikuu 19. 19:13:39 2005

Turbo_IS kirjoitti:Omaani hommasin ihan samanlaisen anturin kuin vakio ATOY:lta, muistaakseni 130€ oli hinta. Seosmittarille mulla on oma anturi. Noin ainakin kaikki toimii OK.
Mistäs tuon lamda-anturin liitin löytyy konehuoneen puolelta? Eikös se eculle mene sitten siitä kuitenkin? Mitä vaikutusta jos anturia ei ole, niinkun tuossa mun ostoksessa tällä hetkellä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Tammikuu 19. 21:42:29 2005

paperman kirjoitti:Mistäs tuon lamda-anturin liitin löytyy konehuoneen puolelta? Eikös se eculle mene sitten siitä kuitenkin? Mitä vaikutusta jos anturia ei ole, niinkun tuossa mun ostoksessa tällä hetkellä.
Liitin on siinä turbon lämpösuojan kyljessä. Mulla oli ilmeisesti lambda rikki, ainakin lämmitysvastus oli poikki. Kävi kyllä ihan kohtuu hyvin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 20. 16:35:57 2005

Turbo_IS kirjoitti:
paperman kirjoitti:Mistäs tuon lamda-anturin liitin löytyy konehuoneen puolelta? Eikös se eculle mene sitten siitä kuitenkin? Mitä vaikutusta jos anturia ei ole, niinkun tuossa mun ostoksessa tällä hetkellä.
Liitin on siinä turbon lämpösuojan kyljessä. Mulla oli ilmeisesti lambda rikki, ainakin lämmitysvastus oli poikki. Kävi kyllä ihan kohtuu hyvin.
Mikähän tämä liitin mahtaa olla? http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... &PhotoID=6
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 20. 16:51:48 2005

paperman kirjoitti: Mikähän tämä liitin mahtaa olla?
http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... &PhotoID=6
Eipä ole auton alkuperäisiä liittimiä.. Hälyttimen piuhoja??
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Tammikuu 20. 17:34:43 2005

Moninapainen sen liittimen pitäisi olla? Kunhan nyt pääsis tutkimaan tuota värkkiä, mutta viikko pitäis vielä ootella. Osais ostaa anturin jo valmiiksi.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Tammikuu 20. 20:17:47 2005

paperman kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Liitin on siinä turbon lämpösuojan kyljessä. Mulla oli ilmeisesti lambda rikki, ainakin lämmitysvastus oli poikki. Kävi kyllä ihan kohtuu hyvin.
Mikähän tämä liitin mahtaa olla? http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... &PhotoID=6
´

Liitin on kolmenapainen ja muistaakseni kolmionmallinen ja lähempänä ilmansuodatinta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 23. 23:26:55 2005

4x4 cossun lambda makso fordilla toissakesänä 200e ku sellasen ostin..
#350

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Tammikuu 24. 7:24:25 2005

cosworthman kirjoitti:4x4 cossun lambda makso fordilla toissakesänä 200e ku sellasen ostin..
On tainnut hinnat vähän nousta,ihan hiljan kysytty tingitty hinta oli 350e

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Tammikuu 24. 10:19:18 2005

Cosander kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:4x4 cossun lambda makso fordilla toissakesänä 200e ku sellasen ostin..
On tainnut hinnat vähän nousta,ihan hiljan kysytty tingitty hinta oli 350e
Tarvikkeena 130€ ATOY tuo ainakin maahan. Sama anturi, mutta ilman liitintä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Tammikuu 24. 10:50:27 2005

Eikös tuohon kelpaa ihan tavallinen kolmella johdolla oleva anturi? Mulla on turbo vaihdettu, niin sen takia anturi puuttuu. Paikka on downpipessa. Eikös alkuperäinen ole pakopesässä?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

pm_cos
Viestit: 7
Liittynyt: To Toukokuu 6. 16:35:45 2004

Viesti Kirjoittaja pm_cos » Ma Tammikuu 24. 13:20:23 2005

Alkuperäinen on 3-johtoinen NTK titaani anturi 12mm kierteellä ja kiinni pakopesässä. Laita downpipeen titaani anturi, esim motonet näyttäis myyvän €114.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Tammikuu 24. 16:59:36 2005

Samaa aihetta..

Miten eroaa käytännössä noi Lambda anturit (lämmitettävä/kylmä). :?:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Tammikuu 24. 17:03:33 2005

pm_cos kirjoitti:Alkuperäinen on 3-johtoinen NTK titaani anturi 12mm kierteellä ja kiinni pakopesässä. Laita downpipeen titaani anturi, esim motonet näyttäis myyvän €114.
Tuota löytyy tarvikkeena tuolla pienellä 12mm kierteellä ja "normi" lambdan kierteellä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 25. 0:47:11 2005

Cosander kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:4x4 cossun lambda makso fordilla toissakesänä 200e ku sellasen ostin..
On tainnut hinnat vähän nousta,ihan hiljan kysytty tingitty hinta oli 350e
On joo vissiin vähän hinnat noussu, kerrottu taas sisäänostohintoja piillä :evil:
kyselin tänään fordilta cossun männänrekaita.. 149e/mäntä eikä kuulemma voi alennustakaan antaa, autoracingilla tais olla jotain 79e/mäntä
#350

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Tammikuu 25. 1:49:38 2005

cosworthman kirjoitti:kyselin tänään fordilta cossun männänrekaita.. 149e/mäntä eikä kuulemma voi alennustakaan antaa, autoracingilla tais olla jotain 79e/mäntä
Toi autoracinginkin hinta kannattaa tarkistaa, koska mulla on kuitti muistaakseni 2003 syksyltä ja renkaat siinä 536e yhteensä.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Tammikuu 26. 8:20:28 2005

Kävin ostamas aivan normaalin 3 piuhasen lambdan. Mut nyt pitäs asentaa noi piuhat mitenkähän ne pitää laittaa mitähän tietoo tonne lambdan pistokseen tulee? Kun näytti et joka johtoon +12v kun virta oli päällä?!
Ei kai sinne joka piuhaan virtaa pitäs tulla?
Mun käsityksen mukaan sinne pitäs tulla MAA ja +12v mut mitäs siihen yhteen? jotain muutama voltti?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Tammikuu 26. 8:23:51 2005

kolme johtoisessa yksi on signaali (valkoinen tai musta)
ja kaks saman väristä on lämmitys.
se tulee joko suoraan 12v tai boksin kautta 12v>0v
se vastus on muuttuva resistanssinen eli kun lämpee anturi niin resistansi lämpö vastuksessa kasvaa ja lämmitys teho pienenee ja virta vähenee.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 20. 11:54:13 2007

Turbo_IS kirjoitti:
Cosander kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:4x4 cossun lambda makso fordilla toissakesänä 200e ku sellasen ostin..
On tainnut hinnat vähän nousta,ihan hiljan kysytty tingitty hinta oli 350e
Tarvikkeena 130€ ATOY tuo ainakin maahan. Sama anturi, mutta ilman liitintä.
Olisko kellään tietoa mistä sitten saisi sopivia liittimiä tuohon tarvikelambdaan?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Maaliskuu 20. 12:00:28 2007

minkalainen se pitäs olla? tuolta saa jotain

http://www.vpv-motorracing.com/

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 20. 12:05:46 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:minkalainen se pitäs olla? tuolta saa jotain

http://www.vpv-motorracing.com/
Sellainen kolmionmallinen kolminapainen liitin. Tuolla ei ainakaan noiden kuvien perusteella ole sellaista.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Maaliskuu 20. 21:12:23 2007

SeppoJJ kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:minkalainen se pitäs olla? tuolta saa jotain

http://www.vpv-motorracing.com/
Sellainen kolmionmallinen kolminapainen liitin. Tuolla ei ainakaan noiden kuvien perusteella ole sellaista.
Vaihda koko liitin toiseen. Noi on ihan päteviä liittimiä mitä tuolta vpv:ltä saa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 20. 23:43:40 2007

Tuota... Semmonen välikysymys, että jotta notta oon kuullut että nuo pienemmällä kierteellä olevat lambdat olisivat myös signaaliarvoiltaan jotenkin erimoisia "normaaleihin" nähden. Onko asiassa mitään perää?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Maaliskuu 20. 23:56:10 2007

MouTine kirjoitti:Tuota... Semmonen välikysymys, että jotta notta oon kuullut että nuo pienemmällä kierteellä olevat lambdat olisivat myös signaaliarvoiltaan jotenkin erimoisia "normaaleihin" nähden. Onko asiassa mitään perää?
No joo..

Cossun vakio lamba tais olla jtn. titaani***-juttua (???), skaala hiukan erilainen kuin ns.normi-lambdassa. Ilmeisesti toimii ihan hyvin normillakin. Itse ostin tarvikkeena tuollaisen orggista vastaavan silloin, kun oli vielä vakio moottorin ohjaus. Ei ollut muistaakseni ihan hirveä hintaero noilla.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Maaliskuu 21. 10:20:40 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Tuota... Semmonen välikysymys, että jotta notta oon kuullut että nuo pienemmällä kierteellä olevat lambdat olisivat myös signaaliarvoiltaan jotenkin erimoisia "normaaleihin" nähden. Onko asiassa mitään perää?
Cossun vakio lamba tais olla jtn. titaani***-juttua (???), skaala hiukan erilainen kuin ns.normi-lambdassa. Ilmeisesti toimii ihan hyvin normillakin. Itse ostin tarvikkeena tuollaisen orggista vastaavan silloin, kun oli vielä vakio moottorin ohjaus. Ei ollut muistaakseni ihan hirveä hintaero noilla.
EI SAA edelleenkään sekoittaa zirkoni- ja titaanilambdaa. Zirkonilambda on se tavallinen malli, joka antaa jännitettä 0-1V ulos, mutta titaanilambda muuttaa resistanssia. Niitä ei voi siis vaihtaa keskenään. Titaaneja tosiaan taitaa olla 12mm kierteelläkin olemassa.

Vastaa Viestiin