T5 dokin perään
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
T5 dokin perään
Sopiskohan 2wd kytkin/vauhtipyörä/hammaskehä kiinni dokin kampuran perään? Meinaan jos laittas T5 lootan siihen...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Jep. Nimenomaan tarttis saada se cossun vauhtipyörä kiinni tai sitten jätän tekemättä. Noita patenttiratkasuita on tullut tehtyä jo yksi liikaa. 

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
- Paikkakunta: Tampere
Vauhtipyörä
Kyllä noi saa yhteen. Kuten jo todettiin, niin koppa menee heittämällä, mutta vauhtipyörä on tehtävä.
Minunkin pitäisi tehdä DOHC-koneen perään Cossun pyörän kopio. Täytyy vain katsoa offset cossun lohkon takapinnasta kytkinpintaan ja tehdä vauhtipyörästä samalla sopivan paksuinen.
Olikos muuten cossun käynnistinkehä 135 hammasta ja sama halkaisija kuin OHC/DOHC/Kent/... Eli mistähän mä sen irroitan?
Oma projektini odottaa vielä koneen purkamista, joten ihan heti ei tuollaista pyörää ole syntymässä.
Minunkin pitäisi tehdä DOHC-koneen perään Cossun pyörän kopio. Täytyy vain katsoa offset cossun lohkon takapinnasta kytkinpintaan ja tehdä vauhtipyörästä samalla sopivan paksuinen.
Olikos muuten cossun käynnistinkehä 135 hammasta ja sama halkaisija kuin OHC/DOHC/Kent/... Eli mistähän mä sen irroitan?
Oma projektini odottaa vielä koneen purkamista, joten ihan heti ei tuollaista pyörää ole syntymässä.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
- Paikkakunta: Tampere
Hammaskehästä
Onko se Cossun hammaskehä oikeasti suurempi, kun mielestäni se on ikään kuin upotettu sinne limpun sisälle. Cossun limpun halkaisija on inan pienempi kuin sen hammaskehän halkaisija hampaan pohjalta mitattuna.
Vai olenko väärässä. Nyt kaipaan faktaa enkä mutua
Vai olenko väärässä. Nyt kaipaan faktaa enkä mutua

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
OHC hammaskehän asennushalkaisija vauhtipyörässä: 258mm
Cossun vastaava: 266,5mm
Parin kympin tarkkuudella noin. Kattelin parista vanhasta piirustuksesta. Tietty se kertoo myös jotain, että Cossien vauhtipyörä ei mene OHC type-9 kytkinkoppaan suoraan, kun hammaskehä ottaa kiinni. DOHC hammaskehää en olekkaan muuten mitannut, mutta kaippa se on sama kuin OHC. Voin maanantaina huvikseen mitata yhdestä DOHC vauhtipyörästä.
Cossun vastaava: 266,5mm
Parin kympin tarkkuudella noin. Kattelin parista vanhasta piirustuksesta. Tietty se kertoo myös jotain, että Cossien vauhtipyörä ei mene OHC type-9 kytkinkoppaan suoraan, kun hammaskehä ottaa kiinni. DOHC hammaskehää en olekkaan muuten mitannut, mutta kaippa se on sama kuin OHC. Voin maanantaina huvikseen mitata yhdestä DOHC vauhtipyörästä.
#1193
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
- Paikkakunta: Tampere
DOHC vs OHC
DOHC:n ja OHC:n hammaskehät lienevät samat. Ainakin DOHC:n vetolevyn hammaskehä ja OHC:n hammaskehä näyttivät päällekkäin tarkasteltuna aivan samanlaisilta. Hammasluku 135. Sama kehä lienee kenttiläisessäkin, jos se on 135 hampainen ja startissa tällöin 10 hammasta. Englantilaisilla oli myös sitä 132 hampaan kehää, jolloin startissa piti olla 11 hammasta.
Onkos kellään ylimääräistä Cossun haamaskehää myytävänä?
Ja Cossun starttia...
Olikos joku etuvetoescortin startti yhteensopiva tuon T5 lootan kanssa?
Onkos kellään ylimääräistä Cossun haamaskehää myytävänä?
Ja Cossun starttia...
Olikos joku etuvetoescortin startti yhteensopiva tuon T5 lootan kanssa?