Just kasattu cossun kone

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Just kasattu cossun kone

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Maaliskuu 8. 21:15:02 2007

Kuinka kauan raplattaa ,kun ekan kerran käynnistää?
Kokeiin vain pyöräyttää ja katsoin ettei pensalinjat vuoda 5sek korkeintaan
aika rapinan piti.Huomenna kun saan öljynpainemittarin kiinni uskallan paremmin kokeilla kun näkee että ainakin paineet on jees.
Olo oli silti :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 8. 21:29:09 2007

useita minuutteja. joskus jopa kymmeniä minuutteja jos on tyhjät patruunat..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Maaliskuu 8. 21:35:13 2007

mul ei rallattanu ollenkaan.. mut yritinkin hieman esitäyttää niitä öljypurkissa... 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Maaliskuu 8. 21:43:05 2007

Laze kirjoitti:mul ei rallattanu ollenkaan.. mut yritinkin hieman esitäyttää niitä öljypurkissa... 8)
Mä purkasin kans ne ja pesin ultrapesurissa ja vähän öljyä sisään ,mutta ei varmaankaan täyteen.Kayanko öljuvälon sammumiseen menee?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 8. 21:45:19 2007

Mä pyöritän yleensä jakajan reijästä sitä ö-pumpun akselia hetken ennen starttia, että on koneessa öljyä jokapaikassa niin ei polttele övaloa niin kauan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Maaliskuu 8. 21:48:53 2007

Kannattaa pyöritellä paineita porakoneella. On niin nopea ja helppo homma. --> video

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 8. 22:21:10 2007

Mä pyörittelin paikalleen laitetun koneen ö-pumppua pitkän kuusiotangon puututtua kaasuletku,klemmari,virranjakaja ja akkuporakone virityksellä :)

Aina ei ole rallattanu ollenkaan ,mutta viimeksi oli kansi kokonaisena ja purkamatta about puoli vuotta pöydällä ja minuutin pari rallatti ahnaasti.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 8. 22:33:53 2007

Joskus jo aikaisemminkin olen kertonut omat kokemukseni noista nostajista, mutta kertaus on opintojen äiti :lol:

Eli ultraäänipestyt nostimet ja castrolin 10w60 tws motorsport öljyt niin reilu puoli tuntia ei riittänyt maksimissaan kolmen tonnin kierroksilla hiljentämään noita nostimia vaan piti käyttää pari kertaa kierrokset 5-6 tonnin välillä ennen kuin rauhoittuivat.
No sen jälkeen ne olivatkin melkein hiiren hiljaiset :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 8. 22:40:13 2007

Taikasana Castrol näköjään noissa nostimissa. Eräs käytettyjen cossujen maahantuoja mainitsi myös ko. öljymerkin käsittäneen öljynvaihtojen jälkeen on mennyt kuulemma uusiksi hytikkasarjoja. + Omat kokemukset Castrolin öljyjen sopivuudesta hieman tukisivat teoriaa -ei cossuun-. Ota nyt selvää...

Valvoline ja Mobil 5W-50 toimineet erinomaisesti

Nostimet saa ilmattua pitämällä öljyastiassa pinnan alla ja puristelemalla kunnes ilmantulo kanavasta loppuu. Ja sitten porakoneniksi; bilteman 6mm joustava klemmariavain, muovikahva päreiksi, kiinni porakoneeseen jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 8. 22:46:39 2007

jjs kirjoitti:Taikasana Castrol näköjään noissa nostimissa. Eräs käytettyjen cossujen maahantuoja mainitsi myös ko. öljymerkin käsittäneen öljynvaihtojen jälkeen on mennyt kuulemma uusiksi hytikkasarjoja. + Omat kokemukset Castrolin öljyjen sopivuudesta hieman tukisivat teoriaa -ei cossuun-. Ota nyt selvää...
´

oiskohan noin, mulla oli koneessa uudet hytikat ja castrolin öljyt, pari tuhatta kilsaa ja kaks hytikkaa oli rikki, siis ihan mekaanisesti ja muutkin naksutti aika lailla..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Maaliskuu 9. 0:05:08 2007

Itse en muuta laita kuin castrollia (tws ja sen edeltäjää, kesät talvet) kun on moottorit toiminut viimeiset 13 vuotta :roll: mutta kukin laittaa mitä tykkää.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Maaliskuu 9. 5:40:52 2007

cossuesco kirjoitti:Itse en muuta laita kuin castrollia (tws ja sen edeltäjää, kesät talvet) kun on moottorit toiminut viimeiset 13 vuotta :roll: mutta kukin laittaa mitä tykkää.
Mulla on castrol pönikkä ja uus suodatin hyllyssä,mutta ajan vain konetta 3 tuntia noilla öjyillä ja pudotan pois.Sitten suodatimen puukolla auki, vakoisen kangaan tai paperin päällä koputtelen suodattimen sisäkaluja .Näkyy heti jos on laakerimetallia tai joain muuta ylimääräitä ollut liikkeelä.Aina siellä jotain roskaa on just kasatussa koneessa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 9. 8:27:54 2007

cossuesco kirjoitti:Itse en muuta laita kuin castrollia (tws ja sen edeltäjää, kesät talvet) kun on moottorit toiminut viimeiset 13 vuotta :roll: mutta kukin laittaa mitä tykkää.
Kirjoitin koska osui silmään & korvaan nuo jutut juuri viime aikoina eri suunnilta, omien kokemusten lisäksi. Ei mollata Cassua, kts lähinnä mitä kokemuksia muilla on... Sulla hyviä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 9. 8:29:12 2007

Tää porapyöritys ehdottomasti ohckossu maailmassa kun ekoja savuja otetaan. Joskus raplattaa hetken ja hiljenee ja mulla on joskus käyny niin että yks tai kaks jää naputtaa. Hetken ajon ja reippaan kierrosten jälkeen pitäisi hiljentyä kokonaan.
Tää öljy eipäs juupas hyppää kanssa silloin tällöin esiin ja mulla on toiminu KAIKKI LAADUKKAAT TÄYSSYNTISET. Kovista nokista ja jousipaineista ei tietoa ole kossun kohdalla mutta harvalla niitä edes on. Vakio (ja ainakin +150hv) kyllä toimii jos se on mekaanisesti muuten kunnossa.
Eri öljyillä kulutus heittää hieman mutta mulle on ainakin aivan sama viekö tonnilla desin vai kaks.
Ite käytin Castrol tws ja kokeilin mobil 1 :stä eikä eroja näkyny, saattoi kuluttaa mobililla vähiten, vaikka on melko liruu kuumana.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Pe Maaliskuu 9. 10:16:43 2007

Hietetääs tähän kun on vähän sinne päin jutustelua.

Eli kun on juurikasattu kone, niin laitatte heti ensimmäisiksi öljyiksi castrolin täyssynteettistä? Mulle on monista lähteistä sanottu että ensin parisataa mennään halvoilla mineraali öljyillä, jotta kone hieman tekeytyy. Sitten vasta laatuöljyt sisään. Miten on?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Maaliskuu 9. 10:33:18 2007

Mulla oli mineraaliölöjyt sisällä ensimmäiset 400km. Näin suositeltiin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Maaliskuu 9. 11:02:42 2007

Vesku kirjoitti:Mulla oli mineraaliölöjyt sisällä ensimmäiset 400km. Näin suositeltiin.
samallalailla tein ite ainoa et käyttelin konetta jonkun aikaa ja vaihoin taas uudet joilla ajoin muutaman sata ja sit valvolinet.hyvin ruletti 8)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Maaliskuu 9. 12:10:50 2007

Jos männät tai männänrenkaat on vaihdettu niin niiden mukana tulee yleensä ohjeet millaista öljyä on syytä käyttää, Wiseco taisi esim. suositella mineraalia ensin muutamaksi sadaksi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 9. 18:51:08 2007

Mitenkäs muuten hieman aihetta sivuten tuo sisäänajo, (jos lähes kaikki koneessa uutta). Jossain luin ohjeet että kone käymään ja lämmittää normaalilämpöiseksi ja liikkeelle. Ensin pienemmällä kaasulla ja kierroksilla vetoa ja moottorijarrutusta muutaman kerran ja sitten isommalla kaasulla ja kierroksilla samaa jonkin aikaa ja lopuksi about 3/4 kaasulla ja 3/4 kierroksilla vetoja ja moottorijarrutuksia

Entäs sitten kun on miljoona viissataatuhatta asiaa tarkistettavana/säädettävänä ennenkuin liikkeelle yleensä pääsee (ruisku säädettävänä, sytkät ymsyms)

Vai mikä on ns "oikea tapa" tai miten olette yleensä tehneet

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Maaliskuu 9. 19:09:14 2007

Itse kun tuon koneen rakensin (uudet männät, porautus, laakerit jne) niin olen vain lämmittänyt ennen kovaa ajoa. Muuten olen "normaalisti" ajanut. 400km ajettu, pian öljyt vaihtoon. Läppäriä olen pitänyt mukana vielä ajossa jatkuvasti, jotta näkee seokset jatkuvasti ja kun ei ole vielä tietenkään näillä kilsoilla täydellisissä säädöissä muutenkaan.

Ja luonnollisesti kun lopettanut ajon, niin minuutin pari käyttänyt tyhjiksellä ennen sammutusta.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 9. 20:36:57 2007

Toi 10w-60 öljyjen sopimattomuus cossun venan painimiin on asioista tietämättömien juttua.
Voi olla et mobilin hulevedet täyttää hytikan nopeammin,mutta hiukankin enemmän ajetun kannen kanssa toimii castrol/teboilin extreme paremmin.
Mulla vanhan kannen kanssa naputti yks venanpainin lämpimänä mobil 5w-50 öljyllä hiukan. Castrolilla ja teboilin extremellä ei lainkaan.

Ja jos castrolin 10w-60 öljyllä saa hytikat viallisiksi ,niin öljy on vaan tekosyy johonkin muuhun mokaan.

Ja pakko sanoo ,et cossussa ei ole venan nostimia lainkaan. Tosi usein niin kumminkin luullaan :wink: Tietty jousi on venan nostin.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Maaliskuu 9. 22:05:32 2007

KtK kirjoitti:Toi 10w-60 öljyjen sopimattomuus cossun venan painimiin on asioista tietämättömien juttua.

Ja jos castrolin 10w-60 öljyllä saa hytikat viallisiksi ,niin öljy on vaan tekosyy johonkin muuhun mokaan.
okei, meen vielä jatko-opiskelemaan cossun tekniikkaa. ja harjoituskokoan vielä muutaman moottorin.. jjs, mee sä myös kun kerran asiasta vihjailun aloitit.. :wink: :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 9. 22:28:33 2007

Niinkuin sanoin ,joku muu syy kuin öljy on ne hytikat hajottanu. 30000km ei ole mulle tuottanut ongelmia. Liian paljon viritetty pikkuinen 2litranen kone luultavasti. Vaikka kuin olis tekniikka omistajan hallussa ,niin +500Hv pikkusesta koneesta ei ainakaan minkään osien kestoa paranna.

Mutta tää öljykysymys on näköjään ainainen ongelma. Olen eräältä rallisprint harrastajalta saanu sellaiset kiroukset mobilin ralliformulaan cossussa,et ei mitään julkasukelposta sen suusta tullu ja nyt jotkut sit taas ylistää samaa öljyä. Mulla on kumminkin 10w-60 öljy toiminu cossussa paremmin kuin mobilit.
Viimeksi muokannut KtK, Pe Maaliskuu 9. 22:41:40 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Maaliskuu 9. 22:41:13 2007

Timo kirjoitti:
KtK kirjoitti:Toi 10w-60 öljyjen sopimattomuus cossun venan painimiin on asioista tietämättömien juttua.

Ja jos castrolin 10w-60 öljyllä saa hytikat viallisiksi ,niin öljy on vaan tekosyy johonkin muuhun mokaan.
okei, meen vielä jatko-opiskelemaan cossun tekniikkaa. ja harjoituskokoan vielä muutaman moottorin.. jjs, mee sä myös kun kerran asiasta vihjailun aloitit.. :wink: :lol:
Kuule eikös sunkinTimo nyt olis paras vaihtaa Nesteen täyssynteettiseen 5w-40 , me saadaan sitä aina purkit joululahjaksi kun meillä on nesteen lämpölaitos.Olen saanut sillä öljyllä kuluttamaan tasan kaikki autot oljyä joihin sitä kitsaudessani olen laittanut.Mulla on useampi ralli,srintti,kiihdytys kaveri ja itsekkin olen aina käyttänyt castrolia kun kun haluan olla varma että öljy ainakin pelaa. :lol: :lol:
Viimeksi muokannut ls454, Pe Maaliskuu 9. 22:46:03 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 9. 22:43:59 2007

ls454 kirjoitti:
Timo kirjoitti:
KtK kirjoitti:Toi 10w-60 öljyjen sopimattomuus cossun venan painimiin on asioista tietämättömien juttua.

Ja jos castrolin 10w-60 öljyllä saa hytikat viallisiksi ,niin öljy on vaan tekosyy johonkin muuhun mokaan.
okei, meen vielä jatko-opiskelemaan cossun tekniikkaa. ja harjoituskokoan vielä muutaman moottorin.. jjs, mee sä myös kun kerran asiasta vihjailun aloitit.. :wink: :lol:
Kuule eikös sunkin nyt olis paras vaihtaa Nesteen täyssynteettiseen 5w-40 , me saadaan sitä aina purkit joululahjaksi kun meillä on nesteen lämpölaitos.Olen saanut sillä öljyllä kuluttamaan tasan kaikki autot oljyä joihin sitä kitsaudessani olen laittanut.Mulla on useampi ralli,srintti,kiihdytys kaveri ja itsekkin olen aina käyttänyt castrolia kun kun haluan olla varma että öljy ainakin pelaa. :lol: :lol:
Joo ,ainakin mobilin 5w-40 meni ennen koneremppaa läpi cossusta niinkuin kusi lumesta.

Tohon öljykysymykseen sen verran vielä ,et olisko se öljy aina paskaa ,mitä on ollut koneessa sen kilahtaessa :lol:

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Maaliskuu 9. 22:49:24 2007

KtK kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
Timo kirjoitti: okei, meen vielä jatko-opiskelemaan cossun tekniikkaa. ja harjoituskokoan vielä muutaman moottorin.. jjs, mee sä myös kun kerran asiasta vihjailun aloitit.. :wink: :lol:
Kuule eikös sunkin nyt olis paras vaihtaa Nesteen täyssynteettiseen 5w-40 , me saadaan sitä aina purkit joululahjaksi kun meillä on nesteen lämpölaitos.Olen saanut sillä öljyllä kuluttamaan tasan kaikki autot oljyä joihin sitä kitsaudessani olen laittanut.Mulla on useampi ralli,srintti,kiihdytys kaveri ja itsekkin olen aina käyttänyt castrolia kun kun haluan olla varma että öljy ainakin pelaa. :lol: :lol:
Joo ,ainakin mobilin 5w-40 meni ennen koneremppaa läpi cossusta niinkuin kusi lumesta.
Menin aikoinaan penkittamään Audia ,siellä oli ehdoton ehto ettei koneessa ole Mobilin öljyä
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Maaliskuu 10. 0:14:02 2007

Näistä öljyistä saa varmaan pitkänkin keskustelun aikaan? Mutta itse olen nyt parin vuoden aikana omistanut Cossunkin jos toisenkin ja aina olen käyttänyt Castrolin Tws:ää. Valvolinea kokeilin kerran. Mutta nostajat piti öljyn vaihdon jälkeen sellaista meteliä, että laskin ne saman tien pois koneesta ja laitoin Castrolit takaisin. Hiljeni kerta laakista! Ja toinen omakohtainen kokemus viime talvelta kilpa-autossa. Valvolinet koneeseen sisäänajojen jälkeen. Kymmenen kovaa kierrosta jääradalla ja oljynpaineet tyhjäkäynnillä 1.3 bar. Laitetiin seuraavaksi Castrolin öljyt ja saman ajomäärän jälkeen paineet tyhjäkäynnillä 2 bar! :roll: Jäsenten välisissä sitten karkasi öljyt koneesta tunnetuin seurauksin, mutta ei ollut öljyjen vika. :wink: Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia ja jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Maaliskuu 10. 5:19:24 2007

paperman kirjoitti:Näistä öljyistä saa varmaan pitkänkin keskustelun aikaan? Mutta itse olen nyt parin vuoden aikana omistanut Cossunkin jos toisenkin ja aina olen käyttänyt Castrolin Tws:ää. Valvolinea kokeilin kerran. Mutta nostajat piti öljyn vaihdon jälkeen sellaista meteliä, että laskin ne saman tien pois koneesta ja laitoin Castrolit takaisin. Hiljeni kerta laakista! Ja toinen omakohtainen kokemus viime talvelta kilpa-autossa. Valvolinet koneeseen sisäänajojen jälkeen. Kymmenen kovaa kierrosta jääradalla ja oljynpaineet tyhjäkäynnillä 1.3 bar. Laitetiin seuraavaksi Castrolin öljyt ja saman ajomäärän jälkeen paineet tyhjäkäynnillä 2 bar! :roll: Jäsenten välisissä sitten karkasi öljyt koneesta tunnetuin seurauksin, mutta ei ollut öljyjen vika. :wink: Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia ja jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
Nesteeen öljy on ainakin ohut ja se toimii kuin moottorin pesuna kaikki moska liikkeelle .Tunnen kavereta jotka on käyttänyt sitä uudessa autossa ja toimii hyvin.Yleinsä öljyä ei saa mennä vaihtamaan käyttyyn moottoriin.
Kokemusta löytyy ,tää ei ole mikään mutu juttu.Sisäänajossa tollainen nesteen öljy ajaa asiansa .Käyttaa paikallaan pari kertaa 1/2 tuntia.Laskee öljyt pois ,avaa vaikka puukolla suodattimen kuori ja kopistelee valkoisen kankaan päällä filtteriosa niin näkee heti mitä roskaa koneessa on liikkunut.Sitten Castrollit ja uusi suodati koneeseen ja paanalle. :driv Mulla on olluy näitä viriitettyjä vehkeitä 30vuoden ajan :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Maaliskuu 10. 10:40:30 2007

ls454 kirjoitti:Laskee öljyt pois ,avaa vaikka puukolla suodattimen kuori ja kopistelee valkoisen kankaan päällä filtteriosa niin näkee heti mitä roskaa koneessa on liikkunut.
Jaa, miksi?
Ihanko mielenkiinnosta noita suodattimia puukottelet vai meinasitko että laittaa ne koneesta irronneet osat sinne takas parempien öljyjen mukana :)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Maaliskuu 10. 10:42:05 2007

Paperman mainitsi ton öljynpaineen nousun castrolilla. Nimenomaan se hiljensi yhden naputtavan venanpainimen ns. vanhassa kannessa verrattuna rally formulaan.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Maaliskuu 10. 14:03:31 2007

SHR kirjoitti: Tää öljy eipäs juupas hyppää kanssa silloin tällöin esiin ja mulla on toiminu KAIKKI LAADUKKAAT TÄYSSYNTISET. Kovista nokista ja jousipaineista ei tietoa ole kossun kohdalla mutta harvalla niitä edes on. Vakio (ja ainakin +150hv) kyllä toimii jos se on mekaanisesti muuten kunnossa.
Eri öljyillä kulutus heittää hieman mutta mulle on ainakin aivan sama viekö tonnilla desin vai kaks.
Ite käytin Castrol tws ja kokeilin mobil 1 :stä eikä eroja näkyny, saattoi kuluttaa mobililla vähiten, vaikka on melko liruu kuumana.
Eipä tuo öljyä kuluta vieläkään, Mobilin ykkösiä viiden tonnin välein vaihdellu, eikä kyllä lisäilyn tarvetta oo ollu. Mistähän sitte johtuu... Saattas joku toinen merkki pysyy paremmin kuorien sisällä, mut pieni hikoilu ei mua ainakaan haittaa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 10. 16:38:49 2007

shr1 kirjoitti:
SHR kirjoitti: Tää öljy eipäs juupas hyppää kanssa silloin tällöin esiin ja mulla on toiminu KAIKKI LAADUKKAAT TÄYSSYNTISET. Kovista nokista ja jousipaineista ei tietoa ole kossun kohdalla mutta harvalla niitä edes on. Vakio (ja ainakin +150hv) kyllä toimii jos se on mekaanisesti muuten kunnossa.
Eri öljyillä kulutus heittää hieman mutta mulle on ainakin aivan sama viekö tonnilla desin vai kaks.
Ite käytin Castrol tws ja kokeilin mobil 1 :stä eikä eroja näkyny, saattoi kuluttaa mobililla vähiten, vaikka on melko liruu kuumana.
Eipä tuo öljyä kuluta vieläkään, Mobilin ykkösiä viiden tonnin välein vaihdellu, eikä kyllä lisäilyn tarvetta oo ollu. Mistähän sitte johtuu... Saattas joku toinen merkki pysyy paremmin kuorien sisällä, mut pieni hikoilu ei mua ainakaan haittaa.
Joo-o, on nää ihme juttuja, meinaa nää mielipiteet :)
En tiedä ootko jaksanu lukea kun aikoinaan tein oikein kokeen kun täällä väitettiin että mobil 1 ei pysy kossun koneen sisällä/aiheuttaa konerikon. Laitoin ne sitten kesällä vaihdon yhteydessä sisään ja eikun raiteille. Ajelen yleensä nätisti repimättä mutta silloin tällöin vedätetään välillä tappiinkin asti (se tarkoittaa mittari pohjaan) ja siihen sisältyi rata-ajoakin ihan riittävästi ja ei vaan kuluttanu eikä hajonu. Päästelin 4000km eikä alaviivaan pudonnu.
Vieläkin väitän että ehjä kone ei kohtuuttomasti kuluta ja toimii kyllä yleisillä laadukkailla öljyillä.
Uskomus vain vahvistuu jos ei se vieläkään kuluta ja sillä on kumminkin vedetty kertakasauksella kohta lähemmäs satku kuin 50tkm? itse ajoin noin 40tkm sillä koneella. Se ulospäin hikoilu on harmillista mutta johtuu cometic pellistä mutta eipähän mee pahvi, tarkista momentti aikaajoin.
Ai niin, ootko ajatellu että jos se mobil 1 kusi viekin sulta nokkahihnoja?? :)
Vaikka noin 350hv onkin säälittävä vakiomopo tässä huimasti kehittyneessä kossuyhteiskunnassa niin edustaa rasitukseltaa kuitenkin keskitasoa.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Maaliskuu 10. 16:47:53 2007

Laittaa tollaset nostimet niin ei nakuta :lol: :lol:

Mekaaninen nostin(oma valmiste)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Maaliskuu 10. 17:08:15 2007

SHR kirjoitti:
shr1 kirjoitti:
SHR kirjoitti: Tää öljy eipäs juupas hyppää kanssa silloin tällöin esiin ja mulla on toiminu KAIKKI LAADUKKAAT TÄYSSYNTISET. Kovista nokista ja jousipaineista ei tietoa ole kossun kohdalla mutta harvalla niitä edes on. Vakio (ja ainakin +150hv) kyllä toimii jos se on mekaanisesti muuten kunnossa.
Eri öljyillä kulutus heittää hieman mutta mulle on ainakin aivan sama viekö tonnilla desin vai kaks.
Ite käytin Castrol tws ja kokeilin mobil 1 :stä eikä eroja näkyny, saattoi kuluttaa mobililla vähiten, vaikka on melko liruu kuumana.
Eipä tuo öljyä kuluta vieläkään, Mobilin ykkösiä viiden tonnin välein vaihdellu, eikä kyllä lisäilyn tarvetta oo ollu. Mistähän sitte johtuu... Saattas joku toinen merkki pysyy paremmin kuorien sisällä, mut pieni hikoilu ei mua ainakaan haittaa.
Joo-o, on nää ihme juttuja, meinaa nää mielipiteet :)
En tiedä ootko jaksanu lukea kun aikoinaan tein oikein kokeen kun täällä väitettiin että mobil 1 ei pysy kossun koneen sisällä/aiheuttaa konerikon. Laitoin ne sitten kesällä vaihdon yhteydessä sisään ja eikun raiteille. Ajelen yleensä nätisti repimättä mutta silloin tällöin vedätetään välillä tappiinkin asti (se tarkoittaa mittari pohjaan) ja siihen sisältyi rata-ajoakin ihan riittävästi ja ei vaan kuluttanu eikä hajonu. Päästelin 4000km eikä alaviivaan pudonnu.
Vieläkin väitän että ehjä kone ei kohtuuttomasti kuluta ja toimii kyllä yleisillä laadukkailla öljyillä.
Uskomus vain vahvistuu jos ei se vieläkään kuluta ja sillä on kumminkin vedetty kertakasauksella kohta lähemmäs satku kuin 50tkm? itse ajoin noin 40tkm sillä koneella. Se ulospäin hikoilu on harmillista mutta johtuu cometic pellistä mutta eipähän mee pahvi, tarkista momentti aikaajoin.
Ai niin, ootko ajatellu että jos se mobil 1 kusi viekin sulta nokkahihnoja?? :)
Vaikka noin 350hv onkin säälittävä vakiomopo tässä huimasti kehittyneessä kossuyhteiskunnassa niin edustaa rasitukseltaa kuitenkin keskitasoa.
Aikani jaksoin itsekin ihmetellä tätä Mobilin mollaamista mutta kun hommasta ei tullut lasta eikä pas*aa niin jätin asian seuraamisen. Tuli kuitenkin ajettua cossulla 5 vuotta ja n. 80000 kilsaa Mobil Formula 1 öljyillä, vaihtovälinä 5000 kilsaa. Toki auto oli oikeasti 204 heppainen vakio eikä tällainen nykyään niin perus 350 heppainen cossu :D

Nyt tuossa nykyisessä pakoputkiviritteisessä vakiossa on ne Castrol TWS Motorsport 10W-60 öljyt.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Maaliskuu 10. 19:53:27 2007

Mobilin 1 rallyformulaa käyttäny jota kaikki herjaa mutta kyllä se cossun koneessa on pysynyt jo vuodesta 97 lähtien eikä mitään öljyn takia menny paskaksi omat kokemukset on ainakin positiivisia ja vakio lastua en omista.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Maaliskuu 10. 22:41:29 2007

Popi kirjoitti:
ls454 kirjoitti:Laskee öljyt pois ,avaa vaikka puukolla suodattimen kuori ja kopistelee valkoisen kankaan päällä filtteriosa niin näkee heti mitä roskaa koneessa on liikkunut.
Jaa, miksi?
Ihanko mielenkiinnosta noita suodattimia puukottelet vai meinasitko että laittaa ne koneesta irronneet osat sinne takas parempien öljyjen mukana :)
Kun puukottaa suodattimen auki ja katsoo mitä sinne on kertynyt esim kullan värinen hile öjyssa kielii että laakerin läpi on kulkenut jotain mikä on viiltänyt laakeriin naarmun.Yleinsa oljykanaviin jäänyt lika kerääntyy suodattimeen.
Jos mitään hälyyttävää ei näy on mieli rauhallisempi.
Kone käyntiin tänään kylmänä paineet 6,7bar ja lämpösenä 1000rpm 2,7bar
.Nää koneet maksaa rempata niin paljon että pelaan mielummin varman päälle :lol:
Mutta kukin tehköön omien systeemiensä mukaan :wink:
Tän päivän hakpis synteetiset öljyt olis ollut vuoden -86 GXRZZ super plus
ralliöljyjä 100mk/litra .Tärkeintä varmaankin on riittävän usein tapahtuva
öljyn vaihto 5000km on varmaan OK.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Maaliskuu 11. 7:31:30 2007

ls454 kirjoitti:
Popi kirjoitti:
ls454 kirjoitti:Laskee öljyt pois ,avaa vaikka puukolla suodattimen kuori ja kopistelee valkoisen kankaan päällä filtteriosa niin näkee heti mitä roskaa koneessa on liikkunut.
Jaa, miksi?
Ihanko mielenkiinnosta noita suodattimia puukottelet vai meinasitko että laittaa ne koneesta irronneet osat sinne takas parempien öljyjen mukana :)
Kun puukottaa suodattimen auki ja katsoo mitä sinne on kertynyt esim kullan värinen hile öjyssa kielii että laakerin läpi on kulkenut jotain mikä on viiltänyt laakeriin naarmun.Yleinsa oljykanaviin jäänyt lika kerääntyy suodattimeen.
Jos mitään hälyyttävää ei näy on mieli rauhallisempi.
Kone käyntiin tänään kylmänä paineet 6,7bar ja lämpösenä 1000rpm 2,7bar
.Nää koneet maksaa rempata niin paljon että pelaan mielummin varman päälle :lol:
Mutta kukin tehköön omien systeemiensä mukaan :wink:
Tän päivän hakpis synteetiset öljyt olis ollut vuoden -86 GXRZZ super plus
ralliöljyjä 100mk/litra .Tärkeintä varmaankin on riittävän usein tapahtuva
öljyn vaihto 5000km on varmaan OK.
ls454 olet vissiin pyörinnyt drag race porukoissa.Olisihan tuohon olemassa cutter:ikin.
Itsekkin tutkin paremmista moottoreista öljyn sattumat.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Maaliskuu 11. 12:30:43 2007

wex4 kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
Popi kirjoitti: Jaa, miksi?
Ihanko mielenkiinnosta noita suodattimia puukottelet vai meinasitko että laittaa ne koneesta irronneet osat sinne takas parempien öljyjen mukana :)
Kun puukottaa suodattimen auki ja katsoo mitä sinne on kertynyt esim kullan värinen hile öjyssa kielii että laakerin läpi on kulkenut jotain mikä on viiltänyt laakeriin naarmun.Yleinsa oljykanaviin jäänyt lika kerääntyy suodattimeen.
Jos mitään hälyyttävää ei näy on mieli rauhallisempi.
Kone käyntiin tänään kylmänä paineet 6,7bar ja lämpösenä 1000rpm 2,7bar
.Nää koneet maksaa rempata niin paljon että pelaan mielummin varman päälle :lol:
Mutta kukin tehköön omien systeemiensä mukaan :wink:
Tän päivän hakpis synteetiset öljyt olis ollut vuoden -86 GXRZZ super plus
ralliöljyjä 100mk/litra .Tärkeintä varmaankin on riittävän usein tapahtuva
öljyn vaihto 5000km on varmaan OK.
ls454 olet vissiin pyörinnyt drag race porukoissa.Olisihan tuohon olemassa cutter:ikin.
Itsekkin tutkin paremmista moottoreista öljyn sattumat.
Viimeisen 30vuoden aikana olen ajanut,jokkista,rallia,sprinttiä,jäärataa
Kiihdytyshommia vain muutaman kerran kokeilumielessä.
Autoja on ollut ensin kuplia lukematon määrä,rallissa opel manta A-ryhmä,ja manta 400 B ryhmä, tehtaantekemä,audi quatroja 3kpl A-ryhmä, Audi turbo quattro B-ryhmä,2kpl Toyota celica gt four n-ryhmä .+ kasa jenkkejä.
Sekä kaikki muut siviilikujettimet ja moottoripyörät.Ja melkeimpä kaikkia
on enenmän tai vähenmmän viilattu :lol:
Tämä ei ole mitään leveilyä ,mutta kunhan kysyit niin piti vastata :oops:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 11. 15:12:28 2007

Ei tuota varmasti kukaan leveilynä ottanut; ainoa auto mistä äijät voi sulle olla kateellisia on tuo nykyinen :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Maaliskuu 11. 17:26:57 2007

En olettannut että leveilisit,itsekkin ruuvaillut vastaavia autoja joita mainitsit B-ryhmäläisiä unohtamatta.
Mutta jos joku katsoo öljyjänsä ei siitä tarvitsisi keljuilla.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Maaliskuu 11. 17:44:07 2007

Tästähän nyt tuli taas vuoden öljy-topic

Noista sisäänajo tottumuksista olisi kiva vielä kuulla miten porukka tehnyt, voi olla että tulee siitäkin samanlainen vuoden sisäänajo-topic mutta mutta :D

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Maaliskuu 11. 18:12:53 2007

jjs kirjoitti:Ei tuota varmasti kukaan leveilynä ottanut; ainoa auto mistä äijät voi sulle olla kateellisia on tuo nykyinen :wink:
Ja jos siitäkään, ainakaan jos ei ole 600hv :wink:
Ja jos on 30v rassannu erilaisia tykkejä niin eipä pahemmin tarvii perusasioita kysellä.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Maaliskuu 11. 22:24:28 2007

SHR kirjoitti:
jjs kirjoitti:Ei tuota varmasti kukaan leveilynä ottanut; ainoa auto mistä äijät voi sulle olla kateellisia on tuo nykyinen :wink:
Ja jos siitäkään, ainakaan jos ei ole 600hv :wink:
Ja jos on 30v rassannu erilaisia tykkejä niin eipä pahemmin tarvii perusasioita kysellä.
Olen 30vuotta ollut huoltohommissa sairaalassa ja niiden laitteiden yks osa maksaa yhtä paljon kun nää meidän kinnerit.Siellä on parempi kysyä jopa perusasioita kuin tohauttaa savuna ilmaan osa jonka hinta tosiaan voi olla esim 20000eeroa.Perusasioissa ne virheet yleinsä tulee ,ja jos vielä iskee sellainen ajatus ,että tän mä hallitsen vaikka silmät kiinni.
ON MAHTAVA JUTTU ETTÄ ON TÄLLÄINEN FOORUMI;
Suur kiitos teille jotka näette vaivaa pyörittää tätä.
Minä ainakin olen saanut moneen asiaan apua ja mikä parasta NOPEASTI !!!
Jaksamista vastuun kantajille !
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Maaliskuu 12. 0:53:03 2007

ls454 kirjoitti:Viimeisen 30vuoden aikana olen ajanut,jokkista,rallia,sprinttiä,jäärataa
Kiihdytyshommia vain muutaman kerran kokeilumielessä.
Autoja on ollut ensin kuplia lukematon määrä,rallissa opel manta A-ryhmä,ja manta 400 B ryhmä, tehtaantekemä,audi quatroja 3kpl A-ryhmä, Audi turbo quattro B-ryhmä,2kpl Toyota celica gt four n-ryhmä .+ kasa jenkkejä.
Sekä kaikki muut siviilikujettimet ja moottoripyörät.Ja melkeimpä kaikkia
on enenmän tai vähenmmän viilattu :lol:
Tämä ei ole mitään leveilyä ,mutta kunhan kysyit niin piti vastata :oops:
no luulis noin hyvällä kokemuksella tästäkin selviävän ilman apua.. :wink: :lol:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=118409
p.s tää oli ihan harmiton kevennys.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Maaliskuu 12. 4:21:23 2007

Timo kirjoitti:
ls454 kirjoitti:Viimeisen 30vuoden aikana olen ajanut,jokkista,rallia,sprinttiä,jäärataa
Kiihdytyshommia vain muutaman kerran kokeilumielessä.
Autoja on ollut ensin kuplia lukematon määrä,rallissa opel manta A-ryhmä,ja manta 400 B ryhmä, tehtaantekemä,audi quatroja 3kpl A-ryhmä, Audi turbo quattro B-ryhmä,2kpl Toyota celica gt four n-ryhmä .+ kasa jenkkejä.
Sekä kaikki muut siviilikujettimet ja moottoripyörät.Ja melkeimpä kaikkia
on enenmän tai vähenmmän viilattu :lol:
Tämä ei ole mitään leveilyä ,mutta kunhan kysyit niin piti vastata :oops:
no luulis noin hyvällä kokemuksella tästäkin selviävän ilman apua.. :wink: :lol:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=118409
p.s tää oli ihan harmiton kevennys.. :wink:
Tämä kysymy johtui siitä että virikoneissa on käytetty myös raaka glykoolia joka paineistettuna kestää korkeampaa lämpötilaa kuin vesi+gkykooli tai pelkkä vesi.Tästä aiheesta on joskus aikanaan ollut kovaakin kädenvääntöä
:lol:
Toisekseen tiedän että täällä on kavereita jotka kasaavat cossun koneen
silmät sidottunä .Minä en pyri olemaan mikään guru, en ainakaan cossun kone / tekniikka asioissa.
:lol: Eikös se ollut Paavo Lipponen joka sanoi "kyllä siperia opettaa"

:o Saataai olla viisaampaa pysyä näillä foorumeilla täysiin anonyyminä
niin voi kysyä myös tyhmiä kysymyksiä.Mulla alkaa olla näissä piireissä
jo melkö idiootin maine.
8)
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Maaliskuu 12. 10:13:56 2007

eikä ole mitään mainetta, tää forum vaan on niin avoin et vittuilu ja palaute tulee aina välittömästi, sehän on hyvä vaan kunhan ei ota sitä vakavasti. jokainen uusi jäsen saa aluks hiukan kritiikkiä kunnes "jäsenistö" hyväksyy kaverin sisään.. kyllä meistä jokainen on omat vittuilunsa saaneet ja ansianneet. ei muuta kuin hanaa! :wink:

p.s ja todellakin kannattaa mieluummin kysyä kuin katua..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 12. 12:49:15 2007

Just näin, v*ttuilu on kovaa mutta vastaavasti armotonta. Kyllä nää potkii kaikkia jalkoväliin, testataan kai on pelisilmää vai lämpeekö heti; jos lämpee niin eikun vaikka opelikerhoon tjsp. :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Maaliskuu 12. 13:35:43 2007

jjs kirjoitti:Just näin, v*ttuilu on kovaa mutta vastaavasti armotonta. Kyllä nää potkii kaikkia jalkoväliin, testataan kai on pelisilmää vai lämpeekö heti; jos lämpee niin eikun vaikka opelikerhoon tjsp. :)
Melkeipä kaikkia muita kerhoja olenkin jo kokeillut,oliskohan tuossa ajatusta :lol:
En mä mikään kuumakalle ole ,mutta sana tulee kyllä sanasta :wink:
Ei mitään hampaankolossa ketään kohtaan ,yhdessähän tässä yritetään harrastaa ja olenpa saanut joskus kuulla ,että Ford mies kärsii jo tämän elämän aikana jo riittävästi korvennusta :D
Kone on ollut jo käynnissä ja ostin Hariselta sen saman laajakaista paketin
295e siinä on yks mittarin johto kytkemättä jos se on kiinni näkyy "lambda arvo esim 0,86" ja johto irti AFR arvon.Laitoin johdon kiinni ja kytkimen väliin niin saa vaihtaa kumpaa haluaa seurata.Se ei muutu kuitenkaan ilman että sammuttaa auton välillä,saa varmaan vain liipasun sen kautta.
Ps, Mihinkähän opel malliin kannattais satsata?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Maaliskuu 12. 14:01:21 2007

ls454 kirjoitti:
Tämä kysymy johtui siitä että virikoneissa on käytetty myös raaka glykoolia joka paineistettuna kestää korkeampaa lämpötilaa kuin vesi+gkykooli tai pelkkä vesi.Tästä aiheesta on joskus aikanaan ollut kovaakin kädenvääntöä

Ps, Mihinkähän opel malliin kannattais satsata?
En tiedä oliko vesi+glykoli asiaa tarkoitus kommentoida, totean kuitenkin ettei koneeseen, joka ei pakkasta näe, kannata laittaa glykolia ollenkaan, kun sillä on huonompi lämmönjohtavuus, ainoastaan korroosionestoaineet järjestelmään.

Joku Ecotec pohjainen kinneri olisi varmaan kova juttu, kun Jenkeissä niihin myydään GM:ltä viriosia 1400hv tehoihin asti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Maaliskuu 12. 14:28:54 2007

SLEI kirjoitti: En tiedä oliko vesi+glykoli asiaa tarkoitus kommentoida, totean kuitenkin ettei koneeseen, joka ei pakkasta näe, kannata laittaa glykolia ollenkaan, kun sillä on huonompi lämmönjohtavuus, ainoastaan korroosionestoaineet järjestelmään.
Glykoli nostaa myös kiehumispistettä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin