Esko tuli taloon..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005
Soitin just faijalle ja kyselin tarkemmin siitä capri jutusta. Se oli Zakspeed Capri kolmelitranen mylly ja se siirrettiin sitten ralliautoon joka tehtiin vanhasta kolmetonnisesta. Auto ostettiin Kokkolan seudulta Antti Roikolta. ei sillä rataa ajettu moottoria käytettiin rallissa vain. Sitten sen osti Castren ilkka joka entisöi sen ja sen jälkeen ei ole tietoa missä se on voi olla vieläkin Castrenilla.
Lisäys vielä kyllä ainakin beetussa ja 2000RS oli faijalla sherpan perä ja toyotissakin käytettiin paljon foortin osia ynm... Voi olla ettei ne siihen aikaan kattoneet niin tarkasti noita kinnereitä.
Lisäys vielä kyllä ainakin beetussa ja 2000RS oli faijalla sherpan perä ja toyotissakin käytettiin paljon foortin osia ynm... Voi olla ettei ne siihen aikaan kattoneet niin tarkasti noita kinnereitä.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Taitaa aina aika tehdä tehtävänsä näiden mallien oikein muistamisen suhteen
Kolmelitraista Zakspeed Capria ei ole koskaan ollut olemassakaan. Liekkö tuo "Zakspeed" tullut X-pack korisarjasta mieleen?
Sukulaismiehetkin joku vuosi sitten muistelivat, että isällä oli aikanaan hieno Capri ja että eikös se ollut vielä 3000. Noh, se oli oikeasti 1.3L...

Sukulaismiehetkin joku vuosi sitten muistelivat, että isällä oli aikanaan hieno Capri ja että eikös se ollut vielä 3000. Noh, se oli oikeasti 1.3L...

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Kaikki "Mullakin oli joskus nuorena" -caprit on 3000 -malleja. Kyllä Jounin pitäs se jo tietää.
Ja ihan hyvä.. Parempi että unohdetaan kokonaan ne 1300 -mallit. argh-mikä-häväistys-autolle.
Mulla on jossain ikivanha Tekniikan Maailma jossa sen ajan perhesedanit vertailussa. mm. 1300 Capri, Imppi, yms..
Ja ihan hyvä.. Parempi että unohdetaan kokonaan ne 1300 -mallit. argh-mikä-häväistys-autolle.
Mulla on jossain ikivanha Tekniikan Maailma jossa sen ajan perhesedanit vertailussa. mm. 1300 Capri, Imppi, yms..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Älähän nyt, kyllä me mielellään kuunnellaan jos tuollainen on oikeasti ollut olemassa
Ensimmäisenä vaan tulee mieleen juuri nuo jjs:n aiemmin kertomat 1.4 ja 1.7 Zakspeedin rata-Caprit. Tuo 3000 motti vaan hämää pirusti...
Mutta tosiaan kiinnostaa kuulla enemmän tuosta yksilöstä ja jos vielä kuvia löytyy, niin olisi aika jees! Capreista jaksaa aina turista

Mutta tosiaan kiinnostaa kuulla enemmän tuosta yksilöstä ja jos vielä kuvia löytyy, niin olisi aika jees! Capreista jaksaa aina turista

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005
zakspeed on rakentanut sen vissiin tälle antti-roikolle eli sukunimi oli tuollainen kun kyselin lisää faijalta, ja on sillä rataa ajettu suomessakin, juu nyt siellä kotona pengotaan kuvia siitä autosta, että eiköhän niitä jossain vaiheessa varmaan saada, eikä siinä ollut mitää x-pack korisarjaa.
kauheasti en siitä autosta muista kuin että matala ja leveä se oli ja ihan hirveät oli ne äänet.
kauheasti en siitä autosta muista kuin että matala ja leveä se oli ja ihan hirveät oli ne äänet.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Olisi tosi hienoa saada niitä kuvia! Varsinkin Caprikerhon sivuille nuo olisi aivan loistavaa lisämateriaalia
Siis jos vaan lupa tulee kuvien julkaisemiselle?
Harmittaa kun ei kerennyt ex-asunnon naapurin ukkoa jututettamaan tarkemmin. Hän tuli itse kerran kyselemmään silloisesta cossustani ja vähän aikaa haasteltuamme paljastui, että hänkin on aikanaan ajellut rataa Caprilla. Tujamola oli sukunimi.

Harmittaa kun ei kerennyt ex-asunnon naapurin ukkoa jututettamaan tarkemmin. Hän tuli itse kerran kyselemmään silloisesta cossustani ja vähän aikaa haasteltuamme paljastui, että hänkin on aikanaan ajellut rataa Caprilla. Tujamola oli sukunimi.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Roikon auto ei ole 3-litrainen (eli 3,0 GT-RS3100), vaan RS2600, autoa ei ole Zakspeed rakentanut vaan Saksan Fordin kilpailuosasto, pidän sitä kovempana juttuna. Alunperin auto taisi olla se yksilö jolla ajoi Mass/Lauda, suomeen sitä ei ole kenellekään rakennettu. Auto jäi seisomaan Roikon (tai Castrenin?) ajettua keulaa vähän kaiteeseen ilm. Ahvenistolla. Auton osti raatona Olli P. joka ymmärtääkseni myi sen ulkomaille (Jouni voi tietää). Näin auton palasina Ollin tallissa.htk199 kirjoitti:zakspeed on rakentanut sen vissiin tälle antti-roikolle eli sukunimi oli tuollainen kun kyselin lisää faijalta, ja on sillä rataa ajettu suomessakin, juu nyt siellä kotona pengotaan kuvia siitä autosta, että eiköhän niitä jossain vaiheessa varmaan saada, eikä siinä ollut mitää x-pack korisarjaa.
kauheasti en siitä autosta muista kuin että matala ja leveä se oli ja ihan hirveät oli ne äänet.
Levikkeet autossa olivat "toiset versiot" jotka tulivat tutuiksi RS3100 3,4 GAA:n kyljissä.
Kone on siis cologne joka on kylläkin porattu liki 2,9:ksi. Tehoa tuli n.100hv/litra.
Siihen aikaan kun Capri mk1:llä ajettiin (vuosiin -74/5), ei Zakki tehnyt muita kuin Escortteja; voittivat mm. BDA Escolla -74 euroopan mestaruuden.
Eka Zakspeed Capri on legendaarinen, öh, Zakspeed Capri joka oli "mk3 -koppainen" (silhuettiformula; kevlaria aluputkien ympärillä) ja tuli radoille 1,4 turbona vuonna -78. Seuraavana vuonna kokeiltiin jo 1,7 turboa. Ei ollut lainkaan 6-syl...
Näissä menee usein viisaskin vipuun ja aika kultaa ja vääristelee muistoja, mutta nykyään on netin kautta helpompaa saada, edes suunnilleen, oikeaa tietoa. Eikun googlettamaan

JK. Mun eka auto oli oikeasti -71/2 3000 GTXLR

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Mä olen noita RS3100 mk1 levikkeitä koettanut metsästää kissojen ja koirien kanssa. Jos jollakin on jossakin tiedossa edes vinkki mistä sellaiset löytyy niin olisin kiitollinen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005
juu nyt pitänee sitten antaa periksi voi olla noin, kun faija sano että se on fordin tehtaan kilpaosaston rakentama, ja hänkin muisteli, että zakspeed, no kumminkin se auto meni kuulemma sitten Castrenille joka sen kuulemma laittoi kuntoon tai sitten ei vissiin laittanut.
Mutta sen faija sano että erikoiset oli osat moottorissa ja hirveesti se kulki eikä sillä meinannut päästä kuten aikasemmin jo sanoin liikkeelle kun sen aikaset renkaat eivät olleet niin hyviä. Jäällä sillä käytiin ajelemassa sillon ku se oli vielä rata kunnossa. Ne oli kuulemma kerran takoneen niitä kiertokankiakin suoraksi jossain konepajalla kun oli moottori hajonnut. Et siinä oli takokanget
ainakin kerran se meni kuulemma läjään ahvenistolla sinne mäkeen kun vanhoilla slikseillä yrittivät ajaa sillä, sitä ei muisteta että menikö keula silloin lääjään.
Mutta sen faija sano että erikoiset oli osat moottorissa ja hirveesti se kulki eikä sillä meinannut päästä kuten aikasemmin jo sanoin liikkeelle kun sen aikaset renkaat eivät olleet niin hyviä. Jäällä sillä käytiin ajelemassa sillon ku se oli vielä rata kunnossa. Ne oli kuulemma kerran takoneen niitä kiertokankiakin suoraksi jossain konepajalla kun oli moottori hajonnut. Et siinä oli takokanget

ainakin kerran se meni kuulemma läjään ahvenistolla sinne mäkeen kun vanhoilla slikseillä yrittivät ajaa sillä, sitä ei muisteta että menikö keula silloin lääjään.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
No niin, tulihan sitä faktaa taas jjs:ltä
Siitä Olli P:n raadon myymisestä ulkomaille minulle kertoi Ollin V8 Caprin silloinen omistaja, sen tarkempaa faktaa ei minulla ole. Hyllyssä sentään on 1/18 mittakaavassa ko. auto
Joku muuten kehuskeli taunusklubilla omistavansa uudet Weslake kannet...

Siitä Olli P:n raadon myymisestä ulkomaille minulle kertoi Ollin V8 Caprin silloinen omistaja, sen tarkempaa faktaa ei minulla ole. Hyllyssä sentään on 1/18 mittakaavassa ko. auto

Joku muuten kehuskeli taunusklubilla omistavansa uudet Weslake kannet...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005
juu löytyi googlella noita kuvia ja juttua siis noita 2600 ei vissiin olla kuin yks tehty ja 3100 kaks. aika harvinaisia, no eihän sitä sitä silloin tiedetty 80 luvun alussa tuollaisia. Voisko olla että niitä ois sitten tullut enemmän kun faija muisteli että se olis vielä Castrenilla se auto entisöitynä.
Soitin vielä tuosta väri asiasta niin alkuperäinen väritys oli ollut kuulemma sinivalkonen joten kyllä se tuohon passais kumminkin.
Soitin vielä tuosta väri asiasta niin alkuperäinen väritys oli ollut kuulemma sinivalkonen joten kyllä se tuohon passais kumminkin.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Joo.
RS2600 kilpureita oli kyllä aikamoinen määrä; mulla on yhdessä lehdessä kuva "rinnakkain" 5:stä semmoisesta tehdastallin nurkissa.
Ja Saksan tehdastalli lopetettiin siinä -75-6 paikkeilla, siksi Zakowski sai mahdollisuuden ottaa Fordin "kilpailuedustuksen" haltuunsa
RS2600 kilpureita oli kyllä aikamoinen määrä; mulla on yhdessä lehdessä kuva "rinnakkain" 5:stä semmoisesta tehdastallin nurkissa.
Ja Saksan tehdastalli lopetettiin siinä -75-6 paikkeilla, siksi Zakowski sai mahdollisuuden ottaa Fordin "kilpailuedustuksen" haltuunsa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Todistusaineistoa:jjs kirjoitti:-Caprilla on ajettu jokkista myös. Edesmennyt Mikael Sundström ajoi mm. Nummelan JM-SM karsinnoissa aikoinaan 1600 kent mk1:llä, ja hyvin. Yritin muuten lunastaa auton pois moisesta puuhasta muttei ollut arpaonnea.
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1171294831
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1171294861
Eli Capri oli siis kuuma jokkisrauta jo 80-luvun alussa

Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Joo mäkin oon kuullu siitä jokamiesluokasta. Siellä ajetaan tällaisilla:razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Jokkis1
Jokkis2
Jokkis3
Jokkis4
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Aika hieno jokkiskupla..Jallu kirjoitti:Joo mäkin oon kuullu siitä jokamiesluokasta. Siellä ajetaan tällaisilla:razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Jokkis1
Jokkis2
Jokkis3
Jokkis4


Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hyvin alkanu tääkin aihe
Käytännössä pelkkä wekun alotusteksti on koskenut itse asiaa muuten on vaan väitelty kumpi on parempi capri vai esco
Eiköhän se oo parempi että sovitte jonkun paikan missä tapaatte ja selvitätte siellä paikanpäällä että kumpi on parempi ihan niinkun FACE TO FACE
Mut ite aiheeseen minkäslaiset suunnitelmat sulla nyt on tän escon kanssa? onko vielä mitään hajua tulevasta koneesta yms.
Itteekin himottas hommata tommonen vanhempi esco mutta eipä oo oikeen aikaa, rahaa ja paikkaa


Eiköhän se oo parempi että sovitte jonkun paikan missä tapaatte ja selvitätte siellä paikanpäällä että kumpi on parempi ihan niinkun FACE TO FACE

Mut ite aiheeseen minkäslaiset suunnitelmat sulla nyt on tän escon kanssa? onko vielä mitään hajua tulevasta koneesta yms.
Itteekin himottas hommata tommonen vanhempi esco mutta eipä oo oikeen aikaa, rahaa ja paikkaa

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Eihän tässä olla ketään tappamassa yms...jesse1987 kirjoitti:Hyvin alkanu tääkin aiheKäytännössä pelkkä wekun alotusteksti on koskenut itse asiaa muuten on vaan väitelty kumpi on parempi capri vai esco
![]()
Eiköhän se oo parempi että sovitte jonkun paikan missä tapaatte ja selvitätte siellä paikanpäällä että kumpi on parempi ihan niinkun FACE TO FACE![]()
Mut ite aiheeseen minkäslaiset suunnitelmat sulla nyt on tän escon kanssa? onko vielä mitään hajua tulevasta koneesta yms.
Itteekin himottas hommata tommonen vanhempi esco mutta eipä oo oikeen aikaa, rahaa ja paikkaa

Tuli vaan niin raju vastine tolle mun alotukselle.
Eikös toi Capri ole coupe Escortti??
http://www.finnishclassicfords.net/foru ... .php?t=449
Tuolta löytyy jotain juttua..
2L ohc, efi + ms, t9 yms. vakiokamaa..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Aktiivin amatöörimäinen provokaatioyritysJallu kirjoitti:Joo mäkin oon kuullu siitä jokamiesluokasta. Siellä ajetaan tällaisilla:razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Jokkis1
Jokkis2
Jokkis3
Jokkis4

PS. Onko toi se kaverisi latolöytö, ihan hieno prokkis...
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Ylimääräset poistettu. Viestien tuhoaminen on estetty 'poliittisista' syistä. Omia viestejä pääseen vai editoimaan... eli ollaan tarkkoina sen "Lähetä" napin kanssa 

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
En kai mä nyt moiseen alentuisJusu kirjoitti:Aktiivin amatöörimäinen provokaatioyritysJallu kirjoitti:Joo mäkin oon kuullu siitä jokamiesluokasta. Siellä ajetaan tällaisilla:razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Jokkis1
Jokkis2
Jokkis3
Jokkis4
PS. Onko toi se kaverisi latolöytö, ihan hieno prokkis...

Ei oo toi se latolöytö, se on paljon rujompi. Tolla on ajettu yks rokkiralli ja tutuntuttu osti sen viidelläsataa jokkikseen.