Esko tuli taloon..

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Esko tuli taloon..

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 18:05:46 2007

Jees, tuli ny sit hommattua Caprin kaveriksi välikoppa.

Täytyy tässä keväämmällä purkaa toi kikotin atomeiksi, hiekkapuhaltaa kori ja hitsata kuntoon.

Tekniikka on vielä auki, mutta toi 1.3:n ei sinne kyllä jää..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Tammikuu 20. 21:12:06 2007

Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 20. 21:21:19 2007

razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
Noh noh! Hieno peli se on Escorttikin. Makuasia, sanoi kissa kun muniaan nuoli. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 21:36:30 2007

razorass kirjoitti:Suomessa on sellanen rallisarja jossa saa ajaa vanhoilla ruostuneilla pikkukoneisilla vehkeillä niinku joku eskort. Olikohan se joku ns. "Jokamiesluokka" tms. Välillä siellä näkee aika hienosti rakennettuja autoja.
No kiitos tuostakin kannatuksesta!

Viimeiset kunnon autot on tehty ennen vuotta 80!
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Tammikuu 20. 21:55:04 2007

Luulen et jos tehdään noista "pikkukoneisista" escoista ja capreista eri jonot ja laitetaan yhteiset heppamäärät rinnan niin kuinkahan kävis :roll: ??? kyllä noita "pikkukoneisia" escoja kuitenki aika paljon on ja yllättävän isoja lukemia ne niistä ottaa :roll: Ei siis mitään capreja vastaan mulla :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Tammikuu 20. 22:06:27 2007

pablo kirjoitti:Luulen et jos tehdään noista "pikkukoneisista" escoista ja capreista eri jonot ja laitetaan yhteiset heppamäärät rinnan niin kuinkahan kävis :roll: ??? kyllä noita "pikkukoneisia" escoja kuitenki aika paljon on ja yllättävän isoja lukemia ne niistä ottaa :roll: Ei siis mitään capreja vastaan mulla :wink:
Osuit naulankantaan. Jokkiksessa on pääasiassa eskoja. Enpä muista milloin olisin Caprilla jäänyt eskortille.. ainniin.. johtuu varmaan siitä että suurin osa ekkereistä on siellä jokkiksessa ja Capri on katuliikenteessä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Tammikuu 20. 22:13:01 2007

:evil: Täähän meni ihan lörinäksi! Roskapöntöistä ei pidä edes puhua näiden HIENOJEN autojen edessä, eikä edes puhua rallista ja jm sarjasta samanapäivänä. se on mun mielipide

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Tammikuu 20. 22:16:45 2007

ISOT on puheet.. Käys koita sillä sigusi kittilingolla vaikka T-04 escoa vastaan. On niitä jokkiksessa mut on niitä kyllä F:ssäkin. Ja jos verrataan vaikka escoa ja capria noin ajettavuuden suhteen niin missä oli caprit 70 luvulla kun mikkolat ja kumppanit päästi BDA-Escoilla :roll: Edelleenkään ei mitään capreja vastaan..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 22:29:44 2007

Ja taas tuli juupas/eipäs vääntö..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 20. 22:38:46 2007

Merkillistä on juu, ihan samat vehkeet kyseessä, toinen vaan astuttu lyttyyn ja muutenkin rumempi. Mitä tuosta nyt väittelemään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Tammikuu 20. 22:40:20 2007

razorass kirjoitti:
pablo kirjoitti:Luulen et jos tehdään noista "pikkukoneisista" escoista ja capreista eri jonot ja laitetaan yhteiset heppamäärät rinnan niin kuinkahan kävis :roll: ??? kyllä noita "pikkukoneisia" escoja kuitenki aika paljon on ja yllättävän isoja lukemia ne niistä ottaa :roll: Ei siis mitään capreja vastaan mulla :wink:
Osuit naulankantaan. Jokkiksessa on pääasiassa eskoja. Enpä muista milloin olisin Caprilla jäänyt eskortille.. ainniin.. johtuu varmaan siitä että suurin osa ekkereistä on siellä jokkiksessa ja Capri on katuliikenteessä.
Ne caprit joita ei oo vielä paalattu lepää tuolla jossain lepikossa. Eipä niissä paljon muuta hyvää olekaan kuin noi etutolpat jotka siis pääsevät hyötykäyttöön escortissa.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 22:43:26 2007

No elkääpäs viittsikö..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Tammikuu 20. 22:46:06 2007

wekku kirjoitti:No eläpäs viittsi..
Noo ei tuota nyt ehkä pidä aivan kirjaimellisesti ottaa. razorass:lla vaan tuntuu olevan joku tarve aiheuttaa escort vs capri keskusteluita. moutine tulee kyllä hyvänä kakkosena :lol:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 22:48:43 2007

ohc kirjoitti:
wekku kirjoitti:No eläpäs viittsi..
Noo ei tuota nyt ehkä pidä aivan kirjaimellisesti ottaa. razorass:lla vaan tuntuu olevan joku tarve aiheuttaa escort vs capri keskusteluita. moutine tulee kyllä hyvänä kakkosena :lol:
Vähän niinkun moutine?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Tammikuu 20. 22:49:22 2007

onpa kumma et tämäkin meni tähän..jos olis oikeudet lopettasin tän keskustelun tähän :wink:

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 20. 22:52:54 2007

No elä suutu..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Tammikuu 20. 22:53:09 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:onpa kumma et tämäkin meni tähän..jos olis oikeudet lopettasin tän keskustelun tähän :wink:
Lauantai-illan huumaa :wink:
#295

Rstf
Xr2i

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Tammikuu 20. 22:54:56 2007

Sitäpä hyvinki.. Sitä tuntuu vaan joillakin olevan arkenakin :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Tammikuu 20. 22:55:27 2007

fiffe kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:onpa kumma et tämäkin meni tähän..jos olis oikeudet lopettasin tän keskustelun tähän :wink:
Lauantai-illan huumaa :wink:
jeps,mut olis hyvä pysyä asiassa vaikka ei ihteä hirveästi liikuta ja jos pannaan lisää pökköä pesään niin molenmat auto mallit vois viedä kuusankoskelle :lol: Ei vaineskaan :wink:

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Tammikuu 20. 23:10:10 2007

Rauhoitellaanpas vähän aikaa

T: Kari


Edit. Jokohan sitä olisi rauhoituttu sen verran, että tämän voi avata
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Tammikuu 22. 19:39:34 2007

pablo kirjoitti:Ja jos verrataan vaikka escoa ja capria noin ajettavuuden suhteen niin missä oli caprit 70 luvulla kun mikkolat ja kumppanit päästi BDA-Escoilla :roll:
Niillä ajettiin asfalttiradoilla aika menestyksekkäästi... :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Tammikuu 22. 20:27:24 2007

Totta.

Ekkerit sorarännissä ja Caprit asfaltilla.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 22. 22:13:39 2007

En laita bensaa liekkeihin, ja sekin on vaan 98:sia. Eli pikku huomioita:
-Caprilla on voitettu myös suomen mestaruus jääradalla, T. Mäkinen, vuosi -71-2, auto RS2600
-itse vinoilen lähinnä nimimerkeile R. ja M. tuosta "coupe-escortista". En muuten syyttä kun vähän tutkii asiaa, lähinnä alustapuolella :) Jätkillä on escon alatukivarret, hähhäh.
-Esco on parempi sorahommissa noin 15cm lyhyemmän akselivälinsä, ja hommaan paremmin soveltuvan kuskin sijainnin ansiosta.
-Caprilla on ajettu jokkista myös. Edesmennyt Mikael Sundström ajoi mm. Nummelan JM-SM karsinnoissa aikoinaan 1600 kent mk1:llä, ja hyvin. Yritin muuten lunastaa auton pois moisesta puuhasta muttei ollut arpaonnea.
-yhdessä mielessä esco on "yleispätevämpi"; sillä on voitettu sekä soralla, jäällä että asvaltilla, capri saa antautua soralla. Sääli että jäi se F-ryhmän 2,8i aikoinaan vaiheeseen :cry:
-Aivan turhaa puhkua kumpi on kampi jne, itsellä ollut molempia, ja monta, kaikista olen tykännyt. Luulin että me vihataan vääränmerkkisiä, erityisesti kuplia :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 22. 22:22:42 2007

Sille faktalle vaan ei voi mitään että Capri maksoi aikoinaan miltei tuplaten eskorttiin nähden. Ja eron kyllä huomaa kun katsoo sisustaa, puhumattakaan kun tullaan tuoreempiin tapauksiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Tammikuu 22. 23:03:19 2007

No lässyn, lässyn..

Ei mua kiinnosta paljonko on Caprin ja Escortin hintaero ollu uutena.

Tommonen tuli hommattua ja sitä rupeen rakentamaan..

Thats it!
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Tammikuu 22. 23:05:32 2007

And all folks... :-s

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Tammikuu 23. 0:48:15 2007

Ja on se ny jumalauta että on vaikee tajuta. Moutine rakentaa sitä coupe escorttiansa ja wekku oikeeta escorttia ja sillä sipuli. Yksikin paskanjauhanta postaus tähän niin lukkoon menee eikä aukee sen jälkeen,tehän käyttäydytte ku kakarat hiekkalaatikolla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 23. 15:56:57 2007

MouTine kirjoitti:Sille faktalle vaan ei voi mitään että Capri maksoi aikoinaan miltei tuplaten eskorttiin nähden. Ja eron kyllä huomaa kun katsoo sisustaa, puhumattakaan kun tullaan tuoreempiin tapauksiin.
heh.. ok

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Tammikuu 23. 16:18:15 2007

MouTine kirjoitti:Sille faktalle vaan ei voi mitään että Capri maksoi aikoinaan miltei tuplaten eskorttiin nähden. Ja eron kyllä huomaa kun katsoo sisustaa, puhumattakaan kun tullaan tuoreempiin tapauksiin.
Tuplaten ja tuplaten :wink:
Ja sisustaa katsellessa melkein kääntyisin näissä tuon escortin puolelle :lol:

Ford Escort 2.0 RS 2d

Myynnissä 1975 - 1980
Viimeisin ovh 12503 €

Ford Capri 2.0 S

Myynnissä 1970 - 1980
Viimeisin ovh 13314 €
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Tammikuu 23. 16:18:24 2007

Luulin ensin että olin itkumuuri topicissa :lol:

Ei vaan, mielestäni on pirun hienoa että wanhuksia ja ihan vitun sama mikä malli (tai merkki) on kyseessä, yritetään pelastaa takaisin elävien kirjoihin. Ei ilmeisesti ole mikään toivoton projekti, vaikka huono yhdestä kuvasta tai ylipäätään kuvista mitään on päätellä.

Kaverini (opel harrastaja) mainitsee mulle jatkuvasti, että myydä "tiiliskivi" consul heti pois kun saan sen leimattua ja laittaa tilalle vanha escort jossa olisi enemmän tyyliä, mutta mitäpä tuosta itse pidän kumpaakin hienona wanhuksena eikä se harrastuskohteisiini vaikuta. Toki tekisi mieli kovastikin jossain välissä hommata vanhempi esco talliin.

Joku tykkää äidistä, toinen tämän äidin tyttärestä :wink:

Eli kiteyttäen hieno hankinta, peukut pystyyn :)

Ps. Mitä täällä itketään caprin ja escon eroista ja paremmuudesta, topicin aloittajalla on nyt kummatkin. PISTE :P
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 23. 16:48:11 2007

Jay kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Sille faktalle vaan ei voi mitään että Capri maksoi aikoinaan miltei tuplaten eskorttiin nähden. Ja eron kyllä huomaa kun katsoo sisustaa, puhumattakaan kun tullaan tuoreempiin tapauksiin.
Tuplaten ja tuplaten :wink:
Ja sisustaa katsellessa melkein kääntyisin näissä tuon escortin puolelle :lol:

Ford Escort 2.0 RS 2d

Myynnissä 1975 - 1980
Viimeisin ovh 12503 €

Ford Capri 2.0 S

Myynnissä 1970 - 1980
Viimeisin ovh 13314 €
Tietoni perustui muistikuvalle useampi vuosi sitten lukemaani Moblarin artikkeliin jossa oli jotain vääntöä Fordeista. Kyseessä taisi olla molemmista Mk-I 1600GT mallit. Voi olla että mieli tahtoi kaunistella asiaa puolueellisesti ja artikkelissa saattoi lukea "puolet kalliimpi".

Noh, käänny nyt mihin tahdot. Makuasioitahan nämä on. Itseäni ei puolimatkaan loppuvat toppaamattomat ovipahvit, paljaat metallipinnat ym askeettisuus kiehdo. Mutta pääasia että jokainen tekee jotain eikä louskuttele turhia. Oma nautinto on aina tärkein.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Tammikuu 23. 17:37:15 2007

Tuossahan verrattiin top-of-the-line eskorttia ja aika perus capria. Ehkä huono vertaus. Eikä muakaan peltiset S&M-leikit kiehdo.

Täytyy sen verran näistä eskorteista tunnustaa että mk2 on mullakin joskus ollut ja hauskempaa autoa RC -radalla ei siihen aikaan löytynyt. Eikä se ollut mikään stock-car-banger vaan siisti peli. 1.6GT ohc tekniikalla.

Minkä takia niitä topicceja muuten lukitaan heti kun joku hieman lämpiää?
maen ymmarra.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 23. 18:14:03 2007

Kai pelätään että tosikot, eripuraiset ford-harrastajat loppuu sukupuuttoon tapettuaan toisensa :idea:

Asiallisesti aiheesta (laajennetaan mallituntemusta):
-Capri 2,0S ei ole kovinkaan perusmalli, itseasiassa se on urheilullisin versio mitä suomessa tuolloin myytiin (2,3S ja 3,0S olivat erikoistilausautoja, ja varusteet niissä on samat lukuunottamatta moottoreita), 2,8i tuli vasta -81. -78->80 niissä oli jopa Recarot.
-Escort RS2000 ei ole peltisisustalla (Suomessa ei myyty -78->-80 base -mallia), ovipahvit yltävät ihan ikkunoihin saakka :). Kojelaudassa näkyy muutama kapea kohta peltiä :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Tammikuu 23. 18:16:51 2007

Minkä takia niitä topicceja muuten lukitaan heti kun joku hieman lämpiää?
maen ymmarra.
No sivusta seuranneena 3/4 tässäkin ketjussa olevista viesteistä liittyy pelkästään escort vs. capri vääntöön, itse aiheeseen liittyen ei juuri mitään

Ja toisekseen ne on kaksi aivan eri autoa joita ei mielestäni voi vertailla juuri lainkaan tai se ei ainakaan johda mihinkään. Itselle ainakin aivan sama vaikka ekkeriä olisi saannut kaupasta uutena 1000mk ja caprista olisi joutunut maksamaan 100000mk tai kummalla on voitettu enemmän ralleja/ratakisoja tai kummassa on hienompi sisusta

edit:

ainiin se pakollinen muodollisuus

:D

htk199
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005

Viesti Kirjoittaja htk199 » Ti Tammikuu 23. 18:20:09 2007

no pitää tähänkin soppaan laittaa jotain mullakin :lol:

Faija ajoi aikoinaan escortilla kilpaa oli: 1.3 1.6 2.0 BDA
Sitten ne päätti rakentaa imsa caprista ralliauton kun 4-ryhmään ottivat koneen ja laittoivat sen 3000capriin. tekivät sen ihan siihen aikaan hyvin oli bilsteinit ynm...

Mutta Capri oli niin tehokas ettei sillä meinannut oikeen päästä hirveen hyvin liikkeelle talvella ja ei oikein kesälläkään, mutta kun sen vauhtiin sai oli kuulemma yhtä hyvä ajaa kun escortitkin ainut vain että leveehän se oli et spoorissa sillä oli vaikee ajaa kuulemma. tämä sattui silloin joskus 80-luvulla.

Sittemmin capri joutui jonnekkin, mutta moottori meni takas imsa capriin ja joku Castren kuulemma omistaa sen imsan nykyään

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Tammikuu 23. 18:36:05 2007

Lyödään lusikkaaa soppaan kun muutkin tekee.

Oon ite ollut aina Escort mies enkä ole caprissa oikein mitään hienoa nähnyt, tai korjataan... Kun en ole ajanut enkä muista että oonko ees kyydissä ollut niin ei ole koskaan tullut kiinnitettyä huomiota kovin paljoa kyseiseen malliin.
Mutta Ahvenanmaan reissulla löyty hieno punainen Capri. Vähän jäi polttelemaan että joskohan...
KUVA
Oli livenä todella upea, sisustana hyväkuntoiset recarot, 3 litrainen kone jne...
#6
Escort -75

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti Tammikuu 23. 19:43:51 2007

Täsmäprovosointi taitaa olla päivän sana.

Mielestäni kaikkia Fordit on ihania, joka kukalle löytyy poimijansa :shock: .

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 23. 19:52:01 2007

htk199 kirjoitti:no pitää tähänkin soppaan laittaa jotain mullakin :lol:

Faija ajoi aikoinaan escortilla kilpaa oli: 1.3 1.6 2.0 BDA
Sitten ne päätti rakentaa imsa caprista ralliauton kun 4-ryhmään ottivat koneen ja laittoivat sen 3000capriin. tekivät sen ihan siihen aikaan hyvin oli bilsteinit ynm...

Mutta Capri oli niin tehokas ettei sillä meinannut oikeen päästä hirveen hyvin liikkeelle talvella ja ei oikein kesälläkään, mutta kun sen vauhtiin sai oli kuulemma yhtä hyvä ajaa kun escortitkin ainut vain että leveehän se oli et spoorissa sillä oli vaikee ajaa kuulemma. tämä sattui silloin joskus 80-luvulla.

Sittemmin capri joutui jonnekkin, mutta moottori meni takas imsa capriin ja joku Castren kuulemma omistaa sen imsan nykyään
Pakko oikoa:
-imsa-sarjassa ei ole capreja näkynyt; Zakspeed caprin periaate siirrettiin ja säilytettiin imsa-sarjaa kiertäneissä Mustangeissa (mk"3"), moottorit olivat näissä BDA-pohjaisia 1,4-1,7 litraisia turboja, imsassa saatettiin käyttää jopa 2-litraista. Capreilla ajettiin ja voitettiin -78->-83 DTM -sarjaa.
Suomessa ei ole moista Zakkia edes käynyt; liki kaikki yksilöt ovat allekirj. tiedossa nykysijaintia myöden.
-edes nelosryhmässä ei voinut ajaa koriin luokittelemattomalla moottorilla, ei 80-, 70- eikä edes 60-luvulla. Rallisäännöt ovat/ovat olleet tiukat, ja varsinkin suomessa, valitettavasti.

Ainoa "hukkaosoite" jossa Zakturbo on ollut, on Martin Schanken viimeiset takaveto rallicros -escot + ekat 4x4 mk3:set.

Joku sekaannus jutussa; kone tod. näk. joku muu kuin "imsa" caprin?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Tammikuu 23. 20:30:39 2007

No joo..

Tarkoitus oli tosiaankin pelastaa yks vanhus vielä elävien kirjoihin..

Ja kuten teräväsilmäisimmät on huomannu Capri löytyy jo tallista.

Enkä Caprista luovu millään hintaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Tammikuu 24. 22:36:05 2007

eikös se ole sama mitä rakentaa, jos ei joitan henkilöitä kiinnosta, pitäköön turpansa kiinni. vai oletteko bensa-asemallakin samanlaisia, "moi, olen mikko, enkä pidä sun autosta. mullon parempi auto kun sulla, lällällää" voisi olla aika useinkin panda-silmät. netin turvin on helppo aukoa turpaansa ja haukkua toisten projekteja. kuuluu tollanen uhoaminen ehkä murros-ikään enemmän. MITES se menikään: if you fuck whit me, i argue you in the internet" mulle jokainen foorti on hieno, jos sitä tunteella rakennetaan. :D
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 24. 22:43:23 2007

taneli kirjoitti:eikös se ole sama mitä rakentaa, jos ei joitan henkilöitä kiinnosta, pitäköön turpansa kiinni. vai oletteko bensa-asemallakin samanlaisia, "moi, olen mikko, enkä pidä sun autosta. mullon parempi auto kun sulla, lällällää" voisi olla aika useinkin panda-silmät. netin turvin on helppo aukoa turpaansa ja haukkua toisten projekteja. kuuluu tollanen uhoaminen ehkä murros-ikään enemmän. MITES se menikään: if you fuck whit me, i argue you in the internet" mulle jokainen foorti on hieno, jos sitä tunteella rakennetaan. :D
Kiintoisaa! En ole haukkunut kenenkään autoa. Taas tuollaista vitun aikaista yleistämistä ja asioiden vääristelyä. Voimme asiasta keskustella / vääntää ihan kuule valitsemallasi tavalla jossain tulevassa miitissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 24. 22:53:27 2007

Jotenkin sopii tähän täysin omituiseen viestiketjuun että vielä tämäkin käy: Taneli on etunimeltään... Mikko. Eikä varmasti tarkoittanut ketään muuta Mikkoa esimerkissään. Ai mistäkö tietää; tunnen sen ja sen jutut :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ke Tammikuu 24. 22:54:16 2007

mistä nyt sait päähäsi että sua tarkoitin???
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 25. 11:37:53 2007

:icon

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Tammikuu 25. 16:29:55 2007

AIKALISÄ!ei varmaankaan aiheen aloittaja tarkoittanu et tästä jutusta tulee pelkkä päänaukomis-ketju...!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 25. 21:59:47 2007

No sehän se olikin varmaan tarkoitus :roll:

Ihme homma millanen haloo tästäkin tuli.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Tammikuu 25. 22:18:36 2007

wekku kirjoitti:No sehän se olikin varmaan tarkoitus :roll:

Ihme homma millanen haloo tästäkin tuli.
Jos ja kun seuraavan foordin joskus ostat, niin kannattaa harkita tarkkaan kirjoitteleeko täälä foorumilla siitä mitään. Se foordi kun saattaa olla aivan "väärää" mallia. ;)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 25. 22:44:39 2007

ohc kirjoitti:
wekku kirjoitti:No sehän se olikin varmaan tarkoitus :roll:

Ihme homma millanen haloo tästäkin tuli.
Jos ja kun seuraavan foordin joskus ostat, niin kannattaa harkita tarkkaan kirjoitteleeko täälä foorumilla siitä mitään. Se foordi kun saattaa olla aivan "väärää" mallia. ;)
Joo, ihan sama tuli mieleen..

Eihän tän clubin "hengessä" pitäis tämmöstä tapahtua..
Myönnän kyllä että on tullu välillä provoiltua, mutta en ite ole mitään Fordin mallia mollannut.

Noi kone jutut on erikseen..
Ja tietty kenelle on vinoiltu :D

Yhtä kaikki, eikös meillä kaikilla ole sama ovaali keulassa?
Väliä siitä mikä on malli??

PS: Ai niin joo, tämähän onkin Cosworth ja RS Clubi.. :wink:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Tammikuu 25. 22:53:37 2007

Hei, nyt tää juttu näköjään kääntyy taas tähän. Onkos edellisestä kerrasta jo vuosi kulunut, kyllä aika rientää. :lol: Lusikoita pitäis tehdä noista tavallisista malleista ja luukeista... :D :D :D
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 25. 23:02:15 2007

No siinä oli se wink perässä..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Vastaa Viestiin