Öljypohjan muokkaus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Öljypohjan muokkaus

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Tammikuu 7. 17:59:21 2007

Aloitin eilen vähän öljypohjan muokkausta. Pohja on 1.6:sen taunuksen ja tulee mk2 escorttiin..Leikkasin pois sen pienen nypyn mikä on tasasen osan ja itse "poteron" välissä.. Saakos tosta sellasta tehtyä ettei palkkia tarvis pudottaa kun nostaa konetta pois? Näyttää siltä että pitäs leikata sitä osaa missä sihti on niin aika radikaalisti että kone sopis tulee eteenpäin tarpeeksi. Ajatuksena ois pikkusen leventää sitä myös.. Ja sitten miten ois fiksuinta laittaa sinne loiskelevyjä? Riittäskös et laittas joka seinälle laput silleen et sihti menis sinne poteroon vai riittääkös vähempikin?.. Kone on ollut ennen vähän pystyssä (alumiinipalikat kumityynyjen alla) niin ajattelin ottaa nekin pois. Öljypohjan ja hammastangon väliin jää pieni rako mut siinäkin on varmaan varaa muokata pohjaa..Moni on varmaan muokkaillu noita niin kertokaas vähä toteutuksianne..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Tammikuu 7. 18:08:03 2007

Mulla oli oharissa ihan tuhnuksen pohjasta muokattu. Tein sen verran kylkeen lisätilavuutta kuin palkin väistö vei pois. Ei mahtunut paikalleen palkkia pudottamatta.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Tammikuu 7. 18:37:57 2007

Taunuksen pohjaahan ei tarvi muuttaa kuin sen syvennyksen etuosasta+levitys (jos haluaa)
Sierran pohjassa on tuo "kyhmy" palkin kohdalla joka vaatii lisä työtä, verrattuna Taunuksen palkkiin.
Omassa Escossa lähtee OHC pois keulilta ilman palkin irroittelua, mutta mulla onkin kardaanitunnelia korotettu laatikon kohdalta. 8)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 7. 20:06:40 2007

Juuri näin.
Taunuksen pohjasta ei tarvitse ottaa sitä "välikyömyä" pois lainkaan, -syvimmän- osan etureunan kun lyö vähän sisään koko leveydeltä, se sopii.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Tammikuu 7. 20:14:45 2007

Entäs noi loiskelevyt :roll: ??Se alkuperäinen lähtee pois kun sen pienen kyhmyn poistaa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Tammikuu 7. 21:43:15 2007

pablo kirjoitti:Entäs noi loiskelevyt :roll: ??Se alkuperäinen lähtee pois kun sen pienen kyhmyn poistaa..
Omasta kehystin sen poteron n. 1 cm. levyisellä pelti soirolla.. Riittää mulle, kun kyseessä kuitenkin vaan katuauto.
Ja öljy tilavuutta tuli mukavasti isää lauhduttimella+letkuilla.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Tammikuu 7. 21:47:31 2007

No hitto kun oli kotisivullani kuvia sierran muokatusta pohjasta mutta prkeleen surf-eu lopetti niin hävisivät sinne

Mahtuu palkkia laskematta jne.

Sihdin putkea joutui 2-3 cm jatkamaan kun siirtyi taaemmas. Noin litran lisäpatin tein kuskin puolelle niin paljon kun kytkinvaijeri antoi periksi, startin puolelle on aika vaikea levittää

Pistän sulle sähköpostiin kuvia kun ei muuten toimi, voit vaikka pistää tänne muiden nähtäväksi jos on mahdollisuus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Tammikuu 7. 23:44:18 2007

Kiitos loistavista kuvista.. :D .. Aika hankalaa laittaa mullakin ne jakoon..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 8. 2:22:12 2007

pablo kirjoitti:Kiitos loistavista kuvista.. :D .. Aika hankalaa laittaa mullakin ne jakoon..
laita ne mulle tohon osoitteeseen niin laitan ne näkyville.. -> malmstrom.peter(at)gmail.com
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Tammikuu 8. 14:33:36 2007

Lähetin noi kuvat Hesus sulle..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 8. 16:12:35 2007

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Tammikuu 8. 19:16:42 2007

Juu, tyhmänä tuli hitsattua tuo öljyroppu tuohon etureunaan ja tuli aivan liian lähelle palkkia sen lisäksi että kone on vielä jonkun verran takakenossa, lisäksi tulee vielä reilun sentin palkin alapuolelle joten aika altis kolhuille joka tuli vuosi sitten todettua kun "korjatun" ojarummun yli laskin niin nappasipa johonkin kiveen ja taittui tuosta keskeltä älyttömälle vekille vaikka on aika paksut saumat, yhdestä saumasta sen verran repesi että yössä tiputti öljyt ulos

Sen verran plussaa että pienen muodonmuutoksen ja oikomisen jälkeen öljyroppu siirtyi kauemmas palkista ja nyt mahtuu 19mm avain kikkailematta (konetta tunkilla keventämättä) :D

Vastaa Viestiin