Uusimmassa Tuulilasissa juttua Mk1 Mexicosta

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uusimmassa Tuulilasissa juttua Mk1 Mexicosta

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Tammikuu 5. 17:07:27 2007

Käykäähän kiparilla

Tuulilasi 1/2007 hankkimaan kipi kapi :D
Viimeksi muokannut esko, La Tammikuu 6. 20:27:14 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Uusimassa Tuulilasissa juttua Mk1 Mexicosta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Tammikuu 5. 19:47:38 2007

Pitäisiköhän ottaa maanantaina lehtirahaa mukaan kun menen amitsulle, vois samalla käydä ostaan tuulilasin linja-autoasemalta. :)

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Tammikuu 5. 21:04:24 2007

Esko vaan omaa autoaan täällä mainostaa :lol:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Tammikuu 5. 21:07:48 2007

ihan oikein,hyvä juttu oli Tuulilasissa!

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Tammikuu 5. 21:24:15 2007

Voortikari kirjoitti:Esko vaan omaa autoaan täällä mainostaa :lol:
Ei voinut vastustaa kiusausta :D
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Tammikuu 5. 21:40:43 2007

esko kirjoitti:
Voortikari kirjoitti:Esko vaan omaa autoaan täällä mainostaa :lol:
Ei voinut vastustaa kiusausta :D
Onko enempää kuvia projektin vaiheista mitä näkyy allekirjoituksessa? Ensimmäisenä kun selailin lehteä ja näin escortin kuvt ja huomasin kilpien raamit niin piti heti lukaista jutusta että kuka omistaa ko mexicon. Vaikka olen seurannut projekti kuvia, niin puusilmänä ei heti tunnistanut :oops:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

esko

Viesti Kirjoittaja Esa » Pe Tammikuu 5. 21:53:45 2007

täydet pisteet!!
lisää tuollaisia nykyisten "kusilaitu" muumioiden rinnalle!!!!!!!!!!!!!!!!!

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Tammikuu 5. 22:11:09 2007

On kyllä komia peli :!: näitä ei joka jätkällä oo :?

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » La Tammikuu 6. 1:05:34 2007

Tulihan tuo luettua, hieno peli, Eskolle pisteet kotiin. 8)
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Tammikuu 6. 3:37:14 2007

täytyy hakea se lehti maanantaina...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Tammikuu 6. 13:33:17 2007

kaipa toi lehti on sitten pakko ostaa :D keskittyykös lehti juttu ihan pelkästään sun escorttiin vai jotenkin yleisesti mexicoihin tjtn?

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » La Tammikuu 6. 16:17:46 2007

Jutun idea on valottaa pikkusen tuon mallin syntyä. Lisäksi siinä on jotain tarinaan tuosta yksilöstä hyvien kuvien kera.

Paljon on osaltaan auttanut ja innostanut tää clubi tuon yksilön uudestisyntymisessä. Ilman että kuuluu johonkin kerhoon voi olla yksinäistä puurtamista kun vuosikauden nysvää yhtä ja samaa projektia.

Tsemppiä vaan kaikille jäsenille ja toivon että tää juttukin motivoi osaltaa jäseniä jaksamaan projektinsa kanssa. Kyllä se palkitsee kun saa homman pitkän uurastuksen jälkeen liikkeelle.

t,esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 13. 22:57:02 2007

Pitihän tuokin lehti hommata oli asiallinen juttu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Tammikuu 14. 11:16:19 2007

onkos sulla esko tosta sun mexicosta pitempikin stoori jossain? mitään kuvia lähtökohdista?

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Su Tammikuu 14. 11:56:43 2007

On jokunen paperikuva. Scannasin ne jo kerran mutta digikuvat on kadonneet. Täytyy laittaa ne jossain vaiheessa näytille. Ei se hääppönen ollut sen voin kertoa jo etukäteen. Paljon on ollut töitä. Mutta näin kait se aina tuppaa olemaan jos 25 vuotiasta aletaan kunnostamaan..
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Tammikuu 14. 19:27:45 2007

Erinomaisen hieno onpi meksikaani,mutta miksi ulkomaalais-kilvet kuvissa?
Kossuklupin näyttelykilvet olis ollut poikaa...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Tammikuu 14. 21:52:23 2007

Saksankilvet ihmetytti myös. Lisäks ihmetytti se, että auto on museokatsastettu, miksi ilmanputsari oli "vääränlainen" eli vapaavirtausmallia? Entäs rengastus? Eikös pitäisi käyttää renkaita siinä koossa, mitä silloinkin autoon on saanut?
Entäs mittaristo, eikös senkin pitäis olla custom-packistä puuviiluineen, kun kojelaudan puulistakin oli? Eikä mitään herneitä, Autohan on todella hieno, ja varmasti aikaa ja vaivaa nähty, noi muutamat pikku yksityiskohdat vaan soti tota museoleimaa vastaan. Sit taas asia erikseen jos ei museorekisteriin ole tarkoitus laittaa, sittenhän tuo on ainoa oikea suunta rakentaa escorttia.
Pedal tu tö metal!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 14. 22:44:37 2007

Löytyy muuten tuo juttu FAQ:n lehtileikkeistä.
Lisäsin sen sinne äsken.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Ma Tammikuu 15. 10:37:44 2007

Ville K kirjoitti:Saksankilvet ihmetytti myös. Lisäks ihmetytti se, että auto on museokatsastettu, miksi ilmanputsari oli "vääränlainen" eli vapaavirtausmallia? Entäs rengastus? Eikös pitäisi käyttää renkaita siinä koossa, mitä silloinkin autoon on saanut?
Entäs mittaristo, eikös senkin pitäis olla custom-packistä puuviiluineen, kun kojelaudan puulistakin oli? Eikä mitään herneitä, Autohan on todella hieno, ja varmasti aikaa ja vaivaa nähty, noi muutamat pikku yksityiskohdat vaan soti tota museoleimaa vastaan. Sit taas asia erikseen jos ei museorekisteriin ole tarkoitus laittaa, sittenhän tuo on ainoa oikea suunta rakentaa escorttia.
Saksan kilvet on vain koristeena. Ne on meidän muuttoautosta jonka tunnus oli ME-EY 55

Todellisuudessa museoleimaa ei vielä ole, toimittajalta lipsui tuossa kohtaa. Museokatsastaja on sen kyllä katsonut ja hyväksyi noi renkaat noilla vanteilla sekä ilmanputsarin. Linja on himpun verran muuttunut. Nyt ei puusilmäisesti tuijoteta siihen että auto on 100% originaali. Nyt sallitaan saman aikakauden osia joita noi em osat on. Tietysti katsastaja tekee aina omat päätökset, ja joku toinen on tiukempi kun tämä herra joka nämä myönnytykset on tehnyt. Puulistat on kaikki tallessa myös mittaristoon.

Kiitos mukavasta palautteesta.
t,esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Vastaa Viestiin