ZF aski, missä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
ZF aski, missä?
Kiitos tiedoista
Edit: Ei poisteta kokonaan, jos olis muillekin apua.
Siis missä autoissa on ollut aluperin ZF viislovinen vakiona?
Edit: Ei poisteta kokonaan, jos olis muillekin apua.
Siis missä autoissa on ollut aluperin ZF viislovinen vakiona?
Viimeksi muokannut bda12, Su Heinäkuu 16. 12:12:21 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 21:05:14 2003
S 5-18/3 ,askia "löytyy" alfasta,opel,iveco,bedford ym.ym.kuoret melkein samat,välitykset,hännät,kepin hännät,akselit vaihtelee,
kisa laatikon välityksiä ei vakiona tietääkseni siviili käytössä,ainoastaan
ylivaihteella tai jos suora 5 niin 1. vaihde 6.0/5.33/3.87
myös syncrot ja siirtäjät/tuenta erilaiset kisa askissa.
Lähin fordin kanssa on sunbeam lotuksen aski(häntä,kardaani ja kepin jatke samat,vakio askista saa ratastamalla edullisemman kuin
ostamalla englannista uuden(12000 eur)
kytkin koppa hiluineen n.550 euroo fordiin
kisa laatikon välityksiä ei vakiona tietääkseni siviili käytössä,ainoastaan
ylivaihteella tai jos suora 5 niin 1. vaihde 6.0/5.33/3.87
myös syncrot ja siirtäjät/tuenta erilaiset kisa askissa.
Lähin fordin kanssa on sunbeam lotuksen aski(häntä,kardaani ja kepin jatke samat,vakio askista saa ratastamalla edullisemman kuin
ostamalla englannista uuden(12000 eur)
kytkin koppa hiluineen n.550 euroo fordiin
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Toi tyyppi ZF S5-18/3 kattaa tosiaan mitä ihmeellisemmät vakiolaatikot aina aitoihin kisalaatikoihin saakka, erona vain numerosarjat ja välitykset sekä juuri kepin ja kardaaninhännät akseleineen. Escort ja Lotus sumppi ovat lähimpänä toisiaan vain kytkinakseli ja koppa eroaa.
Jos jotain mitä vaan vakiolaatikkoa escorttiin soveltaa on aika hommat tiedossa ja välitykset mitä sattuu. Virallinen escort 2/4 ryhmän laatikko 2.3 ykkösellä ja suoralla vitosella on kuitenkin se ainoo "oikea", mutta mihin käyttöön laatikkoa tarvitaan, kisaan vai entisöintiin?
Ja on aidon escort laatikonkin sovittamisessa oma hommansa, kaikki muutetaan paitsi kytkinakseli.
On oltava ton tyypin S5-18/3 kanssa tarkkana kun ne voivat sisältää mitä vaan, kaikki ei tiedä mistä niissä erottaa päällepäin onko esim 5 suora vai ei...
Jos jotain mitä vaan vakiolaatikkoa escorttiin soveltaa on aika hommat tiedossa ja välitykset mitä sattuu. Virallinen escort 2/4 ryhmän laatikko 2.3 ykkösellä ja suoralla vitosella on kuitenkin se ainoo "oikea", mutta mihin käyttöön laatikkoa tarvitaan, kisaan vai entisöintiin?
Ja on aidon escort laatikonkin sovittamisessa oma hommansa, kaikki muutetaan paitsi kytkinakseli.
On oltava ton tyypin S5-18/3 kanssa tarkkana kun ne voivat sisältää mitä vaan, kaikki ei tiedä mistä niissä erottaa päällepäin onko esim 5 suora vai ei...
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
kaverilla on bedfordin zf ohc jatkeena oli enne escossa... on kuulema myynnissä koska vaihtaa suorakytkenntä lootan jos kiinnostaa
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Alfa Romeo Montreal 1970-77. Ainakin yksi tämmöinen laatikko on kiertänyt viimevuosina suomea. Hankalat välitykset Fordiin. Kuviakin löytyy kyseisestä lootasta.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Tuli muuten mieleen että onkohan yhdellä Tampereen kaverilla vielä yksi peetu-ZF.Muistelisin tutun kanssa olleen juttua siitä laatikosta aikaisemmin kun omaan kilpuriin lootaa haeskelin...olisko Opel Monza ZF:llä?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
Tampereen kaveri
Muistaisitko kenestä on kyse
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Alunperinhän Boreham pölli zf-laatikon escorttiin '69 Fiat Dino 2.4 V6:sta.
välitykset olivat:
type S5-18/3
1. 2.991
2. 1.763
3. 1.301
4. 1.000
5. 0.874
R 3.670
välitys-sarjoja ei vielä ollut kilpailukäyttöön,
joten näillä Fiatin välityksillä (vitonen ylivaihde) ajettiin lontoo-meksiko rallikin.
välitykset olivat:
type S5-18/3
1. 2.991
2. 1.763
3. 1.301
4. 1.000
5. 0.874
R 3.670
välitys-sarjoja ei vielä ollut kilpailukäyttöön,
joten näillä Fiatin välityksillä (vitonen ylivaihde) ajettiin lontoo-meksiko rallikin.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
Re: ZF
hep,
-timppa
mitäs laatikoita niissä viimeisissä takavetoisissa 2.0 koneisissa C-kadeteissa oli, viistokeulan vastineissa ?bda12 kirjoitti:Moi
Kuulin eilen Haimakaisen Alilta, että myös jossain Opelin mallissa oli vakiona ko. laatikko mutta missä ?
-timppa
#176
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
aha, siis
http://www.superformance.co.uk/fiat/fiatclut.htm
toisaalta, pari talvea sitten CRSC:n Autoracing.vierailulla taisi olla just tommonen Dino pukilla, Haimakainen varmaan muistaa sen laatikosta jotain, tai kertoo BDA12:lle sen omistajan, jonne voi mennä nuuskimaan.
Noita Dinoja on enkkulassakin varmaan romutettuna.....
http://www.superformance.co.uk/fiat/fiatclut.htm
toisaalta, pari talvea sitten CRSC:n Autoracing.vierailulla taisi olla just tommonen Dino pukilla, Haimakainen varmaan muistaa sen laatikosta jotain, tai kertoo BDA12:lle sen omistajan, jonne voi mennä nuuskimaan.
Noita Dinoja on enkkulassakin varmaan romutettuna.....
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Luokkari -kuvatuksessa oleva "mystinen" ZF on rata-Caprin (RS2600/2,3-2,6GT) cologne-kopalla oleva lodju. Ja juuri oikein tuolla lyhyemmällä pyrstöllä & kardaanin lähdöllä.
Escoissa käytettiin alussa samaa, mutta vain muutaman kerran.
Escoissa käytettiin alussa samaa, mutta vain muutaman kerran.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mikä luokkari-kuvatus? Kaikki luokitustodistukset mitä mulla on rs2000, rs1600 ja escort rs eli group 4 niin siellä on zf aina pitkällä kepin ja kardaanin hännällä. Kardaani on kuin RS mutta isommalla spoorilla ja eri pituinen.jjs kirjoitti:Luokkari -kuvatuksessa oleva "mystinen" ZF on rata-Caprin (RS2600/2,3-2,6GT) cologne-kopalla oleva lodju. Ja juuri oikein tuolla lyhyemmällä pyrstöllä & kardaanin lähdöllä.
Escoissa käytettiin alussa samaa, mutta vain muutaman kerran.
Onhan noita varmaan ollu vaikka mitä mutta noin papereissa on kait.
Aito zf bda kisalaatikko on kuin näissä luokkaripapereissa. Löytyy hyllystä kaikki osat ja paperit.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kuvatus...
Tätä brendan linkkiä sivusin.
"Lyhyttä" ZF:ää käytettiin ilmeisesti ekoissa TC:ssä ainakin -ei luokittelua- vaativissa kisoissa, samoin TC:ssä joissa oli 2,3 V6. Myös on väitetty että Lontoo-Mexico -rallissa olisi ollut tuo versio Kenttien perässä.
Tätä brendan linkkiä sivusin.
"Lyhyttä" ZF:ää käytettiin ilmeisesti ekoissa TC:ssä ainakin -ei luokittelua- vaativissa kisoissa, samoin TC:ssä joissa oli 2,3 V6. Myös on väitetty että Lontoo-Mexico -rallissa olisi ollut tuo versio Kenttien perässä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mun mielestä vähän turha jauhaa mitä kaikkea on ollu joskus jossain dinon tai tc perässä. Topicci käsittelee kuitenkin gr4 asioita ja pitäisi tietää voiko sääntöjen puolesta mitä tahansa käyttää, koska luokkareissa on ihan selkee KUVA.
Mulle on aivan sama mitä laittaa. Jokainen itse päättää millasta rakentaa.
Mulle on aivan sama mitä laittaa. Jokainen itse päättää millasta rakentaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
No, eipä tämä keskustelu paljoa ole alkuperäisestä aiheesta karannut, kyllä noista tiedonjyväsistä riemua voi olla jos hakee komponentteja. Hyvää detaljitietoutta täällä mielestäni jaetaan, vaikka se välillä "sen itsensä" jauhantaa muistuttaakin 

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Älkääs nyt, tämä on mielenkiintoista nippelitietoa;
Fiat Dinosta
The reliability problems of the race-bred aluminum 2-litre V6 unit lead to its replacement in 1969 by a new 2.4 litre cast-iron V6 engine developed by Fiat. Both the Dino spider and the coupe were fitted with this unit, as well as the (Ferrari) Dino 206 GT, now named the 246 GT.
With the 2.4 litre model the Ferrari transmission was replaced by a more robust 5-speed ZF transmission, now with regular sump lubrication, but it retained the original Ferrari shifting pattern (1st gear bottom left, higher gears in H-pattern with 4th and 5th opposite to each other).
onko toi ykkösen paikka ollu noi Escortissakin ?
Fiat Dinosta
The reliability problems of the race-bred aluminum 2-litre V6 unit lead to its replacement in 1969 by a new 2.4 litre cast-iron V6 engine developed by Fiat. Both the Dino spider and the coupe were fitted with this unit, as well as the (Ferrari) Dino 206 GT, now named the 246 GT.
With the 2.4 litre model the Ferrari transmission was replaced by a more robust 5-speed ZF transmission, now with regular sump lubrication, but it retained the original Ferrari shifting pattern (1st gear bottom left, higher gears in H-pattern with 4th and 5th opposite to each other).
onko toi ykkösen paikka ollu noi Escortissakin ?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
en osaa lukea rivienvälistä, joten en hoksannut Group 4 rajaustaSHR kirjoitti:Mun mielestä vähän turha jauhaa mitä kaikkea on ollu joskus jossain dinon tai tc perässä. Topicci käsittelee kuitenkin gr4 asioita

olen vaiti.
bda12 kirjoitti: Siis missä autoissa on ollut aluperin ZF viislovinen vakiona?
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
En tarkoita pahalla että turha jauhaa mitä oli tc perässä vaan kun Elias selvästi sanoo aiemmin että "auto tulee historic ryhmä 4" niin silloin sitä autoa tulkitaan escort rs nro 650 luokkarin mukaan jolloin ei ole ollenkaan selvää että saako mitä vaan käyttääBrenda kirjoitti:en osaa lukea rivienvälistä, joten en hoksannut Group 4 rajaustaSHR kirjoitti:Mun mielestä vähän turha jauhaa mitä kaikkea on ollu joskus jossain dinon tai tc perässä. Topicci käsittelee kuitenkin gr4 asioita![]()
olen vaiti.bda12 kirjoitti: Siis missä autoissa on ollut aluperin ZF viislovinen vakiona?

Ei siis tarvitse lukea rivien välistä

ÄLÄKÄ OLE VAITI. Kaikki tieto on arvokasta niinkuin jjs ehdotti.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Niin, ongelmahan tässä on kait se, että Elias on modannut tämän threadin aloitusta siten, että siitä on jotain (oleellista?) tietoa jäänyt puuttumaan, minkä aiheeseen ensimmäisenä vastanneet ovat nähneet. Muistan itsekin hämärästi Eliaksen ekan kyssärin ja sitä ei enää mielestäni samassa muodossa ole nähtävissä.
Toivotetaan kuitenkin kaikille suomalaisautokunnille (4 kpl ?) onnea tulevaan kisaan kaukana kotoa rättipäiden seassa. Tulkaa ehjänä takaisin!
Toivotetaan kuitenkin kaikille suomalaisautokunnille (4 kpl ?) onnea tulevaan kisaan kaukana kotoa rättipäiden seassa. Tulkaa ehjänä takaisin!
---------------------------------------------
-73 Taunus GXL Coupe 1600 GT (MR)
-74 Escort Sport (verkkaisesti työn alla)
-81 Buick Electra Limited 2-dr Coupe (MR)
-86 Sierra iS 3d (heräteostos
, tarjoa kaikkea iS osaa)
-97 V70 AWDT (käyttis, valitettavasti vieläkin...)
---------------------------------------------
-73 Taunus GXL Coupe 1600 GT (MR)
-74 Escort Sport (verkkaisesti työn alla)
-81 Buick Electra Limited 2-dr Coupe (MR)
-86 Sierra iS 3d (heräteostos

-97 V70 AWDT (käyttis, valitettavasti vieläkin...)
---------------------------------------------
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
ZF
Kiitos kaikille tähän mennessä tulleesta informaatiosta, tällä hetkellä lähtökohtana on Kadett GT/E laatikko, joka olisi saatavissa Tanskasta.
Tarkoituksena on saada aikaiseksi MK1 Escoon GR4 laatikko, joka on luokkarin mukainen ei sen ihmeellisempää.
Tarkoituksena on saada aikaiseksi MK1 Escoon GR4 laatikko, joka on luokkarin mukainen ei sen ihmeellisempää.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Pakko vielä lisätä yks juttu, kuinka tarkkaan porukka lukee näitä topicceja...Elias todellakin modasi topicin aloitusta mutta näyttäs olevan heinäkuussa mutta siittä eteenpäin kun aihetta nostellaan uudelleen, hän kirjoittaa joulukuun 18. päivä että "auto tulee historic 4 ryhmään", vai onko mun koneella väärin.
Eipä siis oteta itseemme jos ei jakseta koko aihetta tarkkailla. Itse selostin käsittääkseni vain juuri tasan asiasta itsestään.
Asia on jotenkin tuttu kun luokkarin 650 mukaista lelua kasailen.
Eipä siis oteta itseemme jos ei jakseta koko aihetta tarkkailla. Itse selostin käsittääkseni vain juuri tasan asiasta itsestään.
Asia on jotenkin tuttu kun luokkarin 650 mukaista lelua kasailen.
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
zf
Jep alunalkaen kyse oli TC:n ZF laatikosta vaan kun auton rakentamisen edistyessä tehtiin muutos ja ruvettiin rakentamaan BDA:ta niin samalla siirryttiin Gr2:sta ryhmä neljään.
Totean tässä vielä kertaalleen, että niin tämä kuin moni aikaisempi pitkään jatkunut chattailu on tuonut todella paljon apua niin minulle kuin monille muillekin KIITOS
Totean tässä vielä kertaalleen, että niin tämä kuin moni aikaisempi pitkään jatkunut chattailu on tuonut todella paljon apua niin minulle kuin monille muillekin KIITOS
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re: ZF
tarvitseeko tuo muuta kuin kytkinkopan ja kepin hännän/siirtäjien vaihdon?bda12 kirjoitti:Kiitos kaikille tähän mennessä tulleesta informaatiosta, tällä hetkellä lähtökohtana on Kadett GT/E laatikko, joka olisi saatavissa Tanskasta.
Tarkoituksena on saada aikaiseksi MK1 Escoon GR4 laatikko, joka on luokkarin mukainen ei sen ihmeellisempää.
onko näillä välityksillä ?