
Auto siis RS2000 -92, josta sähköt on ihan päin helevettiä näin suoraan sanottuna.
Ja heti tähän alkuun; minen ymmärrä sähköstä mitään.

Ongelmat alkoi siitä kun auto seisoi vähän aikaa ja sitten jouduin hakemaan sen ajoon (käyttis ex-ukon kaa yhteinen, eihän siitä hevonpaskaakaan tullu).
Noh, ensimmäisenä pimeni popit. Kuului noin kolmisen sekuntia musiikki normaalisti, sitten hiljeni. Aivan kuin voluumista olisi kääntänyt hiljemmalle ja sen jälkeen ei ole popit kuulunut. Ei siis kuulu mistään mitään, ilmeisesti vahvarit ei saa virtaa? Soitin kuitenkin näyttää soittavan piisiä normaalisti, äänet vaan ei kuulu.
Sitten; toinen lyhyt valo on ollut pimeenä jo jonkin aikaa, jo ennen kuin auto seisoi. Vaihettiin polttimo, pim, ei tapahtunut mitään. Valoihin palaan vielä tuossa myöhemmin, mennään nyt aikajärjestyksessä..

Sitten meni keskuslukitus. Johtui ilmeisesti vain kärähtäneestä sulakkeesta, vaihdettiin ja nyt toimii (toistaiseksi....

Samalla vaihdettiin sulake paikasta 24, koska se oli kärähtänyt. Tulos; vain pitkät valot paloivat. Otettiin se siitä kokonaan vidduun, ongelma hävisi.
Paikoissa 23,24,26 ja 28 ei oo siis nyt sulakkeita ollenkaan. 23,26 ja 28 paikoissa ei oo ollut sulakkeita ollenkaan sinä aikana kun tuo auto on miulla ollut, pitäisiköhän olla? Ja nyt ei siis ole tuossa paikassa 24:kään. Eipä ole tähän hätään mitään mistä voisi katsoa mitä siellä pitäisi olla ja miksi..
Takaisin valoihin, ja tähän hätäsimpään ropleemaan; eilen kiihdytin hiukka reippaammin, n. sekunnin ajaksi syttyi pitkät itsestään päälle. Tänään sitten kiihdyttelin hiukka reippaammin taas (yllättäen duunista myöhässä), ja taas syttyi pitkät itsestään. Eikä muuten lähde enää pois. Eli pitkät on koko ajan päällä, silloin kun on olevinaan parkit päällä ja silloin kun on olevinaan lyhkäset päällä. Ja nyt pitäis äkkiä saada tuo ongelma korjattua pois, hiukkasen veemäistä ajella joko pitkät päällä tai vaihtoehtoisesti ilman valoja. En tiedä liittyikö tuo pitkien päälle syttyminen mitenkään tuohon kiihdyttelyyn, vai syttyivätkö muuten vaan samaan aikaan..
Niin, ja valoissa tapahtui myös kerran tällainen efekti; sammuivat itsestään. Katuvalot loppuivat ja heitin pitkät päälle, mitä helv***?!! Sokkona parisen sekuntia, ei siis ollut mtn valoja. Otin pitkät pois, räväytin valot kiinni ja takasin päälle ja sitten, jumalan kiitos, toimi. Sekä lyhyet (tai noh, toinen lyhkänen) että pitkät. Tuota ei ole tehnyt kuin tuon kerran, kopkopkop.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että kun auton hain pois seisonnasta, niin ex-ukko sitten oli lyönyt puskurin kiinni laittamatta puskurin vilkun polttimoita kiinni(!), eli edessä ei ole nyt vilkkuja ollenkaan. Toimiivat vain sivuilla ja takana ja säksättäävät hirmusta vauhtia johtuen ilmeisesti siitä että ei oo kaikki vilkut toiminnassa. Ei kait se nyt tuosta voi mitään oikosulkuja ottaa? (En ymmärrä sähköstä vieläkään yhtään mitään

Vilkut saan nyt viikonlopun aikana toimintakuntoon, kun sain nyt ton tuuninkipuskurinkin takasin sieltä ex-anoppilasta mihin armas ex-ukkoni sen oli jättänyt, ja jossa tietenkin oli ne vilkkujen polttimot kiinni...

(Vinkki; älkää tehkö samaa virhettä ja luottako jonkun toisen käsiinne autoa sillä välin kun itse teet töitä.

Juu, tuossapa tuota listaa olikin. Maissi varmaan osaa selventää mikäli tuosta jäi jotakin uupumaan, se noita sähköropleemia katteli kun mie irrottelin puskuria. BTW, harvinaisen vittumaisessa paikassa nuo puskurin kiinnityspaikat.