RS2000:n sähköt sekaisin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

RS2000:n sähköt sekaisin

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ke Joulukuu 13. 10:18:13 2006

Joo.. Mistähän sitä lähtis liikenteeseen.. :roll:

Auto siis RS2000 -92, josta sähköt on ihan päin helevettiä näin suoraan sanottuna.

Ja heti tähän alkuun; minen ymmärrä sähköstä mitään. 8)

Ongelmat alkoi siitä kun auto seisoi vähän aikaa ja sitten jouduin hakemaan sen ajoon (käyttis ex-ukon kaa yhteinen, eihän siitä hevonpaskaakaan tullu).

Noh, ensimmäisenä pimeni popit. Kuului noin kolmisen sekuntia musiikki normaalisti, sitten hiljeni. Aivan kuin voluumista olisi kääntänyt hiljemmalle ja sen jälkeen ei ole popit kuulunut. Ei siis kuulu mistään mitään, ilmeisesti vahvarit ei saa virtaa? Soitin kuitenkin näyttää soittavan piisiä normaalisti, äänet vaan ei kuulu.

Sitten; toinen lyhyt valo on ollut pimeenä jo jonkin aikaa, jo ennen kuin auto seisoi. Vaihettiin polttimo, pim, ei tapahtunut mitään. Valoihin palaan vielä tuossa myöhemmin, mennään nyt aikajärjestyksessä.. :roll:

Sitten meni keskuslukitus. Johtui ilmeisesti vain kärähtäneestä sulakkeesta, vaihdettiin ja nyt toimii (toistaiseksi.... :roll: ).

Samalla vaihdettiin sulake paikasta 24, koska se oli kärähtänyt. Tulos; vain pitkät valot paloivat. Otettiin se siitä kokonaan vidduun, ongelma hävisi.

Paikoissa 23,24,26 ja 28 ei oo siis nyt sulakkeita ollenkaan. 23,26 ja 28 paikoissa ei oo ollut sulakkeita ollenkaan sinä aikana kun tuo auto on miulla ollut, pitäisiköhän olla? Ja nyt ei siis ole tuossa paikassa 24:kään. Eipä ole tähän hätään mitään mistä voisi katsoa mitä siellä pitäisi olla ja miksi..

Takaisin valoihin, ja tähän hätäsimpään ropleemaan; eilen kiihdytin hiukka reippaammin, n. sekunnin ajaksi syttyi pitkät itsestään päälle. Tänään sitten kiihdyttelin hiukka reippaammin taas (yllättäen duunista myöhässä), ja taas syttyi pitkät itsestään. Eikä muuten lähde enää pois. Eli pitkät on koko ajan päällä, silloin kun on olevinaan parkit päällä ja silloin kun on olevinaan lyhkäset päällä. Ja nyt pitäis äkkiä saada tuo ongelma korjattua pois, hiukkasen veemäistä ajella joko pitkät päällä tai vaihtoehtoisesti ilman valoja. En tiedä liittyikö tuo pitkien päälle syttyminen mitenkään tuohon kiihdyttelyyn, vai syttyivätkö muuten vaan samaan aikaan..

Niin, ja valoissa tapahtui myös kerran tällainen efekti; sammuivat itsestään. Katuvalot loppuivat ja heitin pitkät päälle, mitä helv***?!! Sokkona parisen sekuntia, ei siis ollut mtn valoja. Otin pitkät pois, räväytin valot kiinni ja takasin päälle ja sitten, jumalan kiitos, toimi. Sekä lyhyet (tai noh, toinen lyhkänen) että pitkät. Tuota ei ole tehnyt kuin tuon kerran, kopkopkop.

Voiko asiaan vaikuttaa se, että kun auton hain pois seisonnasta, niin ex-ukko sitten oli lyönyt puskurin kiinni laittamatta puskurin vilkun polttimoita kiinni(!), eli edessä ei ole nyt vilkkuja ollenkaan. Toimiivat vain sivuilla ja takana ja säksättäävät hirmusta vauhtia johtuen ilmeisesti siitä että ei oo kaikki vilkut toiminnassa. Ei kait se nyt tuosta voi mitään oikosulkuja ottaa? (En ymmärrä sähköstä vieläkään yhtään mitään :wink: )

Vilkut saan nyt viikonlopun aikana toimintakuntoon, kun sain nyt ton tuuninkipuskurinkin takasin sieltä ex-anoppilasta mihin armas ex-ukkoni sen oli jättänyt, ja jossa tietenkin oli ne vilkkujen polttimot kiinni... :evil:

(Vinkki; älkää tehkö samaa virhettä ja luottako jonkun toisen käsiinne autoa sillä välin kun itse teet töitä. :roll: )

Juu, tuossapa tuota listaa olikin. Maissi varmaan osaa selventää mikäli tuosta jäi jotakin uupumaan, se noita sähköropleemia katteli kun mie irrottelin puskuria. BTW, harvinaisen vittumaisessa paikassa nuo puskurin kiinnityspaikat.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ke Joulukuu 13. 10:45:31 2006

Laittakaa linkkiä sähkökaavioon, jos jostain sattuu löytymään. Joku workshop manual ois myös helvatan kätevä. Pieniä patenttiviritelmiä olin havaitsevinani vilkkujen läheisyydessä, ni johtojen värikoodit ois aika kätevät niitä selvitellessä :roll:.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Joulukuu 13. 10:54:06 2006

Kannattas varmaan alottaa purkaminen tuosta sulakerasiasta. Nopee katselmus juotoksiin ja vika saattaa löytyä.

Niin en ole missään nähnyt RRRSss kytkentäkaaviota. Jos joku sen löytään niin jakoon!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Joulukuu 13. 11:06:13 2006

Varmaan http://www.rs2000-16V.co.uk auttaa ainakin alkuun ja normi mk5 escortin sähkökaavioistakin voi löytyä apua?
Apua valo-ongelmaan?
Valokatkaisimen korjaus.
Koneen sähkökaavio sivulla 25?

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ke Joulukuu 13. 13:46:36 2006

Meninpähän ja "korjasin" valot... :lol:

Nyt palaa taas normaalisti, eli parkit pelaa ja toinen lyhkänen ja pitkät ihan niin kun pitääkin. Mutta kuinka kauan... Se onkii sitten toinen juttu.

Eli suuri "korjaus"operaatio oli seuraavanlainen; konepelti auki ja heiluttelin valoille meneviä piuhoja. 8)

Eka heiluttelulla meni juu pitkät pois, mutta ei palanut kun parkit... :roll: Lisää ravistelua ja toimii normaalisti. Tosin tässä vaiheessa katosi autosta piippiippiip- ääni kun valot on päällä ja ovi auki. :?:

Eli onko siellä ne liittimet jotenkii huonosti kiinni vai onko johdot menny huonoon kuntoon vai mikä viddu siinä on? Koska selvästi ne pitkät lämähti päälle tuosta kiihdyttelystä :arrow: tärissyt ne liittimet siellä ja läväyttänyt pitkät päälle. Kerran piuhojen heiluttelusta saapi säädettyä ne takasin toimimaan oikein.

Tuossa on vaan se paha että millon mistäkii tärinästä laittaa parkit, pitkät, sammuttaa valot jne. Esco pitää diskoa. :roll:

Millähän kikkakolmosella ne sais pysymään siellä heilumatta..? Ettei tarviis kokonaan uusia piuhoja vetää tai muuta vastaavaa..

Mut vielä jääpi poppionkelma, ja tuo toinen lyhkänen valo ja ja ja....

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Joulukuu 13. 14:38:10 2006

Kaikki liitokset valoille kannattas käydä läpi, irrotella ja puhdistella. Onko siellä sitten hyppylankoja paljonkin?

Kuulostas siltä jos heiluttemella tilanne muuttu että siellä ottas joku piuha maihin tai olis plussa paljaana. Hankala sanoa näkemättä, tuu viikonloppuna pyörähtää hallilla ni katotaa....
Ford Fiesta ST 2013
#727

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Joulukuu 13. 21:39:58 2006

Jos vilkut vilkkuu 2x nopeammin, niin silloin on polttimo palanut.

Lyhyitä valoja ohjaa rele, joka löytyy sulakerasiasta (tai sieltä takaa) ja tämä sulakerasia taas on oikea murheenpesä Mk5-6:ssa... rele löytyy käyttöohjekirjan avulla.

Minulla vm. 1991:ssa sulake 24 on näköjään oikea ajovalo. Sulake 23 on ajovalojen puhdistusjärjestelmä, 26 on etuistuinten lämmitys ja 28 ilmastoinnin magneettikytkin.

Oliko auto ulkona seisonnan? Ettei vain olisi ottanut kosteutta sisään ja osa vioista menee sen piikkiin.

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Pe Joulukuu 15. 11:09:16 2006

Joo, vasen takavalokaan ei näköjään pala (samperin puusilmä kun oon), ilmeisesti saman sulakkeen takana kuin tuo oikea ajovalo? Eli tuo sulake 24.

Mikähän hitto siinä on kun silloin aiemmin uusi sulake laitettiin tuohon 24:n, niin ainoastaan pitkät paloivat... :?

Ja tulipahan vasta nyt tuossa mieleen seuraavakin asia; miulla kun ei ole tööttiä (juu, tiedetään että katsastusmies ei tykkää hyvää), ja aiemmin kun tööttiä painoi niin syttyi pitkät ja summarit päälle.. Mutta ei enää "toimi" sekään. Eikä sen oo varmaan ikinä tarkoitus ollakaan niin että tööttiä painamalla menee pitkät päälle, :lol: en vaan aiemmin edes ajatellut asiaa kun auto toimi muuten.. :roll:
Sine kirjoitti:Oliko auto ulkona seisonnan? Ettei vain olisi ottanut kosteutta sisään ja osa vioista menee sen piikkiin.
Tuotapa miekin mietin, tosin auto oli ainoastaan paltiarallaa viikon ihan pihalla seisomassa, siitä sitten raivattiin tila katokseen/ talliin jossa hengaili parisen viikkoa. Mutta siitäpä ne ropleemat sitten lähti -> popit..

Ja varmaan juu vaikuttaa sekin kun nuo vilkkujen piuhat oli lähtenyt vähän liikenteeseen tuolta puskurin takaa (eli niin kuin aiemmin mainitsin niin puskurissa ei ole vilkut tällä hetkellä kiinni). Kattelin eilen että mikäs vittu se sieltä puskurin alta roikkuu melkein vesilätäkössä, oho, piuhojen pääthän ne siellä. :twisted: Olipa nuo piuhojen päät teipillä suojattu vaan liekö auttanut mitään näillä keleillä. Kerpele.

Jospa sitä viikonlopun jälkeen viisastuis enempi, tähän väliin tuntuu siltä että kaikkein fiksuin ratkasu olis ottaa asennuskaljaa pari koppaa mukaan ja herätä sitten aamulla auton vierestä ja lähtee katteleen josko jotain olis saanut toimimaan... :roll:

Eipä oo muuten nyt valot heittelehtineet viime "korjauksen" 8) jälkeen. Ne oli vaan ne Geeee- voimat mitkä irrotti piuhatkii autosta kun tuli nii räväkkään lähdettyä. :lol: :lol: :lol:

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ma Joulukuu 18. 9:29:26 2006

Joopa, en nyt tiiä tuliko sitä yhtään viisaammaks vkolopun jäljiltä. Kaljaa tuli ainakin juotua.

Popit toimii nyt, onkelma ei ollut niiden kohdalla sittenkään sen suurempi. Sulakkeet vaan takasin paikoilleen ja piuhat kiinni niin nehän rupesi pelittämään. Eli olisiko vaan ottanut sitten kosteutta ja siitä syystä ei ole lähtenyt pelaamaan, nyt taas sitten toimii. Eli todennäköisesti jos koko vehkeisiin ei oltais koskettu niin ne olisi itsestään lähteneet toimimaan ja tuli säädettyä niiden kanssa aivan turhaan? Voipi olla. Pääasia että toimii.

Mutta nuo hemmetin valot. Sulakerasia se varmaan on. Johdoissa ei pitäisi olla mitään ropleemia eikä liittimien ropeltaminen vaikuttanut nyt mitenkään.

Kokeiltiin taas sulaketta paikkaan 24, ja kaikki toimi niin kuin piti... noin viiden sekunnin ajan. Sitten se löi pitkät päälle. Ja sen jälkeen poltti sulakkeen.

Sulakerasian sisällä (mitä niistä pienen pienistä parista reiästä kurkittiin lampulla sisään) oli hiukkasen hapettuneen näköistä tavaraa... :?

Että tämmöistä... :roll:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Joulukuu 18. 11:37:15 2006

ÄrÄssä kirjoitti:Joopa, en nyt tiiä tuliko sitä yhtään viisaammaks vkolopun jäljiltä. Kaljaa tuli ainakin juotua.

Popit toimii nyt, onkelma ei ollut niiden kohdalla sittenkään sen suurempi. Sulakkeet vaan takasin paikoilleen ja piuhat kiinni niin nehän rupesi pelittämään. Eli olisiko vaan ottanut sitten kosteutta ja siitä syystä ei ole lähtenyt pelaamaan, nyt taas sitten toimii. Eli todennäköisesti jos koko vehkeisiin ei oltais koskettu niin ne olisi itsestään lähteneet toimimaan ja tuli säädettyä niiden kanssa aivan turhaan? Voipi olla. Pääasia että toimii.

Mutta nuo hemmetin valot. Sulakerasia se varmaan on. Johdoissa ei pitäisi olla mitään ropleemia eikä liittimien ropeltaminen vaikuttanut nyt mitenkään.

Kokeiltiin taas sulaketta paikkaan 24, ja kaikki toimi niin kuin piti... noin viiden sekunnin ajan. Sitten se löi pitkät päälle. Ja sen jälkeen poltti sulakkeen.

Sulakerasian sisällä (mitä niistä pienen pienistä parista reiästä kurkittiin lampulla sisään) oli hiukkasen hapettuneen näköistä tavaraa... :?

Että tämmöistä... :roll:
Ei kun rasia irti ja kolvi käteen. Hapettumat/kylmäjuotokset pois tai osta uusi rasia.

Tietysti jos saat sen sulakerasian tuotenumeron kaiveltua esille. Katsotaan jos sattus semmonen ylimääräinen löytymään. Edit. Niin ja valmistenumeron tarvii myös. Laita privaa jos et halua laittaa yleiseen tietoisuuteen.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Joulukuu 18. 12:18:07 2006

mvla kirjoitti: Ei kun rasia irti ja kolvi käteen. Hapettumat/kylmäjuotokset pois tai osta uusi rasia.

Tietysti jos saat sen sulakerasian tuotenumeron kaiveltua esille. Katsotaan jos sattus semmonen ylimääräinen löytymään. Edit. Niin ja valmistenumeron tarvii myös. Laita privaa jos et halua laittaa yleiseen tietoisuuteen.
Mullaki on yks sulakeboxi varalla jos ilmenee tarvetta. Taisi olla tältä vuosituhannelta, että ei mikään alkuperäinen hapettunut edes :).

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ti Tammikuu 2. 0:33:54 2007

Valoa tunnelin päässä, eli myös oikea ajovalo on taas pelissä mukana.

Pieni projektikertomus: Hommahan lähti siitä, että Escortti ei tahtonut oikein puhaltaa lämmintä ja mittariston lämpöviisarikin näytti lämpöjen olevan alhaiset. Pakkasilla pieni reissu etelään anoppilaan oli sen verta kylmä, että piti se termostaatti ihan varuilta tarkistaa ja vaihtaa. Aukihan se oli juminut, niin kuin tuumailinkin aiemmin. Vaihdettiin termostaatti, kasattiin rojut takaisin ja auto käyntiin... Prkl, ABS:it hävis ja oikea etunurkka kokonaan pimeäksi vilkkuja myöten. Startatessa auton konepelti tipahti tärinän vaikutuksesta alaspäin, koska pellin aukipitotanko(vi*un hieno sana :lol:) tipahti reiästä läpi, osuen samalla alla olevaan hihnaan, jättäen siihen pienen uran.

Tänään tossa ruvettiin sit kattelee nuo sulakkeet läpi, kaikki oli ehjiä. Siitä sit ropaamaan konepellin alta valojen polttimoita, mutta ehjät olivat. Konehuoneessa näkyi kuitenkin katkennut johtonippu. Valojen piuhat ja ABS:ien piuhat poikki. Aiemmin termostaattia vaihtaessa, reiän läpi tippunut konepellin aukipitotanko oli samalla katkaissut ne. No pitihän ne sit ropata kuntoon tuolla hemmetin kylmässä ulkoilmassa. Autoon virrat päälle, ABS:ien merkkivalo sammui, niin kuin pitäänkin, vilkut toimi myös. Sulake #24 paikoilleen ihan vaan kokeilun vuoksi ja toimi myös oikea ajovalo! Käytiin pienellä ajelulla, eikä merkkiäkään sulakkeen palamisesta tai pitkien päälle menemisestä itsestään. Ei tainnut ollakkaan sulakerasiassa vika *koputtaa puuta*.

Noh, kun saadaan jokin vika korjattua, niin tulee toisia tilalle. Popit on taas mykkänä :D. Taitaa vaan tosin sielläkin olla piuhoja oikosulussa, ei oo vielä kerenny/jaksanu kattoo. Vasen takavalo on myös pimeänä, eikä kumpikaan jarruvalo toimi. Polttimot näytti ehjiltä ainakin vasemmalla puolella. Pitänee tutkailla niitä taas joku päivä.

Alkoi näköjään tuo autonrassaus jo heti alkuvuodesta. Vielä kun sais tolle omalle katiskalle jotain aikaiseksi :roll:.

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ti Tammikuu 2. 0:46:42 2007

Maissi kirjoitti:Pakkasilla pieni reissu etelään anoppilaan oli sen verta kylmä...
Joo, etelään. Mikkeliin- etelään. :roll: Ja koko matka edestakaisin hirmu valitus miten kylmä on. Tottakai miun tuurilla ne popit pimeni siinä kohtaa, ettei voinut edes musiikkia kääntää kovemmalle.... :roll:

Juu, oikea ajovalo toimii nyt = ei oo vielä polttanut sulaketta, MUTTA koska tuo vasen takavalo ei toimi (eikä ne jarruvalotkaan), niin kyllä mie edelleen lottoon sen sulakerasian puolesta. Ja oon hyvinhyvin skeptinen sen suhteen ettäkö tuo oikea ajovalo on nyt tuolla korjattu. Koskaan ei pidä sanoa että "nyt toimii".... :wink:

Ja oli se hiukka mielenkiintoinen tapahtuma kun ei heti huomattu niitä katkenneita piuhoja; vaihdettiin termostaatti :arrow: absit hävis... :shock: :lol:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Tammikuu 2. 0:50:17 2007

Olisikohan tuossakin takana valojen maadoitusjohto jossain, joka aiheuttaa hapettuessaan kivoja efektejä.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » To Tammikuu 4. 12:41:06 2007

Sine kirjoitti:Olisikohan tuossakin takana valojen maadoitusjohto jossain, joka aiheuttaa hapettuessaan kivoja efektejä.
Mistähän päin tätä johtoa kannattaisi ruveta metsästämään? Vai kannattaako suosiolla vetää uusi maadoituspiuha? Vois olla hyvä saada kuntoon, ennen kuin virkavalta enempi suuttuu. Pitää tutkailla ainakin ne valojen pohjat, sierrassa aika hienoja efektejä tulee, kun pääsee hapettumaan.

Onko nuissa takavaloissa mitään "vakiovikaa", mikä voisi toimimattomuuden aiheuttaa?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Tammikuu 4. 13:19:55 2007

Maissi kirjoitti:
Sine kirjoitti:Olisikohan tuossakin takana valojen maadoitusjohto jossain, joka aiheuttaa hapettuessaan kivoja efektejä.
Mistähän päin tätä johtoa kannattaisi ruveta metsästämään? Vai kannattaako suosiolla vetää uusi maadoituspiuha? Vois olla hyvä saada kuntoon, ennen kuin virkavalta enempi suuttuu. Pitää tutkailla ainakin ne valojen pohjat, sierrassa aika hienoja efektejä tulee, kun pääsee hapettumaan.

Onko nuissa takavaloissa mitään "vakiovikaa", mikä voisi toimimattomuuden aiheuttaa?
Takavalojen tiiviste rupeaa vuotamaan herkästi ja kosteus tekee oman lisän siihen maadoitus ongelmaan. Helppo ratkaisu on vetää kunnon maapiuha runkoon suoraan valonpohjasta. Sama sierrassa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » To Tammikuu 4. 13:43:29 2007

Maissi kirjoitti:
Sine kirjoitti:Olisikohan tuossakin takana valojen maadoitusjohto jossain, joka aiheuttaa hapettuessaan kivoja efektejä.
Mistähän päin tätä johtoa kannattaisi ruveta metsästämään? Vai kannattaako suosiolla vetää uusi maadoituspiuha? Vois olla hyvä saada kuntoon, ennen kuin virkavalta enempi suuttuu. Pitää tutkailla ainakin ne valojen pohjat, sierrassa aika hienoja efektejä tulee, kun pääsee hapettumaan.

Onko nuissa takavaloissa mitään "vakiovikaa", mikä voisi toimimattomuuden aiheuttaa?
Hep, tulipahan tuossa mieleen että siinäkin on voinut mennä jotakin paskaks kun se paneeli vai mikälie missä valot on kiinni on irronnut pari kertaa, sitä kontin alaosaa (missä vahvari) runkkiessa kiinni ja auki. Tai eihän se oo kokonaan irronnut vaan puoliks jääny siihen kallelleen pariin otteeseen kunnon rusahduksen kera.

(Miulla siis tuon näytön takia on takakontin "pohja"/alaosa avattava, sen alla kun on invertteri mistä pitää kytkee tuo näyttö päälle. Ja se on pirun ahtaasti tehty sinne, ei meinaa aueta saatika mennä kiinni ilman väkivaltaa. Hankala havainnollistaa kun ei ole kuvia.)

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » To Tammikuu 4. 14:38:45 2007

ÄrÄssä kirjoitti:Hep, tulipahan tuossa mieleen että siinäkin on voinut mennä jotakin paskaks kun se paneeli vai mikälie missä valot on kiinni on irronnut pari kertaa, sitä kontin alaosaa (missä vahvari) runkkiessa kiinni ja auki. Tai eihän se oo kokonaan irronnut vaan puoliks jääny siihen kallelleen pariin otteeseen kunnon rusahduksen kera.
Nyt miulta lähtee järki!

Meninpä sitten samantien tutkailemaan näkyisikö tuon miun aiemman vitun hienon oivalluksen ansiosta mitään damagee noissa. Ensin vasen puoli, irti, käytin polttimotkin irti, tarkistelin että ne on varmasti ehjät ja tihrustelin lampulla että näkyykö mitään ihmeellisempiä hapettumia missään ja kokeilin onko piuhojen liitin varmasti kunnolla paikoillaan ja sitten takaisin koko paska kiinni. Sama operaatio toiselle puolelle, paitsi että en koskenut siihen ainoaan polttimoon mikä toimi, enkä koskenut tämän puolen piuhojen liittimeen ollenkaan juurikin samaisesta syystä. Virrat päälle ja nyt se ei pala sekään. Jes, hienoa. Nyt on sitten koko perse pimeenä. Vilkut toimii sentään.

Ei voi ymmärtää, miulta oikeesti lähtee kohta järki... :roll:

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » To Tammikuu 4. 15:15:58 2007

Hehe. Taidolla ennenkaikkea :lol:. Ei vaan, jotain hämärää niissä kyl on nyt vikana. Vaikuttais kyllä hyvinkin pitkälti maadoitusongelmalta. Vilkut kuiteski vielä toimii molemmilla puolilla? Kyllä ne siitä vielä toimimaan saadaan :).

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Pe Tammikuu 5. 0:33:12 2007

Jeah, eli ei ne taas ollutkaan ne viat niin isoja....

Jos lähdetään takavaloista, niissähän olikin sitten vaan polttimot palanu.. Ollaan vissiin molemmat Maissin kaa puusilmiä kun katottiin että ehjät ovat. Tarvis vaan kunnon taskulampun ja polttimon sentin päähän silmästä niin erottuihan sieltä että palaneet ne olivat. Ja toinen siis mysteerisesti posahti tänään vaikken siihen ees koskenut.. :?

Ja jarruvalot eivät palaneet koska jarrupolkimen asentotunnistin tai jotakin sinnepäin oli särki. Pientä putsausta ja hienosäätöä (pelottavan näköisesti kahden puukon avulla..), ja se olikin sitten siinä.

Eipähän ollukkaan sähkövikaa! *huh* :D Tällä erää... :roll:

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ti Tammikuu 23. 19:17:34 2007

ei ehkä iha aiheesee liity mut onks ideoit ku kadonnu puhaltimest kakkos asento ni tarttis saada toimimaa et onks mitä ideoit tai neuvoja et mistä ja miten?:) auto o 95 rs2000 esco.....
si vis pacem para bellum!!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Tammikuu 24. 22:46:55 2007

Lämppärin moottorin etuvastus todennäköisesti rikki. Minullakin oli muistaakseni myös tuosta omasta projektista joku nopeus poissa pelistä, taisi olla juurikin tuo kakkonen. Etuvastus pitäisi olla moottorissa kiinni.

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ke Maaliskuu 28. 18:19:57 2007

Ja taas se alkaa... :roll:

Apukuskin puoleinen vilkku meni edestä epäkuntoon kesken ajon. Mie sitten pylly pystyssä tuossa kadulla työpaikan edessä kaikkine korkokenkineen koitan repiä polttimoa puskurista irti, lähtihän se siinä vaiheessa kun oli jo vaatteet yltäpäältä hiekassa..

Yllätys, polttimo ei ollut palanut. Vähän pyörittelyä ja liitintä irti ja takaisin, polttimo kiinni ja tadaa, taas toimi. :roll:

Kaikkein fiksuin olis varmaan vetää joka helevetin piuha uusiks tuosta autosta, vaan kuka siihenkään jaksaa ryhtyä.. :?
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ke Maaliskuu 28. 19:56:39 2007

ÄrÄssä kirjoitti:Kaikkein fiksuin olis varmaan vetää joka helevetin piuha uusiks tuosta autosta, vaan kuka siihenkään jaksaa ryhtyä.. :?
Kannattaa ainakin ne pimeessä tehdyt johtoliitokset tehdä uusiks ja kunnolla, voi olla ettei tuu pysyy kunnolla paikoillaan ja sit taas absit ja valot reistailee, ku termostaattia vaihtaa :D.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Maaliskuu 28. 21:37:48 2007

ÄrÄssä kirjoitti: Kaikkein fiksuin olis varmaan vetää joka helevetin piuha uusiks tuosta autosta, vaan kuka siihenkään jaksaa ryhtyä.. :?
ainakin alkuun kaikki jälkiasennusviritykset pois ja kunnolla kuntoon sekä kaikki maadoitukset(myöskin ne mistä johtosarja on maadoitettu koriin)kun käy huolella läpi niin jo alkaa suurin osa sähkövioista poistumaan.aika usein ongelmat johtuu huonosta maadoituksesta ja se et kaikki piuhat vetää uusiksi ja heittää kaiken vanhan pois on taas ihan turhaa hommaa ja iso työ,eipä niissä loppujen lopuksi niiiiiin isoja vikoja ole... :wink:

Vastaa Viestiin