Webastosta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Webastosta

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Joulukuu 19. 20:45:03 2006

Hau

Webastonkäyttäjät, onko kokemusta seuraavasta:

Kun koneen lämpimänä ollessa kytkee lämmittimen päälle, kuuluu huomattavan kova poksaus ja samalla tulee bensanhajut sisällekin autoon. Samassa yhteydessä pumppu pitää kohtuullisen kovaa laturin-hihna-luistaa -tyyppistä ylimääräistä ääntä. Kyseessä lienee kuuman moottorintilan ansioista tapahtuva liian aikainen sytytys? Mutta kuuluuko asiaan että tässä yhteydessä pakokaasut vaikuttavat tulevan ilmankiertojärjestelmän kautta auton sisälle? Muissa yhteyksissä peli toimii ihan moitteettomasti.

Toki on mahdollista, että kaasu vain pääsee konetilaan ja tulee sitten sisälle esim. rintapellin läpivientien yms. kautta. Kaiketikin laite on todella tarkoitettu vain kylmän koneen lämmitykseen, vai onko :?:

Kun kysyin asiaa asentajalta, kertoi että tässä yhteydessä pumppu yrittää käynnistyä yhden kerran, ja jos se ei onnistu (liian kuuma moottoritila?) pitää muutamia minuutteja taukoa ja yrittää uudelleen. Tämän jälkeen ei tapahdu enää uusia starttiyrityksiä, ellei ole lähtenyt käyntiin, vaan kytkee itsensä pois päältä.

Pumppu (4 kW) asennettiin konetilaan melko ylös, akun puolelle egr-hässäköiden päälle (Skorppiin siis). Pakoputki johtaa taas siitä suoraan alas, kallistuksenvakaimen seutuville.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Joulukuu 20. 0:50:42 2006

Mulla on cossussa webasto asennettu puskurin sisälle joten ei kärsi tuosta kuumasta konetilasta. Mun ainakin toimii ihan loistavasti myöskin ajonaikana.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ke Joulukuu 20. 1:15:34 2006

Ei varmaan pitäis konehuoneen lämpöjen haitata. Mulla eberissä käynnistys ongelmat(josta seurauksena käry) johtu viallisesta sytytystulpasta. Vika oli uudesta ja korjattiin takuuna. Sen jälkeen toiminut asiallisesti. Laitteen voi kytkeä moottorin ollessa lämmin mutta se sammuttaa itsensä kun toteaa jäähdytysveden lämmön riittäväksi. Vinkuna on laitteen imuilman puhaltimesta joka tuulettaa palotilaa epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen.
Cosworth 4x4 -90

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Joulukuu 21. 16:12:12 2006

Hiukan sellainen ajatus tuli itsellekin, että ei ehkä kaikki ole kohdallaan. Ja tuon kuvailemani tilanteen äänihän on kuin konsanaan jälkisytytys pakoputkessa - joten päästääköhän raakaa bensaa läpi tuossa yhteydessä?

Se tulppa voisi olla ongelmana, pitänee käyttää uudelleen monttöörilla. Kiitos vinkistä :!:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin