Mä ostin just kivitilalta ton venakopankannen tiivisteen pelkästään, tais olla ihan tasan 20e.pylvis kirjoitti:ei ainakaan lahden fordilta meinaa saada ja autoracingista ei oo et meinaa kiven alla ollatuning11 kirjoitti:varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..pylvis kirjoitti:mistäs otte hommanuun tiivisteitä rs2000:seen ,kaveri tarvis yläpään sarjan
ainakin ite yllätyin..
Huomio RS2K:n omistajat !!!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Aika tähtitieteellisiähän nuo opiskelijalle ainakinTrooper82 kirjoitti:Mä ostin just kivitilalta ton venakopankannen tiivisteen pelkästään, tais olla ihan tasan 20e.tuning11 kirjoitti: varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..
ainakin ite yllätyin..

-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
UPDATE!koskar kirjoitti:Purin tuossa iltapäivällä öljypumpun irti tallin lattialla olevasta RS2K-koneesta ja samainen ruuvi oli paennut lohkoon asti... putsailin kierteet ja lukkoliiman kanssa tiukalle kiinni. Oma pumputin oli hieman puhtaampi ja muutenkin ihmeen puhtaalta näytti sisukset.
Escovainaan tallilla olin ihmettelemässä ja siinäkin RS2K:ssa on pultti paennut lohkoon asti. Eli asia on vakava ja yleinen arvon escortistit. On muuten aika paljon haastavampaa purkaa osia irti kun kone on kiinni autossa.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Voi olla ongelma myös kaikissa I4 moottoriin perustuvissa koneissa, joissa käytetään samaa öljypumppua. Esim. 8v dohc, scorpio 16v 2.0 .... 2.3 16v??? Mystinen on ongelma kun lähes kaikissa on tuo vika/ominaisuus jos sitä ei ole jossain vaiheessa korjattu... Mitenkähän rallimiehillä onkohan ollut samaa ongelmaa kilpakoneissa?koskar kirjoitti:UPDATE!koskar kirjoitti:Purin tuossa iltapäivällä öljypumpun irti tallin lattialla olevasta RS2K-koneesta ja samainen ruuvi oli paennut lohkoon asti... putsailin kierteet ja lukkoliiman kanssa tiukalle kiinni. Oma pumputin oli hieman puhtaampi ja muutenkin ihmeen puhtaalta näytti sisukset.
Escovainaan tallilla olin ihmettelemässä ja siinäkin RS2K:ssa on pultti paennut lohkoon asti. Eli asia on vakava ja yleinen arvon escortistit. On muuten aika paljon haastavampaa purkaa osia irti kun kone on kiinni autossa.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
UPDATE2.
Kaikki mitä piti korjata tuli korjatuksi, mutta lopuksi huomattiin, että kansinahka tai kansi varmaan entinen. Kuluttaa vettä, öljyt kivan kermanväriset, tekee aika paljon painetta paissariin ja pakoputkesta tuli virtauksen mukana aika paljon vettä. Kiva kiva. Toivotaan että menee myyjäliikkeen piikkiin. Saa nähdä.
Kaikki mitä piti korjata tuli korjatuksi, mutta lopuksi huomattiin, että kansinahka tai kansi varmaan entinen. Kuluttaa vettä, öljyt kivan kermanväriset, tekee aika paljon painetta paissariin ja pakoputkesta tuli virtauksen mukana aika paljon vettä. Kiva kiva. Toivotaan että menee myyjäliikkeen piikkiin. Saa nähdä.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo tänään kävin tallilla ja irrottelin tossa pakosarjan yms. ja kattelin samalla niin on kyllä saakelin ahdas paikka toi kun kone on paikallaan
monttukin vielä senverran kapee et pitää ajaa toinen rengas ihan siihen reunalle jotta ois ees jotain mahkuja.
no onhan tässä talvi aikaa jos vaikka irrottelis vähän konettakin

no onhan tässä talvi aikaa jos vaikka irrottelis vähän konettakin

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Moottorinosturin avulla kone irti ja takas ml. vielä laatikon irroitus/purku ja kasaus vie aikaa kahdelta mieheltä n.8h kotitallissa. Ei ole vaikeata jos vähän miettii etukäteen...jesse1987 kirjoitti:joo tänään kävin tallilla ja irrottelin tossa pakosarjan yms. ja kattelin samalla niin on kyllä saakelin ahdas paikka toi kun kone on paikallaanmonttukin vielä senverran kapee et pitää ajaa toinen rengas ihan siihen reunalle jotta ois ees jotain mahkuja.
no onhan tässä talvi aikaa jos vaikka irrottelis vähän konettakin
(Nimim. kasasin laatikon väärin)

-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
- Paikkakunta: Kurikka
Myyjäliikkeen piikkiin meni! Eikä ne edes pahemmin itkeneetkoskar kirjoitti:UPDATE2.
Kaikki mitä piti korjata tuli korjatuksi, mutta lopuksi huomattiin, että kansinahka tai kansi varmaan entinen. Kuluttaa vettä, öljyt kivan kermanväriset, tekee aika paljon painetta paissariin ja pakoputkesta tuli virtauksen mukana aika paljon vettä. Kiva kiva. Toivotaan että menee myyjäliikkeen piikkiin. Saa nähdä.

Nyt auto on taas liikenteessä

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
noniin tännään sain vetarit purettua pois(pitää vaihtaa ulommat nivelet kun rallattaa niin pirusti) ja purimpahan vähän sitä jakopäätäkin. tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?
Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin
Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin

-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Jos kone on kiinni autossa, niin vaihde päälle ja kaveri painamaan jarrua. Jos kone on irti niin saa hetken pulttipyssyllä hurnuuttaa,,,jesse1987 kirjoitti:tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?
Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin


-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo no kone on kiinni mutta vetarit ei joten jarrua saa painaa aika kovaa jos meinaa että se jotain auttaakoskar kirjoitti:
Jos kone on kiinni autossa, niin vaihde päälle ja kaveri painamaan jarrua. Jos kone on irti niin saa hetken pulttipyssyllä hurnuuttaa,,,. Kyllä omassa ainakin on öljypohja jo muutamia kuukausia kestänyt kun kone on tallin lattialla odottelemassa
.


muita hyviä ideoita?
tai sitten pitää tehdä taas yks erikoistyökalu lisää millä pitää sitä laippaa kiinni

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Jäi vähän näemmä lukemattajesse1987 kirjoitti: joo no kone on kiinni mutta vetarit ei joten jarrua saa painaa aika kovaa jos meinaa että se jotain auttaaja pulttikonekin on niin paska että hyvä jos sillä ees pyöränpultit saa irti
![]()
muita hyviä ideoita?
tai sitten pitää tehdä taas yks erikoistyökalu lisää millä pitää sitä laippaa kiinni

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.jesse1987 kirjoitti:noniin tännään sain vetarit purettua pois(pitää vaihtaa ulommat nivelet kun rallattaa niin pirusti) ja purimpahan vähän sitä jakopäätäkin. tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?
Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin
Siihen toiseen ongelman ota startti pois ja laita kiila startin paikalta vauhtipyörän ja kytkinkopan väliin niin pitäs lähtee helposti.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Kuinkas suuri ongelma tuo on kun se pyörä tulee samaan asentoon kuin ennenkin?mvla kirjoitti:Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Ähhh perun sanani ... Katsoin ja varmistin tuosta korjaus opuksesta niin se nimen omaan neuvoo purkamaan se massapyörän.!! Muistaakseni joku (en enää muista kuka!??) mainitsi minulle kun oli sama asia esillä että "älä pura sitä! Menee tasapainotus pilalle" enkä purkanut. Olin näköjään iskostanut PS:ssää päähäni... Anteeksi että jaoin tämän kanssanne.koskar kirjoitti:Kuinkas suuri ongelma tuo on kun se pyörä tulee samaan asentoon kuin ennenkin?mvla kirjoitti:Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Ei mitään hätäämvla kirjoitti: Ähhh perun sanani ... Katsoin ja varmistin tuosta korjaus opuksesta niin se nimen omaan neuvoo purkamaan se massapyörän.!! Muistaakseni joku (en enää muista kuka!??) mainitsi minulle kun oli sama asia esillä että "älä pura sitä! Menee tasapainotus pilalle" enkä purkanut. Olin näköjään iskostanut PS:ssää päähäni... Anteeksi että jaoin tämän kanssanne.

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo se ei tosiaan käy kun yhteen asentoon, huomasin sen kun ei millään meinannu kaikki pultit osua kohdalleen
ja tosiaan korjausoppaassa käsketään purkamaan se hihnapyörä.
Ja se iso pultti läks irti kun tein vermeen millä sai pidettyä niillä pienillä pulteilla sitä akselia paikallaan
Oli tainut joku tehä ton operaation joskus aikaisemmin kun oli se koppa tiivisteliimalla kiinni ja se öljypumpun prikallinenpultti ihan pirun tiukassa. mutta tulipahan ainakin varmistettua asia, niin saa mielenrauhan

Ja se iso pultti läks irti kun tein vermeen millä sai pidettyä niillä pienillä pulteilla sitä akselia paikallaan

Oli tainut joku tehä ton operaation joskus aikaisemmin kun oli se koppa tiivisteliimalla kiinni ja se öljypumpun prikallinenpultti ihan pirun tiukassa. mutta tulipahan ainakin varmistettua asia, niin saa mielenrauhan

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Hyvä kerrankin jollain oli tuuria!jesse1987 kirjoitti:joo se ei tosiaan käy kun yhteen asentoon, huomasin sen kun ei millään meinannu kaikki pultit osua kohdalleenja tosiaan korjausoppaassa käsketään purkamaan se hihnapyörä.
Ja se iso pultti läks irti kun tein vermeen millä sai pidettyä niillä pienillä pulteilla sitä akselia paikallaan![]()
Oli tainut joku tehä ton operaation joskus aikaisemmin kun oli se koppa tiivisteliimalla kiinni ja se öljypumpun prikallinenpultti ihan pirun tiukassa. mutta tulipahan ainakin varmistettua asia, niin saa mielenrauhan
ps.olikos kuvista apua?
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Eipä oo ainaka meillä ollu, öljynpaineita saa nostanee ku laittaa ton ruuvin alle prikkaa, mutta prikkoja tuskin tarvii jos punppu on kunnossa. Meillä on n. 190hp otettu pyörästä (vasta sisäänajosäädöt) ja öljynpaineet on about 3,5bar ilman prikkaa, helppo seurata kun toi painemittari on lähes pakollinen varuste kilpa-autossa, kun sillä säästää siivoisen summan, kun koneen hinta nousi about 5000e. Eikä oo kyllä noissa punpuissa koskaan ollu mitn tollasta, vaikka muutama kone on purettukkin ja kasattu.koskar kirjoitti:Mitenkähän rallimiehillä onkohan ollut samaa ongelmaa kilpakoneissa?
Ps. mitenhän miun dohc-sierrassa, varmaan ois parempi kattoo. :> nakuttaa meinaan, mutta aattelin että se johtuu vaan merkistä.

t.ari-matti
http://www.rt-racing.net
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Jep, no alotetaan vaikka yläkerrasta, eli kansi on muotoiltu, jyrkimmät nokat mitä saa, kovat nostaja (tehty omista), säädettävät nokkapyörät (ite kyhätty). Alakerrasta löytyy accraliten mukit, vakioveivit. Paineasetelma ja kytkin Alcon, vauhtipyörä tuli sarlinilta materiaali cromo, Specialmotorssin läppärungot, DTA:n boxi. hmm. mitähän muuta. aah, aivan, pakosarja on sport2000-luokan jätteitä, siihen tehtiin hiukan omia muutoksia.
ja aivan. www.rt-racing.net on jotain juttua mutta aika pienissä määrin.
ja aivan. www.rt-racing.net on jotain juttua mutta aika pienissä määrin.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
noniin nyt ois yks onkelma kun on yks johto minkä paikkaa en millään muista niin osaiskohan joku vähän jelpata. kuvaa en saa liitettyä koska tää mun paska netti ei oikeen pelitä mutta se on se johto mikä haarautuu siitä syylärinalapuolella menevästä johtonipusta ja se ilmeisesti tulee starttiin mutta mihinkä napaan? veikkaisin että se tulee siihen ns. päävirtajohtoon mutta kun en oo varma niin en viitsi veikata 
kun siihen starttiinhan tulee se yks ''liitin'' missä on ne kaks johtoo mutta tuleeko siihen vielä yks ''ylimääränen'' johto? muistelisin että joo mutta kun tosta on jo parikuukautta kun ton purin niin eihän sitä enää muista
Edit: no tossa nyt sit kuitenkin yks huono kuva -> http://img129.imageshack.us/my.php?image=johtogq2.jpg

kun siihen starttiinhan tulee se yks ''liitin'' missä on ne kaks johtoo mutta tuleeko siihen vielä yks ''ylimääränen'' johto? muistelisin että joo mutta kun tosta on jo parikuukautta kun ton purin niin eihän sitä enää muista

Edit: no tossa nyt sit kuitenkin yks huono kuva -> http://img129.imageshack.us/my.php?image=johtogq2.jpg
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Starttiin tulee ja siihen paksumpaan pulttiin kiinni....jesse1987 kirjoitti:noniin nyt ois yks onkelma kun on yks johto minkä paikkaa en millään muista niin osaiskohan joku vähän jelpata. kuvaa en saa liitettyä koska tää mun paska netti ei oikeen pelitä mutta se on se johto mikä haarautuu siitä syylärinalapuolella menevästä johtonipusta ja se ilmeisesti tulee starttiin mutta mihinkä napaan? veikkaisin että se tulee siihen ns. päävirtajohtoon mutta kun en oo varma niin en viitsi veikata
kun siihen starttiinhan tulee se yks ''liitin'' missä on ne kaks johtoo mutta tuleeko siihen vielä yks ''ylimääränen'' johto? muistelisin että joo mutta kun tosta on jo parikuukautta kun ton purin niin eihän sitä enää muista
Edit: no tossa nyt sit kuitenkin yks huono kuva -> http://img129.imageshack.us/my.php?image=johtogq2.jpg
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Laitanpa saman otsikon alle..
Eli laturin hiilet oli loppu ja autolla(rs2k mk6) ~160 tonnia mittarissa.Hihna foortilla 30€,hiilet autosähköstä 4€,vaihtolaturi olis ollu 80€,lataussäädin olis orkkiksena 20€,tarvikkeena 8€.
Liukurenkaat näytti siltä että niillä ajelee hyvällä lykyllä vielä n.30 tonnia.Eli 200 tonnin kohdalla kai sitten vaihtolaturi tarpeen
Rempan hinta siis 34€,mutta työtä sitten enemmän
Laturin irroittamiseen kannattaa ehdottomasti varata 13mm "lenkkiräikkä" jos ei halua ylävesiletkua irroittaa.
Eli laturin hiilet oli loppu ja autolla(rs2k mk6) ~160 tonnia mittarissa.Hihna foortilla 30€,hiilet autosähköstä 4€,vaihtolaturi olis ollu 80€,lataussäädin olis orkkiksena 20€,tarvikkeena 8€.
Liukurenkaat näytti siltä että niillä ajelee hyvällä lykyllä vielä n.30 tonnia.Eli 200 tonnin kohdalla kai sitten vaihtolaturi tarpeen

Rempan hinta siis 34€,mutta työtä sitten enemmän

Laturin irroittamiseen kannattaa ehdottomasti varata 13mm "lenkkiräikkä" jos ei halua ylävesiletkua irroittaa.
-
- Ylläpitäjä
Laturi ja startti tais olla aika tarkkaan 230€ yhteensä ja nyt molemmat uudet ja se pirun laturin piuha kun ei ees valo syttyny vaikka oli piuha katki
Ihan hyvään aikaan kävin sitten turun startissa ja laturissa kun kilsoja oli siinä 180tkm.
Ps. ei ollu tuota avainta, puskurin ku irrotin niin siitä syylärin vierestä joutus letkun avaamaan et sai paikalleen generaattorin

Ihan hyvään aikaan kävin sitten turun startissa ja laturissa kun kilsoja oli siinä 180tkm.
Ps. ei ollu tuota avainta, puskurin ku irrotin niin siitä syylärin vierestä joutus letkun avaamaan et sai paikalleen generaattorin

-
- Ylläpitäjä
mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Sanoisin, että jos on ilta aikaa, motivaatiota ja vaikka työkalujakin niin kannattaa tarkistaa. Omassa oli löysällä vaikka ei suuremmin vielä kalissutkaan ennen kiristystä.jones_86 kirjoitti:mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
vaihda öljyt! Castrol 10W - 60 ei nakuta normaalia enempää jos ei ole öljypumpussa vikaa.jones_86 kirjoitti:mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..