Huomio RS2K:n omistajat !!!!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Lokakuu 22. 15:38:30 2006

pylvis kirjoitti:
tuning11 kirjoitti:
pylvis kirjoitti:mistäs otte hommanuun tiivisteitä rs2000:seen ,kaveri tarvis yläpään sarjan
varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..
ainakin ite yllätyin.. :D
ei ainakaan lahden fordilta meinaa saada ja autoracingista ei oo et meinaa kiven alla olla
Mä ostin just kivitilalta ton venakopankannen tiivisteen pelkästään, tais olla ihan tasan 20e.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Lokakuu 22. 16:17:42 2006

Trooper82 kirjoitti:
tuning11 kirjoitti: varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..
ainakin ite yllätyin.. :D
Mä ostin just kivitilalta ton venakopankannen tiivisteen pelkästään, tais olla ihan tasan 20e.
Aika tähtitieteellisiähän nuo opiskelijalle ainakin :). Tälläisiä hintoja jäi lappuun kun tein tiedustelumatkan Seinäjoen Fordille: kampuran vauhtipyörän pään stefa 51€, pakosarjantiiviste 11€, kansinahka 38€ ja venakopantiiviste 25€. Kaikki hinnat pyöristettynä lähinpään tasalukuun ja kai noista hinnoista jotain saa poiskin vielä. Imusarjan se paksu bakeliittitiiviste(?) taisi olla lähemmäs 90€?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Lokakuu 26. 22:37:36 2006

koskar kirjoitti:Purin tuossa iltapäivällä öljypumpun irti tallin lattialla olevasta RS2K-koneesta ja samainen ruuvi oli paennut lohkoon asti... putsailin kierteet ja lukkoliiman kanssa tiukalle kiinni. Oma pumputin oli hieman puhtaampi ja muutenkin ihmeen puhtaalta näytti sisukset.
UPDATE!
Escovainaan tallilla olin ihmettelemässä ja siinäkin RS2K:ssa on pultti paennut lohkoon asti. Eli asia on vakava ja yleinen arvon escortistit. On muuten aika paljon haastavampaa purkaa osia irti kun kone on kiinni autossa.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Lokakuu 27. 11:33:29 2006

koskar kirjoitti:
koskar kirjoitti:Purin tuossa iltapäivällä öljypumpun irti tallin lattialla olevasta RS2K-koneesta ja samainen ruuvi oli paennut lohkoon asti... putsailin kierteet ja lukkoliiman kanssa tiukalle kiinni. Oma pumputin oli hieman puhtaampi ja muutenkin ihmeen puhtaalta näytti sisukset.
UPDATE!
Escovainaan tallilla olin ihmettelemässä ja siinäkin RS2K:ssa on pultti paennut lohkoon asti. Eli asia on vakava ja yleinen arvon escortistit. On muuten aika paljon haastavampaa purkaa osia irti kun kone on kiinni autossa.
Voi olla ongelma myös kaikissa I4 moottoriin perustuvissa koneissa, joissa käytetään samaa öljypumppua. Esim. 8v dohc, scorpio 16v 2.0 .... 2.3 16v??? Mystinen on ongelma kun lähes kaikissa on tuo vika/ominaisuus jos sitä ei ole jossain vaiheessa korjattu... Mitenkähän rallimiehillä onkohan ollut samaa ongelmaa kilpakoneissa?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Lokakuu 27. 17:07:33 2006

UPDATE2.
Kaikki mitä piti korjata tuli korjatuksi, mutta lopuksi huomattiin, että kansinahka tai kansi varmaan entinen. Kuluttaa vettä, öljyt kivan kermanväriset, tekee aika paljon painetta paissariin ja pakoputkesta tuli virtauksen mukana aika paljon vettä. Kiva kiva. Toivotaan että menee myyjäliikkeen piikkiin. Saa nähdä.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Lokakuu 28. 21:17:20 2006

joo tänään kävin tallilla ja irrottelin tossa pakosarjan yms. ja kattelin samalla niin on kyllä saakelin ahdas paikka toi kun kone on paikallaan :? monttukin vielä senverran kapee et pitää ajaa toinen rengas ihan siihen reunalle jotta ois ees jotain mahkuja.
no onhan tässä talvi aikaa jos vaikka irrottelis vähän konettakin :roll:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Lokakuu 31. 11:35:04 2006

jesse1987 kirjoitti:joo tänään kävin tallilla ja irrottelin tossa pakosarjan yms. ja kattelin samalla niin on kyllä saakelin ahdas paikka toi kun kone on paikallaan :? monttukin vielä senverran kapee et pitää ajaa toinen rengas ihan siihen reunalle jotta ois ees jotain mahkuja.
no onhan tässä talvi aikaa jos vaikka irrottelis vähän konettakin :roll:
Moottorinosturin avulla kone irti ja takas ml. vielä laatikon irroitus/purku ja kasaus vie aikaa kahdelta mieheltä n.8h kotitallissa. Ei ole vaikeata jos vähän miettii etukäteen...

(Nimim. kasasin laatikon väärin) :P
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » To Marraskuu 16. 4:23:37 2006

koskar kirjoitti:UPDATE2.
Kaikki mitä piti korjata tuli korjatuksi, mutta lopuksi huomattiin, että kansinahka tai kansi varmaan entinen. Kuluttaa vettä, öljyt kivan kermanväriset, tekee aika paljon painetta paissariin ja pakoputkesta tuli virtauksen mukana aika paljon vettä. Kiva kiva. Toivotaan että menee myyjäliikkeen piikkiin. Saa nähdä.
Myyjäliikkeen piikkiin meni! Eikä ne edes pahemmin itkeneet :D
Nyt auto on taas liikenteessä 8)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Marraskuu 25. 23:24:39 2006

noniin tännään sain vetarit purettua pois(pitää vaihtaa ulommat nivelet kun rallattaa niin pirusti) ja purimpahan vähän sitä jakopäätäkin. tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?

Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin :roll:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Marraskuu 25. 23:29:32 2006

jesse1987 kirjoitti:tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?

Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin :roll:
Jos kone on kiinni autossa, niin vaihde päälle ja kaveri painamaan jarrua. Jos kone on irti niin saa hetken pulttipyssyllä hurnuuttaa,,, :lol:. Kyllä omassa ainakin on öljypohja jo muutamia kuukausia kestänyt kun kone on tallin lattialla odottelemassa :wink:.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Marraskuu 25. 23:35:11 2006

koskar kirjoitti:
Jos kone on kiinni autossa, niin vaihde päälle ja kaveri painamaan jarrua. Jos kone on irti niin saa hetken pulttipyssyllä hurnuuttaa,,, :lol:. Kyllä omassa ainakin on öljypohja jo muutamia kuukausia kestänyt kun kone on tallin lattialla odottelemassa :wink:.
joo no kone on kiinni mutta vetarit ei joten jarrua saa painaa aika kovaa jos meinaa että se jotain auttaa :lol: ja pulttikonekin on niin paska että hyvä jos sillä ees pyöränpultit saa irti :twisted:
muita hyviä ideoita?

tai sitten pitää tehdä taas yks erikoistyökalu lisää millä pitää sitä laippaa kiinni :wink:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 25. 23:37:09 2006

Kampuran pultti lähtee startilla kaikkein helpoiten. Toinen on pulttipyssy. Mitään jarruttelijaa ei todellakaan tarvita.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Marraskuu 25. 23:38:59 2006

Arska kirjoitti:Kampuran pultti lähtee startilla kaikkein helpoiten. Toinen on pulttipyssy. Mitään jarruttelijaa ei todellakaan tarvita.
joo no kun ei oo starttiakaan kiinni :D

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Marraskuu 26. 12:32:06 2006

jesse1987 kirjoitti: joo no kone on kiinni mutta vetarit ei joten jarrua saa painaa aika kovaa jos meinaa että se jotain auttaa :lol: ja pulttikonekin on niin paska että hyvä jos sillä ees pyöränpultit saa irti :twisted:
muita hyviä ideoita?

tai sitten pitää tehdä taas yks erikoistyökalu lisää millä pitää sitä laippaa kiinni :wink:
Jäi vähän näemmä lukematta :D. No pulttipyssyllä voi ainakin yrittää. Tai sitten teet vanhasta kytkinlevystä _erikoistyökalun_ (TM) minkä booritukseen hitsaat sopivan jatkovarren millä pidät vastaan.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Marraskuu 26. 21:28:55 2006

jesse1987 kirjoitti:noniin tännään sain vetarit purettua pois(pitää vaihtaa ulommat nivelet kun rallattaa niin pirusti) ja purimpahan vähän sitä jakopäätäkin. tuli semmonen ongelma eteen et mitenkä ootte estäny sen koneen pyörimisen kun ootte avannu sitä kampiaksin päässä olevaa pulttia? se hihnapyörä läks irti niillä pienillä torxeilla mutta se isompi pultti ja se mihinkä se hihnapyörä tulee kiinni niin ei sitten millään. ja jos nyt sen ison pultin sais jotenkin irti niin mitenkä sitten ne ''levyt'' sen alta saa vedettyä pois. vai onko se hihnapöyrä laitettava viel takasi ja vedettävä koko paketti ulosvetäjällä irti?

Ja konetta tosiaan näyttäs joutuvan pari senttiä laskemaan niin kait toi öljypohja kestää jos siitä tunkilla nostaa, kunhan laittaa jotain siihen väliin :roll:
Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.

Siihen toiseen ongelman ota startti pois ja laita kiila startin paikalta vauhtipyörän ja kytkinkopan väliin niin pitäs lähtee helposti.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 27. 0:10:58 2006

mvla kirjoitti:Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.
Kuinkas suuri ongelma tuo on kun se pyörä tulee samaan asentoon kuin ennenkin?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Marraskuu 27. 0:43:39 2006

koskar kirjoitti:
mvla kirjoitti:Et oikeasti mennyt irroittamaan sitä massapyörää niistä pikku pulteista!???? Se on tasapainotettu osa jota ei ole tarkoitus purkaa ilman uutta tasapainotusta! Se hihnapyörä kun painaa aika paljon ja ei tarvitse isoa heittoakun alkaa motti tutista.
Kuinkas suuri ongelma tuo on kun se pyörä tulee samaan asentoon kuin ennenkin?
Ähhh perun sanani ... Katsoin ja varmistin tuosta korjaus opuksesta niin se nimen omaan neuvoo purkamaan se massapyörän.!! Muistaakseni joku (en enää muista kuka!??) mainitsi minulle kun oli sama asia esillä että "älä pura sitä! Menee tasapainotus pilalle" enkä purkanut. Olin näköjään iskostanut PS:ssää päähäni... Anteeksi että jaoin tämän kanssanne.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 27. 9:46:26 2006

mvla kirjoitti: Ähhh perun sanani ... Katsoin ja varmistin tuosta korjaus opuksesta niin se nimen omaan neuvoo purkamaan se massapyörän.!! Muistaakseni joku (en enää muista kuka!??) mainitsi minulle kun oli sama asia esillä että "älä pura sitä! Menee tasapainotus pilalle" enkä purkanut. Olin näköjään iskostanut PS:ssää päähäni... Anteeksi että jaoin tämän kanssanne.
Ei mitään hätää :). Samaan asentoon sen saa kuitenkin aina laitettua sinne.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Marraskuu 27. 12:41:37 2006

joo se ei tosiaan käy kun yhteen asentoon, huomasin sen kun ei millään meinannu kaikki pultit osua kohdalleen :D ja tosiaan korjausoppaassa käsketään purkamaan se hihnapyörä.
Ja se iso pultti läks irti kun tein vermeen millä sai pidettyä niillä pienillä pulteilla sitä akselia paikallaan :wink:

Oli tainut joku tehä ton operaation joskus aikaisemmin kun oli se koppa tiivisteliimalla kiinni ja se öljypumpun prikallinenpultti ihan pirun tiukassa. mutta tulipahan ainakin varmistettua asia, niin saa mielenrauhan :wink:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Marraskuu 28. 22:28:02 2006

jesse1987 kirjoitti:joo se ei tosiaan käy kun yhteen asentoon, huomasin sen kun ei millään meinannu kaikki pultit osua kohdalleen :D ja tosiaan korjausoppaassa käsketään purkamaan se hihnapyörä.
Ja se iso pultti läks irti kun tein vermeen millä sai pidettyä niillä pienillä pulteilla sitä akselia paikallaan :wink:

Oli tainut joku tehä ton operaation joskus aikaisemmin kun oli se koppa tiivisteliimalla kiinni ja se öljypumpun prikallinenpultti ihan pirun tiukassa. mutta tulipahan ainakin varmistettua asia, niin saa mielenrauhan :wink:
Hyvä kerrankin jollain oli tuuria!







ps.olikos kuvista apua?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Marraskuu 29. 1:36:03 2006

koskar kirjoitti:Mitenkähän rallimiehillä onkohan ollut samaa ongelmaa kilpakoneissa?
Eipä oo ainaka meillä ollu, öljynpaineita saa nostanee ku laittaa ton ruuvin alle prikkaa, mutta prikkoja tuskin tarvii jos punppu on kunnossa. Meillä on n. 190hp otettu pyörästä (vasta sisäänajosäädöt) ja öljynpaineet on about 3,5bar ilman prikkaa, helppo seurata kun toi painemittari on lähes pakollinen varuste kilpa-autossa, kun sillä säästää siivoisen summan, kun koneen hinta nousi about 5000e. Eikä oo kyllä noissa punpuissa koskaan ollu mitn tollasta, vaikka muutama kone on purettukkin ja kasattu.

Ps. mitenhän miun dohc-sierrassa, varmaan ois parempi kattoo. :> nakuttaa meinaan, mutta aattelin että se johtuu vaan merkistä. :)

t.ari-matti

http://www.rt-racing.net

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Marraskuu 29. 10:19:11 2006

Onko tohon kilpuriin tehty mitä tehoon vaikuttavia juttuja? Kannen virtaukset, nokat, läppärungot, pakosarja ja ohjelmoitava ruisku?
Ford Fiesta ST 2013
#727

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Marraskuu 29. 11:57:38 2006

Jep, no alotetaan vaikka yläkerrasta, eli kansi on muotoiltu, jyrkimmät nokat mitä saa, kovat nostaja (tehty omista), säädettävät nokkapyörät (ite kyhätty). Alakerrasta löytyy accraliten mukit, vakioveivit. Paineasetelma ja kytkin Alcon, vauhtipyörä tuli sarlinilta materiaali cromo, Specialmotorssin läppärungot, DTA:n boxi. hmm. mitähän muuta. aah, aivan, pakosarja on sport2000-luokan jätteitä, siihen tehtiin hiukan omia muutoksia.

ja aivan. www.rt-racing.net on jotain juttua mutta aika pienissä määrin.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Marraskuu 29. 22:57:17 2006

noniin nyt ois yks onkelma kun on yks johto minkä paikkaa en millään muista niin osaiskohan joku vähän jelpata. kuvaa en saa liitettyä koska tää mun paska netti ei oikeen pelitä mutta se on se johto mikä haarautuu siitä syylärinalapuolella menevästä johtonipusta ja se ilmeisesti tulee starttiin mutta mihinkä napaan? veikkaisin että se tulee siihen ns. päävirtajohtoon mutta kun en oo varma niin en viitsi veikata :?
kun siihen starttiinhan tulee se yks ''liitin'' missä on ne kaks johtoo mutta tuleeko siihen vielä yks ''ylimääränen'' johto? muistelisin että joo mutta kun tosta on jo parikuukautta kun ton purin niin eihän sitä enää muista :D

Edit: no tossa nyt sit kuitenkin yks huono kuva -> http://img129.imageshack.us/my.php?image=johtogq2.jpg

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Marraskuu 30. 17:01:49 2006

jesse1987 kirjoitti:noniin nyt ois yks onkelma kun on yks johto minkä paikkaa en millään muista niin osaiskohan joku vähän jelpata. kuvaa en saa liitettyä koska tää mun paska netti ei oikeen pelitä mutta se on se johto mikä haarautuu siitä syylärinalapuolella menevästä johtonipusta ja se ilmeisesti tulee starttiin mutta mihinkä napaan? veikkaisin että se tulee siihen ns. päävirtajohtoon mutta kun en oo varma niin en viitsi veikata :?
kun siihen starttiinhan tulee se yks ''liitin'' missä on ne kaks johtoo mutta tuleeko siihen vielä yks ''ylimääränen'' johto? muistelisin että joo mutta kun tosta on jo parikuukautta kun ton purin niin eihän sitä enää muista :D

Edit: no tossa nyt sit kuitenkin yks huono kuva -> http://img129.imageshack.us/my.php?image=johtogq2.jpg
Starttiin tulee ja siihen paksumpaan pulttiin kiinni....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Marraskuu 30. 18:37:42 2006

juu kiitoksia :wink:

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Ti Joulukuu 5. 18:57:11 2006

Laitanpa saman otsikon alle..
Eli laturin hiilet oli loppu ja autolla(rs2k mk6) ~160 tonnia mittarissa.Hihna foortilla 30€,hiilet autosähköstä 4€,vaihtolaturi olis ollu 80€,lataussäädin olis orkkiksena 20€,tarvikkeena 8€.
Liukurenkaat näytti siltä että niillä ajelee hyvällä lykyllä vielä n.30 tonnia.Eli 200 tonnin kohdalla kai sitten vaihtolaturi tarpeen :?:
Rempan hinta siis 34€,mutta työtä sitten enemmän :evil:
Laturin irroittamiseen kannattaa ehdottomasti varata 13mm "lenkkiräikkä" jos ei halua ylävesiletkua irroittaa.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Joulukuu 5. 21:44:30 2006

Laturi ja startti tais olla aika tarkkaan 230€ yhteensä ja nyt molemmat uudet ja se pirun laturin piuha kun ei ees valo syttyny vaikka oli piuha katki :lol:
Ihan hyvään aikaan kävin sitten turun startissa ja laturissa kun kilsoja oli siinä 180tkm.

Ps. ei ollu tuota avainta, puskurin ku irrotin niin siitä syylärin vierestä joutus letkun avaamaan et sai paikalleen generaattorin :D

jones_86
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jones_86 » Ti Maaliskuu 20. 21:47:29 2007

mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Maaliskuu 20. 22:24:18 2007

jones_86 kirjoitti:mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..
Sanoisin, että jos on ilta aikaa, motivaatiota ja vaikka työkalujakin niin kannattaa tarkistaa. Omassa oli löysällä vaikka ei suuremmin vielä kalissutkaan ennen kiristystä.
Escort Mk4 "RS2300i"

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Maaliskuu 23. 13:35:51 2007

jones_86 kirjoitti:mahtaakohan olla mullaki toi sama vika et se ruuvvi löystyny sielt öljypumpust ku kylmäl nakuttaa iha kivast mut pikkase viel iha normi lämmöiski mutku sit kerran nostaa kierrokset johkuu 4000 rpm:mää nii sit lakkaa kilkatus kokonaa..?? ja välil iha normi lämmöis rupee yhtäkkii kilkattaa ja sit kilkatus hetken pääst hävii vaik ei mitää tee..öljynä oon muute käyttäny mobil rally formula 5W40..
vaihda öljyt! Castrol 10W - 60 ei nakuta normaalia enempää jos ei ole öljypumpussa vikaa.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin