cossun kytkin vikaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
cossun kytkin vikaa
2wd cossuun vaihdettu n.10tkm sitten uusi alkuperäinen kytkin, ostettu foordilta.
kuumetessaan kaupunkiajossa ei halua enää irroittaa kunnolla. jos kytkimen käyttöä jatkaa niin kytkin ei enää toimi eli ei irroita tarpeeksi.
vanhassa kytkimessä oli samanlaista ominaisuutta mutta se pysyi kokojan samanlaisena eikä muuttunut kuumetessaan lainkaan.
uuden kytkinpaketin asentamisen jälkeen toimi hienosti ja vaihteet menivät hyvin päälle.
voisiko vakioasetelma olla jo rikki vai onko muita asioita jotka kannattaisi tarkistaa.
kiitos.
kuumetessaan kaupunkiajossa ei halua enää irroittaa kunnolla. jos kytkimen käyttöä jatkaa niin kytkin ei enää toimi eli ei irroita tarpeeksi.
vanhassa kytkimessä oli samanlaista ominaisuutta mutta se pysyi kokojan samanlaisena eikä muuttunut kuumetessaan lainkaan.
uuden kytkinpaketin asentamisen jälkeen toimi hienosti ja vaihteet menivät hyvin päälle.
voisiko vakioasetelma olla jo rikki vai onko muita asioita jotka kannattaisi tarkistaa.
kiitos.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
tuo kuivuus kävi minunkin mielessä. sitkeää rasvaa kyllä laitoin kun kokosin sen mutta täytyy ottaa varmaan auki ja putsata kunnolla. ehkä se siitä. silmälaakeria ei laitettu uutta koska muistelisin sen olleen laitettu koneremontin yhteydessä n.14tkm sitten.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
se on juuri uusittu mutta olosuhteiden pakosta motonet laatua. kytkin nimittäin oli vaijerin vaihdon jälkeen todella hyvä ja kevyt käyttää. sitten se meni nopeasti todella jäykäksi toimien muuten ok. nyt se on sellanen jäykähkö mutta ok tuntuinen.siipicossu kirjoitti:Onko kytkinvaijeri kunnossa?
täytyy koittaa ensin toisella vaijerilla jos paranisi.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Cossussani tarvikevaijerilla kävi juuri noin. Pikku hiljaa meni jäykemmäksi. Orkkis toimi paremmin.caltsu kirjoitti:se on juuri uusittu mutta olosuhteiden pakosta motonet laatua. kytkin nimittäin oli vaijerin vaihdon jälkeen todella hyvä ja kevyt käyttää. sitten se meni nopeasti todella jäykäksi toimien muuten ok. nyt se on sellanen jäykähkö mutta ok tuntuinen.siipicossu kirjoitti:Onko kytkinvaijeri kunnossa?
täytyy koittaa ensin toisella vaijerilla jos paranisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
aika hyvä veikkaus, täytyy tutkia kun pääsen auton luokse. jos näillä eväillä ei ala vikaa löytymään niin on ihme. ikinä en enää tarvikevaijereita osta, myös tarvikenivelet laitan boikottiin.Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ainakin alkuperäinen vaijeri oli rasvattu jollakin valmiiksi.Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Oli niissä tarvikevaijereissakin rasva sisällä. Tarkistin asian kun uusin alle vuoden vanhan tarvikevaijerin eka kerran. Se toinen tarvike meni paljon nopeammin jäykäksi. Irrallaan se sitten kyllä luisti ihan ok, vissiinkin sisältä syönyt vaipan rikki.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Mulla menee vaijereita niinkuin näkkileipää (johtunee jäykästä kytkimestä...Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
Jokaiseen vaijeriin olen laittanut rasvaa (silikoni tai teflonia) muttei mitään auta, samalla tavalla jumii ja menee poikki...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Saattaa tosiaan olla toi tarvikevaijeri. Menin entiseen sierraan bilteemasta vaijerin ostamaan ja se meni parissa viikossa niin jäykäksi ,et sai oikeen ratista pidellä kiinni saadakseen painettua kytkinpolkimen pohjaan.
Tarvikkeiden vaijerin kuori on yleensä semmosta muovin tapaista ja alkuperäisessä liukas silikoonin tapainen. Toi muovinen kuoriutuu aika äkkiä paskaksi ,voiteli sitä tai ei.
Tarvikkeiden vaijerin kuori on yleensä semmosta muovin tapaista ja alkuperäisessä liukas silikoonin tapainen. Toi muovinen kuoriutuu aika äkkiä paskaksi ,voiteli sitä tai ei.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
5 pojoa sai kivitilalta, escocossun vaijeri. on muuten laadukkaan tuntuinen vaijeri tarvikkeisiin verrattuna, keskellä oikein pehmuste ja alhaalla lämpökuori suojaamassaukormi kirjoitti:Tilasin orkkis cossun vaijerin. Listahinta 40,20 eur. Jotakin rabattia tuosta vielä saa.

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
Passaako 2WD Cossuun normi Sierran kytkinvaijeri? Pitäisi huomenna yrittää löytää varaosa, mikäli meni vaijeri poikki. En viitsinyt alkaa pimeässä tonkimaan mikä meni rikki, mutta poljin hujahti pohjaan niin että pamahti. Ja jäi myös sinne 
EDIT: Jep. Poikki on.

EDIT: Jep. Poikki on.
Viimeksi muokannut ilesoft, La Marraskuu 25. 11:32:18 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
http://www.valvoline.fi/tuotteet/car_care/voitelu.htmlMouTine kirjoitti:Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
Tuolta tuo High Pressure Lubricant korkeapaineöljy. Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta, tuo tuli ekana mieleen.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Joops... Mulla tosiaan on Caprissa sellasta kytkin tuntumaa että on helvetin raskas ja pykältävä kylmänä, mutta lämpimänä on kevyt ja liukuva. Ja tuskin johtuu kytkinakselista tai tms, koska kytkinakseli, paineasetelma, painelaakeri, kytkinlevy ja vauhtipyörä ovat uusiutuneet ja teki ihan samaa edellisellä kokoonpanolla. Silmälaakeri, kytkinpoljin ja kytkinvaijeri on vielä samoja. Pussissa odottelee uusi HighLevelin vaijeri. Jos sen vaikka rasvaisi jollin liukkarilla, joka ei tapa siittiöitä.Hartza kirjoitti:http://www.valvoline.fi/tuotteet/car_care/voitelu.htmlMouTine kirjoitti:Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
Tuolta tuo High Pressure Lubricant korkeapaineöljy. Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta, tuo tuli ekana mieleen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007
Re: cossun kytkin vikaa
Aihetta sivuen. Auto cossu esco.
Tossa huomasin sellasen jutun että välillä kun 2 ja 3 vaihteella vedättää kunnolla ja on vaihtamassa vaihetta isolla kierroksilla, kun on painamassa kytkintä kuuluu naps ja poljin pohjaan, mutta nyt se kummallinen osuus, kun polkaisee uudelleen kytkintä se toimii normaalisti?!
Tää on alkanu tapahtuu sen jälkeen ku autoon on tullu vähän lisää tehoa, voiko olla että paineasetelmassa jotain vikaa tai vakiokytkin antaa periksi, tarkoitus olis kyllä vaihtaa tässä pikku hiljaa, mutta tuntuu aika oudolta toi homma, ku autossa on n.300hv ja n.400nm... ja kytkin ei tunnu luistavan, ainakaan niin että sen huomais perstuntumalla!
Sen kytkin polkimen puolikuun menin vaihtaa ku oletin siinä olevan vikaa, näytti kuluneelta, mutta vaikutusta ei ollu!
Onko ideoita tai kokemuksii??
Tossa huomasin sellasen jutun että välillä kun 2 ja 3 vaihteella vedättää kunnolla ja on vaihtamassa vaihetta isolla kierroksilla, kun on painamassa kytkintä kuuluu naps ja poljin pohjaan, mutta nyt se kummallinen osuus, kun polkaisee uudelleen kytkintä se toimii normaalisti?!

Tää on alkanu tapahtuu sen jälkeen ku autoon on tullu vähän lisää tehoa, voiko olla että paineasetelmassa jotain vikaa tai vakiokytkin antaa periksi, tarkoitus olis kyllä vaihtaa tässä pikku hiljaa, mutta tuntuu aika oudolta toi homma, ku autossa on n.300hv ja n.400nm... ja kytkin ei tunnu luistavan, ainakaan niin että sen huomais perstuntumalla!
Sen kytkin polkimen puolikuun menin vaihtaa ku oletin siinä olevan vikaa, näytti kuluneelta, mutta vaikutusta ei ollu!
Onko ideoita tai kokemuksii??
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: cossun kytkin vikaa
Vaihdoitko kaikki muoviosat sinne polkimelle? Siellähän on myös se vastakappale.Gleetu kirjoitti:Aihetta sivuen. Auto cossu esco.
Tossa huomasin sellasen jutun että välillä kun 2 ja 3 vaihteella vedättää kunnolla ja on vaihtamassa vaihetta isolla kierroksilla, kun on painamassa kytkintä kuuluu naps ja poljin pohjaan, mutta nyt se kummallinen osuus, kun polkaisee uudelleen kytkintä se toimii normaalisti?!![]()
Tää on alkanu tapahtuu sen jälkeen ku autoon on tullu vähän lisää tehoa, voiko olla että paineasetelmassa jotain vikaa tai vakiokytkin antaa periksi, tarkoitus olis kyllä vaihtaa tässä pikku hiljaa, mutta tuntuu aika oudolta toi homma, ku autossa on n.300hv ja n.400nm... ja kytkin ei tunnu luistavan, ainakaan niin että sen huomais perstuntumalla!
Sen kytkin polkimen puolikuun menin vaihtaa ku oletin siinä olevan vikaa, näytti kuluneelta, mutta vaikutusta ei ollu!
Onko ideoita tai kokemuksii??
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007
Re: cossun kytkin vikaa
Joo polkimeen tuli vaihettua kaikki muoviset osat! se tässä ihmetyttääkin!
Pitää mennä tarkistamaan että onko siihen uuteen puolikuuhun tai vastakappaleeseen tullu kulumajälkiä! Siinä vois kuitenki olla se syy tohon temppuiluun!
Pitää mennä tarkistamaan että onko siihen uuteen puolikuuhun tai vastakappaleeseen tullu kulumajälkiä! Siinä vois kuitenki olla se syy tohon temppuiluun!
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: cossun kytkin vikaa
Kyllä se vika sieltä polkimelta löytyy, melko huono vaan puuhata siellä kojiksen alla.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa