cossun kytkin vikaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

cossun kytkin vikaa

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Heinäkuu 10. 21:05:52 2005

2wd cossuun vaihdettu n.10tkm sitten uusi alkuperäinen kytkin, ostettu foordilta.
kuumetessaan kaupunkiajossa ei halua enää irroittaa kunnolla. jos kytkimen käyttöä jatkaa niin kytkin ei enää toimi eli ei irroita tarpeeksi.
vanhassa kytkimessä oli samanlaista ominaisuutta mutta se pysyi kokojan samanlaisena eikä muuttunut kuumetessaan lainkaan.
uuden kytkinpaketin asentamisen jälkeen toimi hienosti ja vaihteet menivät hyvin päälle.
voisiko vakioasetelma olla jo rikki vai onko muita asioita jotka kannattaisi tarkistaa.
kiitos.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 10. 21:27:28 2005

Tuliko akselille laitettua "rasvaa"/oliko kuiva ? Jos alkaisi kuumana kanittamaan levy booreissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Heinäkuu 10. 22:49:23 2005

Entä silmälaakeri, laitoitko uuden?

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Su Heinäkuu 10. 22:51:40 2005

paljon kytkin pölyä välissa voi aiheuttaa tuon myös.
mulla oli sama ongelma ennen kuin huomasin että siellä yksin kertasesti oli niin paljon kytkimestä lähtenyttä pölyä joka tarrasi kiinni lämmetessään..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Heinäkuu 11. 15:37:51 2005

tuo kuivuus kävi minunkin mielessä. sitkeää rasvaa kyllä laitoin kun kokosin sen mutta täytyy ottaa varmaan auki ja putsata kunnolla. ehkä se siitä. silmälaakeria ei laitettu uutta koska muistelisin sen olleen laitettu koneremontin yhteydessä n.14tkm sitten.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 11. 15:42:14 2005

Onko kytkinvaijeri kunnossa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Heinäkuu 11. 15:59:26 2005

siipicossu kirjoitti:Onko kytkinvaijeri kunnossa?
se on juuri uusittu mutta olosuhteiden pakosta motonet laatua. kytkin nimittäin oli vaijerin vaihdon jälkeen todella hyvä ja kevyt käyttää. sitten se meni nopeasti todella jäykäksi toimien muuten ok. nyt se on sellanen jäykähkö mutta ok tuntuinen.
täytyy koittaa ensin toisella vaijerilla jos paranisi.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » Ma Heinäkuu 11. 16:24:42 2005

Tutkippa myös polkimen kiinitysteline kunnolla.Mulla oli murtunut se osa johon vaijjerin kuori "nojaa".

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 11. 17:11:07 2005

caltsu kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Onko kytkinvaijeri kunnossa?
se on juuri uusittu mutta olosuhteiden pakosta motonet laatua. kytkin nimittäin oli vaijerin vaihdon jälkeen todella hyvä ja kevyt käyttää. sitten se meni nopeasti todella jäykäksi toimien muuten ok. nyt se on sellanen jäykähkö mutta ok tuntuinen.
täytyy koittaa ensin toisella vaijerilla jos paranisi.
Cossussani tarvikevaijerilla kävi juuri noin. Pikku hiljaa meni jäykemmäksi. Orkkis toimi paremmin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Heinäkuu 11. 17:42:18 2005

Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Heinäkuu 11. 17:48:27 2005

Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
aika hyvä veikkaus, täytyy tutkia kun pääsen auton luokse. jos näillä eväillä ei ala vikaa löytymään niin on ihme. ikinä en enää tarvikevaijereita osta, myös tarvikenivelet laitan boikottiin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 11. 19:14:34 2005

Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
Ainakin alkuperäinen vaijeri oli rasvattu jollakin valmiiksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 11. 19:52:15 2005

Oli niissä tarvikevaijereissakin rasva sisällä. Tarkistin asian kun uusin alle vuoden vanhan tarvikevaijerin eka kerran. Se toinen tarvike meni paljon nopeammin jäykäksi. Irrallaan se sitten kyllä luisti ihan ok, vissiinkin sisältä syönyt vaipan rikki.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Heinäkuu 12. 13:12:02 2005

Hartza kirjoitti:Noissa tarvikepaskoissa paketissa ainakin neuvotaan voitelemaan vaijeri silikonilla tai muulla vastaavalla ennen asennusta... tainut kuiva vaijeri syödä pilalle kuoren ja alkanut jumittamaan?
Mulla menee vaijereita niinkuin näkkileipää (johtunee jäykästä kytkimestä...
Jokaiseen vaijeriin olen laittanut rasvaa (silikoni tai teflonia) muttei mitään auta, samalla tavalla jumii ja menee poikki...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Heinäkuu 12. 15:56:49 2005

Tilasin orkkis cossun vaijerin. Listahinta 40,20 eur. Jotakin rabattia tuosta vielä saa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Heinäkuu 12. 16:00:07 2005

10 vuotta ollut alkuperäinen vaijeri kiinni eikä vieläkään ongelmaa, nykyjään alconin asetelma ja levy.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Heinäkuu 12. 16:29:43 2005

Saattaa tosiaan olla toi tarvikevaijeri. Menin entiseen sierraan bilteemasta vaijerin ostamaan ja se meni parissa viikossa niin jäykäksi ,et sai oikeen ratista pidellä kiinni saadakseen painettua kytkinpolkimen pohjaan.

Tarvikkeiden vaijerin kuori on yleensä semmosta muovin tapaista ja alkuperäisessä liukas silikoonin tapainen. Toi muovinen kuoriutuu aika äkkiä paskaksi ,voiteli sitä tai ei.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Heinäkuu 12. 19:24:24 2005

ukormi kirjoitti:Tilasin orkkis cossun vaijerin. Listahinta 40,20 eur. Jotakin rabattia tuosta vielä saa.
5 pojoa sai kivitilalta, escocossun vaijeri. on muuten laadukkaan tuntuinen vaijeri tarvikkeisiin verrattuna, keskellä oikein pehmuste ja alhaalla lämpökuori suojaamassa :D
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

ilesoft
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ilesoft » La Marraskuu 25. 0:23:37 2006

Passaako 2WD Cossuun normi Sierran kytkinvaijeri? Pitäisi huomenna yrittää löytää varaosa, mikäli meni vaijeri poikki. En viitsinyt alkaa pimeässä tonkimaan mikä meni rikki, mutta poljin hujahti pohjaan niin että pamahti. Ja jäi myös sinne :?

EDIT: Jep. Poikki on.
Viimeksi muokannut ilesoft, La Marraskuu 25. 11:32:18 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 25. 10:31:31 2006

Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Marraskuu 25. 10:54:32 2006

MouTine kirjoitti:Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
http://www.valvoline.fi/tuotteet/car_care/voitelu.html

Tuolta tuo High Pressure Lubricant korkeapaineöljy. Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta, tuo tuli ekana mieleen.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 25. 17:06:25 2006

Hartza kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Millaista rasvaa tuonne kytkinvaijerin sisään kuuluisi laittaa? Vaseliinia? Capriin kun ei enää saa alkuperäistä... =(
http://www.valvoline.fi/tuotteet/car_care/voitelu.html

Tuolta tuo High Pressure Lubricant korkeapaineöljy. Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta, tuo tuli ekana mieleen.
Joops... Mulla tosiaan on Caprissa sellasta kytkin tuntumaa että on helvetin raskas ja pykältävä kylmänä, mutta lämpimänä on kevyt ja liukuva. Ja tuskin johtuu kytkinakselista tai tms, koska kytkinakseli, paineasetelma, painelaakeri, kytkinlevy ja vauhtipyörä ovat uusiutuneet ja teki ihan samaa edellisellä kokoonpanolla. Silmälaakeri, kytkinpoljin ja kytkinvaijeri on vielä samoja. Pussissa odottelee uusi HighLevelin vaijeri. Jos sen vaikka rasvaisi jollin liukkarilla, joka ei tapa siittiöitä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » La Marraskuu 25. 19:36:29 2006

Joskus oon huimia viritelly ? Elikkäs silleen, että vaijeriin klemmarilla joku letkun pätkä kiinni toiseen päähän rasva prässi ja rasvaa vaijerin läpi. Hyvin ovat tarvikkeetkin pelanneet niin kauvan kuin ovat omistuksessani olleet.

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: cossun kytkin vikaa

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Pe Tammikuu 2. 20:06:39 2009

Aihetta sivuen. Auto cossu esco.
Tossa huomasin sellasen jutun että välillä kun 2 ja 3 vaihteella vedättää kunnolla ja on vaihtamassa vaihetta isolla kierroksilla, kun on painamassa kytkintä kuuluu naps ja poljin pohjaan, mutta nyt se kummallinen osuus, kun polkaisee uudelleen kytkintä se toimii normaalisti?! :?
Tää on alkanu tapahtuu sen jälkeen ku autoon on tullu vähän lisää tehoa, voiko olla että paineasetelmassa jotain vikaa tai vakiokytkin antaa periksi, tarkoitus olis kyllä vaihtaa tässä pikku hiljaa, mutta tuntuu aika oudolta toi homma, ku autossa on n.300hv ja n.400nm... ja kytkin ei tunnu luistavan, ainakaan niin että sen huomais perstuntumalla!
Sen kytkin polkimen puolikuun menin vaihtaa ku oletin siinä olevan vikaa, näytti kuluneelta, mutta vaikutusta ei ollu!
Onko ideoita tai kokemuksii??

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: cossun kytkin vikaa

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Tammikuu 3. 17:09:49 2009

Gleetu kirjoitti:Aihetta sivuen. Auto cossu esco.
Tossa huomasin sellasen jutun että välillä kun 2 ja 3 vaihteella vedättää kunnolla ja on vaihtamassa vaihetta isolla kierroksilla, kun on painamassa kytkintä kuuluu naps ja poljin pohjaan, mutta nyt se kummallinen osuus, kun polkaisee uudelleen kytkintä se toimii normaalisti?! :?
Tää on alkanu tapahtuu sen jälkeen ku autoon on tullu vähän lisää tehoa, voiko olla että paineasetelmassa jotain vikaa tai vakiokytkin antaa periksi, tarkoitus olis kyllä vaihtaa tässä pikku hiljaa, mutta tuntuu aika oudolta toi homma, ku autossa on n.300hv ja n.400nm... ja kytkin ei tunnu luistavan, ainakaan niin että sen huomais perstuntumalla!
Sen kytkin polkimen puolikuun menin vaihtaa ku oletin siinä olevan vikaa, näytti kuluneelta, mutta vaikutusta ei ollu!
Onko ideoita tai kokemuksii??
Vaihdoitko kaikki muoviosat sinne polkimelle? Siellähän on myös se vastakappale.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: cossun kytkin vikaa

Viesti Kirjoittaja Gleetu » La Tammikuu 3. 17:38:19 2009

Joo polkimeen tuli vaihettua kaikki muoviset osat! se tässä ihmetyttääkin!
Pitää mennä tarkistamaan että onko siihen uuteen puolikuuhun tai vastakappaleeseen tullu kulumajälkiä! Siinä vois kuitenki olla se syy tohon temppuiluun!

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: cossun kytkin vikaa

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Tammikuu 3. 18:12:01 2009

Kyllä se vika sieltä polkimelta löytyy, melko huono vaan puuhata siellä kojiksen alla.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Vastaa Viestiin