Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pk-racing
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 7. 10:30:48 2006
oisko kellään kokemusta että miten se luonnistus tuo voken perän kavennus välikoppaan. normaali vanteilla ei oo isommin ongelmia ku eihän se perä oo muistaakseni ku 2-3cm leveämpi ku orkkis, mutta ku oli tarkotus laittaa nuo käännetyt peltivanteet joissa on reunaa ihan mukavasti niin sitte voi niitä ongelmiaki tulla. kärsiiköhän sitä vetarin boori osaa lyhentää ja mitenkähän tuo banjojen lyhennys onnistuu

jelppiä!
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 7. 14:53:32 2006
Ota aihioksi 145- 245:n perä. Farkussa reppu huomattavasti kapeampi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pk-racing
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 7. 15:00:40 2006
jjs kirjoitti:Ota aihioksi 145- 245:n perä. Farkussa reppu huomattavasti kapeampi.
no ei enää kehtais ruveta uusia periä hommaamaan ku tuo on just rempattu ja kiinnikkeet tehty escoon sopivaksi.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » Pe Huhtikuu 7. 21:46:28 2006
Kertokaapas kokemuksia minuakin moinen swappi kiinnostaisi.Levikkeitä ei ole ainakaan minulle tulossa, joten kavennettua pitäisi saada
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » La Huhtikuu 8. 7:18:06 2006
Sama homma täälläkin. Kesä tulee jo kovaa vauhtia ja oman välikopan valmistuminen on perästä kiinni.

Vakio kaarilla mennään täälläkin.
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » Pe Huhtikuu 14. 19:23:46 2006
Eikö kukaan muka oo kavennellu vollen perää?

-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » Pe Huhtikuu 14. 22:07:23 2006
eipä kai niitä paljon ole kavenneltu..hiacen kavennettuja on joskus myynnissä näkynyt.
omaan mk1 escoon pistin 240 perän normaali levyisenä paikoilleen, takana golffin kaaret ja mahtuu aika leveät nakit pyörimään

-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
pk-racing
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja pk-racing » La Huhtikuu 15. 14:29:11 2006
no ei oo totta ettei kukaan oo tehny semmosta kavennusta

.. tai sitten kukaan ei halua paljastaa salaisuuksia prk..le! no pitää tässä mallailla niitä käännettyjä vanteita että miten ne passaa mutta epäilen pahasti vaikka onki vielä vähän golffinkin kaaria isommat kaaret.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 16. 2:52:15 2006
Vihjeitä on annettu, eikun hommiin:
käyttää farkun vetareita ja lyhentää sen muuten valmiin sedanin akselin farkun mittoihin... putki poikki laakeripesän ja jousisatulan välistä, lyhennys ja tarkka asennus-hitsaus kohdilleen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pk-racing
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja pk-racing » Ke Huhtikuu 19. 15:54:56 2006
jjs kirjoitti:Vihjeitä on annettu, eikun hommiin:
käyttää farkun vetareita ja lyhentää sen muuten valmiin sedanin akselin farkun mittoihin... putki poikki laakeripesän ja jousisatulan välistä, lyhennys ja tarkka asennus-hitsaus kohdilleen.
no niin nyt alkaa kuulostaa.. minkä verran lyhyemmät ne farkun vetarit sitte on? onko akseleilla mitään muuta eroa kuin leveys? tuo putken välistä leikkaus vähän arveluttaa että mahtaakohan mennä suoraan. millä kotikonstilla se lyhennyksen jälkeen suoraan sovitus mahtasi onnistua? yks konsti ois että ku sais putken sisälle laitettua tiukka sovitteisen putken holkiksi. oiskohan muita?
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 20. 11:15:50 2006
Kaveri nappas välikoppaansa 740 vollen akselin. Tulee kivat välitykset kaupan päälle.
Kavennettu muistaakseni 11.5cm.
S a a b & F o r d
-
Juippa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Juippa » To Huhtikuu 20. 23:29:44 2006
Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
-
pk-racing
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
Viesti
Kirjoittaja pk-racing » Pe Huhtikuu 21. 21:10:34 2006
Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
kieltämättä kuulostaa vähän uskomattomalta. allekirjoittaako joku tuon väittämän?
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Pe Huhtikuu 21. 21:17:46 2006
Kannattasko
tuolta katella/kysellä?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 21. 23:33:49 2006
pk-racing kirjoitti:Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
kieltämättä kuulostaa vähän uskomattomalta. allekirjoittaako joku tuon väittämän?
Kannattaa toki varmistaa, en ole volvoexpertti

; näin kuitenkin muistan vanhojen volvomiesten väittäneen. Myös näköhavainnot 200-sarjan farkkujen perässä ajaen vahvistavat asiaa; on surkean kapean näköinen takapää verrattuna sedaneihin ja kori ei ole leveämpi.
En pikaisesti löytänyt raidevälitietoja; täytyy autodatasta tarkistaa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 22. 8:37:18 2006
tuota saanko kysyä mikä siinä volvon perässä on vaivan arvoista? ainakaan täälläpäin turbovolvoissa ne ei tahdo kestää...
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » La Huhtikuu 22. 11:26:18 2006
Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
Farkun ja sedanin perässä ei ole leveydessä mitään eroa vain siinä ,että 140-sarjan perä on noin 3cm leveämpi kuin 200-sarjan (Näin sanoo volvo harrastaja veljeni)

-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » La Huhtikuu 22. 12:18:32 2006
samiharju kirjoitti:tuota saanko kysyä mikä siinä volvon perässä on vaivan arvoista? ainakaan täälläpäin turbovolvoissa ne ei tahdo kestää...
kyllä ne kestää kun on kunnon lukko.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 22. 15:25:45 2006
ZetecPower kirjoitti:Juippa kirjoitti:Kyliltä kuuktua.... Vollemiehet sanoo et farkun vetarit ja reppu on yhtä leveät ku sedaninkin.... Tiedä häntä...
Farkun ja sedanin perässä ei ole leveydessä mitään eroa vain siinä ,että 140-sarjan perä on noin 3cm leveämpi kuin 200-sarjan (Näin sanoo volvo harrastaja veljeni)

Tietoa tuli. Pahoitteluni kaikille, Trekronor -ajokit eivät tosiaan ole vahvin alueeni (eikä edes hävetä), mutta -olen antanut väärää tietoa-.
Eli sedan ja farkkuvolvo sama akseli, ja 100:ssa n. 3cm leveämpi kuin 200:ssa.
Kuristansennaapurinjätkänjoskuskunkehtasp*rkeleväittääottasselvääs**tanaensin....

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 13. 0:30:11 2006
Nostetaas tätä vähän...tarkotus olis laittaa tohon taunukseen vollen akseli mutta pitäs löytää semmonen missä on leveys tarpeeks lähellä taunuksen atlasta. Tämä siks koska vanteita en todellakaan oo vaihtamassa,nykyset on ET15 ja 9" leveet. Ideoita / vinkkejä kaivataan..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
mach71
- Viestit: 40
- Liittynyt: La Heinäkuu 30. 12:06:58 2005
- Paikkakunta: kempele
Viesti
Kirjoittaja mach71 » Ma Marraskuu 13. 19:21:23 2006
940 ja 700 sarjalaisissa on levein perä eli lähimpänä taunuksen perää.Meinaatko ettei iso atlas kestä ?
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ma Marraskuu 13. 22:01:56 2006
mach71 kirjoitti:940 ja 700 sarjalaisissa on levein perä eli lähimpänä taunuksen perää.Meinaatko ettei iso atlas kestä ?
Ei ilman lukkoa mutta kun atlaksen lukko maksaa miljoonan. Siinä syy.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 13:21:28 2006
Tilataanhan hesus kimppatilauksena sieltä sf-pyörästä..Ei ne volvonkaan palikat ilmaisia ole ja jos suunnittelet danan lukkoa saat olla roplaamassa jatkuvasti sitä verrattuna siihen sf-pyörään lukkoon..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 13:53:28 2006
pablo kirjoitti:Tilataanhan hesus kimppatilauksena sieltä sf-pyörästä..Ei ne volvonkaan palikat ilmaisia ole ja jos suunnittelet danan lukkoa saat olla roplaamassa jatkuvasti sitä verrattuna siihen sf-pyörään lukkoon..
Täytyy nyt miettiä asiaa mut tammikuussa ei kyllä ole rahaa ostaa sitä lukkoa se on varma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 13:58:50 2006
Tilataan keväämmällä sit.. Itse ainakin joudun tilaamaan niin eiköhän saada jonkin kokoinen porukka kasaan..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 14:00:33 2006
pablo kirjoitti:Tilataan keväämmällä sit.. Itse ainakin joudun tilaamaan niin eiköhän saada jonkin kokoinen porukka kasaan..
Eiköhän. Voin toki myös kysellä vähän grippereitä maailmalta,jos vaikka saatais niitä edukkasti..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 14:05:15 2006
Juu kysy ihmeessä mut mitään atb quaife (torsen):ja ei varmaan kannata rahoja haaskata.. Kunnon kitkalukko joka kans puree.. Oli alla sit jää tai asfaltti

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 17:15:34 2006
pablo kirjoitti:Juu kysy ihmeessä mut mitään atb quaife (torsen):ja ei varmaan kannata rahoja haaskata.. Kunnon kitkalukko joka kans puree.. Oli alla sit jää tai asfaltti

..
Juu ei mitään quaifea..Gripper on hyvä,sen tiiän. Mun tapauksessa alla tulee olee pelkästään asvaltti..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 14. 19:09:45 2006
Sama juttu.. ja latikaista tietty

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ti Marraskuu 14. 22:05:05 2006
kanssa lukkoa vailla. mihinköhän hintaan zf lukkoa saa maailmalta?
ford escort´79 tic
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 14. 23:32:48 2006
adh kirjoitti:kanssa lukkoa vailla. mihinköhän hintaan zf lukkoa saa maailmalta?
tiedustelen samalla myös niitä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » Ke Marraskuu 15. 10:02:36 2006
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » Ke Marraskuu 15. 16:48:20 2006
tuossahan on noin 600hv/700nm, vetarit ovat varmaan kovilla....
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
pehkos69
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Viesti
Kirjoittaja pehkos69 » To Marraskuu 30. 7:54:30 2006
Ja sitten jos haluu kunnon kestävän vollen taka-akselin niin käyttää 1031 tyyppimerkinnällä olevaa banjoa eikä 1030:stä. Lukemat on stanssattu murikan kuoren yläpuolelle muistaakseni. 1031:sen välitys on huomattavasti isompi ja ei mahdu 1030:sen perään. Nämä asiat on todettu ihan käytännössä KRC:ssa vuosien varrella eikä Essolla.
Viimeksi muokannut
pehkos69, Pe Joulukuu 1. 7:30:51 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Viesti
Kirjoittaja mettis » To Marraskuu 30. 19:50:38 2006
pehkos69 kirjoitti:Ja sitten jos haluu kunnon kestävän vollen taka-akselin niin käyttää 1031 tyyppimerkinnällä olevaa banjoa eikä 1030:stä. Lukemat on stanssattu murikan kuoren yläpuolelle muistaakseni. 1031:sen välitys on huomattavasti isompi ja ei mahdu 1030:sen perään. Nämä asiat on todettu ihan käytännössä KRC:ssa vuosien varrella eikä Essolla.
omassa escossa alla juurikin tuo 1031 akseli, välitys on todella paljon isompi kuin 1030:sessä, lukot tosin sopivat ristiin.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Ma Joulukuu 4. 23:13:25 2006
mua kiinostaisi kanssa kovasti tuo lukon kimppa-tilaus.nimim: veronpalautus rahat huomenna tilillä. toi sf pyörä lukko olisi kyllä parempi kuin danan lukko, ainakin tätä mieltä on volvo-friikit kaverini jotka harrastavat rallicrossia ja sprinttiä 240 volvolla. mutta kyllä danankin lukolla pärjää hyvin katu/ratapäivä kähinöissä.

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
Viesti
Kirjoittaja taneli » Ma Joulukuu 25. 23:51:05 2006
niin hesus, onko sf-pyörän lukon kimppa tilaus edistynyt, oletko kysynyt mitä jäisi maksamaan?
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.