Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Lokakuu 31. 19:29:30 2006

Tulipas hankittua tuollainen, ilmeisesti jako hypännyt. Repsikan puolelta keskimmäisen pytyn pakoventtiilit molemmat poikki ja männässä reikä, kantta pitää täyttää hitsaamalla. Kaikki muutkin venttiilit repsikan puolelta väärässä.

Mitäs tohon maksaa jakopään osat? Eli ketjut laahaimet ja kiristimet?

Alakertaan pitäisi laittaa myöskin uutta osaa, sen tutkin kyllä itse mitä sinne saa sovitettua.

Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
Jäsen #606

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 31. 21:03:09 2006

Eikös tohonkin mahtanut olla jotain 500-600e ihan pelkät jakopään kiristimet sun muut jotka vaihdetaan yleensä ennen kun kilahtaa.
Taitaa tulla ihan hemmetin suolaseksi jos on jo päässyt hyppäämään.
Veikkaisin osien hinnaksi ainakin 1500e :shock: Liekö pahastikaan pielessä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Lokakuu 31. 22:58:51 2006

Taidan tehdä siitä remmivetoisen. Pääsee helpommalla ja halvemmalla :D

Eivaan. Tästä tuli varmaan taas yks "ikuisuusprojekti" moottori.
Jäsen #606

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Lokakuu 31. 23:04:28 2006

olafu kirjoitti:Taidan tehdä siitä remmivetoisen. Pääsee helpommalla ja halvemmalla :D

Eivaan. Tästä tuli varmaan taas yks "ikuisuusprojekti" moottori.
Kaikkihan niihin niitä remmejä sovitelee nykyään :D timpan esimerkin johdosta :wink: remmi ku remmi.. :twisted:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Marraskuu 1. 10:17:58 2006

olafu kirjoitti: Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
R-Koneistuksessa keväällä puntaroivat ton oman rojekti Colognen, 200€.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Marraskuu 1. 21:06:53 2006

[quote="olafu"]Taidan tehdä siitä remmivetoisen. Pääsee helpommalla ja halvemmalla :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

tee se ensin,katsotaan sitte se helppous ja halpuus... :lol:
Timppa 24V

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Marraskuu 1. 23:10:06 2006

Kannattaakos tollasen BOB koneen kansille tehdä jotain? Paljonko noista on tullut tehoa vakiokansilla kun on sopivat nokat ja pakosarjat? Ja imusarjat.
Jäsen #606

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Marraskuu 1. 23:52:46 2006

Kyyllähän toi kansi kait virtaa melko hyvinkin. Ja Bob koneen nokilla ja imusarjallakin pitäs 250hv paremmalle puolelle päästä. Pako puolta täytyy kyllä rukata.
Näin siis puhuvat briteissä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Marraskuu 2. 0:11:17 2006

TeRoK kirjoitti: Veikkaisin osien hinnaksi ainakin 1500e :shock: Liekö pahastikaan pielessä.
Juu, tuon verran kuulema tuli osien hinnaksi kun oli toisen puolen ketju katkennut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Marraskuu 2. 0:37:49 2006

Tekisi itsekkin kunnostaa tai vain varmistaa tuo ketju homma mut ehkä ensi kesänä...
Ketjun saa kuulema helposti mutta uusia ohjureita ei taida olla saatavilla?

Pakosarjankin ajattelin tehdä uusiksi, paremmat katit ja loppuputkikin uusiksi... jos jokusen humman saisi lisää...

Saisko tuota konetta muokattua säästeliäämäksi bensan suhteen mutta myös enenmän tehoa? valmiit konee ovat aina kompromisseja..?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Marraskuu 2. 7:59:53 2006

Nyt Olafulla on taas vaihteeksi oikeen moottori käsissä. Asiaan... Kuinka monella pultilla vetolevy on kammessa kiinni? Minkä ikäinen kone, minkä ikäisestä autosta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Marraskuu 2. 18:10:39 2006

varmaan sopii tuo valensian vauhtipyörä siihen :D semmonen onneton pieni pulttijako siinä on.
Jäsen #606

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Marraskuu 4. 21:32:13 2006

Jari H kirjoitti:
olafu kirjoitti: Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
R-Koneistuksessa keväällä puntaroivat ton oman rojekti Colognen, 200€.
Sama juttu mut vähä alle kahensadan ku ei siinä enää paljon ollu tasapainotettavaa :twisted:

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

bob

Viesti Kirjoittaja Esa » Su Marraskuu 5. 18:43:15 2006

mistä ootte hankkinu venttileitä?
hopalla aika arvokkaita 38e kpl pakonen imua en muista

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 5. 21:17:57 2006

Yleisventtiileitä kannattaa kysyä joista sitten lyhennetään sopivaksi jos edullisemmin saatavilla.
Noita kannattaa aluksi kysyä vaikka siltä koneistamolta jonne kantta/konetta on kiikuttamassa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 3. 23:25:37 2007

Tohon koneeseen on nyt hyvät, lievästi viilatut kannet hankittu klubista, eaglen veivit ja kohta tulee aihiolakiset wisecot jos hinnasta päästään sopuun. Jakopäähän ei ole vielä osia. Yhdet luultavasti CP-pistons männät oli jo käsissä (94mm) mutta niissä oli liian paksu tappi ja ne oli pari kolme milliä liian korkeet. Ei saa monttuja :)

Jakopään ja sen välityksellä koko toisen puolen koneen oli siis hajottanut alaosastaan KATKENNUT ketjunkiristimen laahain, eikä ollu edes kovin kuluneet vielä. Jos joltain löytyy ehjiä käytettyjä BOB-koneen ketjun kiristimiä, jotka on sopivasti lentämässä roskikseen niin voisin olla niistä kiinnostunut.

Kestääkös tämä vihreä nylon ketjunohjaimena? Kattelin että -20...+105 astetta on lämpötilarajat ja käytetään liukupaloina. ;)

Mitäs muuta materiaalia noissa on käytetty? Yks jamppa kerto että oli tuosta yllämainitusta vihreestä nailonista tehny moottorikelkkoihin ketjunohjureita koneisiin ja on kuulemma kestäny.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin