Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?
Tulipas hankittua tuollainen, ilmeisesti jako hypännyt. Repsikan puolelta keskimmäisen pytyn pakoventtiilit molemmat poikki ja männässä reikä, kantta pitää täyttää hitsaamalla. Kaikki muutkin venttiilit repsikan puolelta väärässä.
Mitäs tohon maksaa jakopään osat? Eli ketjut laahaimet ja kiristimet?
Alakertaan pitäisi laittaa myöskin uutta osaa, sen tutkin kyllä itse mitä sinne saa sovitettua.
Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
Mitäs tohon maksaa jakopään osat? Eli ketjut laahaimet ja kiristimet?
Alakertaan pitäisi laittaa myöskin uutta osaa, sen tutkin kyllä itse mitä sinne saa sovitettua.
Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Eikös tohonkin mahtanut olla jotain 500-600e ihan pelkät jakopään kiristimet sun muut jotka vaihdetaan yleensä ennen kun kilahtaa.
Taitaa tulla ihan hemmetin suolaseksi jos on jo päässyt hyppäämään.
Veikkaisin osien hinnaksi ainakin 1500e
Liekö pahastikaan pielessä.
Taitaa tulla ihan hemmetin suolaseksi jos on jo päässyt hyppäämään.
Veikkaisin osien hinnaksi ainakin 1500e

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?
R-Koneistuksessa keväällä puntaroivat ton oman rojekti Colognen, 200€.olafu kirjoitti: Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tekisi itsekkin kunnostaa tai vain varmistaa tuo ketju homma mut ehkä ensi kesänä...
Ketjun saa kuulema helposti mutta uusia ohjureita ei taida olla saatavilla?
Pakosarjankin ajattelin tehdä uusiksi, paremmat katit ja loppuputkikin uusiksi... jos jokusen humman saisi lisää...
Saisko tuota konetta muokattua säästeliäämäksi bensan suhteen mutta myös enenmän tehoa? valmiit konee ovat aina kompromisseja..?
Ketjun saa kuulema helposti mutta uusia ohjureita ei taida olla saatavilla?
Pakosarjankin ajattelin tehdä uusiksi, paremmat katit ja loppuputkikin uusiksi... jos jokusen humman saisi lisää...
Saisko tuota konetta muokattua säästeliäämäksi bensan suhteen mutta myös enenmän tehoa? valmiit konee ovat aina kompromisseja..?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nyt Olafulla on taas vaihteeksi oikeen moottori käsissä. Asiaan... Kuinka monella pultilla vetolevy on kammessa kiinni? Minkä ikäinen kone, minkä ikäisestä autosta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Re: Cosworth 24V (BOB) Jakopään osat, alakerta?
Sama juttu mut vähä alle kahensadan ku ei siinä enää paljon ollu tasapainotettavaaJari H kirjoitti:R-Koneistuksessa keväällä puntaroivat ton oman rojekti Colognen, 200€.olafu kirjoitti: Mites tuo V-koneen tasapainotus? Kuulemma vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä rivimoottorin painotus. Onko kallista?

-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Yleisventtiileitä kannattaa kysyä joista sitten lyhennetään sopivaksi jos edullisemmin saatavilla.
Noita kannattaa aluksi kysyä vaikka siltä koneistamolta jonne kantta/konetta on kiikuttamassa.
Noita kannattaa aluksi kysyä vaikka siltä koneistamolta jonne kantta/konetta on kiikuttamassa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tohon koneeseen on nyt hyvät, lievästi viilatut kannet hankittu klubista, eaglen veivit ja kohta tulee aihiolakiset wisecot jos hinnasta päästään sopuun. Jakopäähän ei ole vielä osia. Yhdet luultavasti CP-pistons männät oli jo käsissä (94mm) mutta niissä oli liian paksu tappi ja ne oli pari kolme milliä liian korkeet. Ei saa monttuja 
Jakopään ja sen välityksellä koko toisen puolen koneen oli siis hajottanut alaosastaan KATKENNUT ketjunkiristimen laahain, eikä ollu edes kovin kuluneet vielä. Jos joltain löytyy ehjiä käytettyjä BOB-koneen ketjun kiristimiä, jotka on sopivasti lentämässä roskikseen niin voisin olla niistä kiinnostunut.
Kestääkös tämä vihreä nylon ketjunohjaimena? Kattelin että -20...+105 astetta on lämpötilarajat ja käytetään liukupaloina.
Mitäs muuta materiaalia noissa on käytetty? Yks jamppa kerto että oli tuosta yllämainitusta vihreestä nailonista tehny moottorikelkkoihin ketjunohjureita koneisiin ja on kuulemma kestäny.

Jakopään ja sen välityksellä koko toisen puolen koneen oli siis hajottanut alaosastaan KATKENNUT ketjunkiristimen laahain, eikä ollu edes kovin kuluneet vielä. Jos joltain löytyy ehjiä käytettyjä BOB-koneen ketjun kiristimiä, jotka on sopivasti lentämässä roskikseen niin voisin olla niistä kiinnostunut.
Kestääkös tämä vihreä nylon ketjunohjaimena? Kattelin että -20...+105 astetta on lämpötilarajat ja käytetään liukupaloina.

Mitäs muuta materiaalia noissa on käytetty? Yks jamppa kerto että oli tuosta yllämainitusta vihreestä nailonista tehny moottorikelkkoihin ketjunohjureita koneisiin ja on kuulemma kestäny.
Jäsen #606