cossun tyhjäkäynti probleema? Ratkaisu taas/ ja uutta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

cossun tyhjäkäynti probleema? Ratkaisu taas/ ja uutta

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Lokakuu 23. 17:28:48 2006

Nyt rupes sitten käymään korkeaa tyhjä käyntiä Wtf?
Kysessä siis katti malli.

Käy 1500rpm koko ajan, eli mistä ruvetaan katteleen?
Viimeksi muokannut jarkkoma, To Marraskuu 2. 23:20:37 2006. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ma Lokakuu 23. 20:30:25 2006

Tarkasta by-pass venttiili vai mikä sen nimi nyt on, ettei ole kalvo rikki. Sijaitsee siinä välijäähdyttimen turbon puolisessa kulmassa. Itse just vaihdon just ja johan laski tyhjäkäynti. Kannatta tarkistaa myös muut mahdolliset imu vuodot.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Lokakuu 23. 21:27:19 2006

Ja jos ylläolevat ei auta, kannattaa tutkia imuilman lämpötila-anturi, sekä moottorin lämpötila-anturi ja näiden liittimet sekä liitokset.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 23. 21:27:36 2006

Ja klassikkovika: tyhjäkäynninsäätöventtiili. Selviää onko syyllinen kun irroitat siitä pistokkeen. Täältä klubin sivuilta pitäisi löytyä jopa puhdistusohjeet. Tai osta uusi, ~250€...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 23. 21:47:48 2006

jjs kirjoitti:Ja klassikkovika: tyhjäkäynninsäätöventtiili. Selviää onko syyllinen kun irroitat siitä pistokkeen. Täältä klubin sivuilta pitäisi löytyä jopa puhdistusohjeet. Tai osta uusi, ~250€...
Jos on jumiutunut auki asentoon niin ei välttämättä huomaa johdon irroituksella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Lokakuu 23. 22:21:53 2006

Mulla kävi rikkinäisellä tyhjäkäyntivenalla 1000-3000rpm seilaten edestakaisin, vi*un rasittava :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Ma Lokakuu 23. 22:35:47 2006

Oletkin varmaan haulla jo tuon topicin kattonu, mut pistän varmuudeks linkin :wink: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... E4k%E4ynti
Hyvä se on!

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 24. 18:24:51 2006

Hyllystä löytyi toinen tyhjäkäynti venttiili koitin vaihtaa mutta ei merkitystä..
Laittakaas muistin virkistämiseks anturien värit!? itsekkin epäilen anturia..

By-pass:illä ei merkitystä käyntiin ollut..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Lokakuu 24. 18:43:28 2006

Ruskea on ilma ja sininen vedenlämpö
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 24. 19:40:41 2006

voi saatanan R**u nyt ei lähe enää käyntiin olleenkaan, sammu pihaan iteksiin kone pyörii muttä ei edes lupaa bensa vain haisee..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Ti Lokakuu 24. 21:39:36 2006

Tulpat irti, huolellinen kuivaus. Uusi yritys, jos ei onnaa ja bensa haisee, ni vois olla sit kyllä tuo moottorin lämpötila-anturi.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 24. 22:01:48 2006

Noniin hermot taas kasassa..

Juu tais ottaa bensa pumppu nyt samalla loppu tilin kun koittaa startata ja käy kattomas bensan paine mittaria niin noussut vain 0.5bar?!
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Lokakuu 24. 23:41:43 2006

Kyllä virrat päällä pumpun pitäis kerätä se 3.5bar
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Lokakuu 25. 22:51:57 2006

Hmm bensa pumppu olikin ehjä :roll:
Otin moottorin lämpö anturin piuhan irti ja toimii normisti mutta tyhjä käynti korkea 1500rpm..

Huomenna vaihdan tuon anturin ja katotaan imusarjasta mahdollisia vuotoja.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Lokakuu 26. 17:07:55 2006

Jep vika oli veden lämpö anturissa taas kehrää kuin kissa 8)
Propsit Jakelle vara anturista :!:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Lokakuu 26. 18:31:06 2006

jarkkoma kirjoitti:Jep vika oli veden lämpö anturissa taas kehrää kuin kissa 8)
Propsit Jakelle vara anturista :!:
Zizing :D
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

jshfjewfhhe hermoooooooottttttt

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 31. 16:50:41 2006

Noniin nyt loppu mun ideat eli turvaudutaan clubilaisten tietoihin!

Tyhjäkäynti ravistaa konetta aika paljon ja käy pöpöttämällä?!
Muuten pelaa täysin, ajossa ei huomaa mitään eroa ja sama mitä tekee niin tyhjä käynnillä 1 sylinteri pimeä, käy samanlailla vaikka ottaa tulpan johdon kokonaan pois .. eli WTF :?:

Tarkistettua.

Tulpat OK
Tulpan johdot OK
Suuttimia koitettu toisia OK
Jakaja, pyöriä, puola+johto OK
Suuttimille tuleva jännite tyhjällä ~8v OK?
Lambda OK?
Anturit (imu ilma moottorin lämpö) OK
Tyhjä käynti venttiili OK
Puristukset joka sylinterissä 8:1 OK
Jakopää merkit tarkistettu OK
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ti Lokakuu 31. 17:16:26 2006

Löiskö 1 tulppa läpi jostain? mulla on cosassa pimentynyt 1 tulppa joskus rikkaalla käynnin seurauksena, irrallaan anto kipinän mutta paikallaan ruuvattuna ei.. :?:

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Ti Lokakuu 31. 18:07:41 2006

Voisiko vika olla siinä kipinänvahvistimessa? Mulla ois yks ylimääränen jos haluut kokeilla..?
Hyvä se on!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Lokakuu 31. 18:39:40 2006

Tulppia on vaihdettu pyttyjen kesken mutta vika pysyy sitkeästi 1.sylinterissä . Vähän kuin kävisi kolmella tyhjäkäynnillä :?:
ex Jäsen #10

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 31. 18:50:36 2006

ja olet varma että vika on kipinässä? mun dokki yrittää takoa kylmänä tyhjäkäynnillä hiukan vajaalla mut samalla kun venttiilinnostimien naputus loppuu tasaantuu käyntikin.. eli siis tyhjäkäynnillä kylmänä ei venttiilit pelaa täysin..

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Lokakuu 31. 19:32:28 2006

kun se kerran noin selkeästi on ykkönen niin kato sytkylampulla tuleeko kipinä, jos ei niin jakajan kansi/johto? jos tulee kipuna niin sit suutin/sn ohjaus? joskus on siivapyörän nasta ollut murtunut tai riittävän eri korkeudella ettei signaali tule, tekee myös tuon.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Lokakuu 31. 19:38:44 2006

Mulla oli nelonen pois pelistä entisessä cossussa ja täältä neuvottiin tutkimaan boksin fetit ja siellähän se vika oli.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 31. 22:40:10 2006

Noita boxin fetejä miettinyt myös, mut eletronikka asentajan vikaa ei hirveesti ole, eli neuvokaas miten tarkistetaan?!

Kaikiin tulee kipinä kun irrallaan koitettiin, sytkylampua en vielä saanut haettua mut jospa huomenna ennättäis..

En usko että vika olisi kipinässä kun sitä tulee, johtoina siis nologyt , jakajan kansi joku? pyöriä joku? ja puola&johto orkkikset ja tulpat champion qc59c

Oli kaikki johdot irti ja tarkistin jakajan kannen ja yleis mittarilla tarkistin et virta menee nastoista läpi, pyörijäkin näytti hyvältä..

Pitää tarkistaa tuo siivä pyörn nastojen kunto ja tarkistaa välit..

kylmästä käyntiin ventiilit ei äännä mutta tyhjää käy paremmin kun ns. ryyppy päällä..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Lokakuu 31. 23:21:19 2006

Mä mitailin omasta silloin yleimittarilla niitä ja yksi antoi eri arvoja joten vaidoin sen ja hyvin pelas. Ja elektroniikka asentajan vikaa ei ole kanssa lainkaan.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Marraskuu 1. 9:12:17 2006

Oireet kuulostaa ihan samalta kun mulla oli silloin kun yhden imuventtiilin jousi oli poikki. Se oli mennyt alakierteestä sillä tavalla, että välillä venttiili meni kuitenkin kiinni ja kone kävi ihan OK.

Jos kaikki suuttimet suihkii ja kipinää tulee, alkaa vaikuttaa siltä, että kannen joutuu irrottamaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Marraskuu 1. 10:25:59 2006

Turbo_IS kirjoitti:Oireet kuulostaa ihan samalta kun mulla oli silloin kun yhden imuventtiilin jousi oli poikki. Se oli mennyt alakierteestä sillä tavalla, että välillä venttiili meni kuitenkin kiinni ja kone kävi ihan OK.

Jos kaikki suuttimet suihkii ja kipinää tulee, alkaa vaikuttaa siltä, että kannen joutuu irrottamaan.
Luulis näkyvän puristuspaineissa, jos yks venttiili jää auki.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Marraskuu 1. 16:09:14 2006

En usko et olis kannessa mitään kun noin hyvät paineet kumminkin oli..

Kaveri tuumas et noita fetejä ei voi mitata paikallaan koska voi näyttää virheellisiä arvoja.. eli irralaan vain.

Sit noista feteistä onko taka potku cossussa samat ? olis tiedossa useampi boxi mistä vois koittaa..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 1. 17:03:58 2006

Katso mitä numeroita niissä feteissä on.
Luulen kyllä että on samoja
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Marraskuu 1. 21:21:12 2006

Tänään tarkistettiin fetien kunto olivat kyllä paikallaan boxissa, Fetejä rivissä 6kpl joista jos oikein ymmärsin kun kaveri mittaili et kahta suutin paria ohjaa 1 feti ja maa kaikilla sama.

Eli fetit Oletettavasti kunnossa.
Siiva pyörässä kaikki 4 nastaa tallessa ja kampiakselin asento tunnistimen ja nastan väli 1mm.

Boksilta tulevat suuttimien johdot mitattu ja ovat kunnossa.

Tyhjäkäynnillä suuttimien jännite seuraava.

1.Tuleva jännite 7 / 7,5V (vaihtelu noiden välillä)
2.Tuleva jännite 7 / 7,5V (vaihtelu noiden välillä)
3.Tuleva jännite 7 / 7,5V (vaihtelu noiden välillä)
4.Tuleva jännite 7,5 / 8,5V (vaihtelu noiden välillä)

Eli miksi 4 sylinterin suutimella on suurempi jännite?
Vika pysyy aina 1 sylinterissä vaikka 2 ja 3 sama jännite??!!

JOS jollain olisi lainata L8 katti mallin vakio boxia sais varmuuden noista feteistä ennenkuin ruvetaan tinailemaan , privaan jos jollain on ylimääräinen jouten :wink:

Voisiko map anturi tai kaasuläpän asento tunnistin vaikuttaa tähän vikaan? Map joskus korjattu patentilla..

Tämä rupeaa tuntumaan jo henkimaailman jutulta.. :wink:
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ke Marraskuu 1. 22:39:39 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Marraskuu 1. 22:11:23 2006

Mitenkäs mittaisit noita jännitteitä?
Toimiikos itse suutin? Naksuuko? Mulla ainaki nuo weberit naksuttaa niin kovasti et sen ainaki kuulee selvästi.
Luulisin et suuttimille tulee koko ajan 12V kun virrat päällä, maata ohjataan boxin kautta, varma tästä en ole.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Marraskuu 1. 22:38:22 2006

tony the tiger kirjoitti:Mitenkäs mittaisit noita jännitteitä?
Toimiikos itse suutin? Naksuuko? Mulla ainaki nuo weberit naksuttaa niin kovasti et sen ainaki kuulee selvästi.
Luulisin et suuttimille tulee koko ajan 12V kun virrat päällä, maata ohjataan boxin kautta, varma tästä en ole.

Ihan yleis mittarilla
Auto oli käynnissä kun mitattiin tuleva jännite..
Suuttimet pitäisi olla kunnossa ja on kokeiltu 2 eri sarjalla.


Lähistöllä olisi L8 Red stg2 lastulla, mitähän tapahtuu jos mun L8 Green:Istä ottas vakio lastun tuohon Red:iin ja sitä koittais? sekoaako koko sirkus?
Sais jotain selkoa tähän peliin..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Marraskuu 2. 23:24:04 2006

Aika noloa mut laitetaas ratkaisu kumminkin, Imusarjan tiivisteestä pala pois ja sai ilmaa reippaasti :wink:

Nyt käy nätisti, mutta kun päästää kaasulta jää kierrokset hivenen makaamaan ennenkuin tasoittuu ja pakosarja meinas ajon jälkeen hieman punottaa, eli käy siis laihalla mut mites säädän seoksia kun on katti malli?

Boxin ruuvista? P-painetta lisää? (nyt 3.2bar ilman ali-painetta)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Marraskuu 2. 23:33:00 2006

jarkkoma kirjoitti:Aika noloa mut laitetaas ratkaisu kumminkin, Imusarjan tiivisteestä pala pois ja sai ilmaa reippaasti :wink:

Nyt käy nätisti, mutta kun päästää kaasulta jää kierrokset hivenen makaamaan ennenkuin tasoittuu ja pakosarja meinas ajon jälkeen hieman punottaa, eli käy siis laihalla mut mites säädän seoksia kun on katti malli?

Boxin ruuvista? P-painetta lisää? (nyt 3.2bar ilman ali-painetta)
Käy laihalla tai sytkä liian myöhällä.
Mulla dynossa seokset oli reilusti paksulla, mutta sytkä myöhäsellä->sarja punahehkussa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Marraskuu 2. 23:39:00 2006

mites kun sytkä on niinkuin ennenkin tuota oikuttelua siihen ei koskettu?
Jakopään merkit ok ja sytty pyörä merkissään??

Luulis et kun saa seoksie kuntoon loppuu tuo kierroksilla makaaminen
(palaa ns.kuumana)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 3. 8:47:05 2006

jarkkoma kirjoitti:Tänään tarkistettiin fetien kunto olivat kyllä paikallaan boxissa, Fetejä rivissä 6kpl joista jos oikein ymmärsin kun kaveri mittaili et kahta suutin paria ohjaa 1 feti ja maa kaikilla sama.


JOS jollain olisi lainata L8 katti mallin vakio boxia sais varmuuden noista feteistä ennenkuin ruvetaan tinailemaan , privaan jos jollain on ylimääräinen jouten :wink:

.. :wink:
Ainakin L1 ja L6 boxeissa on joka suuttimelle oma fetti sekä tyhjäkäynti säätimelle yksi ja kuudes on bensapumpun releelle.
Luulisin että L8:ssa on samoin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Marraskuu 3. 15:21:22 2006

heh minä en noista feteistä sen kummemmin sano juu tai jaa.. kun en tiedä.. :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin