Perän lasku/tiputus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Perän lasku/tiputus

Viesti Kirjoittaja pablo » La Lokakuu 14. 22:00:06 2006

Mikä ois sopiva keino essikan perän tiputukseen kun nyt on alla 2" palikat, 1-lehti jouset ja uudet spaxin iskarit(ei pysty) niin perä jöpöttää taivaissa..

Johtuu oletettavasti jousesta niin saako tollasta millään "kuoletettua" et perä laskis :roll: tai mitään muuta jippoa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » La Lokakuu 14. 23:49:39 2006

Mulla on ihan sama "ongelma". Takomossahan nuo saavat tuon jousen muutettua eri malliseksi.
Ford Capri II
Ford Escort mk2

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 20:07:01 2006

Eikös kellään ole mitään niksiä :roll: ..Onko pystyiskarit ja coiloverit ainoa vaihtoehto :?:Ei kiinnostais heti irrotella jousia ja kiikutella takomoon.

AAARRRRRRSSSSSKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAA :wink: :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Lokakuu 16. 20:38:22 2006

Mistähän nuo 1-lehtiset on tehty, Transitin etujousesta?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 20:45:55 2006

Ne on 60mm leveät ja about 8mm paksut..Ihan essikkaan tarkoitetut :roll: ?? Rallimieheltä ostin ne joskus muinoin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Lokakuu 16. 21:34:40 2006

eipä mullakaan escon perä mitenkään kovin matalalla oo :? samat jouset ja 2 tuuman madallus
http://smg.photobucket.com/albums/v375/ ... h=imgAnch1
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Lokakuu 16. 21:53:11 2006

Ihan normaalihan se on, sulla on vaan keula liian matalalla :wink: :D

Ekkerin kuuluu ollakkin "korkean" näköinen. Mielestäni se näyttää madallettuna ihan joltain kalalta. Silakka tulee ensin mieleen :lol:

No tämä vain minun mielipiteeni ja niitähän on yhtä monta kuin ajattelijaakin

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 21:55:59 2006

Paha sanoa ku kuvat vääristää mut mulla ainakin luonnossa näyttää korkeammalta mitä sigussa :? ja keulaa vois tiputtaa vielä ainakin pari senttiä mut taidan nostaa niin tasoittuu= maasturi :D Ei timppaanen sulla kyllä hirmu korkeelta näytä :roll: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Lokakuu 16. 22:01:23 2006

on se liian korkee :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ma Lokakuu 16. 22:07:48 2006

timppaanen kirjoitti:on se liian korkee :D
Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään :shock:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 17. 8:10:09 2006

Turbiini kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:on se liian korkee :D
Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään :shock:
ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 17. 9:04:50 2006

timppaanen kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:on se liian korkee :D
Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään :shock:
ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä :)
Toihan on perkeleen hyvän näkönen,ei toi perä mitään laskua tarvii..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

OSKU
Viestit: 32
Liittynyt: La Joulukuu 22. 13:48:43 2001
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja OSKU » Ti Lokakuu 17. 10:34:09 2006

jesus48 kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
Turbiini kirjoitti: Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään :shock:
ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä :)
Toihan on perkeleen hyvän näkönen,ei toi perä mitään laskua tarvii..

Jos tuota vielä haluut laskea ni matalaprofiilin tassut alle, mut mielestäni sitä ei tarvitse madaltaa yhtään. Mutta jos haluat alustaa muuttaa, ni nosta etupäätä niin saat auton kulkenaan suorassa, jolloin perä ei näytä korkealta.
2.0 Mk2 hakusessa....

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Lokakuu 17. 11:35:29 2006

ei muuta kun 13" fillaria alle ;) 8x13 on hyvä ET0 nii menee välikoppaan ja 225/45/13 renkaat päälle :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 14:36:47 2006

Niin joo :roll: .. Ei pahalla mut tämän topiccin tarkoitus oli kuitenkin perän laskeminen eikä auton/autojen ulkonäön arvosteleminen.. :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 17. 15:14:22 2006

Onko autosta missään enempää kuvia nähtävillä ?
#6
Escort -75

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 15:28:26 2006

Eipä ole kunnollisia mut jos kiltti katsastussetä suostuu ton muutoskatsastaa alle 35%:lla niin alastaroon varmaan tulen tuolla :roll: ..Riippuu myös onko jo lumi maassa :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 17. 15:29:24 2006

pablo kirjoitti:Eipä ole kunnollisia mut jos kiltti katsastussetä suostuu ton muutoskatsastaa alle 35%:lla niin alastaroon varmaan tulen tuolla :roll: ..Riippuu myös onko jo lumi maassa :?:
Asiallista, alastaroon vaan, täytyy tulla ihmettelemään jos sinne pääset.
#6
Escort -75

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 20:37:51 2006

Juu ilman muuta :D ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Lokakuu 18. 13:20:12 2006

ootko ihan varma että ne on escortin ettei caprin??

itellä on ollu caprin jouset ja niitä kun vertaa escon jousiin niin caprin jousilla 2" madallus on melkein sama kun escon jouset ilman madallusta..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 18. 14:30:59 2006

Jaa-a paha sanoa.. Ei niitä pysty oikein mittailemaankaan varmaan :roll: Mut aiemmin oli kolme vai nelilehtiset jouset ja tuuman palikat+paskat iskarit niin tuntuis et nyt on korkeemmalla..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Ke Lokakuu 18. 16:48:44 2006

Rahtinalle kirjoitti:ootko ihan varma että ne on escortin ettei caprin??

itellä on ollu caprin jouset ja niitä kun vertaa escon jousiin niin caprin jousilla 2" madallus on melkein sama kun escon jouset ilman madallusta..
Caprissa 50mm leveät. En itse ainakaan tuota korkeus eroa huomannut kun capriin laitoin escortin 60mm leveät yks lehtiset . Jäi yhtä ylös kuin monilehtiselläkin pakalla.

edit: En sitten tiedä olivatko nuo lehtijouset -2" kun escortin perä oli huomattavasti matalempi noilla caprin alle menneillä jousilla kuin noilla nykyisillä jotka ovat escossa alla. Niin ja escorttiinhan on saanut noita lehtijousia eri "korkusina" alunperin. Jossain kuvastossa näkyi +1" lehtijouset...
Ford Capri II
Ford Escort mk2

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Lokakuu 18. 17:09:11 2006

mulla ainaki jouset "väärinpäin" lattialla(esco ja capri?) niin ero oli noin 5 senttiä.

tiedä sit mitkä jouset oli......
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vastaa Viestiin