Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Lokakuu 14. 22:00:06 2006
Mikä ois sopiva keino essikan perän tiputukseen kun nyt on alla 2" palikat, 1-lehti jouset ja uudet spaxin iskarit(ei pysty) niin perä jöpöttää taivaissa..
Johtuu oletettavasti jousesta niin saako tollasta millään "kuoletettua" et perä laskis

tai mitään muuta jippoa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Pikkupoeka
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Viesti
Kirjoittaja Pikkupoeka » La Lokakuu 14. 23:49:39 2006
Mulla on ihan sama "ongelma". Takomossahan nuo saavat tuon jousen muutettua eri malliseksi.
Ford Capri II
Ford Escort mk2
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 20:07:01 2006
Eikös kellään ole mitään niksiä

..Onko pystyiskarit ja coiloverit ainoa vaihtoehto :?:Ei kiinnostais heti irrotella jousia ja kiikutella takomoon.
AAARRRRRRSSSSSKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAA

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Lokakuu 16. 20:38:22 2006
Mistähän nuo 1-lehtiset on tehty, Transitin etujousesta?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 20:45:55 2006
Ne on 60mm leveät ja about 8mm paksut..Ihan essikkaan tarkoitetut

?? Rallimieheltä ostin ne joskus muinoin..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ma Lokakuu 16. 21:53:11 2006
Ihan normaalihan se on, sulla on vaan keula liian matalalla
Ekkerin kuuluu ollakkin "korkean" näköinen. Mielestäni se näyttää madallettuna ihan joltain kalalta. Silakka tulee ensin mieleen
No tämä vain minun mielipiteeni ja niitähän on yhtä monta kuin ajattelijaakin
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ma Lokakuu 16. 21:55:59 2006
Paha sanoa ku kuvat vääristää mut mulla ainakin luonnossa näyttää korkeammalta mitä sigussa

ja keulaa vois tiputtaa vielä ainakin pari senttiä mut taidan nostaa niin tasoittuu= maasturi

Ei timppaanen sulla kyllä hirmu korkeelta näytä

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ma Lokakuu 16. 22:01:23 2006
on se liian korkee

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Turbiini
- Viestit: 625
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Turbiini » Ma Lokakuu 16. 22:07:48 2006
timppaanen kirjoitti:on se liian korkee

Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään

Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ti Lokakuu 17. 8:10:09 2006
Turbiini kirjoitti:timppaanen kirjoitti:on se liian korkee

Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään

ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 17. 9:04:50 2006
timppaanen kirjoitti:Turbiini kirjoitti:timppaanen kirjoitti:on se liian korkee

Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään

ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä

Toihan on perkeleen hyvän näkönen,ei toi perä mitään laskua tarvii..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
OSKU
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 13:48:43 2001
- Paikkakunta: Harjavalta
Viesti
Kirjoittaja OSKU » Ti Lokakuu 17. 10:34:09 2006
jesus48 kirjoitti:timppaanen kirjoitti:Turbiini kirjoitti:
Just on sopivalla korkeudella vai meinasitko saada vanteen reunan kaaren sisään

ei ny sentän kaaren sisään mut pari senttii lisää ois ihan hyvä

Toihan on perkeleen hyvän näkönen,ei toi perä mitään laskua tarvii..
Jos tuota vielä haluut laskea ni matalaprofiilin tassut alle, mut mielestäni sitä ei tarvitse madaltaa yhtään. Mutta jos haluat alustaa muuttaa, ni nosta etupäätä niin saat auton kulkenaan suorassa, jolloin perä ei näytä korkealta.
2.0 Mk2 hakusessa....
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Lokakuu 17. 11:35:29 2006
ei muuta kun 13" fillaria alle

8x13 on hyvä ET0 nii menee välikoppaan ja 225/45/13 renkaat päälle

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 14:36:47 2006
Niin joo

.. Ei pahalla mut tämän topiccin tarkoitus oli kuitenkin perän laskeminen eikä auton/autojen ulkonäön arvosteleminen..

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Ilkka_H
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 17. 15:14:22 2006
Onko autosta missään enempää kuvia nähtävillä ?
#6
Escort -75
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 15:28:26 2006
Eipä ole kunnollisia mut jos kiltti katsastussetä suostuu ton muutoskatsastaa alle 35%:lla niin alastaroon varmaan tulen tuolla

..Riippuu myös onko jo lumi maassa

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Ilkka_H
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 17. 15:29:24 2006
pablo kirjoitti:Eipä ole kunnollisia mut jos kiltti katsastussetä suostuu ton muutoskatsastaa alle 35%:lla niin alastaroon varmaan tulen tuolla

..Riippuu myös onko jo lumi maassa

Asiallista, alastaroon vaan, täytyy tulla ihmettelemään jos sinne pääset.
#6
Escort -75
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Lokakuu 17. 20:37:51 2006
Juu ilman muuta

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Lokakuu 18. 13:20:12 2006
ootko ihan varma että ne on escortin ettei caprin??
itellä on ollu caprin jouset ja niitä kun vertaa escon jousiin niin caprin jousilla 2" madallus on melkein sama kun escon jouset ilman madallusta..
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ke Lokakuu 18. 14:30:59 2006
Jaa-a paha sanoa.. Ei niitä pysty oikein mittailemaankaan varmaan

Mut aiemmin oli kolme vai nelilehtiset jouset ja tuuman palikat+paskat iskarit niin tuntuis et nyt on korkeemmalla..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Pikkupoeka
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Viesti
Kirjoittaja Pikkupoeka » Ke Lokakuu 18. 16:48:44 2006
Rahtinalle kirjoitti:ootko ihan varma että ne on escortin ettei caprin??
itellä on ollu caprin jouset ja niitä kun vertaa escon jousiin niin caprin jousilla 2" madallus on melkein sama kun escon jouset ilman madallusta..
Caprissa 50mm leveät. En itse ainakaan tuota korkeus eroa huomannut kun capriin laitoin escortin 60mm leveät yks lehtiset . Jäi yhtä ylös kuin monilehtiselläkin pakalla.
edit: En sitten tiedä olivatko nuo lehtijouset -2" kun escortin perä oli huomattavasti matalempi noilla caprin alle menneillä jousilla kuin noilla nykyisillä jotka ovat escossa alla. Niin ja escorttiinhan on saanut noita lehtijousia eri "korkusina" alunperin. Jossain kuvastossa näkyi +1" lehtijouset...
Ford Capri II
Ford Escort mk2
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Lokakuu 18. 17:09:11 2006
mulla ainaki jouset "väärinpäin" lattialla(esco ja capri?) niin ero oli noin 5 senttiä.
tiedä sit mitkä jouset oli......
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"