Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Lokakuu 9. 10:09:29 2006

Tiedustelisin tässä että mikähän mahtaa olla vikana, kun kaverin xr2 fiestassa yhtäkkiä pulse width rupesi näyttämään nollaa ja luonnollisesti sammui siihen paikkaan. Auto kyllä pelasi aikaisemmin ihan moitteettomasti. Hyviä ideoita otetaan vastaan.
ESCORT MK3/4

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Lokakuu 9. 10:30:07 2006

Eka kannattaa varmaan katsoa liitokset ja maadoitukset? :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Lokakuu 9. 11:39:58 2006

Otettiin tossa boksi pois ja laitettiin toiseen johtosarjaan kiinni eikä ollut mitään vaikutusta. Mittari menee hetkeksi päälle, kun virrat kääntää päälle, noin 2 sekunniksi mutta sammuu sitten.
ESCORT MK3/4

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 9. 13:41:07 2006

Sanos nyt vähän tarkemmin mikä toimii ja mikä ei. Ja mikä mittari? Toimiiko yhteys PC:lle? Laita datalogi vaikka tänne kun yrittää käynnistää niin voi vähän arvailla ja ehdotella.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Lokakuu 9. 14:47:01 2006

Joo elikkä yhteys PC:lle on kunnossa, eikä herjaa mitään kun käynnistää.
Mittari josta mainitsin on megatunen pulse width 1, joka jostain syystä on nollassa(vaalean punainen). Mittari meni ihan ajosta nollille ja auto jäi siihen eikä lähde enää käymään. Kaikki muut toiminnot näyttäisivät olevan kunnossa esim. kipinä yms.
ESCORT MK3/4

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Lokakuu 9. 15:11:16 2006

Entäs startatessa? Näkyykö moottorin kierrokset?

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Lokakuu 9. 15:28:11 2006

Kierrokset näkyy kyllä startatessa.
ESCORT MK3/4

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Lokakuu 9. 17:38:44 2006

Jos kokeilisi vaikka ladata toimivan .msq:n uusiksi, jos on vaikka purkissa mennyt joku bitti poikittain.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Lokakuu 9. 17:40:17 2006

Luultavasti käytetty korkeaohmisia suuttimia, ettei ole PWM:n kanssa ratkaistu suutintenvirtaa? Kokeilkaa kuitenkin nypätä suuttimilta liittimet irti ja mittailla tuleeko sinne mitään kun yrittää starttailla.

Villi veikkaus suuttimien transistorit ottaneet selkäänsä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Lokakuu 10. 9:14:16 2006

Ladattiin uusi ohjelma purkkiin, ei vaikuttanut mitään. Vaihdettiin oma alkuperäinen purkki kiinni ja heti lähti käyntiin. Eli ilmeisesti megapurkista jotain hajosi.
ESCORT MK3/4

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Lokakuu 10. 16:38:48 2006

mistä kaikista foordeista noita edis4 sytkäkamoja löytyy?? ja mitä osia niistä kannattaa koplia talteen..

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Lokakuu 10. 16:52:19 2006

hilteri kirjoitti:mistä kaikista foordeista noita edis4 sytkäkamoja löytyy?? ja mitä osia niistä kannattaa koplia talteen..
Katso listaa täältä.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Lokakuu 10. 20:26:18 2006

Veljen 1.6 ykspisteruisku sierrassakin näytti olevan nuo edis roippeet, meinaan tuossa listassa ei ole sitä mainittu. En tosin tiedä onko kaikissa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Lokakuu 10. 21:00:08 2006

fsohc kirjoitti:Veljen 1.6 ykspisteruisku sierrassakin näytti olevan nuo edis roippeet, meinaan tuossa listassa ei ole sitä mainittu. En tosin tiedä onko kaikissa
cvh koneisissa kaikissa...

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ti Lokakuu 10. 21:07:15 2006

mikimikkola kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Veljen 1.6 ykspisteruisku sierrassakin näytti olevan nuo edis roippeet, meinaan tuossa listassa ei ole sitä mainittu. En tosin tiedä onko kaikissa
cvh koneisissa kaikissa...
No ei todellakaan ole.
Jäsen #1112

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Lokakuu 16. 12:14:06 2006

Jaahas, tossa piti testailla tota omaa ruiskista, kun on seissyt tässä pöydällä jonkun aikaa, prossu irti. Aikasemmin kaikki muut toimi, paitsi map ei reagoinut mitenkään imuun/puhallukseen. Nyt ei megatune edes herää kun koittaa testata. Stimussa ja megassa ledit vilkkuilee, mutta tune ei näytä mitään. Kun koittaa Communications/Settings lehdeltä "Verify ECU Communication" niin tulee vain "no response".

Oliskohan prossu ottanu itteensä, kun on seissyt vaan tuossa pöydällä irtonaisena, saanut staattista sähköä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 16. 14:19:31 2006

AnttiR kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Veljen 1.6 ykspisteruisku sierrassakin näytti olevan nuo edis roippeet, meinaan tuossa listassa ei ole sitä mainittu. En tosin tiedä onko kaikissa
cvh koneisissa kaikissa...
No ei todellakaan ole.
-> kaikissa CVH -koneisissa Sierroissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Lokakuu 16. 15:30:03 2006

jjs kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti: cvh koneisissa kaikissa...
No ei todellakaan ole.
-> kaikissa CVH -koneisissa Sierroissa.
paitsi 1.8 :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Lokakuu 16. 19:18:37 2006

No niin, käykö suoraan ilman vahvistinta tämmöinen jakaja: -88 ruisku oharista oleva, motocraft lukee liittimessä, 6 pinninen liitin.

Eli tuosta vain suoraan megaan piuhat, ei muuta? (tietysti joku puolallekin?)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Lokakuu 16. 20:42:50 2006

jjs kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti: cvh koneisissa kaikissa...
No ei todellakaan ole.
-> kaikissa CVH -koneisissa Sierroissa.
jep sierraa tarkoitin en mitään escovoorteja ja nimenomaan 1,6tosta

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Marraskuu 11. 3:44:55 2006

Osaisiko joku viisaampi kertoa vastausta seuraavaan?
Kokeilin tuota MegaLogViewer ohjelmaa ja tehdä uuttaa VE-karttaa sen avulla datalogista, mutta analysoitujen lohkojen kohdalla on lukuna 0, eikä mitään tietenkään siis tapahdu.

Jos oikein ymmärsin niin tuo johtuu ilmeisesti siitä, että kone kävisi jonkinlainen rikastuspäällä (ei siis kiihdytys) vaan ilmeisesti lämpötilan mukaan tapahtuva?

Tässä ois screenshot ja merkkasin tuon kohdan.
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... LVlog1.jpg

Vääntäisikö joku rautalangasta nyt mulle miksi noin, vaikka CLT=n.80-90astetta?
Tuosta kuvasta jäi siis pois, että Gwarm= n.130 mikä ilmeisesti aiheuttaa tuon MLV:n toimimattomuuden (Mikä tämä on ja mihin se vaikuttaa?).

Yritin katella finsquirtilta ja msefi:ltä mutta en löytänyt edes sieltä mitään juttua tuosta Gwarm arvosta, paitsi tuon että se kait jotenkin vaikuttaa tuohon toimintaan? En ymmärrä kyllä miten koska ilmeisesti tuon laskennassa ei käytetä sen arvoa lainkaan..

Mitkä muut arvot tuon ongelman voi aiheuttaa?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 11. 9:52:17 2006

Lämpöä on koneessa sen verran että sen ei enää pitäisi olla warmup-tilassa mutta kuitenkin on... Olisiko Fahrenheitit ja Celsiukset menneet jossakin sekaisin niitä kun pitää huomioida niin monessa paikassa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Marraskuu 11. 14:12:47 2006

^ Sillä kyselinkin kun ideat alkoi loppumaan. Taidanpa kokeilla päivittää firmwaren ja uusimman megatunen. Toinen mikä pistää ihmetyttään on, että fidle/output välkkyy megatunessa kokoajan. Muistaakseni kokeilin joskus kytkeä tuon flektinohjauksen päälle, mutta en enää löydä tuota asetusta :oops:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 11. 15:34:18 2006

Jos olet kytkenyt sytytyksen ohjauksen fidle pinniin niin se vilkkuu sitä mukaa kun sytyttää. Samoin pulssimuotoinen ohjaus saa sen yllättäen välkkymään. Kyllä se siellä valikoissa on, olisko ollut fast idle tai pwm idle tjs.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Joulukuu 24. 11:13:36 2006

Yritin löytää cossun sytkään liittyviä muutoksia,ei suorasytkä.
Eli onko kukaan laittannut L8:iin megaa.Mitä muutoksia pitaa tehdä autoon/megaan?
Vai onko helpompaa laittaa hall jakajalla?
Joskus muistan nähneeni ohjeet jakajasta toinen hammas pois,kampuran päästä en muista.
Koneessa on nyt noin 250hp eikä enempää ole tarkoitus ottaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Joulukuu 24. 12:48:27 2006

wex4 kirjoitti:Yritin löytää cossun sytkään liittyviä muutoksia,ei suorasytkä.
Eli onko kukaan laittannut L8:iin megaa.Mitä muutoksia pitaa tehdä autoon/megaan?
Vai onko helpompaa laittaa hall jakajalla?
Joskus muistan nähneeni ohjeet jakajasta toinen hammas pois,kampuran päästä en muista.
Koneessa on nyt noin 250hp eikä enempää ole tarkoitus ottaa.
Varmaan helpoin olisi heittää vaan sierran TFI-jakaja paikoilleen, en kyllä tiedä cossun sytkästä yhtään mitään. Ainakin pysyisi alkuperäiset käyttökelpoisena jos hampaita siitä pitäisi poistaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 25. 13:57:23 2006

Laitanko tuon tfi jakajan ihan normaalisti kiinni mottiin niin että 1pytyn ollessa puristuksessa ykk:ssa niin virranjakaja on antamassa kipinää 1:selle? Ruutta tulossa ohjaamaan myös tuota jakajaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Joulukuu 25. 16:00:36 2006

Jep, käsittääkseni sen asento vain määrää säädettävät rajat ei muuta merkitystä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 25. 18:13:12 2006

Milloin tuo jakaja on antamassa kipinää? Kun kieleke alkaa vai kun kieleke loppuu?

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 26. 8:42:15 2006

Sultzi kirjoitti:Milloin tuo jakaja on antamassa kipinää? Kun kieleke alkaa vai kun kieleke loppuu?
Käsittääkseni silloin kun alkaa,mutta yleensä olen asentannut merkit kohdalleen(cos/ohc)eikä ole tarvinnut jakajaan koskea sen jälkeen.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 26. 8:50:37 2006

fsohc kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Yritin löytää cossun sytkään liittyviä muutoksia,ei suorasytkä.
Eli onko kukaan laittannut L8:iin megaa.Mitä muutoksia pitaa tehdä autoon/megaan?
Vai onko helpompaa laittaa hall jakajalla?
Joskus muistan nähneeni ohjeet jakajasta toinen hammas pois,kampuran päästä en muista.
Koneessa on nyt noin 250hp eikä enempää ole tarkoitus ottaa.
Varmaan helpoin olisi heittää vaan sierran TFI-jakaja paikoilleen, en kyllä tiedä cossun sytkästä yhtään mitään. Ainakin pysyisi alkuperäiset käyttökelpoisena jos hampaita siitä pitäisi poistaa
Mikä on TFI-jakaja,hall vai mikä?
Tarkennus edelliseen kysymykseen, jakajasta käyttäisin cosw.anturin/modatussa ohc jakajassa.Hihna pyörä sorvista.
Eli alkuperäiset anturit käytössä-}helppo muuttaa megaan tai takaisin.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Joulukuu 26. 17:02:59 2006

wex4 kirjoitti: Mikä on TFI-jakaja,hall vai mikä?
Tarkennus edelliseen kysymykseen, jakajasta käyttäisin cosw.anturin/modatussa ohc jakajassa.Hihna pyörä sorvista.
Eli alkuperäiset anturit käytössä-}helppo muuttaa megaan tai takaisin.
Eli kytkentä on tämä http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
tuosta löytyy paljonkin juttua täältä finsquirtilta ja ford-clubin foorumeilta kun käyttää hakua.

Eli periaatteessa hommaat tuo TFI-jakajan ja kytketään megasta pin25 jakajan SPOUT:iin, sekä megan pin24(tach input, kierrosluku) joka kytketään jakajan PIP:iin. Vaatii pari muutosta piirilevynkytkentään, jotka löytyvät tuosta linkistä. Tuolla tekemällä et tarvi cossun osia lainkaan.

Ilmeisesti ihan normi ruuta ohc:n jakaja, missä on erillään tuo moduli käy myös, mutta ainakin jakaja missä on suoraan kiinni tuo moduli käy varmasti (olikohan nyt sitten motorcraftin jakaja, en ole ihan varma). Liitännät oli muistaakseni kuitenkin kummassakin samat.

Taitaisi vastaus tuohon löytyä muuten tästä topicista kun vaan jaksaisi tarkistaa :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 26. 18:08:53 2006

Kiitos fsohc
Jo selvis TFI on vanha is jakaja muistaakseni {-87(motograft)
Ongelmana korkeus ja pystykansi,vaikka saahan sen madallettua.
Tarkennus,auto on cosa ja ideana käyttää omia osia mahdollisimman paljon.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 26. 23:39:52 2006

wex4 kirjoitti:Kiitos fsohc
Jo selvis TFI on vanha is jakaja muistaakseni {-87(motograft)
Ongelmana korkeus ja pystykansi,vaikka saahan sen madallettua.
Tarkennus,auto on cosa ja ideana käyttää omia osia mahdollisimman paljon.
Saahan sen ihan jakajassa olevalla hall tai vr-anturillakin toimimaan. Ruiskulla (paitsi se moottorikirahvin molojakaja) tai "kaasariboksilla" varustetuissa Sierroissa ja Scorpioissa on täysin kiinteä HALL-anturillinen virranjakaja. Niihin saa piippukansiakin.

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html

EDIT: Asiat varmistettu ALFAMERIN kytkentäkaavioista.
Viimeksi muokannut olafu, Ke Tammikuu 3. 22:24:24 2007. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #606

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Joulukuu 26. 23:42:13 2006

Mitenkäs muuten osaako tuo megaruutta tulkita suoraan laajakaistalambdaa vai tarviiko jonkun sikahintaisen palikan väliin

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 26. 23:48:38 2006

VesQ kirjoitti:Mitenkäs muuten osaako tuo megaruutta tulkita suoraan laajakaistalambdaa vai tarviiko jonkun sikahintaisen palikan väliin
En asiaa ole tutkinut, mutta laajakaistalambdaa luetaan täysin eri tavalla niinkuin tavallista. Ilman piirilevymuutoksia ei lue. Helpoimmalla pääsee, kun hankkii sen sikahintaisen palikan väliin.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 26. 23:52:49 2006

Tarvitsee sen ohjainyksikön tosiaan megan ja lambdan väliin.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Joulukuu 26. 23:57:02 2006

No prkele,

Ja kapeakaistanen ei tietysti näytä mitään "ylipaine" käytössä
Saakos tuolla kapeakaistasella edes haettua säätöjä kohdalleen kotikonstein vai onko "pakollinen" tuo laaja

Entäs toimiiko kapeakaistanen turbopelissä sen jälkeen kun on saatu säätöihin niin korjailemaan seoksia tilanteen mukaan vai kannattaako koko ominaisuutta käyttää

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 27. 0:01:51 2006

Itse ainakin säästäisin sen verran rahaa lisää että saisin sen laajakaistan kapeakaistan sijaan. Onnistuuhan se kapeakaistallakin, mutta sekun ei näytä tarkkaa suhdetta, niin säätö kestää kauemmin, eikä muutenkaan ole niin tarkka.

Itselle tulossa Innovaten lc-1 tuohon turbomosaan ja tuon ohjainyksikön analogiulostulosta sitten lcd näytölle seossuhde (afr).

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Joulukuu 27. 0:14:45 2006

Hmm, tuo innovate lc-1 + boschin anturi VPV-Motorracingilla 195e, suuttimet meinasin tuolta tilailla niin jos panostaisi vielä tuohon

Tuohon ei vissiin näyttö/mittari sisälly eli onkos se tuo kalliimpi paketti 3xxe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 27. 0:16:15 2006

Kapeakaistainen lambda ei toimi enää riittävän tarkasti niillä seossuhteilla, mitä turbokoneessa täytyy käyttää. Laajakaista peliin tai on vaarana jonkun sortin sulaminen.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 27. 0:16:18 2006

Joo tuohon 195e ei sisälly näyttöä. Se yli 300e on jo näytöllinen.

Mutta näytöksi voit laittaa vaikka yleismittarin, ja ohjelmoida se toinen ulostulo antamaan tiettyä volttimäärää (esim. 0v 10afr ja 1v 20 afr), pilkku tietysti väärässä paikassa, mutta lukema silti oikea. Näyttää siis tuon AFR luvun.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Joulukuu 27. 0:20:33 2006

Juu, sikäli näytöksihän kelpaa vaikka läppärillä megatune säätövaiheessa ainakin

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 27. 0:23:00 2006

Kyllä ja voithan laittaa kapeakaistasen seosmittarin siihen toiseen ulostuloon, josta voit ajossa seurata jos jotain radikaalia tapahtuu :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 27. 0:34:50 2006

Näytöksi kelpaa mikä tahansa jännitemittari, jännitealue esim. 0-5V ja asteikko vaikkapa AFR10-15. Myös normaalin seosmittarin saa näyttämään koko seosalueen, mutta sen pienestä jännitealueesta johtuen siitä tulee jo epätarkka (0-1V). Asteikko ei tietenkään pidä siinä enää paikkaansa.

Taunuksessa on kapeakaistaisen lambdan mittari kytketty toiseen innovaten lähtöön, joka on säädetty siten, että kun seos menee AFR-13:a laihemmalle alkaa syttymään mittarin punaiset ledit. Täyskaasukiihdytyksessä punaisen vilahtaminen näkökentässä tarkoittaa siis laihalle menoa tai poliisia. :lol:
Jäsen #606

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 27. 1:01:29 2006

VesQ kirjoitti:No prkele,

Ja kapeakaistanen ei tietysti näytä mitään "ylipaine" käytössä
Saakos tuolla kapeakaistasella edes haettua säätöjä kohdalleen kotikonstein vai onko "pakollinen" tuo laaja

Entäs toimiiko kapeakaistanen turbopelissä sen jälkeen kun on saatu säätöihin niin korjailemaan seoksia tilanteen mukaan vai kannattaako koko ominaisuutta käyttää
Kapeakaistalla ei tee mitään. Piste.

Esim. megatunessa kun säädin n.10% VE-karttaa suuntaan tai toiseen, ei kapeakaista näyttänyt juuri minkäänlaista seosmuutosta, muutakuin jos vaihtui lambda 1 yli tai alle, mutta siis kuitenkin näytti vain suuntaa. Laajakaistalla huomasi seossuhteessa eroa jo 1% VE-kartan muutoksella.

Muutenkin melkoista arpomista tuo kapeakaistan kans "olisikohan tuo lambda jo mahdollisesti lämmennyt, näyttääkö tuo nyt mitään järkevää??". Laajakaista kiinni, kalibroi ja katsoo ilman happipitoisuuden kontrollerin näytöltä ja voi olla 100% varma, että laite toimii oikein. Kontrollerin näytöstä näkee suoraan milloin anturi on lämmitetty käyttölämpötilaan, puhumattakaan että kontrollerissa lukevaan AFR lukemaan voi oikeasti luottaa.

Itselle ei ainakaan tule enää koskaan tavallista lambdaa säätötarkoitukseen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Tammikuu 3. 18:54:00 2007

Vielä kerran varmistan kytkennät!

Kyseessä harmaakantinen motocraftin jakaja, kyljessä musta 6-pinninen iso liitin.

1=IGN Ground = Maihin, minne?
2=COIL - = Puolan miinusnapa
3=ICM PWR = ?
4=START = Luultavasti piuhaan, johon tulee virta kun autossa virrat päällä?
5=SPOUT = Megan pinniin 25
6=PIP = Megan pinniin 24

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 3. 22:34:41 2007

Sultzi kirjoitti:Vielä kerran varmistan kytkennät!

Kyseessä harmaakantinen motocraftin jakaja, kyljessä musta 6-pinninen iso liitin.
1=IGN Ground = Maihin, minne? Maadoita vaikka koriin.
2=COIL - = Puolan miinusnapa
3=ICM PWR = ? = Virta kun virta on päällä
4=START = Startilta heräte, en ole varma mitä yksikkö tällä tiedolla tekee, luultavasti pitää ennakon kurissa ja lisää puolan latausaikaa.
5=SPOUT = Megan pinniin 25
6=PIP = Megan pinniin 24
Jäsen #606

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Tammikuu 3. 23:20:36 2007

olafu kirjoitti:4=START = Startilta heräte, en ole varma mitä yksikkö tällä tiedolla
Juurikin myöhäistää ennakkoa starttauksen helpottamiseksi

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Tammikuu 16. 22:06:02 2007

Miten porukoilla on onnistunut megan ohjaaminen läppärillä jossa ei ole sarjaporttia? Itse olen ainakin kuullut että on ollut ongelmia USB-> sarjakaapeli adapterienkanssa.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin