Works-arcs
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Works-arcs
Nettiä olen kahlannu, mutta ei ole tärpänny.
DVD:ltä tai VHS:ltäkään ei oikeen selkeätä pysäytyskuvaa saa.
Kun kiinnostaisi tietää mihin kohtaan pituussuunnassa asennetaan takapeltilevike MK1:seen.
Pitäisi olla helppoa. Mutta kun siinä on noin neljän sentin haarukka missä se voisi olla.
Eli jos jollakin olisi laittaa selkeä kuva suoraan sivulta päin virallisesta tehdaskilpuri ralli Escort MK1:kkösestä.
Kiitos
T: Arto
lvx942j@hotmail.com
DVD:ltä tai VHS:ltäkään ei oikeen selkeätä pysäytyskuvaa saa.
Kun kiinnostaisi tietää mihin kohtaan pituussuunnassa asennetaan takapeltilevike MK1:seen.
Pitäisi olla helppoa. Mutta kun siinä on noin neljän sentin haarukka missä se voisi olla.
Eli jos jollakin olisi laittaa selkeä kuva suoraan sivulta päin virallisesta tehdaskilpuri ralli Escort MK1:kkösestä.
Kiitos
T: Arto
lvx942j@hotmail.com
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Ehkä olet tämän nähny...pabelfishillä vois yrittää käännellä. "Les grosses ailes" otsikon alla on levikkeen asentelua ja on siellä jotain kuvia tehdasautoistakin.
http://rcma.free.fr/escort/
http://rcma.free.fr/escort/
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jos on kyseessä aidot peltilevikkeet, niiden kera kuuluu laittaa modifioidut sisälokasuojien ulommat osat; näillä menee paketti "automaattisesti" paikoilleen.
Kyseessä pelkät levikkeet (mitä hyvänsä materiaalia), autossa taka-akseli paikoillaan (alkup. tyypp. lehtijousilla) ;
-korkeus levikkeen reunoissa olevan kylkilinjan "valuknöölien" mukaan
-pituus: leikkaa ulkokylki auki sisälokasuojan keskisauman ("korkein kohta") mukaan miinus 1-2cm jonka taitat sisään- tai ulospäin, keskisaumaa myöden auki ja poistat vanhan ulomman sisälok., suorasta pellistä väännät uuden sisälokasuojan ulkopuolikkaan ja piste- tai katkohitsaat sen kiinni (-ensin- kokonaan sisäreuna kiinni, vasta sitten ulkopeltiin, siihen juuri taivutettuun kanttiin). Sitten mallaat levikkeen pituussuunnassa kohdalleen; erityisesti oikeanpuolen levikkeellä ei ole paljoa liukumavaraa, pyöränkaivo on liki yhtä paljon auki kuin levike sivulta kats. peittää. Jos tällä et saa tarkasti kohdalleen, säädä siten että pyörä on aukossa vähän lähempänä levikkeen etureunaa kuin takareunaa. Mitä isompi rengas alla sovituksessa (ja auto lähellä normaalikorkeutta), sitä helpompaa mallata. Silmä sanoo kyllä
Huomioitavaa:
-kuituisista puuttuu usein materiaalia levikkeen alaosista senttitolkulla; siksi ne usein asennetaan liian alas. Yleensä kopion kopion kopioita varsinkin suomessa.
-etulevike: tulee yllättävän ylös; kiinnitysreuna liki konepellin korkeudelle eli yläkanttiin. Kuituisissa vaikea nähdä, mutta etsi etupuskurin päätypultin monttu (määrittelee myös pituussuunnan) ja takareunassa kylkilinjan "knööli". Kyllä, se tulee oikeasti niiiin ylös
-takalevike: sama laulu, tulee yllättävän ylös. Eikun jatkoa alareunaan hartsista ja matosta.
-tarkista ennen ostoa jos mahdollista takalevikkeiden muoto; on usein "suomiversioissa" -montulla- keskeltä, erit. vasen. Saa varovasti lämmittämällä ja asennuksessa pakottamalla ulospäin. On oikeastikin toki tasaisempi kuin etulevike.
Kyseessä pelkät levikkeet (mitä hyvänsä materiaalia), autossa taka-akseli paikoillaan (alkup. tyypp. lehtijousilla) ;
-korkeus levikkeen reunoissa olevan kylkilinjan "valuknöölien" mukaan
-pituus: leikkaa ulkokylki auki sisälokasuojan keskisauman ("korkein kohta") mukaan miinus 1-2cm jonka taitat sisään- tai ulospäin, keskisaumaa myöden auki ja poistat vanhan ulomman sisälok., suorasta pellistä väännät uuden sisälokasuojan ulkopuolikkaan ja piste- tai katkohitsaat sen kiinni (-ensin- kokonaan sisäreuna kiinni, vasta sitten ulkopeltiin, siihen juuri taivutettuun kanttiin). Sitten mallaat levikkeen pituussuunnassa kohdalleen; erityisesti oikeanpuolen levikkeellä ei ole paljoa liukumavaraa, pyöränkaivo on liki yhtä paljon auki kuin levike sivulta kats. peittää. Jos tällä et saa tarkasti kohdalleen, säädä siten että pyörä on aukossa vähän lähempänä levikkeen etureunaa kuin takareunaa. Mitä isompi rengas alla sovituksessa (ja auto lähellä normaalikorkeutta), sitä helpompaa mallata. Silmä sanoo kyllä

Huomioitavaa:
-kuituisista puuttuu usein materiaalia levikkeen alaosista senttitolkulla; siksi ne usein asennetaan liian alas. Yleensä kopion kopion kopioita varsinkin suomessa.
-etulevike: tulee yllättävän ylös; kiinnitysreuna liki konepellin korkeudelle eli yläkanttiin. Kuituisissa vaikea nähdä, mutta etsi etupuskurin päätypultin monttu (määrittelee myös pituussuunnan) ja takareunassa kylkilinjan "knööli". Kyllä, se tulee oikeasti niiiin ylös

-takalevike: sama laulu, tulee yllättävän ylös. Eikun jatkoa alareunaan hartsista ja matosta.
-tarkista ennen ostoa jos mahdollista takalevikkeiden muoto; on usein "suomiversioissa" -montulla- keskeltä, erit. vasen. Saa varovasti lämmittämällä ja asennuksessa pakottamalla ulospäin. On oikeastikin toki tasaisempi kuin etulevike.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on just alkuperäiset viralliset "varaosa" levikkeet 70-luvun alusta.
(No niitähän nyt pyörii jaloissa
)
Niissä pyörän kaarien muoto on just sama kuin auton omassa kaaressa, eli se tulee etureunasta jo vähän pyörään päin alareunasta.Toisin kuin näkemissäni lasikuitulevikkeissä.
Eli etu-ala kulmasta kaari tulee yllättävän lähelle pyörää silloin kun levike on siinä missä se on hyvännäköinen.
http://retroviseur.free.fr/histo-makinen-monte70.jpg
Jos katsotte tätä kuvaa, niin tulee mieleen että jospa S.Turner olisi antanut lekaa levikkeen etureunalle, niin että pyörä varmasti mahtuu pyörimään huoltoon asti, vaikka sen sijainti ajovirheen seurauksena siirtyisikin.
Näyttäisi että pyörä on lähempänä taka- kuin etureunaa
Täytyy työntää tämä kuva Cad:iin ja mitata
(No niitähän nyt pyörii jaloissa

Niissä pyörän kaarien muoto on just sama kuin auton omassa kaaressa, eli se tulee etureunasta jo vähän pyörään päin alareunasta.Toisin kuin näkemissäni lasikuitulevikkeissä.
Eli etu-ala kulmasta kaari tulee yllättävän lähelle pyörää silloin kun levike on siinä missä se on hyvännäköinen.
http://retroviseur.free.fr/histo-makinen-monte70.jpg
Jos katsotte tätä kuvaa, niin tulee mieleen että jospa S.Turner olisi antanut lekaa levikkeen etureunalle, niin että pyörä varmasti mahtuu pyörimään huoltoon asti, vaikka sen sijainti ajovirheen seurauksena siirtyisikin.
Näyttäisi että pyörä on lähempänä taka- kuin etureunaa
Täytyy työntää tämä kuva Cad:iin ja mitata
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Muoto näemmä katsojan silmässäEssoblue kirjoitti:Näyttäisi että pyörä on lähempänä taka- kuin etureunaa

Mihin alkuperäiset sisälokasuojan muutospalat ovat jääneet?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Muutama vuosi sitten kyselin sisäkaaria levikkeisiin, mutta taisi Alikin muistella ettei niitä enää saisi.
Joitain juttuaja olen nähnyt missä kylki leikataan auki levikkeen kokoiselta alueelta miinus 1".
Ja sitten jatketaan sisälokari keskisaumastaan levikkeeseen.
Näin ei jää mitään onteloita kuraa keräämään.
Käsittääkseni tämä oli Henryn virallinen kanta.
Itse ajattelin tehdä molemmat eli jatkaa sisälokarin levikkeeseen mutta jättää myös kylkipeltiä niin paljon että sisälokarin voi tukea siihen.
Joitain juttuaja olen nähnyt missä kylki leikataan auki levikkeen kokoiselta alueelta miinus 1".
Ja sitten jatketaan sisälokari keskisaumastaan levikkeeseen.
Näin ei jää mitään onteloita kuraa keräämään.
Käsittääkseni tämä oli Henryn virallinen kanta.
Itse ajattelin tehdä molemmat eli jatkaa sisälokarin levikkeeseen mutta jättää myös kylkipeltiä niin paljon että sisälokarin voi tukea siihen.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Vielä kun tuohon sais mitat noiden A,B ja C:n tilalle.Essoblue kirjoitti:Tässä kuvassa on oikeastaan se mitä alunperin hain.
http://personal.inet.fi/cool/hobby/

-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
juu laitoin saman kyselyn Turbosportin sivuille. Tuli hyviä hitsausvihjeitä ja läpileikkauskuvia sisälokarin rakenteista...
Jospa Tony Yendal ottaisi omasta kuvan suoraan takapyörän kohdalta ja tarpeaksi isolla resoluutiolla.
Pientäkin kuvaa voi mittailla mutta kun pikselikoko on niin huono että siitä voi tulla tuumankin mittavirhe.
Voihan sen patin hitsata siihenkin missä se näyttää hyvältä. Mutta olis kiva tietää tarkka mitta myös pyöränkaaren päiden välisestä eteäisyydestä.
Kun toi levike kuitenkin alkaa muuttaa muotoaaan hitsatessa siitä missä se oli kun sen jeesusteippillä sommitteli kylkeen kiinni.
Jospa Tony Yendal ottaisi omasta kuvan suoraan takapyörän kohdalta ja tarpeaksi isolla resoluutiolla.
Pientäkin kuvaa voi mittailla mutta kun pikselikoko on niin huono että siitä voi tulla tuumankin mittavirhe.
Voihan sen patin hitsata siihenkin missä se näyttää hyvältä. Mutta olis kiva tietää tarkka mitta myös pyöränkaaren päiden välisestä eteäisyydestä.
Kun toi levike kuitenkin alkaa muuttaa muotoaaan hitsatessa siitä missä se oli kun sen jeesusteippillä sommitteli kylkeen kiinni.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
No nyt on lisätietoa.
Vihdoin löytyi tarpeeksi iso kuva hyvällä resoluutiolla mistä voi mittailla.
AVO-owners clubilta lähettivät kuvia. Laittoivat myös virallisen asennusohjeen.
http://personal.inet.fi/cool/hobby/
Vihdoin löytyi tarpeeksi iso kuva hyvällä resoluutiolla mistä voi mittailla.
AVO-owners clubilta lähettivät kuvia. Laittoivat myös virallisen asennusohjeen.
http://personal.inet.fi/cool/hobby/
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mittoja niukasti noissakin. Jos asentaa kuitulevikkeitä (99,5% tapauksista) tai peltisiä/aluja ilman alkup. sisälok. muutososaa, ei kannata tuota takalevikkeen ohjetta noudattaa; tulee sisälokasuojan teko uskomattoman vaikeaksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Ite mittailin Colibrin kuvaa ja sain tulokseksi että oviaukon reunasta alemman kantin kohdalta taaksepäin pyöräaukon reunaan mitta olisi ovenpituus jaettuna 2,78.
Kuvan voi tallentaa BMP:ksi jolloin pääsee Paintilla piirtelee viivoja kuvan päälle ja mittailemaan mittasuhteita.
Täytyy keksiä vielä joku piirrustus ohjelma millä saa jpg:n väänettyä TIF:fiksi tms. jolloin pääsee CAD:illa mittaamaan.
Kuvan voi tallentaa BMP:ksi jolloin pääsee Paintilla piirtelee viivoja kuvan päälle ja mittailemaan mittasuhteita.
Täytyy keksiä vielä joku piirrustus ohjelma millä saa jpg:n väänettyä TIF:fiksi tms. jolloin pääsee CAD:illa mittaamaan.

-
- Ylläpitäjä