Ralliketju (Cosworth & F-Cup, SM, WRC, Historic, ym. )

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Heinäkuu 24. 4:41:48 2006

[quote="veltto"]Ja jos jotaim vapari myllyt kiinnostaa.. http://s77.photobucket.com/albums/j60/232323444/v6/
Kivasti kiekuu Oli Turun rallisprintissä.

ASIAA.... silmä lepää.....tossa on tietotaitoa,jota suurin osa ei eeeeeees TAJUU haaveilla :wink: pidän peukkuja! JES JES JES
Timppa 24V

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Heinäkuu 26. 12:08:37 2006

koskar kirjoitti:Ja lauantaina samalla suoralla syttyi tuleen Kanervan volvo. Se on hieman parempilaatuisena videona ja täytyy katsoa jos senkin laittaisi jakoon.
Kujalan kaato
Kanervan volvo liekeissä

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Syyskuu 2. 11:46:28 2006

Huomenna olis Defa sprintti Vantaan vauhtipuistossa klo 12 alkaen. Onkos jengiä menossa sinne?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Syyskuu 2. 21:13:37 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
veltto kirjoitti:Ja jos jotaim vapari myllyt kiinnostaa.. http://s77.photobucket.com/albums/j60/232323444/v6/
Kivasti kiekuu Oli Turun rallisprintissä.

ASIAA.... silmä lepää.....tossa on tietotaitoa,jota suurin osa ei eeeeeees TAJUU haaveilla :wink: pidän peukkuja! JES JES JES
fookin unbelievable setti.. 8) Tossa on enemmän munaa kun missään turbosavustimessa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Syyskuu 4. 0:08:34 2006

jesus48 kirjoitti:Huomenna olis Defa sprintti Vantaan vauhtipuistossa klo 12 alkaen. Onkos jengiä menossa sinne?
Tänään käytiin kattomassa sprintti ja cosesc ajo tapansa mukaan mallikkaasti luokkavoittoon ajalla 1.11;66 joka tais olla päivän pohjat. Onnittelut!

edit: pieni viteoklippi timpan ajosta -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... h=imgAnch1
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Syyskuu 4. 11:07:51 2006

Endurance mallivuosisääntö muuttui :!:

Nyt voi tehdä mm. MK6 RS2000 kilpuriksi :twisted:
Ford Fiesta ST 2013
#727

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Ma Syyskuu 4. 11:25:35 2006

Saxpeedin galleriassa kuvia ja videopätkää MK1 BDA Escortista...

http://www.saxspeed.fi/galleria.php

Laitetaanpa nyt linkki tännekkin näkyviin, vaikka olisi mahdollisesti muissa ketjuissa ollutkin..

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Syyskuu 4. 16:56:01 2006

BBT kirjoitti:Saxpeedin galleriassa kuvia ja videopätkää MK1 BDA Escortista...

http://www.saxspeed.fi/galleria.php

Laitetaanpa nyt linkki tännekkin näkyviin, vaikka olisi mahdollisesti muissa ketjuissa ollutkin..
Saxperi muuten kyselee peltiosia peetuun ralli.netissä,sattuneesta syystä :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ma Syyskuu 4. 20:10:06 2006

onneksei kopalla niin paljon arvoa ole... mutta on siinä tekemistä, että saa kuntoon...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Syyskuu 4. 21:48:38 2006

ripaj86 kirjoitti:onneksei kopalla niin paljon arvoa ole... mutta on siinä tekemistä, että saa kuntoon...
Hieman olen erimieltä, ettei ole kopalla arvoa...nythän ei ole kyseessä mikään paljon tietä ja ojia nähny vanha äffän koppa :wink: vaan aivan jotain muuta.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Syyskuu 5. 0:30:38 2006

SHR kirjoitti:
ripaj86 kirjoitti:onneksei kopalla niin paljon arvoa ole... mutta on siinä tekemistä, että saa kuntoon...
Hieman olen erimieltä, ettei ole kopalla arvoa...nythän ei ole kyseessä mikään paljon tietä ja ojia nähny vanha äffän koppa :wink: vaan aivan jotain muuta.
samaa mieltä..kyllä sillä kopallakin on kummasti arvoa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ti Syyskuu 5. 17:52:15 2006

"FORD 2D ESCORT 1300 DELUXE" kaks tonnise papereilla...

mut tiedä sit niin... ihan sama mulle harmillinen tilanne kuitenkin...

tekniikka sit erikseen...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 5. 20:47:36 2006

ripaj86 kirjoitti:"FORD 2D ESCORT 1300 DELUXE" kaks tonnise papereilla...

mut tiedä sit niin... ihan sama mulle harmillinen tilanne kuitenkin...

tekniikka sit erikseen...
Kysäseppäs Saxspeed:ltä miten voi FORD 2D ESCORT oikein DELUXE maksaa alk. 50000 euroa, kerro mitä vastas :lol:

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ti Syyskuu 5. 21:32:51 2006

No kertokaa nyt toki viisaat onko tolla kopalla jotain historiaa takanaan ts. onko sillä jotain muutakin arvoa kuin viimesenpäälle tehty neekerimallin koppa?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Syyskuu 5. 21:46:50 2006

SHR kirjoitti:
ripaj86 kirjoitti:"FORD 2D ESCORT 1300 DELUXE" kaks tonnise papereilla...

mut tiedä sit niin... ihan sama mulle harmillinen tilanne kuitenkin...

tekniikka sit erikseen...
Kysäseppäs Saxspeed:ltä miten voi FORD 2D ESCORT oikein DELUXE maksaa alk. 50000 euroa, kerro mitä vastas :lol:
Mitäs erikoista tuossa "karvalakki" kopassa sitten oikein on?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Ti Syyskuu 5. 22:04:38 2006

SHR kirjoitti:
ripaj86 kirjoitti:"FORD 2D ESCORT 1300 DELUXE" kaks tonnise papereilla...

mut tiedä sit niin... ihan sama mulle harmillinen tilanne kuitenkin...

tekniikka sit erikseen...
Kysäseppäs Saxspeed:ltä miten voi FORD 2D ESCORT oikein DELUXE maksaa alk. 50000 euroa, kerro mitä vastas :lol:
suotta sinne soittelee... voi olla vitsit vähissä...
No ei ole tyhmää pyytää... onhan se rakennettu ihan kokonaan vastaamaan bda escorttia... mutta auton vuosimalli on 1968... ja koko bda moottoria ei ollu edes sillon olemassa vasta vuoden päästä ja ekkeriin se tuli vasta 1970... ja kyseisessä autossa oleva 2.0l moottori vielä myöhemmin, jos en nyt ihan väärin muista. mutta autohan on ihan viimisen päälle rakennettu historic vehje... jollaista ei helposti rakenna tolla rahalla jos rupeaa osia haalimaan maailmalta...

se siitä aiheesta... mun osalta...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 5. 23:13:03 2006

andeRS kirjoitti:No kertokaa nyt toki viisaat onko tolla kopalla jotain historiaa takanaan ts. onko sillä jotain muutakin arvoa kuin viimesenpäälle tehty neekerimallin koppa?
Noista paperien historioista en tiedä eikä hirveesti kiinnostakkaan jos ei ole jonkun legendan suunnilleen Henkan aikanaan omistama ja ajama tai orkkis tehdasauto mutta oikeesti viimeisen päälle tehdyn täydellisen hytin rakentaminen (taso siis ton Laivon rakentaman nykyisen Saxspeedin) täydellisen pulttaa tekniikka kiinni vaiheisen hytin tekeminen on niin valtaisa urakka ja myös melko arvokas (menee sitte muutama tonni), niin siksi olen erimieltä korin arvottomuudesta. Ja voidaan todellakin unohtaa papereiden arvo, niihin en ota kantaa. Itse en maksaisi papereista joilla joku spede ajanu joskus jossain BD koneisena, varsinkin kun nykyisin niitä ei historiikkiin vaadita.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Syyskuu 24. 17:50:37 2006

Tuli käytyä hattulassa katsomassa Riihimäen UA:n rallipätkää.

Mukana oli niin civicit, polo, volvo 240, jokunen starlet ja muutama escort.

Peltonen näytti jälleen miten Starlettia käskytetään muutaman lämmittely lenkin jälkeen ;) Subaru Imprezallakin teki tiukkaa vetää yhtä kovaa, ainakin siinä paikassa jossa oltiin.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Syyskuu 25. 1:41:09 2006

Kävin Ruovedellä sprinttiä katselemassa, oli monta hienoa takaveto Escorttia, Cossu Sierra, "Cossu" Esco (eli takavetoinen, vapaastihengittävä Sierra Cossun korilla, voisi vastata tarkemmin :) ) ja niin monia upeita imuääniä ettei voi luetella. :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 7:18:23 2006

Ens sunnuntaina ajetaan Omatalo sprint vantaan vauhtikeskuksessa eli perinteistä roskiksen kiertoa on luvassa. Onko muita tulossa paikalle?

http://www.hyrua.fi/news.htm
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 4. 19:24:37 2006

täytyykin pakata perhe picnickille sitten!
:)
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 4. 20:23:17 2006

Jos kävis vielä ajamassa yhden sprintin junnuissa.... :cry: :cry:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Lokakuu 5. 7:18:51 2006

Cosesc kirjoitti:Jos kävis vielä ajamassa yhden sprintin junnuissa.... :cry: :cry:
Jo on aikakin siirtyä että oikeat junnut kerkiäisi jaloista pois :wink: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 6. 22:06:01 2006

ihan älytöntä paskaa ---> http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... sc&start=0

Aho voi tunkea ne mitsunsa ja kuristimensa sinne minne ei aurinko paista.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Lokakuu 6. 22:33:01 2006

jesus48 kirjoitti:ihan älytöntä paskaa ---> http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... sc&start=0

Aho voi tunkea ne mitsunsa ja kuristimensa sinne minne ei aurinko paista.
Aika käsittämätöntä tekstiä kyllä tuolta Aholta. :x

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Lokakuu 6. 23:54:01 2006

Perkeleen Aho. Mulla ainakin loppuu kiinnostus sprinttiin jos sielä ruvetaan ajaan vaan pelkillä evo-mitsuilla, ei vois melkeempä munattomampaa ralliautoo olla. Neste-Ralliakin tulee katsottua ainoastaan koska sielä edustetaan Suomea ja sitten sen Vetomiehen takia, ei jaksa ne nykypäivän romut herättää kiinnostusta. :?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Lokakuu 7. 3:40:18 2006

ohc kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:ihan älytöntä paskaa ---> http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... sc&start=0

Aho voi tunkea ne mitsunsa ja kuristimensa sinne minne ei aurinko paista.
Aika käsittämätöntä tekstiä kyllä tuolta Aholta. :x
Niin,ja asiasta kivirekeen;tuohan tulee koskemaan turbonelikoita kipeästi :evil: ,paitsi MG-metroja koska ne on vaparikoneita=turvallista B-ryhmää joka kyllä vielä tänäpäivänä on varsin nopeaa asfaltilla 8)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Lokakuu 7. 5:06:42 2006

northwest kirjoitti:
ohc kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:ihan älytöntä paskaa ---> http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... sc&start=0

Aho voi tunkea ne mitsunsa ja kuristimensa sinne minne ei aurinko paista.
Aika käsittämätöntä tekstiä kyllä tuolta Aholta. :x
Niin,ja asiasta kivirekeen;tuohan tulee koskemaan turbonelikoita kipeästi :evil: ,paitsi MG-metroja koska ne on vaparikoneita=turvallista B-ryhmää joka kyllä vielä tänäpäivänä on varsin nopeaa asfaltilla 8)
Ja kaikki on tod.näk lähtösin jonkun mitsumiehen päiväkirjasta missä itketään kun viistokeulataunus (valko-oranssi) tuli ja vei voiton jälleen kerran vaikka itellä on 50k€:n auto alla.
Itse en oikeen pureskelematta niele tota Ahon kommenttia siitä etteikö sierralla pärjätä muulla pinnalla ku asvaltilla. Hyvin se sierra on kulkenu Cosescin ohjastamana niin soralla kun lumellakin,kateellisten panettelua sanon minä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Lokakuu 7. 10:02:20 2006

jesus48 kirjoitti:
northwest kirjoitti:
ohc kirjoitti: Aika käsittämätöntä tekstiä kyllä tuolta Aholta. :x
Niin,ja asiasta kivirekeen;tuohan tulee koskemaan turbonelikoita kipeästi :evil: ,paitsi MG-metroja koska ne on vaparikoneita=turvallista B-ryhmää joka kyllä vielä tänäpäivänä on varsin nopeaa asfaltilla 8)
Ja kaikki on tod.näk lähtösin jonkun mitsumiehen päiväkirjasta missä itketään kun viistokeulataunus (valko-oranssi) tuli ja vei voiton jälleen kerran vaikka itellä on 50k€:n auto alla.
Itse en oikeen pureskelematta niele tota Ahon kommenttia siitä etteikö sierralla pärjätä muulla pinnalla ku asvaltilla. Hyvin se sierra on kulkenu Cosescin ohjastamana niin soralla kun lumellakin,kateellisten panettelua sanon minä.
Tämä uusin kehitysehdotus hävittää kilpailukyvyttömiksi mm. sierrat,kossueskot,lanciat(joita nyt oli juuri tullut takaisin),celicat...ja kuuleman mukaan on rakenteilla yksi colt lancerin tekniikalla tyyliin proton satria :?
Kyllä näyttää siltä että tavoite on;
Sprintissä on vain alle 10v.autoja mukana,isossa luokassa pör-pör-mitsut+suparut,isossa takavetoluokassa bemarit+typerärr,keskiluokassa (?) ja pikkuluokassa trophyautot.
Nautinnollista katselumatkaa,kisathan on sen jälkeen kuin sm-rallin pätkä kahteen kertaan.

Ihan toteamuksena;Jo vuosia sitten oli Akk:ssa eräs hlö todennut rallisprintin olevan rallin turha sivulaji :o
Mikä on sinänsä hassu toteamus,sprintti on ratalaji.Sen vuoksihan siellä voidaan ajaa myös -ei katukelpoisilla- kilpureilla.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Lokakuu 7. 19:01:04 2006

Sprinttihän ei ole mikään turha sivulaji, se on Suomessa ajettavan moottoriurheilun eliittiä, ainakin vielä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 8. 10:57:03 2006

No onhan nää AKK tuotteet nähty miten niissä käy kun kalustoa rajataan. Katsokaa nuorten SM rallia, kourallinen starttaa talvella ja muutama ajaa koko kauden, mitään SM arvoa ei ansaitse jos vain muutama ajaa kilpaa ja niistäkin ehkä kolme. Ennen kun ajettiin junnu SM:ää niin oli kummassakin luokassa 30-50 vauhtinsa mittaajaa. Sinne kyllä mahtui nopeitakin, ja oli kanssa mm Hallia.
Oikein vanhaan aikaan junnu SM:iin piti järjestää karsintoja koska oli niin paljon kilpailijoita, siis sadat halusi mukaan.
On selvää että jos jokin tietty automalli on ylivoimainen niin eihän sillä 30-40te kalustolla monikaan aja. Nythän kuulemma AKK on jo tullu katumapäälle, jotain tehtävä näille heidän "tuotteilleen". Luokista porukka vähenee ja siirtyy harrastaa sprinttiä tai historic-rallia jossa vain väki lisääntyy.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Lokakuu 8. 13:40:05 2006

Kun nyt sain tuon VM:n jutun luettua pisti silmään mainita pienempien luokkien (mahdollisista) yhdistämisistä :evil: ->eli jos on vain alle 1600cc luokka niin eipä muilla kuin MR2+GT-rolloilla ole asiaa siihen luokkaan yleisen puolella=yleisen kuskien määrä taatusti laskee entisestään...
Ja ison ännän kuskien itkeminen siitä etteivät pärjää kisoissa tulee jonkun vuoden myöhään,ennen oli oma luokka pör-pör-mitsuille,
mutta eipä sällejä viivalla näkynyt.
Suuri syy miksi nämä isot luokitellut tuoreammat nelikot(N+A+WRC) eivät käy kisoissa on se että käyttökustannus/kilometrille on niin suuri ettei yksinkertaisesti ole varaa.Muistelen että eräskin kuski totesi jo vuosia sitten WRC:n kilometrikustannukseksi n.1600mk kaikkine huoltokustannuksineen,eli Huittisten SM-keikka=19200mk/3300€ :|
Tuossa jutussakin kuitenkin toteavat ettei aika riitä rallien lisäksi sprinttien kiertämiseen :?
No eihän näistä uusista säännöistä ole kuin haittaa taas kerran lajille,kisoissa kiertää kuitenkin ne 3-5kpl nelikkoa tämän jälkeen taistelemassa yleiskilpailun pisteistä.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 8. 13:54:57 2006

Ei uutta alla auringon; AKK:n herrat tekevät edelleen "lahjakkaita" ratkaisuja -harrastuksemme- eteen. Tuo junnuSM:n kohtalo itkettää aina kun sitä miettii. Kuka saisi taottua järkeä päättäjä-äijien päähän että kyse on harrastuksesta 99%:lle autourheilijoista, ei ammattilaisuuden tavoittelusta. EI kiinnosta enää maksaa kallistuvia kuluja siksi että paria nuorta lupausta tukeva ryhmä käy yhä kalliimmaksi.
Harrastelijamaisuus kunniaan.

Takaisin otsikkoon, F-cup - Turku
Meni pitkin ...settä. Satoi vettä, ja oli liukasta. Savinen tienpinta tukki renkaat aika hyvin; jarrutus pitkäksi ja tilastotappio saldoksi. Liki vuoden ajamattomuus ei ollut myöskään eduksi. Mutta oma moka.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Lokakuu 8. 18:15:43 2006

vai ei mennyt putkeen kisa? Tuliko peltisepälle enemmänkin töitä? :? Miten se uusin painos koneesta rokkasi tositoimissa?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Lokakuu 8. 20:29:01 2006

Cosesc ajo taas komiasti luokkavoittoon vantaalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 8. 21:05:52 2006

puuhapete kirjoitti:vai ei mennyt putkeen kisa? Tuliko peltisepälle enemmänkin töitä? :? Miten se uusin painos koneesta rokkasi tositoimissa?
Etulokasuoja, levike, etuspoikka, kall. vak. kiinnikkeet v+o, vakaja, alatukivarret v+o, kääntövarsi, tolppien yläpäät... Vas etupyörä "tuli hyttiin", oik karkasi eteenpäin 3-4 tuumaa, renkaat v+o vanteelta. En ole purkanut vielä, selviää sitten loput.
Kone peuhasi kohtuullisesti, mutta kilometrejä ei tullut paljon :oops:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 9. 11:28:39 2006

jjs kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:vai ei mennyt putkeen kisa? Tuliko peltisepälle enemmänkin töitä? :? Miten se uusin painos koneesta rokkasi tositoimissa?
Etulokasuoja, levike, etuspoikka, kall. vak. kiinnikkeet v+o, vakaja, alatukivarret v+o, kääntövarsi, tolppien yläpäät... Vas etupyörä "tuli hyttiin", oik karkasi eteenpäin 3-4 tuumaa, renkaat v+o vanteelta. En ole purkanut vielä, selviää sitten loput.
Kone peuhasi kohtuullisesti, mutta kilometrejä ei tullut paljon :oops:
Kuulostaa voimakkaalta hartialukolta...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 9. 13:04:02 2006

SHR: "kiitos" ehdotuksesta :wink: Ei, kyllä peli putosi vastakaivettuun veto-ojaan vasen takakulma edellä, ja mainittakoon että kaasu nousi vasta kun myös keula oli osunut vastapenkkaan. Eli ylikovaa väärää linjaa(?) takaviisto oikeaan.
Ensin 2km vekkari yli 7t rpm, sitten jarrutus-vastaheitto, vaihto kakkoselle, kaasu pohjaan-> leveäksi, takakulma/pyörä penkkaan ja löi keulan ulos->poks.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 9. 13:14:43 2006

Ai jaaa, aattelin vaan kun ei tossa vauriolistassa mainittu takakulmaa :)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Lokakuu 9. 14:01:08 2006

Nyt vaan kuunnellaan mitä sääntömuutoksia taas keksitään. No harrastuksesta tulee vielä enemmän harrastus kun ei vanhalla autolla kerkiä enään toisten jaloista edes pois jos sääntöjä aletaan rukkaamaan. Toisaalta vanhallakin saa osallistua kuristimen kera, joten voishan siellä ajella muiden seassa vähän hitaamminkin kun kuitenkin on kyse harrastuksesta 8) . Sitten vain toteaa kalliilla mitsulla ajelevalle että kyllähän määkiin jos olis rahaa tai kuristimen sais pois. No totuus mun tapauksessa on että pitäs opetella ajamaan :oops: . No joko auto siirtyy harrastus touhuihin tai tekniikka siirtyy toisessa kopassa kadulle, liikennevalo käyttöön :twisted: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Lokakuu 9. 14:50:30 2006

jjs kirjoitti: Eli ylikovaa väärää linjaa(?) takaviisto oikeaan..
Täälläkin foorumilla usempaan kertaan pyörinyt videopätkä kartturi Seppo Kopran ohjeista alottevalle junnulle: "vetelet silleen ylikovaa ni kääntyilee" ohje toimikkaan jo pitempään harrastaneelle?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 9. 19:03:08 2006

Olishan se toiminut jos tie olisi ollut leveempi.... :wink:

SHR: joo, takakulma meni hyvin vähän sisään; nyrkillä lyömällä ulos, tälli tuli takarenkaaseen, siinä kohdassa oli ojarumpu vielä tapiksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Lokakuu 10. 17:03:00 2006

Odotus palkittiin, sieltähän se sitten tulikin. :evil:
Toi F ryhmäläisellä SM:ään varmasti elvyttää luokkaa mutta nelikkojen kuristaminen tappaa sprinttiä samaa tahtia.

http://www.akk-motorsport.fi/attachemen ... -03153.pdf
#6
Escort -75

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 10. 17:38:31 2006

Ilkka_H kirjoitti:Odotus palkittiin, sieltähän se sitten tulikin. :evil:
Toi F ryhmäläisellä SM:ään varmasti elvyttää luokkaa mutta nelikkojen kuristaminen tappaa sprinttiä samaa tahtia.

http://www.akk-motorsport.fi/attachemen ... -03153.pdf
Täten lähetän terveiseni Akk:lle lyhyesti ja ytimekkäästi,haistakaa poijat pitkä paska te ootte pelkkiä lapasia koko sakki.

Nyt on verenpaine aika korkee,prkl. Pahoittelen kielenkäyttöäni.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Lokakuu 11. 7:34:04 2006

Joo näin siinä näköjään kävi :cry: . Nyt aletaan sitten etsimään esco cossun koppaa ja siirretään tekniikka kadulle :wink: .


Ja vielä tämä
http://www.akk-motorsport.fi/12905.html :evil:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 11. 13:38:52 2006

sprint kirjoitti:Joo näin siinä näköjään kävi :cry: . Nyt aletaan sitten etsimään esco cossun koppaa ja siirretään tekniikka kadulle :wink: .


Ja vielä tämä
http://www.akk-motorsport.fi/12905.html :evil:
No justiinsa..mä oon aikalailla sanaton.. :roll: :shock:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 11. 14:09:02 2006

Aika huolella joutu AKK nöyrtymään kun kansa äänesti jaloillaan ja Jun SM käytännössä kuihtui pois kun piti ajaa vain uudemmalla alle 2000 kalustolla. Nyt otettiin F-ryhmä takaisin ja Aho sai kenkää.
Sprintin kun osaisivat vielä pitää vapaampana omana lajinaan niinkuin se on iät ja ajat ollukin. Jos vanhalla kalustolla pärjää ei sen pitäis kun vain piristää koko touhua.
Vielä kun tajuaisivat noihin rallin tilavuusrajoihin pienen korjausvaran, vaikka 50cc niin kaikki vanhat koneet mahtuisivat siihen eikä tarttis kalliita ja hankalia putkituksia.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Lokakuu 11. 14:46:18 2006

SHR kirjoitti: Vielä kun tajuaisivat noihin rallin tilavuusrajoihin pienen korjausvaran, vaikka 50cc niin kaikki vanhat koneet mahtuisivat siihen eikä tarttis kalliita ja hankalia putkituksia.
Ilmeisesti on ideana juuri se ettei rs2000-eskortit tule mukaan kuvioihin...
Starlettia ja Korollaa lienee viivalla melko paljon.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Lokakuu 13. 9:00:55 2006

northwest kirjoitti:
SHR kirjoitti: Vielä kun tajuaisivat noihin rallin tilavuusrajoihin pienen korjausvaran, vaikka 50cc niin kaikki vanhat koneet mahtuisivat siihen eikä tarttis kalliita ja hankalia putkituksia.
Ilmeisesti on ideana juuri se ettei rs2000-eskortit tule mukaan kuvioihin...
Ehkä on hyvä että niitä ruvettaisiin vihdoinkin säästämään, siirtyvät kesä/harrasteautoiksi tai historic-ralliin. Historic-rallissa vedetään ehkä pienemmällä riskillä kuin intoa ja yritystä täynnä oleva nuori joka havittelee SM titteliä.

Miikka
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 19. 19:47:08 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Miikka » Ma Lokakuu 30. 19:37:25 2006

Seuraava nelivetoluokan kuristinsääntö astuu voimaan 1.4.2007: Ryhmään A, N tai SS nelivetoisen turboahdetun auton minimipaino käytettäessä ryhmän A-kuristinta max 34mm on 1230 kg (myös vapaasti hengittävä neliveto) ja käytettäessä max 45 mm:n kuristinta 1330 kg. Kaksoisturbossa kuristimien maksimikoot ovat vastaavasti: 24 mm tai 32 mm.

Painot nousi SS autoissa etenkin pikkuisten ja yleensäkin 8v kohdalla mainittavasti, no nythän saa ainakin auton balanssiin...

Omaan A-ryhmäläiseeni ei ollut sääntö muutoksilla vaikutusta.

Nähdäänkös Cosesc:iä Yleisessä 2007?
Racing Ka r.A
Fiesta 1.0 MP140

Vastaa Viestiin