Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Helmikuu 21. 6:11:27 2005

:!: -Mainos- :!:
Lauantaina 26.2 seuraava Fcup kisa Tampereen pohjoispuolella Kurussa,täydet 220 autokuntaa mukana.Ja kuulemani mukaan myös varallaolevat autokunnat pääsevät mukaan(?)->231 kaikenkaikkiaan.
Lunta ja jäätä löytyy,myös penkat joihin tarjota takakulmaa :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 28. 23:54:55 2005

Hankis on sitten "ajettu". Viisi pätkää riemua kesti, sitten murheita tuli täyslaidallinen. Ja kuten asiaan kuuluu, itse ajaminen alkoi vasta maittaa ja tulokset noussuhdanteisia. No, minkäs teet...
2 ekaa ek:ta meni ihmetellessä kuinka kaksi tietä jotka n.10v sitten osasi ulkoa, yllättivät muuttuneilla ojankohdilla. Ja tietysti olivat nopeaa tietä joista en piittaa (= en osaa ajaa).
3:lla seuraavalla vauhti löytyi, mutta autoon tuli mystinen käyntihäiriö 0-3200rpm; prutasi ja vääntö sekä tyhjäkäynti kateissa-> kaasari/imuvuotoko? Ja ennenkaikkea, hajoaako???

2 tunnin tauko perniössä ja eikun purkamaan ajopuku päällä pakkasessa. Mitään en niiden sisuksista löytänyt kun ne pari kertaa purin. 8 min aikaa jäljellä, pätkiköön siis kunhan matka jatkuu.
Mitäv*ttua? päävirtakytkimen käyttökaapeli tempaistu ulkoa ylös ja jumissa täysin. Purkuun äkkiä että saa virrat päälle. 4min aikaa. Kone käyntiin, annoin kierroksia konehuoneesta ja yhtäkkiä KLANG KLANG ja peli muuttui 3-syl. Tulkinta: joku itseni tai pikkuapureiden käsistä tiputtanut jonkun ruuvin kaasariin/imusarjaan-> väh. venat solmussa. Keskeytysilmoitus täyttöön (1min aikaa). Ruuvit ja mutterit olivat koneessa kiinni viimeistä myöden ?!
Kiukuspäissäni ajoin auton Nummelaan, n. 100km. Pauke ja rätinä kammottava-> Markon teki mieli poppareita...
Perillä tallissa vielä tulppa 2 syl. pois-> pikimusta ja keskielektrodin porsliinit tipahtaneet pyttyyn; siitä se kova kolina.
Nyt kun jaksetaan, tutkitaan tekikö porsliini tuhoa männälle/venoille ja kaasarit imusarjan kera pöydälle.

Lisää löpinää kun diagnoosi etenee.

Miehistö oli melko pettynyttä; vauhti nousussa ja sijoitus lk 5; 6 sek perässä ed. ja 7 edellä seur. ja yleiskilp 9.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Maaliskuu 1. 13:28:38 2005

jjs kirjoitti:Hankis on sitten "ajettu".
Lähdössä olin katsomassa Historicien lähdön, sitten hallitus käski syömään. Pätkille ei ollut asiaa tällä kertaa. Olisi ollut kiva kuunnella noita RS1600:sia toiminnassa.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Maaliskuu 1. 13:42:04 2005

Arto65FB kirjoitti: Lähdössä olin katsomassa Historicien lähdön, sitten hallitus käski syömään. Pätkille ei ollut asiaa tällä kertaa. Olisi ollut kiva kuunnella noita RS1600:sia toiminnassa.
Näyttihän siellä olleen myös pari RS1800:sta

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 1. 22:59:57 2005

ohc kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti: Lähdössä olin katsomassa Historicien lähdön, sitten hallitus käski syömään. Pätkille ei ollut asiaa tällä kertaa. Olisi ollut kiva kuunnella noita RS1600:sia toiminnassa.
Näyttihän siellä olleen myös pari RS1800:sta
Mika Sillankorva ja Vanhanen ajelivat mk2:lla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MarkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:04:44 2001

Viesti Kirjoittaja MarkoS » Ke Maaliskuu 2. 13:21:05 2005

Ja kovaa tuntuivat BDA:t menevän. Historicin ulkopuolella Eklundh/Kivitila (RS1600) olisivat olleet yleisessä yleiskilpailun 6:ia. A-junnuissa olisivat voittaneet yleiskilpailun.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 6. 20:25:59 2005

Jaha, taas olisi tarkoitus punnertaa; 10.12 eli ensi lauantaina Heinolassa paikallinen aluemestaruuskisa. Vain 141 kilpailjaparia, kato johtunee kelistä. Harva viitsii uhrata piikkejä sorassa, nyt tosin näyttää sille että voisi olla vähän luntakin? Kyytiin tulee vaihteeksi outo naama Jari K., mk2 -kilpakuski itsekin; potkiikohan se minuun vauhtia.... :roll:

Tässä välissä tuli ajettua kesällä lahdessa yksi kisa joka meni välttävästi, nopea kisa, ja vauhti ei vaan riitä kummallakaan (mulla ja autolla). Mutta tulihan ajettua.
Myös Keravalla tuli käytyä siinä surullisessa kisassa jossa keskeytettiin kuolemaan johtaneen ulosajon seurauksena.
Ja Vihdin sprintissä joka meni kohtuullisesti. Näistä olikin kai löpinää jo yleistä autoilusta -osiossa BBT:n ralliketjussa.

Tuli tämä itsenäisyyspäivä käytettyä hyödyllisesti; auto sai pienen huollon osakseen. Hämmästyttää aina vaan se kuinka Nylock -mutteritkin aukeavat alustan osissa, mm. jousien, reaktiotankojen jne pultit-mutterit löysällä. Mukavaa oli tietysti se ettei ohjauksen osista löytynyt löystymiä, ruuvilukite on asiaa niissä.
Piikkejä otettiin esiin 2 sarjaa, saavat riittää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Joulukuu 12. 18:20:34 2005

Jaaha.JJS:n pajalla taitaa olla moottoriremontti käynnissä Heinolan jäljiltä #-o
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 12. 20:57:35 2005

nw: on. Tosin ei siksi että olisi varsinaisesti hajonnut, vaan voima ei ollut kanssamme, ilm. venttiilivuoto/kantaa.

Pistetäänpä "lyhyesti" murheellinen tarina siitä kuinka työkiireiden keskellä "järjestetty" rallireissu meni ns. käteen... Ottakaa opiksenne ja harrastakaa jotain muuta.

to ilta, puhelin soi: -Päivää, olette rallia tulos ajamaan?- -Juu, ollaan ollaan?- -Missäs maksusuorite?- -Hä?! Maksettu kartturin toimesta, ajoissa, teille kyllä...-
-> Selvisi että oli maksettu väärälle tilille, todistettavasti. Asia paikattiin hyvässä yhteisymmärryksessä.

pe ilta: Piti aloittaa klo 1700 romujen pakkaaminen. Aloitettiin klo 1900 kun kartturi viimein pääsi töistä. Tallilla sitten pakattiin chevyvaniin kamppeita yllättävän ripeästi. Ja enkös pressua vakiohuoltotransitin takaluukusta noutaessani saanut siitä takalasin pirstaleiksi...
Huonoja etiäisiä; parempi jäädä kotiin?

la aamu klo 0600: tallilla tsekkauslista kourassa; kaikki ok. Kunnes joku kysyi: -onhan esco leimassa?- -Tottakai, se leimataan aina tammikuun loppuun mennessä-.
Katse otteeseen; hetkinen, on leimattu kolmasti 15-30 tammikuussa, mutta näyttäisi että tarvitseekin leimata lokakuun loppuun mennessä :evil: (näin myös on, varmistin myöh.). Suunnattomien noitumisten ja itsevihan jälkeen totesin homman loppuvan tähän; eikun nukkumaan. Ja ihmettelin miten moinen virhe oli syntynyt; aina on vehkeet olleet meillä laillisia...
Huoltojengi totesi että pulinat pois ja matkaan. Synkkä hiljaisuus allekirj. osalta ja Heinolaan ilmottautumaan-> kisaleimalle kynsiä syöden. Ja "ihme" tapahtui, asiaan ei puututtu eli ei huomattu.
Sitten nauratti jo hetken...

No, eikun piikkipyöriä alle. Juu, mutta etumutterit eivät kiristy; pitkät umpiteräsmutskut pohjasivat 3-4mm ennen pohjaa... Syynä tietysti kesäaluille vaihdetut 5mm pidemmät pinnapultit-huono muisti. Eikun keskustaan ostamaan mutskuja joita ei löytynyt, mutta rälläkkä 22€ löytyi. Sitten naapuriteamilta agregaatti lainaan (Kiitos!!) ja mutskuista pääty pois. Meni vain yksi sulake ja homma ok, pulssi jo tosin vähän kolmattasataa :?

Ok, kisa alkaa. Kartturi ollut viimeksi purkkiorjana 15v sitten. Homma ei oikein sujunut... 5 km kohdalla siirtymällä lähtö-ek1A pahasti harhaan. Missasi yhden risteyksen ja jatkona liki 30-35km siirtymää, itse tietysti ajatuksissani kaikesta jo koetusta. 30km kohdalla: -Voi P*****!! Heitä ympäri, ollaan hukassa!!-
-EEIII!!- kuulin itseni huutavan.
Ja AT:tä yht. 4min...Kun en viitsinyt ihan hulluna yleisellä tiellä ajaa.

Ajo ei tietenkään sujunut koska "kisa oli jo hävitty"; kunhan pöristeltiin.
EK2 jälkeen annoimme huollolle päätösvallan: -Kotiin vai treeniä?- : -Treeniä-.
EK3:lla auton jo entuudestaan vähät tehot hiipuivat ja kartturin kello sekosi. Niin minäkin.
Ajettiin läpi vielä EK4 jossa pisteenä i:n päälle saimme 5sek penaltia varaslähdöstä jota emme todellakaan ottaneet. Ehkä kartturin kommentti heti lähdön jälkeen kuvastaa asiaa: - odotit vielä sekunnin kun valo oli jo sammunut, miksi? -
En ymmärrä, mutta raivari oli lähellä. Pienin murhe koko päivänä mutta siinä meinasi mennä kuppi nurin... :wink:

Päätettiin olla rikkomatta konetta enempää (ja hermoja), lähdettiin kotiin

Ehkäpä tuossa tuli koettua 10v murheet kerralla vai aukesiko vasta putken pää :shock:

EDIT: pikku detalji taikauskoisille; tankattiin ennen lähtöä kilpurin tankki ja kaksi jerrykannua täyteen, 66,66 litraa....
Viimeksi muokannut jjs, Ti Joulukuu 13. 22:15:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Joulukuu 12. 21:09:00 2005

jjs kirjoitti:nw: on. Tosin ei siksi että olisi varsinaisesti hajonnut, vaan voima ei ollut kanssamme, ilm. venttiilivuoto/kantaa.

Pistetäänpä "lyhyesti" murheellinen tarina siitä kuinka työkiireiden keskellä "järjestetty" rallireissu meni ns. käteen... Ottakaa opiksenne ja harrastakaa jotain muuta.

to ilta, puhelin soi: -Päivää, olette rallia tulos ajamaan?- -Juu, ollaan ollaan?- -Missäs maksusuorite?- -Hä?! Maksettu kartturin toimesta, ajoissa, teille kyllä...-
-> Selvisi että oli maksettu väärälle tilille, todistettavasti. Asia paikattiin hyvässä yhteisymmärryksessä.

pe ilta: Piti aloittaa klo 1700 romujen pakkaaminen. Aloitettiin klo 1900 kun kartturi viimein pääsi töistä. Tallilla sitten pakattiin chevyvaniin kamppeita yllättävän ripeästi. Ja enkös pressua vakiohuoltotransitin takaluukusta noutaessani saanut siitä takalasin pirstaleiksi...
Huonoja etiäisiä; parempi jäädä kotiin?

la aamu klo 0600: tallilla tsekkauslista kourassa; kaikki ok. Kunnes joku kysyi: -onhan esco leimassa?- -Tottakai, se leimataan aina tammikuun loppuun mennessä-.
Katse otteeseen; hetkinen, on leimattu kolmasti 15-30 tammikuussa, mutta näyttäisi että tarvitseekin leimata lokakuun loppuun mennessä :evil: (näin myös on, varmistin myöh.). Suunnattomien noitumisten ja itsevihan jälkeen totesin homman loppuvan tähän; eikun nukkumaan. Ja ihmettelin miten moinen virhe oli syntynyt; aina on vehkeet olleet meillä laillisia...
Huoltojengi totesi että pulinat pois ja matkaan. Synkkä hiljaisuus allekirj. osalta ja Heinolaan ilmottautumaan-> kisaleimalle kynsiä syöden. Ja "ihme" tapahtui, asiaan ei puututtu eli ei huomattu.
Sitten nauratti jo hetken...

No, eikun piikkipyöriä alle. Juu, mutta etupultit eivät kiristy; pitkät umpiteräspultit pohjasivat 3-4mm ennen pohjaa... Syynä tietysti kesäaluille vaihdetut 5mm pidemmät pinnapultit-huono muisti. Eikun keskustaan ostamaan mutskuja joita ei löytynyt, mutta rälläkkä 22€ löytyi. Sitten naapuriteamilta agregaatti lainaan (Kiitos!!) ja mutskuista pääty pois. Meni vain yksi sulake ja homma ok, pulssi jo tosin vähän kolmattasataa :?

Ok, kisa alkaa. Kartturi ollut viimeksi purkkiorjana 15v sitten. Homma ei oikein sujunut... 5 km kohdalla siirtymällä lähtö-ek1A pahasti harhaan. Missasi yhden risteyksen ja jatkona liki 30-35km siirtymää, itse tietysti ajatuksissani kaikesta jo koetusta. 30km kohdalla: -Voi P*****!! Heitä ympäri, ollaan hukassa!!-
-EEIII!!- kuulin itseni huutavan.
Ja AT:tä yht. 4min...Kun en viitsinyt ihan hulluna yleisellä tiellä ajaa.

Ajo ei tietenkään sujunut koska "kisa oli jo hävitty"; kunhan pöristeltiin.
EK2 jälkeen annoimme huollolle päätösvallan: -Kotiin vai treeniä?- : -Treeniä-.
EK3:lla auton jo entuudestaan vähät tehot hiipuivat ja kartturin kello sekosi. Niin minäkin.
Ajettiin läpi vielä EK4 jossa pisteenä i:n päälle saimme 5sek penaltia varaslähdöstä jota emme todellakaan ottaneet. Ehkä kartturin kommentti heti lähdön jälkeen kuvastaa asiaa: - odotit vielä sekunnin kun valo oli jo sammunut, miksi? -
En ymmärrä, mutta raivari oli lähellä. Pienin murhe koko päivänä mutta siinä meinasi mennä kuppi nurin... :wink:

Päätettiin olla rikkomatta konetta enempää (ja hermoja), lähdettiin kotiin

Ehkäpä tuossa tuli koettua 10v murheet kerralla vai aukesiko vasta putken pää :shock:
no huh.. Kun joku kerran vastustaa niin näyttää sitten vastustavan kunnolla.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Joulukuu 12. 21:32:29 2005

Voi huokaus,noita reissuja aina osuu välillä :(
No,tosta on suunta ylöspäin :smt023
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 12. 22:20:02 2005

No, voisi asiat oikeasti olla paljon pahemminkin. Tuollainen pienten vastoinkäymisten murskaava sarja saa vaan tuntemaan itsensä niin väsyneeksi, ja harrastus ei silloin tuo vastinetta ajalle-rahalle ja hyvää mieltä palkkioksi vaivannäöstä.
Mutta pidetään homma rullaamassa ja katsotaan kuinka äijien käy :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Ma Joulukuu 12. 22:23:09 2005

Tuuri kun alkaa se kesti meillä koko tämän vuoden ja kaikki viel negatiivistä paitsi yksi pytty.
Minäkö, en se ollut minä.

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Ti Joulukuu 13. 10:05:57 2005

jjs kirjoitti:No, voisi asiat oikeasti olla paljon pahemminkin. Tuollainen pienten vastoinkäymisten murskaava sarja saa vaan tuntemaan itsensä niin väsyneeksi, ja harrastus ei silloin tuo vastinetta ajalle-rahalle ja hyvää mieltä palkkioksi vaivannäöstä.
Mutta pidetään homma rullaamassa ja katsotaan kuinka äijien käy :D
Samojen ajatuksien kanssa painiskeltiin kun edesmenneen kaverin kanssa aloiteltiin Cortinalla Historic-hommia. Lohkoja reijitettiin jo liiankin kanssa ja silloin kun koneet kesti, niin joku muu tökki. Vuoden verran sitä hammastenkiristystä kesti ja sitten alkoi kulkea. Ja pari vuotta meni ilman mitään murheita ja mukavaa oli, kunnes vähitellen alkovat pilvet kasaantua, tekniikkaongelmien muodossa ja lopulta Cortinan banaaninmuotoisen korin johdosta..

Mut hei noihan kuuluu lajiin, meidän porukassa on jälkikäteen puhuttu että vastinetta rahoille on aina (niin hyvässä kuin pahassakin) tullut ja päivääkään ei vaihdettais pois. Yhtä paljon on saunassa naureskeltu koneiden lauhkeamisille, kartturin "harhautuksille" kuin tuuleteltu luokkavoitoille ja isompien autojen päänahoille. Rallia se "vaan" on.. :D

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » To Joulukuu 15. 19:56:37 2005

Time out vois tehdä hyvää !

Pikkusen aikaa vedätte henkee ettekä koske kilpuriin. Sitten ens vuoden puolella taas urku auki...

Se on kumma kun joskus tuntuu että kaikki menee päin persettä. Voisin kertoo aika vastaavan tarinan sulle joskus veneilyn puolelta kun nähdään.

Tsemppiä vaan Jyrki
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 7. 21:24:22 2006

No niin...
Aikaa on vierähtänyt, kilpurilla tuli kevään viimeisinä "jäisinä" vkonloppuina, kolmena peräkkäisenä, ajettua monen pikkurallin verran treeniä. Sitten auto purettiin tekniikan osalta (pakoventtiilit olivat miltei läpi kannesta :wink: ) ja etsintäkuulutettiin osia. Joitain löytyikin.

Konehuone hiottiin ja maalattiin vastaamaan ulkokuorta; diamond white.
Siistiytyi huomattavasti...

Vaihteisto (4v Quaife Pro) tuli peruskorjattua ja siirrettyä samalla RS:n alukoppakuoriin. Uutta synkat, kytkentäkehät ja -palat, laakerit, ryhmäpyörästön akseli jne jne.

Kytkin on nyt nelilapasintteri ja Sachs sporttiasetelma.

Moottori on nyt 94mm porauksella, Cranen billettinokalla oleva rullakansi (Sakke M.), pakosarja mallia 4-1 (Hämppi-Tuning world) jne. Kaasarit vanhat tutut 48 pystylortot.

Savut saatiin eilen, tänään ajoin pari varvia korttelin ympäri ja huomenna on -Tuomiopäivä- eli japen penkkiin säätämään (ja poks.... :? toivottavasti ei...). Tehot eivät ole tähtäimessä vaan säädöt. Katsotaan kuinkas käykään....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 8. 22:23:52 2006

Tuomiopäivä ei tullut, ainakaan vielä tänään. Penkissä tuli käytyä, ja tutkittiin ja säädettiin vähän juttuja. Huomenna sitten "uuden" pääsponssin asiakastilaisuuteen ajattamaan immeisiä. Toivomme moottorille pitkää ikää. Treeni tulee kyllä tarpeeseen...
Heti oionta edelliseen viestiin, pakosarja ei ole Hämppi-TW vaan Kuuranne-TW-jjs :)

Tehoja tuli ekalla vedolla 196hv/22kg (jjs:n musta tuntuu tälle -tehopenkin jäljiltä). Nokan säätöjen hakeminen ei juurikaan vaikuttanut tehoihin, eikä valitettavasti vääntöönkään, pyörittiin 196-199hv/22kg alueella. Johtopäätös oli ilmapula; joten 38mm kurkut ulos ja sorviin-> 40mm, pari suuttimen vaihtoa 210hv/23,5kg ja kierroksia ylös 500 lisää. Tähän tyydyttiin tällä kertaa (sisäänajoa vähän ensin), pitänee vaihtaa pystyt 48-50 vaakoihin; epäilen kyllä että MegaS ehtii edelle. Vääntö jäi "haetusta" n.1kg, mutta vastaavasti alue on laajahko, huolimatta 4-1 pakosarjasta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Syyskuu 9. 10:05:33 2006

Hyvä JJS. Asiallisen kuuloiset tehot, pitäisi noilla jo liikkuakkin. Ootko itte duunaillut tuon kannen tohon ?
Pitäis tästä itekkin lähteä japelle penkkiin joku päivä. Mitä muuten tuli säätäminen kustantamaan ja paljonko aikaa /bensaa vierähti?
#6
Escort -75

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Syyskuu 9. 17:05:06 2006

Pitäisi toki liikkua paremmin, ja pieni kiihdyttely tuntemusta vahvistaa, tosin metsäkoneella kiihdyttelyn todellista tulosta on vaikea arvioida; vaihdevälit kun on ajodynaamisesti "poskellaan". Illalla tuo selvinnee miten jaksaa kaivaa, treeniradalla.

Kannen on tehnyt legendaarinen Sakke M. riihimäeltä, alunperin nm. Karmannin F-ryhmäläiseen, siitä tuli kuulemma 92mm-208hv.
Omaa työtä tuossa on lähinnä nokkapukkien vahvistus (3kpl), huolto, nokan vaihto (Crane 308 billett) ja siihen liittyvät "ongelmat", rullaseuraajan kulmansäätö jnejne; paljon pientä pähkäilyä ja säätöä, vielä edessäkin....

Säätö japella on allekirj. "sattuneesta syystä sopivan hintaista" :wink:
Ja auton säädöt-korjaukset tein -yrityksen säännöistä- poiketen osin itse.
Bensaa meni ehkä 20l, en ole varma, ei ollut kynnyskysymys :)
Aikaa -meni-, noin puoli päivää, mutta kuten todettu, ei ollut normaali asiakaskeikka.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 9. 19:10:12 2006

jjs kirjoitti:
Tehoja tuli ekalla vedolla 196hv/22kg (jjs:n musta tuntuu tälle -tehopenkin jäljiltä). Nokan säätöjen hakeminen ei juurikaan vaikuttanut tehoihin, eikä valitettavasti vääntöönkään, pyörittiin 196-199hv/22kg alueella. Johtopäätös oli ilmapula; joten 38mm kurkut ulos ja sorviin-> 40mm, pari suuttimen vaihtoa 210hv/23,5kg ja kierroksia ylös 500 lisää. Tähän tyydyttiin tällä kertaa (sisäänajoa vähän ensin), pitänee vaihtaa pystyt 48-50 vaakoihin; epäilen kyllä että MegaS ehtii edelle. Vääntö jäi "haetusta" n.1kg, mutta vastaavasti alue on laajahko, huolimatta 4-1 pakosarjasta.
Asiaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 10. 4:18:14 2006

Nii-in. Kivaa oli niin kauan kuin kesti.... *#¤%&¤# kannentiiviste petti. Pitäisi kai olla tyytyväinen kun "oli oikeassa että jotain on pakko hajota" :? . Vara-auto ja kuski onneksi kesti leikin loppuun.
No, tallilla takaisin puoliltaöin ja kansi ylös; pahvi sökönä 4. pytyn imupuolelta. Täytyy tehdä tarkempi diagnoosi myöhemmin, nyt vko huilia....

JK: kyllä koneet tehdään niin että tarkoitus on saada ne kestämään, järkevän ajan, huoltoa tällä viritysasteella tarvitaan kuitenkin melko tiheään.
Kannentiivisteen merkin valinnassa tapahtui ilmeisesti virhe. Tutkitaan ja opetellaan ja infotaan; helpompaa(?) näemmä tehdä cossun koneita kuin palata "juurilleen" OHC:n kimppuun :D On systeemit niissä muuttuneet hurjasti viim. 15v aikana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Syyskuu 12. 11:28:48 2006

Kun näin kansipahvin merkin tallilla, niin jätin kommentoimatta. Mieshän on kuolematon, lainatakseni erästä Nummelalaista turbo-velhoa...

JK: oli vaan pakko kommentoida...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Syyskuu 12. 11:41:09 2006

Hannez kirjoitti:Kun näin kansipahvin merkin tallilla, niin jätin kommentoimatta. Mieshän on kuolematon, lainatakseni erästä Nummelalaista turbo-velhoa...

JK: oli vaan pakko kommentoida...
No mikä pahvi siellä sit oli.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Syyskuu 12. 14:20:42 2006

Ajusa, taattua laatua...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Syyskuu 12. 15:26:21 2006

Hannez kirjoitti:Ajusa, taattua laatua...
:lol:
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 12. 20:22:21 2006

Hannez kirjoitti:Kun näin kansipahvin merkin tallilla, niin jätin kommentoimatta. Mieshän on kuolematon, lainatakseni erästä Nummelalaista turbo-velhoa...

JK: oli vaan pakko kommentoida...
Jäi nyt Hannezin, ja KH:n, "huumori" hämärän peittoon (miehet kerjää kuolemaa), mutta kommenttia itse aiheeseen:
Olin päätynyt Cometicin tiivisteeseen, mutta erään pitkän tapahtumaketjun seurauksena huomasin osakuormassa olevan Ajusan tilkkeen. Asiantuntijalausunnot (ihan oikeasti...) puolsivat massa-, ei peltitiivistettä, ja väittivät laadun parantuneen; päätin antaa vihaamalleni merkille mahdollisuuden. Enää en... Olkoon opiksi, pidä pääsi kun jotain olet päättänyt...
PS: olin juuri se hlö joka aikoinaan nosti kovan metelin KH:lle ko. tiivisteen laittamisesta moottoriin :? "Omat koirat purivat?" :)

PS2: Provon uhallakin; tallien kokeneimmat mekaanikotko siellä taas uhoavat? (vrt. penkkojen fittipaldit). Eikun tekemään vaan nyt kun latua on näytetty... Haaste vastaanotettu :!:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 13. 20:36:04 2006

Nyt on osat nuuskittu (ja onnettomuustutkijalautakunnan raportti valmis); lyhyestä virsi kaunis:
-kannentiiviste Ajusa (94,5mm reikä) painunut yli 0,2mm alkuperäisestä mitastaan. Kiristetty 3 kertaa, ei havaittu merkittävää pulttien lisäkiristymistä 1. kerran jälkeen. Korjaus tapahtunee vaihtamalla Cometiciin, muita vaihtoehtoja ei liene 94mm.
-yksi mäntä sorvattu vinoon (jäänyt korkeaksi); menee omaan piikkiin kun en tarkistaessa havainnut. Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.
-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo. Palotilan suurentamista harkitaan jos lopulliset laskutoimitukset vaativat ja-tai halutaan pur. vähän varoiksi alentaa.

Näiden tekijöiden seurauksena todellinen puristussuhde liian iso (~13,5:1 vs. 12,6:1) ja nakutus tuhonnut tiivisteen liekkirenkaan. Virheet eivät olleet isoja yksittäisinä, mutta pisaroista se merikin muodostuu.

Eikun hommiin... :)

JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ke Syyskuu 13. 21:41:57 2006

jjs kirjoitti:PS2: Provon uhallakin; tallien kokeneimmat mekaanikotko siellä taas uhoavat? (vrt. penkkojen fittipaldit). Eikun tekemään vaan nyt kun latua on näytetty... Haaste vastaanotettu :!:
Tätä minä odotinkin. Kävin nuuskimassa konettasi tänään ja ruttuahan siellä on ollut, sen verran liekkirengas on saanut kyytiä. Ei toi nyt muuten niin pahalta näyttänyt.

J.K. Jos ei tee mitään, niin ei voi sattuakaan...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Syyskuu 14. 9:53:33 2006

jjs kirjoitti:Nyt on osat nuuskittu (ja onnettomuustutkijalautakunnan raportti valmis); lyhyestä virsi kaunis:
-kannentiiviste Ajusa (94,5mm reikä) painunut yli 0,2mm alkuperäisestä mitastaan. Kiristetty 3 kertaa, ei havaittu merkittävää pulttien lisäkiristymistä 1. kerran jälkeen. Korjaus tapahtunee vaihtamalla Cometiciin, muita vaihtoehtoja ei liene 94mm.
-yksi mäntä sorvattu vinoon (jäänyt korkeaksi); menee omaan piikkiin kun en tarkistaessa havainnut. Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.
-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo. Palotilan suurentamista harkitaan jos lopulliset laskutoimitukset vaativat ja-tai halutaan pur. vähän varoiksi alentaa.

Näiden tekijöiden seurauksena todellinen puristussuhde liian iso (~13,5:1 vs. 12,6:1) ja nakutus tuhonnut tiivisteen liekkirenkaan. Virheet eivät olleet isoja yksittäisinä, mutta pisaroista se merikin muodostuu.

Eikun hommiin... :)

JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.
Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaa :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 14. 11:13:55 2006

SHR kirjoitti:
jjs kirjoitti:Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.

-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo.

JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.


Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaa :wink:
Kiirepä hyvinkin, synti nro 1 näissä; asiakastilaisuus painoi päälle...

Nuukuus on iloinen asia muttei tässä, ruiskuja pitäisi olla -aina- hyllyt pullollaan

Oliko sulla mitä kokemuksia Ajusa vs. Cometic?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Syyskuu 14. 13:02:53 2006

jjs kirjoitti:
SHR kirjoitti:
jjs kirjoitti:Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.

-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo.

JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.


Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaa :wink:
Kiirepä hyvinkin, synti nro 1 näissä; asiakastilaisuus painoi päälle...

Nuukuus on iloinen asia muttei tässä, ruiskuja pitäisi olla -aina- hyllyt pullollaan

Oliko sulla mitä kokemuksia Ajusa vs. Cometic?
OHC ja ralli niin ei kummastakaan, itse käytin edullista Felpro "sinistä", joka toimi mulla 12.2-12.3 puristuksilla nafti 200hv hyvin.
Näissä nykyaikaisissa 94mm voimakoneissa käytetään aika paljon Cometic, ainakin riksussa toiminu hyvin. Ajusaa ei ole meilläpäin juurikaan käytetty.
BDG:en tulee tämä Italian Navalie versio joka ei ole peltinen lamellityyppinen vaan yksiosainen vahvistettu, kokeilen sitä ensiksi alumiiniin. Jos se ei kestä niin siirryn heti Cometic.
Ja noista mäntien sorvauksista, ei ole käsittääkseni mitään muuta hyväksyttävää tyyliä kuin sorvissa PANNALLA kiinni ja heittokellolla suoraan ja sitten siivu veks...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 14. 15:57:17 2006

SHR kirjoitti:Ja noista mäntien sorvauksista, ei ole käsittääkseni mitään muuta hyväksyttävää tyyliä kuin sorvissa PANNALLA kiinni ja heittokellolla suoraan ja sitten siivu veks...
Ostin tuon alakerran "pohjoisen pojilta", sielläpäin sorvit näemmä elävät omaa elämää; meillä tuo holkki on olemassa. Jäi huomaamatta tuo ero; kolme männistä onkin suoraa.

Oletteko käyttäneet mitään smäidää cometicin kanssa?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 26. 22:23:21 2006

7.10. pitäis olla jiipeen kanssa Turkkusessa ajamassa ähväkuppia. Liki vuoden tauko ja eikun sparraamaan suoraan cuppiin. Kiitti vaan jiipee mihin houkuttelit :wink:

Kone paloiteltu, osat tilattu ja sorvi melkein pyörii jo. Ja arvonnassa kannentiivisteeksi tuli Cometic. Loppuu se fokkeri äräs -kuskin kuittailu.
Yritän kiireestä (taas!) huolimatta kasata maltilla, lupaan edes yrittää :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ke Syyskuu 27. 20:58:22 2006

jjs kirjoitti:Kiitti vaan jiipee mihin houkuttelit :wink:
:)
Ole hyvä vaan :lol: . Kyllähän rattimies sen reilun parisataa kilometriä veivaa helposti, eihän siitä ei ole kuin vajaa 70 kiirustaivalta. Turun suunnan tietkin on tunnetusti juuri sellaista pientä hidasta syheröä mikä pitkän tauon jälkeen on helppoa...vai oliko se toisinpäin :roll: . Autokin tullenee kuntoon kun itsellä ei ole aikaa häiriköidä kiivasta niputusta 8). Eikä koneen keston tarvitsisi tähän hätään olla kuin noin satakertainen edelliseen kasaukseen :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 5. 23:54:46 2006

Uusin painos moottorista sisäänajettu ja odottaa lauantain F-cuppia. Kone "säädetty" Japella tänään (jäi taas allekirj. säätöihin lopuksi 8) ), tehohäviötä tuli vähän.. jaa, saa arvata paljonko kiinteä flekti syö tehoa, se tuli taas mitattua. Sen laitoin sähköisen lisäksi kun en halua lämpöhäiriöitä liiaksi. Myös öljynjäähdytin tuli asennettua.
Vääntö kasvoi -ylärekisterissä-, huippuarvo ei. Pitäisi kai joskus keskittyä nokkien välisiin kulmiin.
Kuumana surkea (ei ollenkaan) käynnistyvyys tuli hoidettua uudella planeettavaihteellisella startilla. Toimii.

Muuten hommat on tutusti pois hanskasta; kisa ylihuomenna ja huoltoautosta yms. ei tietoakaan. Kilpurikin muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa jne. Nyt unta palloon ja aamulla töihin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 15. 8:55:43 2006

Koska välikoppa-autoilu ei kiinnosta lukijoita enää (edit: nii-i, luettu vain 8000kertaa. Hups :oops: ), lopetetaan koko homma-> autosta sovittu kaupat.

Auto myyty kerholaiselle, ehkäpä juttu jatkuu ko. auton osalta sittenkin... :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Marraskuu 24. 22:46:22 2006

Tänään jätettiin jäähyväiset Escolle :cry:
Toivottavasti se palvelee nykyistä omistajaansa vähintään yhtä hyvin kuin meitä.

Onnea uudelle omistajalle; vannoutunut Fordisti myös :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » La Marraskuu 25. 8:41:31 2006

Kiitos Jyrki,

tuossa peli vielä kärryllä pötköttää,

on se komia, täytyy myöntää.
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » La Marraskuu 25. 9:01:37 2006

Jaahas :)

Onnea vaan Jarille, toivottavasti Escort pääsee kirmaamaan ja paljon.
Mondeo STW mk3

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » Ke Helmikuu 28. 23:16:40 2007

Nonni, nyt se on sitten hetki koittanut, eli Jyrkin vanhaa sotaratsua lähdetään taluttamaan viivalle 3.3 ajettavaan SRV Mäntsälä ralliin.

Viimeisestä talvikisasta aikaa palttiarallaa 4 vuotta, eli saas nährä kuin äijien käy, numerokin sieltä alkupäästä eli 211, että näin....
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 1. 8:16:18 2007

Onnea Jari reissuun! Kun soitit, tuli itsellekin snadi kilpailujännitys päälle... Lainaten kaverin historic -Asconan takalasitekstiä: "Voi kun ei nyt sattuis mitään..."
Konetta et sitten riko. Etkä muutakaan :) Ja voitat kaikki (itseäsi hitaammat, kyllä siellä niitä on, ja paljon!!!)
Kisastudio seuraa tervaajantiellä suorana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Maaliskuu 1. 19:14:39 2007

Jari68 kirjoitti: numerokin sieltä alkupäästä eli 211, että näin....
Eli lähtöviivalla rattilukko päälle ja spooreja pitkin maaliin :burn
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » To Maaliskuu 1. 20:23:50 2007

Eli lähtöviivalla rattilukko päälle ja spooreja pitkin maaliin :burn[/quote]

Jotakuinkin näin...
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » La Maaliskuu 3. 19:22:09 2007

Voi voi, toivottavasti ei mennyt rikki... Keskeyttäneet:211 EK 5, ulosajo

Jyrki

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Maaliskuu 3. 23:13:09 2007

Kuulemma meni vähän särki. Odotellaan raporttia...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Maaliskuu 3. 23:26:17 2007

Tällä kertaa spoorit ei vienyt maaliin asti :cry:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » Su Maaliskuu 4. 9:00:39 2007

Joo, spooreja kyllä riitti senkin verran että 5:lla pienen nypyn jälkeen pois

spoorista ja siitä pihalle.

Ei se ojakaan mitään mutta kun pysähty vasta kivelle.

Alustavasti näyttää siltä että selvinnee peltitöillä,

tukeva panssari pelasti pahemmalta.

Lähdemmä kohta purkamaan kaluston tallille ja tutkimaan paremmin.

Muuten auto tuntui kyllä hyvältä ajaa näinkin pitkän tauon jälkeen,

noo, kesällä sitten uudestaan.
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 8. 20:08:14 2009

Up... Homma jatkunee lähikuukausina uudella otsikolla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Syyskuu 8. 21:04:12 2009

Jahas, painajainen taisi toteutua :? No otan osaa :)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Viesti Kirjoittaja heikki » Ke Syyskuu 9. 18:13:38 2009

Hyvä hyvä hyvä :!: :!: Hommasitko vanhakoppasen :?: , No toivottavasti kuitenki Escortin O:)

Vastaa Viestiin