

Lauantaina 26.2 seuraava Fcup kisa Tampereen pohjoispuolella Kurussa,täydet 220 autokuntaa mukana.Ja kuulemani mukaan myös varallaolevat autokunnat pääsevät mukaan(?)->231 kaikenkaikkiaan.
Lunta ja jäätä löytyy,myös penkat joihin tarjota takakulmaa

Valvoja: CRSC Hallitus
Mika Sillankorva ja Vanhanen ajelivat mk2:lla.ohc kirjoitti:Näyttihän siellä olleen myös pari RS1800:staArto65FB kirjoitti: Lähdössä olin katsomassa Historicien lähdön, sitten hallitus käski syömään. Pätkille ei ollut asiaa tällä kertaa. Olisi ollut kiva kuunnella noita RS1600:sia toiminnassa.
no huh.. Kun joku kerran vastustaa niin näyttää sitten vastustavan kunnolla.jjs kirjoitti:nw: on. Tosin ei siksi että olisi varsinaisesti hajonnut, vaan voima ei ollut kanssamme, ilm. venttiilivuoto/kantaa.
Pistetäänpä "lyhyesti" murheellinen tarina siitä kuinka työkiireiden keskellä "järjestetty" rallireissu meni ns. käteen... Ottakaa opiksenne ja harrastakaa jotain muuta.
to ilta, puhelin soi: -Päivää, olette rallia tulos ajamaan?- -Juu, ollaan ollaan?- -Missäs maksusuorite?- -Hä?! Maksettu kartturin toimesta, ajoissa, teille kyllä...-
-> Selvisi että oli maksettu väärälle tilille, todistettavasti. Asia paikattiin hyvässä yhteisymmärryksessä.
pe ilta: Piti aloittaa klo 1700 romujen pakkaaminen. Aloitettiin klo 1900 kun kartturi viimein pääsi töistä. Tallilla sitten pakattiin chevyvaniin kamppeita yllättävän ripeästi. Ja enkös pressua vakiohuoltotransitin takaluukusta noutaessani saanut siitä takalasin pirstaleiksi...
Huonoja etiäisiä; parempi jäädä kotiin?
la aamu klo 0600: tallilla tsekkauslista kourassa; kaikki ok. Kunnes joku kysyi: -onhan esco leimassa?- -Tottakai, se leimataan aina tammikuun loppuun mennessä-.
Katse otteeseen; hetkinen, on leimattu kolmasti 15-30 tammikuussa, mutta näyttäisi että tarvitseekin leimata lokakuun loppuun mennessä(näin myös on, varmistin myöh.). Suunnattomien noitumisten ja itsevihan jälkeen totesin homman loppuvan tähän; eikun nukkumaan. Ja ihmettelin miten moinen virhe oli syntynyt; aina on vehkeet olleet meillä laillisia...
Huoltojengi totesi että pulinat pois ja matkaan. Synkkä hiljaisuus allekirj. osalta ja Heinolaan ilmottautumaan-> kisaleimalle kynsiä syöden. Ja "ihme" tapahtui, asiaan ei puututtu eli ei huomattu.
Sitten nauratti jo hetken...
No, eikun piikkipyöriä alle. Juu, mutta etupultit eivät kiristy; pitkät umpiteräspultit pohjasivat 3-4mm ennen pohjaa... Syynä tietysti kesäaluille vaihdetut 5mm pidemmät pinnapultit-huono muisti. Eikun keskustaan ostamaan mutskuja joita ei löytynyt, mutta rälläkkä 22€ löytyi. Sitten naapuriteamilta agregaatti lainaan (Kiitos!!) ja mutskuista pääty pois. Meni vain yksi sulake ja homma ok, pulssi jo tosin vähän kolmattasataa
Ok, kisa alkaa. Kartturi ollut viimeksi purkkiorjana 15v sitten. Homma ei oikein sujunut... 5 km kohdalla siirtymällä lähtö-ek1A pahasti harhaan. Missasi yhden risteyksen ja jatkona liki 30-35km siirtymää, itse tietysti ajatuksissani kaikesta jo koetusta. 30km kohdalla: -Voi P*****!! Heitä ympäri, ollaan hukassa!!-
-EEIII!!- kuulin itseni huutavan.
Ja AT:tä yht. 4min...Kun en viitsinyt ihan hulluna yleisellä tiellä ajaa.
Ajo ei tietenkään sujunut koska "kisa oli jo hävitty"; kunhan pöristeltiin.
EK2 jälkeen annoimme huollolle päätösvallan: -Kotiin vai treeniä?- : -Treeniä-.
EK3:lla auton jo entuudestaan vähät tehot hiipuivat ja kartturin kello sekosi. Niin minäkin.
Ajettiin läpi vielä EK4 jossa pisteenä i:n päälle saimme 5sek penaltia varaslähdöstä jota emme todellakaan ottaneet. Ehkä kartturin kommentti heti lähdön jälkeen kuvastaa asiaa: - odotit vielä sekunnin kun valo oli jo sammunut, miksi? -
En ymmärrä, mutta raivari oli lähellä. Pienin murhe koko päivänä mutta siinä meinasi mennä kuppi nurin...
Päätettiin olla rikkomatta konetta enempää (ja hermoja), lähdettiin kotiin
Ehkäpä tuossa tuli koettua 10v murheet kerralla vai aukesiko vasta putken pää
Samojen ajatuksien kanssa painiskeltiin kun edesmenneen kaverin kanssa aloiteltiin Cortinalla Historic-hommia. Lohkoja reijitettiin jo liiankin kanssa ja silloin kun koneet kesti, niin joku muu tökki. Vuoden verran sitä hammastenkiristystä kesti ja sitten alkoi kulkea. Ja pari vuotta meni ilman mitään murheita ja mukavaa oli, kunnes vähitellen alkovat pilvet kasaantua, tekniikkaongelmien muodossa ja lopulta Cortinan banaaninmuotoisen korin johdosta..jjs kirjoitti:No, voisi asiat oikeasti olla paljon pahemminkin. Tuollainen pienten vastoinkäymisten murskaava sarja saa vaan tuntemaan itsensä niin väsyneeksi, ja harrastus ei silloin tuo vastinetta ajalle-rahalle ja hyvää mieltä palkkioksi vaivannäöstä.
Mutta pidetään homma rullaamassa ja katsotaan kuinka äijien käy
Asiaajjs kirjoitti:
Tehoja tuli ekalla vedolla 196hv/22kg (jjs:n musta tuntuu tälle -tehopenkin jäljiltä). Nokan säätöjen hakeminen ei juurikaan vaikuttanut tehoihin, eikä valitettavasti vääntöönkään, pyörittiin 196-199hv/22kg alueella. Johtopäätös oli ilmapula; joten 38mm kurkut ulos ja sorviin-> 40mm, pari suuttimen vaihtoa 210hv/23,5kg ja kierroksia ylös 500 lisää. Tähän tyydyttiin tällä kertaa (sisäänajoa vähän ensin), pitänee vaihtaa pystyt 48-50 vaakoihin; epäilen kyllä että MegaS ehtii edelle. Vääntö jäi "haetusta" n.1kg, mutta vastaavasti alue on laajahko, huolimatta 4-1 pakosarjasta.
Jäi nyt Hannezin, ja KH:n, "huumori" hämärän peittoon (miehet kerjää kuolemaa), mutta kommenttia itse aiheeseen:Hannez kirjoitti:Kun näin kansipahvin merkin tallilla, niin jätin kommentoimatta. Mieshän on kuolematon, lainatakseni erästä Nummelalaista turbo-velhoa...
JK: oli vaan pakko kommentoida...
Tätä minä odotinkin. Kävin nuuskimassa konettasi tänään ja ruttuahan siellä on ollut, sen verran liekkirengas on saanut kyytiä. Ei toi nyt muuten niin pahalta näyttänyt.jjs kirjoitti:PS2: Provon uhallakin; tallien kokeneimmat mekaanikotko siellä taas uhoavat? (vrt. penkkojen fittipaldit). Eikun tekemään vaan nyt kun latua on näytetty... Haaste vastaanotettu
Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaajjs kirjoitti:Nyt on osat nuuskittu (ja onnettomuustutkijalautakunnan raportti valmis); lyhyestä virsi kaunis:
-kannentiiviste Ajusa (94,5mm reikä) painunut yli 0,2mm alkuperäisestä mitastaan. Kiristetty 3 kertaa, ei havaittu merkittävää pulttien lisäkiristymistä 1. kerran jälkeen. Korjaus tapahtunee vaihtamalla Cometiciin, muita vaihtoehtoja ei liene 94mm.
-yksi mäntä sorvattu vinoon (jäänyt korkeaksi); menee omaan piikkiin kun en tarkistaessa havainnut. Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.
-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo. Palotilan suurentamista harkitaan jos lopulliset laskutoimitukset vaativat ja-tai halutaan pur. vähän varoiksi alentaa.
Näiden tekijöiden seurauksena todellinen puristussuhde liian iso (~13,5:1 vs. 12,6:1) ja nakutus tuhonnut tiivisteen liekkirenkaan. Virheet eivät olleet isoja yksittäisinä, mutta pisaroista se merikin muodostuu.
Eikun hommiin...
JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.
Kiirepä hyvinkin, synti nro 1 näissä; asiakastilaisuus painoi päälle...SHR kirjoitti:jjs kirjoitti:Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.
-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo.
JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.
Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaa
OHC ja ralli niin ei kummastakaan, itse käytin edullista Felpro "sinistä", joka toimi mulla 12.2-12.3 puristuksilla nafti 200hv hyvin.jjs kirjoitti:Kiirepä hyvinkin, synti nro 1 näissä; asiakastilaisuus painoi päälle...SHR kirjoitti:jjs kirjoitti:Kiire?... Korjataan sorvauttamalla suoraksi.
-palotilojen mittausväline viallinen; tila pienempi kuin saatu arvo.
JK: jos kokemuksia em. tiivisteistä -vaparikäytössä- löytyy, pistäkää tulemaan tänne tai privana; kerätään vähän tietoa toimivuuksista ja ongelmista.
Voe voe jyrki, ei kai sulla käyny niin että on hirvee kiire mutta et tiedä mihin? nyt vaan dekkaukset kuntoon ja kunnon tiiviste. Vaikka nuuka onkin niin kyllä apteekista uskaltaa uuden millilitra ruiskun hakee eikä kukaan heti narkkariksi leimaa
Nuukuus on iloinen asia muttei tässä, ruiskuja pitäisi olla -aina- hyllyt pullollaan
Oliko sulla mitä kokemuksia Ajusa vs. Cometic?
Ostin tuon alakerran "pohjoisen pojilta", sielläpäin sorvit näemmä elävät omaa elämää; meillä tuo holkki on olemassa. Jäi huomaamatta tuo ero; kolme männistä onkin suoraa.SHR kirjoitti:Ja noista mäntien sorvauksista, ei ole käsittääkseni mitään muuta hyväksyttävää tyyliä kuin sorvissa PANNALLA kiinni ja heittokellolla suoraan ja sitten siivu veks...
Ole hyvä vaanjjs kirjoitti:Kiitti vaan jiipee mihin houkuttelit![]()