Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » Ti Lokakuu 3. 20:08:38 2006
selailin lehtiä ja silmään osui Bilsportin viimeinen numero, jossa on esitelty slikseillä seiskan aikoja (402m) kiitävä ja katugummeilla kasin vetoihin kykenevä Consul GT.
kyllä se vanhakin jaksaa
tuon näköinen lehti
http://www.bilsport.se/aktuelltnummer.php
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ke Lokakuu 4. 11:34:33 2006
Jos vartin menee seiskaan, niin ei siinä paljon Consulia ole jäljellä

Oma veikkaus lehteä vielä näkemättä, että Consulia on jäljellä katto ja kyljet. Vaan mitäs siitä, jos koppa kiitää.
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » Ke Lokakuu 4. 19:59:57 2006
pelkkää voordia näkyi olevan

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
Boss429
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Boss429 » Ke Lokakuu 4. 21:31:58 2006
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 21:41:22 2006
hmm...
-Motor: Ford SB windsor 401 cui
-Effekt: 1618 hk @ 6200 rpm 1921Nm vid 1,85 bar (max 2,2bar)
-Turbo: 2x Holseth HX50
etc....
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 4. 22:33:13 2006
V...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 22:43:18 2006
MouTine kirjoitti:V...
ei ku 2xHX50...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 4. 23:43:57 2006
Vissiin stroukattu (401 cu.in. = 6,57 L) ja sitten vielä ahdistettu. Tuollahan siirtää jo melkein kerrostaloja... vääntö aivan tolkuton ei stana...
Ford Windsor engine
-
iegres
- Viestit: 897
- Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
- Paikkakunta: Pks
Viesti
Kirjoittaja iegres » To Lokakuu 5. 8:00:11 2006
Huhhuh

Mondeo STW mk3
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » To Lokakuu 5. 10:10:58 2006
ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » To Lokakuu 5. 10:22:58 2006
MouTine kirjoitti:V...
Aivan, veekasihan se on jos meinaa kovaa ajaa vartilla (aika yleinen vissiin noissa kisoissa), tossa täytyy sanoa että oli strougattu mihin tahansa niin hurjat on ajat ja muutkin luvut.
Veti muuten tässä kylältä yks hemmo kolmella Fuugan motilla jälkkärit päällä jotain alle 8 aikoja loppunopeus luokkaa 350+kmh. oli melko hurjan näköistä yöllä Alastarolla, olin katsomassa ja olin tän

näköinen. Kerran kysäs puoli tosissaan että kiinnostaako testata, pakko myöntää että vetämättä jäi kylmiltään, en uskaltanu
Aina siis ei tarvi olla V että kulkee vartilla , etkö usko vai

-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » To Lokakuu 5. 11:07:11 2006
mikä on fuuga

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Kine
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Kine » To Lokakuu 5. 11:19:28 2006
Veikkaisin harjoitussuihkukone fouga magisterin moottoreita? Saattaa olla aika näky ja varsinkin kuulo. Vieläkö tuommoinen on olemassa vai onko tämä jo vuosien takaa?
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » To Lokakuu 5. 11:22:00 2006
Kine kirjoitti:Veikkaisin harjoitussuihkukone fouga magisterin moottoreita? Saattaa olla aika näky ja varsinkin kuulo. Vieläkö tuommoinen on olemassa vai onko tämä jo vuosien takaa?
Eiköhän tuo ollut PO:n vekotin tuolta vähän Rixun takaa. Kyllä siitä muutamia vuosia on, kun olen kuullut sitä säädettävän, kun on siellä päin ajellut.
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » To Lokakuu 5. 11:25:33 2006
vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse

Niinno, mikä nyt sitten on sitä "voordia", vauhtiputkan luettelostahan tuo "windsor" on tyystin kasattu, mitä tuota listaa vilkasin, niinkun olettaa tietysti sopiikin noilla lukemilla... Tuskin on yksikään osa vanhaa kunnon voordia, kun lohkossakin lukee dart (eikä nyt puhuta dötsistä)

-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » To Lokakuu 5. 12:21:53 2006
vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse

Tokko tossa PG:ssäkään on orkkis GM osia käytetty. Varmaan on ton JW:n kopan lisäksi saman firman billetti kuori ja sisuskalut.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Espen
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Espen » To Lokakuu 5. 12:32:02 2006
Niin ja löytyyhän täältä Turun tietämiltä, 1,3 litrainen auto mikä menee 9 aikoja...
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 6. 13:22:54 2006
Jari H kirjoitti:vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse

Tokko tossa PG:ssäkään on orkkis GM osia käytetty. Varmaan on ton JW:n kopan lisäksi saman firman billetti kuori ja sisuskalut.
Ja sama pätee koneeseen ja muuhunkin tekniikkaan...
jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan".

-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » La Lokakuu 7. 10:05:39 2006
Ford Consul GT
Motor: Ford
Växellåda: GM Powerglidetyp (!? kenties parempi kuin voordin)
Bakaxel: Ford
Kaross: Original torpedvägg, golv & tak
mielestäni tämä on vord

ja nopea sellainen, mutta todennäköisesti henry f kääntyisi haudassaan näkiessään tämän

.
Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin...

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 7. 11:48:05 2006
vordson kirjoitti:Ford Consul GT
Kaross: Original torpedvägg, golv & tak
mielestäni tämä on vord

ja nopea sellainen, mutta todennäköisesti henry f kääntyisi haudassaan näkiessään tämän

.
Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin...

On siinä peräti jotain alkuperäistäkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » La Lokakuu 7. 14:04:12 2006
vordson kirjoitti:
Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin...

Jos toi tölväsy oli mulle tarkoitettu niin meni vähän hutiin. Ei sanottavammin kiinnosta millä ne pelit liikkuu tai pysähtyy.
Mitä ton Consulin laatikkoon tulee, niin noilla nyyttoneilla PG:ssä olevat 2 vaihdetta riittää ja toi on ainoa vaihtoehto siinä kohtaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Tero_s
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Tero_s » Ma Lokakuu 9. 15:19:25 2006
Ei muuta kuin laskemaan prosentteja. Suomalainen virkamieshän on jo kehittänyt viimeisenpäälle järjestelmän jolla todetaan onko esim. toi consul gt vai ei.

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 9. 19:11:41 2006
shr1 kirjoitti: Tuskin on yksikään osa vanhaa kunnon voordia, kun lohkossakin lukee dart (eikä nyt puhuta dötsistä)

Tähän on muuten hyvä syy. Chevyssä lohkoa ei oletettavasti olisi tarvinnut vaihtaa. Fordin Windsor ja Cleveland pikkulohkojen lohkot muuttuvat kahdeksi nelisylkyksi kun mennään jonkun matkaa(?) yli 500hv. Tyhmää...
Tero_s: asiaa
TVR: unohtui Peltolan BMW -koneet.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ma Lokakuu 9. 20:29:50 2006
Eikös tuo Peltolan (Raimo)ko? Nummi-pusulasta? ajanu jollain bmw 1.6L jossain dragster luokassa aika koviakin aikoja,7- 8sek...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » Ma Lokakuu 9. 21:52:23 2006
TVR: unohtui Peltolan BMW -koneet.[/quote]
Joo nehän oli aivan mahtavia, miten joku voi saada kolmella guugelfisher ruutalla moottorin jytäämään sillai.
Livenä en koskaan nähny, mutta videolta

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 10. 8:27:25 2006
Joo, oli kunnia nähdä ja osallistua

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 14. 22:09:06 2006
KIP kirjoitti:Eikös tuo Peltolan (Raimo)ko? Nummi-pusulasta? ajanu jollain bmw 1.6L jossain dragster luokassa aika koviakin aikoja,7- 8sek...
Hmm... Ei kommenttia.? Ilmeisesti ei ollut sama kaveri jota häneksi luulin...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Lokakuu 14. 23:28:53 2006
Raimo, kyllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe