tehokas Consul GT

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

tehokas Consul GT

Viesti Kirjoittaja vordson » Ti Lokakuu 3. 20:08:38 2006

selailin lehtiä ja silmään osui Bilsportin viimeinen numero, jossa on esitelty slikseillä seiskan aikoja (402m) kiitävä ja katugummeilla kasin vetoihin kykenevä Consul GT.

kyllä se vanhakin jaksaa :green:

tuon näköinen lehti
http://www.bilsport.se/aktuelltnummer.php
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Lokakuu 4. 11:34:33 2006

Jos vartin menee seiskaan, niin ei siinä paljon Consulia ole jäljellä :lol: Oma veikkaus lehteä vielä näkemättä, että Consulia on jäljellä katto ja kyljet. Vaan mitäs siitä, jos koppa kiitää.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Lokakuu 4. 19:59:57 2006

pelkkää voordia näkyi olevan :shock:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » Ke Lokakuu 4. 21:31:58 2006

´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 21:41:22 2006

hmm...

-Motor: Ford SB windsor 401 cui
-Effekt: 1618 hk @ 6200 rpm 1921Nm vid 1,85 bar (max 2,2bar)
-Turbo: 2x Holseth HX50

etc....
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 4. 22:33:13 2006

V...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 4. 22:43:18 2006

MouTine kirjoitti:V...
ei ku 2xHX50...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 4. 23:43:57 2006

Vissiin stroukattu (401 cu.in. = 6,57 L) ja sitten vielä ahdistettu. Tuollahan siirtää jo melkein kerrostaloja... vääntö aivan tolkuton ei stana...

Ford Windsor engine

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » To Lokakuu 5. 8:00:11 2006

Huhhuh :shock:
Mondeo STW mk3

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » To Lokakuu 5. 10:10:58 2006

ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse :lol:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Lokakuu 5. 10:22:58 2006

MouTine kirjoitti:V...
Aivan, veekasihan se on jos meinaa kovaa ajaa vartilla (aika yleinen vissiin noissa kisoissa), tossa täytyy sanoa että oli strougattu mihin tahansa niin hurjat on ajat ja muutkin luvut.
Veti muuten tässä kylältä yks hemmo kolmella Fuugan motilla jälkkärit päällä jotain alle 8 aikoja loppunopeus luokkaa 350+kmh. oli melko hurjan näköistä yöllä Alastarolla, olin katsomassa ja olin tän :shock: näköinen. Kerran kysäs puoli tosissaan että kiinnostaako testata, pakko myöntää että vetämättä jäi kylmiltään, en uskaltanu :oops:
Aina siis ei tarvi olla V että kulkee vartilla , etkö usko vai :)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Lokakuu 5. 11:07:11 2006

mikä on fuuga :?:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » To Lokakuu 5. 11:19:28 2006

Veikkaisin harjoitussuihkukone fouga magisterin moottoreita? Saattaa olla aika näky ja varsinkin kuulo. Vieläkö tuommoinen on olemassa vai onko tämä jo vuosien takaa?

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Lokakuu 5. 11:22:00 2006

Kine kirjoitti:Veikkaisin harjoitussuihkukone fouga magisterin moottoreita? Saattaa olla aika näky ja varsinkin kuulo. Vieläkö tuommoinen on olemassa vai onko tämä jo vuosien takaa?
Eiköhän tuo ollut PO:n vekotin tuolta vähän Rixun takaa. Kyllä siitä muutamia vuosia on, kun olen kuullut sitä säädettävän, kun on siellä päin ajellut.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Lokakuu 5. 11:25:33 2006

vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse :lol:
Niinno, mikä nyt sitten on sitä "voordia", vauhtiputkan luettelostahan tuo "windsor" on tyystin kasattu, mitä tuota listaa vilkasin, niinkun olettaa tietysti sopiikin noilla lukemilla... Tuskin on yksikään osa vanhaa kunnon voordia, kun lohkossakin lukee dart (eikä nyt puhuta dötsistä) :wink:

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Lokakuu 5. 11:32:07 2006

Suht ripeitä suomalaisia neloskoneita:
Eloranta
seiskan aikakortti vuodelta 2001 http://www.saunalahti.fi/~elomika/Kausi01.htm
http://www.saunalahti.fi/~elomika/

Lehtimäki
Menny kutosia ja yli 320 loppuja
http://www.til-racing.com/

Sundsten
Ajellu seiskoja, omat sivut kiinni mutta hurrien kirjotus tiimistä
http://www.sportbilen.se/reportage.php?id=112

Onhan kovia veekuutosiakin.
Jenkeissä 3.8L GN Buickeista 1500hv
Muutama sellanen
http://www.gsnationals.com/gs_nationals ... esults.htm

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Lokakuu 5. 12:21:53 2006

vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse :lol:
Tokko tossa PG:ssäkään on orkkis GM osia käytetty. Varmaan on ton JW:n kopan lisäksi saman firman billetti kuori ja sisuskalut.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Espen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Espen » To Lokakuu 5. 12:32:02 2006

Niin ja löytyyhän täältä Turun tietämiltä, 1,3 litrainen auto mikä menee 9 aikoja...

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 6. 13:22:54 2006

Jari H kirjoitti:
vordson kirjoitti:ai niin loota näkyy olevan vierasta merkkiä - muuten voordia edestä taakse :lol:
Tokko tossa PG:ssäkään on orkkis GM osia käytetty. Varmaan on ton JW:n kopan lisäksi saman firman billetti kuori ja sisuskalut.
Ja sama pätee koneeseen ja muuhunkin tekniikkaan...

jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". :wink:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » La Lokakuu 7. 10:05:39 2006

Ford Consul GT

Motor: Ford

Växellåda: GM Powerglidetyp (!? kenties parempi kuin voordin)

Bakaxel: Ford

Kaross: Original torpedvägg, golv & tak

mielestäni tämä on vord :green: ja nopea sellainen, mutta todennäköisesti henry f kääntyisi haudassaan näkiessään tämän O:) .

Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin... :wink:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 7. 11:48:05 2006

vordson kirjoitti:Ford Consul GT



Kaross: Original torpedvägg, golv & tak

mielestäni tämä on vord :green: ja nopea sellainen, mutta todennäköisesti henry f kääntyisi haudassaan näkiessään tämän O:) .

Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin... :wink:
On siinä peräti jotain alkuperäistäkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Lokakuu 7. 14:04:12 2006

vordson kirjoitti:

Niinpä, kuten bootsi kirjoitti: jos kerran aletaan "hiuksia halkomaan". Katsomme asioita eri tavalla - yhdet laajasti, toiset suppeasti. Joku yhteys katsontatavalla on kotteron menohaluhin... :wink:
Jos toi tölväsy oli mulle tarkoitettu niin meni vähän hutiin. Ei sanottavammin kiinnosta millä ne pelit liikkuu tai pysähtyy.

Mitä ton Consulin laatikkoon tulee, niin noilla nyyttoneilla PG:ssä olevat 2 vaihdetta riittää ja toi on ainoa vaihtoehto siinä kohtaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ma Lokakuu 9. 15:19:25 2006

Ei muuta kuin laskemaan prosentteja. Suomalainen virkamieshän on jo kehittänyt viimeisenpäälle järjestelmän jolla todetaan onko esim. toi consul gt vai ei. :-)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 9. 19:11:41 2006

shr1 kirjoitti: Tuskin on yksikään osa vanhaa kunnon voordia, kun lohkossakin lukee dart (eikä nyt puhuta dötsistä) :wink:
Tähän on muuten hyvä syy. Chevyssä lohkoa ei oletettavasti olisi tarvinnut vaihtaa. Fordin Windsor ja Cleveland pikkulohkojen lohkot muuttuvat kahdeksi nelisylkyksi kun mennään jonkun matkaa(?) yli 500hv. Tyhmää...


Tero_s: asiaa :D


TVR: unohtui Peltolan BMW -koneet.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Lokakuu 9. 20:29:50 2006

Eikös tuo Peltolan (Raimo)ko? Nummi-pusulasta? ajanu jollain bmw 1.6L jossain dragster luokassa aika koviakin aikoja,7- 8sek...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ma Lokakuu 9. 21:52:23 2006

TVR: unohtui Peltolan BMW -koneet.[/quote]

Joo nehän oli aivan mahtavia, miten joku voi saada kolmella guugelfisher ruutalla moottorin jytäämään sillai.
Livenä en koskaan nähny, mutta videolta :shock:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 10. 8:27:25 2006

Joo, oli kunnia nähdä ja osallistua :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 14. 22:09:06 2006

KIP kirjoitti:Eikös tuo Peltolan (Raimo)ko? Nummi-pusulasta? ajanu jollain bmw 1.6L jossain dragster luokassa aika koviakin aikoja,7- 8sek...

Hmm... Ei kommenttia.? Ilmeisesti ei ollut sama kaveri jota häneksi luulin...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Lokakuu 14. 23:28:53 2006

Raimo, kyllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin