lotuksen ja kentin erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
lotuksen ja kentin erot
eli käykö kaikki kentin osat lotuksen lohkoon??
eniten kiinnostaa käykö 1,6 kentin kanget lotuksen kampuralle ja männille??
kansi, jakopää, virranjakaja, pumput?????????
eniten kiinnostaa käykö 1,6 kentin kanget lotuksen kampuralle ja männille??
kansi, jakopää, virranjakaja, pumput?????????
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Lotuksen ja Kentin erot yms. asiaan liittyvää.
Tervehdys
Kentin ja Lotus/Twin Camin eroja/ yhtäläisyyksiä. Ensinnäkin Fordin Lotus/ Twin Cam moottori pohjautuu Fordin Kentin moottoriin. Sen Kentin kannen ja jakopään saat unohtaa heti niistä ei ole apuja ja suosittelisin unohtamaan myös sen vanhan Kentin jakajankin sillä ei saa kunnolla toimivaa moottoria joskin jakaja muuten käy. Viimeisimmissä Kent moottorisissa etuveto Escorteissa ja Fiestoissa on jo käyttökelpoiset jakajat joilla saa moottorin toimimaan niin kuin pitääkin. Kentin 1.6 711M moottori on todellakin pitempi-iskuinen kuin alkuperäinen 1.5 Lotus-> ei käy Lotuksen omat männät suoraan mikäli Mexicon lohkoon rakennetaan vaikka kanget käyvätkin muuten(tosin ei iskunpituus) Sitten ei käy normaalit Lotuksen niin sanottu lohkon etu-/takalevy sekä vesipumppuyhdistelmä Mexicon lohkoon suoraan johtuen Mexicon suuremmasta lohkon korkeudesta. Vaihtoehtoina on etsiä kaikki nuo osat Englannista, koska sellaiset osat löytyvät jolloin voidaan rakentaa tuohon vahvaan Mexicon lohkoon pitkällä iskulla oleva jopa 1700cc moottori. Toinen vaihtoehto on, että otat lohkon pinnasta pois tavaraa tarpeeksi, kasaat moottorin Lotuksen omilla kiertokangilla ja männillä. Meillä rakennettiin tuo 1700cc versio niin sanotulla pitkällä iskulla oleva moottori vahvimpaan Kentin 6015BA 711M lohkoon. Männät ym. osat tuohon alakertaan rakennettaessa löytyivät Englannista uusina joskin suhteellisen arvokkaat ! Ei kannata kuitenkaan heti säikähtää näitä pikku miettimisiä on kuitenkin sen verran hieno ja klassinen moottori kyseessä, joskin todellakin kannattaa varautua hieman eri kustannuksiin kuin Kent tai Ohc moottoria tehdessä.
terveisin
Kentin ja Lotus/Twin Camin eroja/ yhtäläisyyksiä. Ensinnäkin Fordin Lotus/ Twin Cam moottori pohjautuu Fordin Kentin moottoriin. Sen Kentin kannen ja jakopään saat unohtaa heti niistä ei ole apuja ja suosittelisin unohtamaan myös sen vanhan Kentin jakajankin sillä ei saa kunnolla toimivaa moottoria joskin jakaja muuten käy. Viimeisimmissä Kent moottorisissa etuveto Escorteissa ja Fiestoissa on jo käyttökelpoiset jakajat joilla saa moottorin toimimaan niin kuin pitääkin. Kentin 1.6 711M moottori on todellakin pitempi-iskuinen kuin alkuperäinen 1.5 Lotus-> ei käy Lotuksen omat männät suoraan mikäli Mexicon lohkoon rakennetaan vaikka kanget käyvätkin muuten(tosin ei iskunpituus) Sitten ei käy normaalit Lotuksen niin sanottu lohkon etu-/takalevy sekä vesipumppuyhdistelmä Mexicon lohkoon suoraan johtuen Mexicon suuremmasta lohkon korkeudesta. Vaihtoehtoina on etsiä kaikki nuo osat Englannista, koska sellaiset osat löytyvät jolloin voidaan rakentaa tuohon vahvaan Mexicon lohkoon pitkällä iskulla oleva jopa 1700cc moottori. Toinen vaihtoehto on, että otat lohkon pinnasta pois tavaraa tarpeeksi, kasaat moottorin Lotuksen omilla kiertokangilla ja männillä. Meillä rakennettiin tuo 1700cc versio niin sanotulla pitkällä iskulla oleva moottori vahvimpaan Kentin 6015BA 711M lohkoon. Männät ym. osat tuohon alakertaan rakennettaessa löytyivät Englannista uusina joskin suhteellisen arvokkaat ! Ei kannata kuitenkaan heti säikähtää näitä pikku miettimisiä on kuitenkin sen verran hieno ja klassinen moottori kyseessä, joskin todellakin kannattaa varautua hieman eri kustannuksiin kuin Kent tai Ohc moottoria tehdessä.
terveisin
Jari Kaukonen
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta