Mites noilla punottiin vakio kepit oikeille asteluvuille? Joskus muistaakseni Slei tuota asiaa valaisi, mutta en sitä juttua löytänyt...

Josko saisi uusinnan?

Valvoja: CRSC Hallitus
Tuo juuri on tarkoituksena. Ei välttämättä enää vakionokatkaan ole optimi asennoissa, kun kantta on plaanattu yms. Pitää käydä katsastamassa camsin sivuilla asiaa. Kiitoksia.SHR kirjoitti:Yleensä kun vakionokilla käytetään säädettäviä on tarkoitus korjata plaanamisen aiheuttamaa ajoituksen myöhästymistä eli imu on vain vähän raollaan, yleensä käsittääkseni imua aikaistetaan jokunen kymppi niin saadaan hengitystä paranemaan.
No tuo 0.6mm on maksimi, minkä männän reuna tulee yli, kun sitä painaa toiselta reunaa, eli "keinuttaa". Lohko hoonattiin 0.8-0.9mm yli, että ei pitäisi tulla ongelmia lämpimänäkään.SHR kirjoitti:Männät tulee arveluttavan paljon yli, huomioi että kannen ja männän väliin tulisi jäädä min 0.8-0.9mm, pahvin paksuus siis oleellista.
Männän ylitys tasosta on hyvä katsoa tapin suuntaisesti ja siitäkin huomioi keinunta eli katsoo keskiarvoa. Ahdetussa on mäntä melko kartio eli väljä laesta jolloin keinuntaa esiintyy jonkin verran, siksi kannen ja männän väliin jäätävä riittävästi.