Ohjeita stage 1 lastulle?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Ohjeita stage 1 lastulle?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Elokuu 30. 17:14:45 2006

Siis on on ollut jos juttua täälä mut en löytänyt enää.
Eli paljonko pitää olla pensan paineet, ahto paine ja tulppien kärkiväli
2wd stage 1 lastulla?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 30. 18:34:04 2006

Omasta kokemuksesta
-Bensanpaineet 3bar, ilman alipainetta tyhjäkäynnillä
-Ahtoa 1.1-1.2bar
-Kärkiväli 0.5-0.6mm

Itsellä noilla eväillä toimi mukavasti. Bensanpaineet on sitten melkein kokeiltava, koska noissa lastuissa on eroja. Toiset menee rikkaalle, ainakin alhaalta, tuolla 3bar bensoilla, mutta eiköhän nuo ne perus setit ollut...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Elokuu 30. 20:21:57 2006

bensanpaine kuulostaa äkkiseltään liian pieneltä, mutta kuten vesku sanoi, kokeilemalla.

kärkiväli alle 0.6 alkaa pätkimään tyhjäkäynnillä, ja ei usein ole tarvetta laittaakaan pienemmäksi.

jos pätkii ylhäällä, bensaa lisää tai kärkiväliä pienemmäksi.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Elokuu 30. 20:42:58 2006

Bensanpaine 3.8 bar tyhjäkäynnillä alipaineletku irroitettuna. Näin neuvotaan Autoracingilta saatavassa stage1 lastun ohjeessa.
Toyota Supra TT

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Ke Elokuu 30. 22:32:23 2006

Hena kirjoitti:Bensanpaine 3.8 bar tyhjäkäynnillä alipaineletku irroitettuna. Näin neuvotaan Autoracingilta saatavassa stage1 lastun ohjeessa.
Eikös tuo ole jo likempänä stage2 lastun paineet.?
Hyvä se on!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 30. 23:49:04 2006

Here we go again....

"stage" 1 lastun (vakiosuuttimille ja -mapille) säädön lähtöpaine jollei lastun tekijä muuta ilmoita on ilman alipainetta noin 4bar. Siitä sitten seossuhdemittarilla tai mieluimmin penkissä co-mittarilla alaspäin kunnes on oikeat seokset. Yleensä päädytään 3,2-3,5 lukemiin (ilman ap.).

Ahtopaineet määräytyvät lastun valmistajan mukaan, mutta piikkipaineen ylittäessä yli 1,2 bar hullutellaan jo.

Noihin paineisiin puolestaan -kunnossa oleva- alkuperäinen sytytyssetti riittää, eli kärkiväli 2wd:n vakio 0,7mm, alle ei ole syytä mennä. Jos pätkii, on jossain -vikaa-, tai ainakin seokset poskellaan. Oma laite on toiminut 0,7mm vakiosytkäosilla 1,75bar saakka moitteettomasti.

JK. Aargh! Schweinehund "staget" :x .... Mikä on seuraavan lastun stagetaso: harmaat -403 suuttimet, vakio MAP ja tarkoitettu vakiosisuskaluille paitsi BD10 "ryhmä N" -versiot? Kysymys tarkoitettu vain hardcorestagereille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Elokuu 31. 9:14:49 2006

jjs kirjoitti:JK. Aargh! Schweinehund "staget" :x .... Mikä on seuraavan lastun stagetaso: harmaat -403 suuttimet, vakio MAP ja tarkoitettu vakiosisuskaluille paitsi BD10 "ryhmä N" -versiot? Kysymys tarkoitettu vain hardcorestagereille.
helppo, stage 3.45. perustelu: se olisi stage 3 jos olisi 3bar map ja vakionokat, mutta 2 bar map laskee sen stagen 2.75:teen , toisaalta nokkien painotus stage-asiassa on suurempi hankalemman vaihdettavuuden takia, mikä nostaisi stagen heti 3,65:teen (miinus se map 0.25= stage 3.45), mutta et kertonut onko paketti tarkoitettu vapaavirtausuodattimelle vai kartiputsarille, ja laitetaanko se tulppien kärkiväli sinne alatoleranssiin 0.6 vai normi 0.7, ne vaikuttaa stage tasoon nostavasti tai laskevasti 0.215 verran, noin.. ja se onko autossa iso kiekkamittari vaihtovalolla vaikuttaa myös 0.1 verran, eli lopullinen vastaus näillä tiedoilla on stage 3.45 +/-0.315

edit: :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Elokuu 31. 11:00:36 2006

Offtopiccia, mutta hieman repeilin tuolle Timon laittamalle :lol: :lol:.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Elokuu 31. 12:07:42 2006

No yleensäki nää kaikki stg löpinät huvittaa melkosesti.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » To Elokuu 31. 18:30:56 2006

JK. Aargh! Schweinehund "staget" :x .... Mikä on seuraavan lastun stagetaso: harmaat -403 suuttimet, vakio MAP ja tarkoitettu vakiosisuskaluille paitsi BD10 "ryhmä N" -versiot? Kysymys tarkoitettu vain hardcorestagereille.[/quote]

Selvä stage ykkönenhän toi vois vaikka olla. :lol:
+XXXhv

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 31. 21:30:32 2006

Timo kirjoitti:
jjs kirjoitti:JK. Aargh! Schweinehund "staget" :x .... Mikä on seuraavan lastun stagetaso: harmaat -403 suuttimet, vakio MAP ja tarkoitettu vakiosisuskaluille paitsi BD10 "ryhmä N" -versiot? Kysymys tarkoitettu vain hardcorestagereille.
helppo, stage 3.45. perustelu: se olisi stage 3 jos olisi 3bar map ja vakionokat, mutta 2 bar map laskee sen stagen 2.75:teen , toisaalta nokkien painotus stage-asiassa on suurempi hankalemman vaihdettavuuden takia, mikä nostaisi stagen heti 3,65:teen (miinus se map 0.25= stage 3.45), mutta et kertonut onko paketti tarkoitettu vapaavirtausuodattimelle vai kartiputsarille, ja laitetaanko se tulppien kärkiväli sinne alatoleranssiin 0.6 vai normi 0.7, ne vaikuttaa stage tasoon nostavasti tai laskevasti 0.215 verran, noin.. ja se onko autossa iso kiekkamittari vaihtovalolla vaikuttaa myös 0.1 verran, eli lopullinen vastaus näillä tiedoilla on stage 3.45 +/-0.315

edit: :lol:
Kiitos! Nyt tiedän mitä vastata kun ostajakandidaatti kyselee "joo joo, mut migä stagene se prommi o?".... Staget kuuluu essonbaariin, kele. Timo ainakin ymmärsi täydellisesti yskän :lol:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Syyskuu 2. 22:17:32 2006

Oho te ootte guruja!!!!!!!!!!!!!! .Kiitos

Vastaa Viestiin