edit. se muistihärö tuli siis mulle, ei autoon

Valvoja: CRSC Hallitus
Käynnistyksen esto tulee tietääkseni virtalukon ympäriltä eli avaimessa on tunnistus.MASter kirjoitti:Onhan siinä, näin muistelinkin...Mites se tunnistus?
Eli taitaa olla niin alkeellinen se ajonesto, et jos jollain saa ovenlukon auki niin häly ja estot häipyy? (hälyhän on kytketty keskuslukkoon)
Oonko oikeessa? Sillä avaimessahan ei oo mitään nykyajan hienouksia...
Oma -92 lopettaa virran syötön startille jos hälytys menee päälle, avaimessa ei oo mitään. Eli tarttee saaha hälytin pois päältä jos mielii startata.MASter kirjoitti:Tuo koodattu avain systeemi on ainakin perus-escoissa '94 ->... Mitehä lie sit toteutettu vanhemmissa?ars2000 kirjoitti:Käynnistyksen esto tulee tietääkseni virtalukon ympäriltä eli avaimessa on tunnistus.
Ja senhän saa pois päältä jos vaan saa oven aukastua ovenlukon kautta... (lukko kytketty keskuslukkoon joka taas hälyyn). Eikös?Trooper82 kirjoitti:Oma -92 lopettaa virran syötön startille jos hälytys menee päälle, avaimessa ei oo mitään. Eli tarttee saaha hälytin pois päältä jos mielii startata.MASter kirjoitti:Tuo koodattu avain systeemi on ainakin perus-escoissa '94 ->... Mitehä lie sit toteutettu vanhemmissa?ars2000 kirjoitti:Käynnistyksen esto tulee tietääkseni virtalukon ympäriltä eli avaimessa on tunnistus.
Niin käsittääkseni pitäis käydä, en oo sen enempää perehtynyt kuin sain ton ominaisuuden kerran päälle itsetestaus -tilassa pienen virheen takiaMASter kirjoitti:Ja senhän saa pois päältä jos vaan saa oven aukastua ovenlukon kautta... (lukko kytketty keskuslukkoon joka taas hälyyn). Eikös?
Eli jos tulee ikkunan kautta niin sillon ajonestosta on jotain hyötyä.
Loppuuko se itsetestaus sit automaattisesti jossain vaiheessa ja häly toimii niinkun ennenkin? En oo ite koskaan testannu...Trooper82 kirjoitti:Niin käsittääkseni pitäis käydä, en oo sen enempää perehtynyt kuin sain ton ominaisuuden kerran päälle itsetestaus -tilassa pienen virheen takiaEikä starttaa myöskään jos sen boksin vetäsee piuhoista irti. Mitenköhän tuo toimii jos lyö lasin rikki ja avaa sisäkahvasta keskuslukon? Tartteekin testata ikkuna auki tota jos tuo vielä joku päivä toimimaan lähtis.
En tiiä mitenkä alkuperäsessä on asia hoidettu, mutta cobra ottaa siitä takaluukun valonkautta, eli välillisesti ton takaluukun avaustunnistimen kautta.jesse1987 kirjoitti:mun escortissa ei toimi toi alkuperänen hälytin niin voiko se johtua siitä kun tohon on joskus vaihdettu takaluukku? jos se on jostain semmosesta mallista mis ei ollut hälytintä. vai mitenkä se hälytin tunnistaa ton takaluukun avautumisen? kun eikös sielläkin joku tunnistin oo
Jesse: En sen kummemmin asiasta tiedä mut luulis että häly ottaa takaluukun tunnistuksen niistä luukkukytkimistä (joita takaluukussa on useampikin muistaakseni)...Trooper82 kirjoitti:En tiiä mitenkä alkuperäsessä on asia hoidettu, mutta cobra ottaa siitä takaluukun valonkautta, eli välillisesti ton takaluukun avaustunnistimen kautta.jesse1987 kirjoitti:mun escortissa ei toimi toi alkuperänen hälytin niin voiko se johtua siitä kun tohon on joskus vaihdettu takaluukku? jos se on jostain semmosesta mallista mis ei ollut hälytintä. vai mitenkä se hälytin tunnistaa ton takaluukun avautumisen? kun eikös sielläkin joku tunnistin oo
Itsetestaus tilasta en muista päättykö se mitenkä kun itellä sattu joku moka ja meni se käynnistyksen esto päälle hälyn kautta. Irrotin akun kengän vaan puolekstunniks ja taas pelitti kun ei meinannu lähtee käyntiin![]()
Pyöreestä avaimesta ei vissiin oo kehuja kun sillä saa melkeen kaikki uudet voortit lukkoon niin ei kait siihen avaamiseenkaan mitään kauheita vippaskonsteja tarvita.
-92 rs:n ohjekirjassa ainakin varoitetaan avaamasta luukkua ennen hälyn pois ottamista jos nyt oikein muistan. Eli ei pelaa omassa ainakaan tuo takaluukun kautta hälyn pois kytkeminen, enkä usko että on tehtykään niin toimivaksi tässä ekassa mallissa. Mitenkä muut on mieltä ko. keksinnöstä?jesse1987 kirjoitti:nyt ois kyllä hälyttimen kytkentäkaavio tosiaan tarpeen![]()
tutkiskelin niitä takalluukun kuparilaatoja/tappeja niin niiden kautta kulkee virta takalasinpyyhkijälle ja takalasinlämmitykselle. myös yksi niistä laatoista ohjaa takakontin valoa. mutta mitään hälyttimeen viittaavaa ei ole.
viitsisikö kukaan rs2000sen omistaja käydä katsomassa tuleeko teillä siihen takaluukun lukkopesään johtoja. kun ite arvelisin että se voisi jotenkin sitä kautta tunnistaa jotain. vai lähteekö hälytin pois päältä jos avaa kontin avaimella??
kun mulla on vaihdettu toi takaluukku ja mulla ei oo siihen käypästä avainta eikä siihen lukkoonkaan tuu mitään johtoja.
Mulla ois perus-escon Murtohälyttimen kytkentäkaavio (keskuslukituksella, 1995 asti) (Korjausoppaassa). Ovat varmaan samanlaisia?jesse1987 kirjoitti:nyt ois kyllä hälyttimen kytkentäkaavio tosiaan tarpeen![]()
jos pystysit skannaamaan sen ja pistämään mulle vaikka sähköpostilla niin oisin todella kiitollinenMASter kirjoitti:Mulla ois perus-escon Murtohälyttimen kytkentäkaavio (keskuslukituksella, 1995 asti) (Korjausoppaassa). Ovat varmaan samanlaisia?jesse1987 kirjoitti:nyt ois kyllä hälyttimen kytkentäkaavio tosiaan tarpeen![]()
Missä vaiheessä sulla palaa toi ledi sen 5 sek?jesse1987 kirjoitti:mielenkiintoista, todella mielenkiintoista![]()
tein taas vaihteeks ton self testin ja sen mukaan kaikki tunnistimet yms. oli kunnossa, paitsi kontin availu ei vaikuttanut mihinkään. ja kellon vieressä oleva ledi palaa sen 5sek eli kaikki pitäs senkin puitteissa olla kunnossa, mutta minkä helkutin takia toi hälytin ei sitten toimi![]()
mitenkäs muuten kun ton hälyttimen yhteydessä pitäs vissiin olla myös semmonen kaksoislukitusjärjestelmä joka menee päälle siten et kääntää ensin avaimesta oven auki ja sitten heti perään kiinni. niin toimiiko se teillä mk5 korisissa vai onko ominaisuus vain mk6 korissa?? kun mulla ei sekään toimi
ledi palaa 5sek kun laittaa virrat päälle, eli siis niinkuin pitää. testitilassa se palaa kokoajan niinkuin pitääkin. ovet kun pistää lukkoon niin ledi ei virka mitään vaikka pitäs ruveta välkkymään niinkuin sulla.MASter kirjoitti:Missä vaiheessä sulla palaa toi ledi sen 5 sek?
Kuuluuko se siihen testiin vai aina kun lukkoon laitat?
Mulla toi ledi toimii silleen, et kun lyö lukkoon niin vilkkuu nopeesti jonkun aikaa (sillon on mahdollista avata vaikka takaluukku ilman huutoo), jonka jälkeen rupee vilkkumaan hitaammin, niinkun hälyissä yleensäkkin.
Tota kaksois lukitusta en oo omassa huomannu, tai ei ainakaa mitään erilaista tapahdu vaikka käyttäs eka auki.... Mitä ton pitäs käytännössä tehä?
Ps. hälytin antaa merkkiäänet oikein testissä? Että ei se oo mykkä?
Siis ovet, luukut ja lukot ääntelee niinkun pitäänkin...jesse1987 kirjoitti:ja äänimerkit tulee ihan niinkuin pitääkin
Samalla lailla pelaa mullakin, tuo systeemi on käytössä ainakin jossain bemareissakin.tuning11 kirjoitti:Kyllä mulla ainakin toimii noi sähköikkunat samalla tavalla ja on loppujen lopuks aika kätevä systeemi.
Mulla taas ei pala toi ledi normaalisti, eli näyttää vikaa joka kerta. Sen saa toimimaan kun pelkääjän puoleista lukkoa availee sulkee riittävästi, muistaakseni testaustila ilmoitti kuitenkin oven olevan kunnossajesse1987 kirjoitti:mielenkiintoista, todella mielenkiintoista Shocked
tein taas vaihteeks ton self testin ja sen mukaan kaikki tunnistimet yms. oli kunnossa, paitsi kontin availu ei vaikuttanut mihinkään. ja kellon vieressä oleva ledi palaa sen 5sek eli kaikki pitäs senkin puitteissa olla kunnossa, mutta minkä helkutin takia toi hälytin ei sitten toimi Question
mitenkäs muuten kun ton hälyttimen yhteydessä pitäs vissiin olla myös semmonen kaksoislukitusjärjestelmä joka menee päälle siten et kääntää ensin avaimesta oven auki ja sitten heti perään kiinni. niin toimiiko se teillä mk5 korisissa vai onko ominaisuus vain mk6 korissa?? kun mulla ei sekään toimi Mad
btw. luin muuten yheltä brittifoorumilta että siellä soittimen takana oleva kelta/ruskea johto pitäs vetää maihin jos ei oo orkkismankkaa(jota mulla ei oo) että hälytin toimisi, mutta ei sekään vaikuttanut mitään. ja ton testinaikana ton johdon maadottaminen ja irrottaminen pitäs aiheuttaa äänimerkin jota ei kuitenkaan kuulunut.
Konepellissä on tunnistin, sisätilatutkaa ei taida olla yhdessäkään rs:n alkuperäisessä hälyssä. Ainakaan 92-93 mallissa ei ollut kummassakaan.S.M.E. kirjoitti:onko nuissa sisällä liikkeen tunnistinta? Entä jos aukasee konepellin hälyjen ollessa päällä niin alkaako huutaan? Ittellä ei ala toi hälytin huutaan muuten kun laittamalla aivamen virtalukkoon ja pois ja takas virtalukkoon, n.5 kertaa kun tekee nuin niin sitte huutaa.