Rs 2000 -93 virittäminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Maaliskuu 11. 22:59:00 2005

uupuu kirjoitti:Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!
Ristus sun kans, ota ny helevetti ne egr:n sisäputket pois :!: Ne ne ahistaa, ei se ulkoinen systeemi...
Ford Fiesta ST 2013
#727

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Maaliskuu 12. 10:14:37 2005

Tomppeli kirjoitti: Viittitkö kertoa tarkemmin miten poistit tuon egr:n toiminnasta? Jos Egr:n poistaa niin tuleeko ongelmia katsastuksessa? Käsittääkseni tuo systeemi toimii vaan kun kone on kylmä?
Stockalla sanovat, että ovat itsekin niitä ottaneet pois. Ei pitäis mitään aiheuttaa katsastuksessa sano inssikin mulle, mutta ohan niitä katsastusmiehiäkin monenlaisia.

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Su Maaliskuu 13. 10:11:19 2005

Ohjeet löytyvät tuolta http://www.rs2000-16v.co.uk/technical/a0001/a0001.htm

Samoin siellä on paljon muutakin pätevää tietoa ja asiaa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 13. 14:38:38 2005

Oho. Tuleepas ne rajusti tielle keskelle putkea :shock:

Ei ihme, että ahdistaa.

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » Su Maaliskuu 13. 23:46:08 2005

Otin pois egr ja kävin hakemassa paineilmaliittimiä myyvästä liikkeestä samanlaiset mutterit jotka tukittiin tulpilla joita sai kans liikkeestä. Niin voi sitten laittaa katsastukseen kiinni jos tarvii. Jotkut ainakin väittää ettei tarvi olla katsastuksessa kiinni. Putken tilasin katin väliin marteliukselta. Oli tosin aika kallis. Mut halvemmaks tulee kun katin osto ei kestä kun on lastu kiinni.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Maaliskuu 14. 8:20:12 2005

Siis olet ottanut putkihässäkän irti ja tulpannu pakosarjaan jääneet "tapit" :?: :roll:
Ford Fiesta ST 2013
#727

uupuu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja uupuu » Ma Maaliskuu 14. 8:45:02 2005

Joo, näin tein. Eikö sitten hyödytä mitään?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Maaliskuu 14. 9:32:38 2005

Nuo tekemäsi muutokset ei tuo sinulle voimaa yhtään lisää. Egr:n poisto kokonaan tarkoittaa että otat pakosarjan irti, poistat ne "tapit" rälläkällä ja sisäpuolen putket otat pois myös.

Sitten hitsaat pakosarjaan jäävät reiät umpeen. Kun teet tämän momocorsen jo laittaman linkin mukaan http://www.rs2000-16v.co.uk/technical/a0001/a0001.htm , niin saat jotain hyötyäkin.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Maaliskuu 14. 17:24:30 2005

SamiH kirjoitti:Nuo tekemäsi muutokset ei tuo sinulle voimaa yhtään lisää. Egr:n poisto kokonaan tarkoittaa että otat pakosarjan irti, poistat ne "tapit" rälläkällä ja sisäpuolen putket otat pois myös.

Sitten hitsaat pakosarjaan jäävät reiät umpeen. Kun teet tämän momocorsen jo laittaman linkin mukaan http://www.rs2000-16v.co.uk/technical/a0001/a0001.htm , niin saat jotain hyötyäkin.
Juuh, sitten on vähän toimivampi peltisatsi kun on sisäpuoleltakin siliä 8)

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Pe Kesäkuu 9. 23:35:10 2006

SamiH kirjoitti:Imusarjaa ei saa muokata.
Vähän kaivelin vanhoja. Jos vähäpäästöisen imusarjaa ei saa muokata, niin silloinhan voi unohtaa RS2000:n moottorin laittamisen vähäpäästöiseen Sierraan? Imusarjahan ei mene sellaisenaan. Miten olisi 2,3 DOHC Scorpion imusarja?
#1096

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 15. 20:45:46 2006

ja sanottakoon taas kerran et rs2kssa ei oo EGRrää!!! Se systeemi mikä siinä pakosarjassa on on nimeltään aps eli air pulse system. se ei liity mitenkään egrrään. ilma kulkee kaikenlisäksi täysin päinvastaiseen suuntaan . tuo systeemi päästää pakoputkeen raitista ilmaa koneen ollessa kylmä jolloin katalysaattori lämpiää nopeammin, kun taas egr kierrättää osan pakokaasuista takaisin imusarjaan päästöjen pienentämiseksi.
tuossa on hyvä juttu siitä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm ja tuolta sivulta lainattuna ''This system is also incorrectly known as the EGR (exhaust gas recycling) system, which it is not, that is a completely different type of system.''

Eli hyvänä puolena voidaan pitää että se ei karstaa konetta kuten egr mutta se kyllä ahdistaa jonkinverran koska ne putket tulee niin pitkälle sinne pakosarjaan.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 18. 22:52:41 2006

Meeme kirjoitti:
SamiH kirjoitti:Imusarjaa ei saa muokata.
Vähän kaivelin vanhoja. Jos vähäpäästöisen imusarjaa ei saa muokata, niin silloinhan voi unohtaa RS2000:n moottorin laittamisen vähäpäästöiseen Sierraan? Imusarjahan ei mene sellaisenaan. Miten olisi 2,3 DOHC Scorpion imusarja?
Niin, onko tästä mitään tietoa? RS2000 imusarja on näemmä 2-osainen; laippa tyyliin RST ja varsinainen imusarja jatkona. DOHC 2,3:ssa se on yksiosainen, muovia ja siinä on kiinteänä termostaattikotelo. RS2:ssa se on kannen takana.
Eli onko kukaan tutkinut seuraavia perusasioita: onko imukanavat 2,3 vs. RS samat, entä pulttijako?
Jos Sierraan laittaa RS2 koneen 2,3 imusarjalla, mistä vedenotto termarikoteloon? Jotain eroa lienee kansivaluissa ainakin kannen etupäässä imusarjan puolella; olisiko vedenulosotto puhkaistavissa RS:n kanteen?
Taakse RS:n kanteen sopii 2,3:n sokea vesitulppa termarikotelon tilalle, tämän olen varmistanut.

Päällekkäisiä kysymyksiä, mutta kysymyksen idea selvinnee.

Ei ole ollut aikaa nuuskia näitä, eikä ole kummankaan koneen imusarjan tiivisteitä hyllyssä, joten osaako joku oikeasti tietävä-tutkinut valaista :)

EDIT: jos saa 2,3:n romut kiinni, voi ratsastaa leimalla 2,0 16v scorpparin koneena...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » La Elokuu 19. 12:41:51 2006

jesse1987 kirjoitti:ja sanottakoon taas kerran et rs2kssa ei oo EGRrää!!! Se systeemi mikä siinä pakosarjassa on on nimeltään aps eli air pulse system. se ei liity mitenkään egrrään. ilma kulkee kaikenlisäksi täysin päinvastaiseen suuntaan . tuo systeemi päästää pakoputkeen raitista ilmaa koneen ollessa kylmä jolloin katalysaattori lämpiää nopeammin, kun taas egr kierrättää osan pakokaasuista takaisin imusarjaan päästöjen pienentämiseksi.
tuossa on hyvä juttu siitä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm ja tuolta sivulta lainattuna ''This system is also incorrectly known as the EGR (exhaust gas recycling) system, which it is not, that is a completely different type of system.''

Eli hyvänä puolena voidaan pitää että se ei karstaa konetta kuten egr mutta se kyllä ahdistaa jonkinverran koska ne putket tulee niin pitkälle sinne pakosarjaan.
Aamen

Tässä valmis pakosarja lämmöneristysnauhalla.
http://img204.imageshack.us/img204/4390 ... rjakf3.jpg
Eli pakosarjan putkien tulppaamisesta ei ole mitään hyötyä vaan reilusti rälläkällä putki auki ja torvet irti.Sitten hitsaamalla täyttää lovet umpeen.Täyttämisessä kannattaa ottaa huomioon että putken muoto ei muutu eli tulppaus ei "lytistä".
Pakosarjan irroittamista varten ota imutorvi,startti,starttiin kiinnittyvä tukirauta,flekti ja tietysti apsin putket irti.Myös pohjan suojapelti antaa tilaa.
En ottanut kuvaa pakosarjasta "portattuna",mutta samalla kun setti on irti ja hitsauksen jälkiä viimeistelee putken sisältä niin kannattaa hioa saumat sarjan ja laipan välistä kuten kuvassa :
http://img209.imageshack.us/img209/226/ ... ldsyy8.jpg
Modaus ei vaikuta oleellisesti mihinkään negatiivisesti.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Elokuu 19. 12:51:37 2006

paljonko sulla meni tota lämmöneristysnauhaa ja mistä sitä ostit? paljonko makso ja millä se on kiinni?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Elokuu 19. 13:28:08 2006

jesse1987 kirjoitti:paljonko sulla meni tota lämmöneristysnauhaa ja mistä sitä ostit? paljonko makso ja millä se on kiinni?
Rullalla thermoteciä pitäis pärjätä pitkälle ja purkilla saman valmistajan maalia. Burtonilta tuli omat kamat ainakin. Kiinnitykseen sitten thermotecin omia "klemmareita".

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » La Elokuu 19. 13:33:44 2006

jesse1987 kirjoitti:paljonko sulla meni tota lämmöneristysnauhaa ja mistä sitä ostit? paljonko makso ja millä se on kiinni?
Hankin setin mustaa n. tuuman leveää nauhaa paketissa Completokselta.Hintaa en muista,mutta esmes A-tarvikkeessa 2x leveämpi valkoinen nauha on 2.5€ metri.
Completoksen pakkaus riitti täydellisesti koko sarjaan.Se oli sellainen n.20 senttiä halkaisijaltaan oleva kerä.Muuta en osaa pituudesta sanoa :roll:
Kiinnitys toisesta päästä esim. rautalangalla tai jollain siteellä.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Elokuu 19. 13:40:49 2006

päälystitkö sä vaan noi neljä alkuputkee vai koko pakosarjan? ite aatelin et sit kun joskus jaksan ryhtyä tohon operaatioon niin päällystäisin pakosarjan siihen asti mistä se sitten alkaa yhdellä putkella. eli jonnekkin öljypohjan alle. vai onko sillä mitään väliä mitenkä pitkälle sen vetää?

menikö sulla mitenkä kauan kun irrotit ton pakosarjan? syyläriäkö ei siis tarvii irroittaa?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Elokuu 19. 13:44:27 2006

jesse1987 kirjoitti:päälystitkö sä vaan noi neljä alkuputkee vai koko pakosarjan? ite aatelin et sit kun joskus jaksan ryhtyä tohon operaatioon niin päällystäisin pakosarjan siihen asti mistä se sitten alkaa yhdellä putkella. eli jonnekkin öljypohjan alle. vai onko sillä mitään väliä mitenkä pitkälle sen vetää?

menikö sulla mitenkä kauan kun irrotit ton pakosarjan? syyläriäkö ei siis tarvii irroittaa?
Syyläri mahtuu olemaan paikallaan. Mulla menee tohon noitten putkien yhtymä kohtaan asti tuo teippaus, mutta lieko sillä suurta merkitystä.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Lokakuu 6. 11:44:42 2006

kysytäämpäs nyt vielä täällä kun pitäs tossa piakkoin ottaa toi pakosarja työnalle niin mitenkä paljon sitä termoteckiä meenee suurinpiirtein jos vetää sinne asti missä se yhtyy yhteen isoon putkeen, eli öljypohjan alle? tai paljonko menee ees pelkkiin neljään putkeen. niin tietäs vähän että mitenkä paljon sitä tarvii.
pitääkös niitä putkia käsitellä jotenkin enne kun tota nauhaa laittaa siihen?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 7. 16:26:26 2006

"Niin, onko tästä mitään tietoa? RS2000 imusarja on näemmä 2-osainen; laippa tyyliin RST ja varsinainen imusarja jatkona. DOHC 2,3:ssa se on yksiosainen, muovia ja siinä on kiinteänä termostaattikotelo. RS2:ssa se on kannen takana.
Eli onko kukaan tutkinut seuraavia perusasioita: onko imukanavat 2,3 vs. RS samat, entä pulttijako?
Jos Sierraan laittaa RS2 koneen 2,3 imusarjalla, mistä vedenotto termarikoteloon? Jotain eroa lienee kansivaluissa ainakin kannen etupäässä imusarjan puolella; olisiko vedenulosotto puhkaistavissa RS:n kanteen?
Taakse RS:n kanteen sopii 2,3:n sokea vesitulppa termarikotelon tilalle, tämän olen varmistanut."

Paksu muovilevy joka on RS2000:n kannen ja tumppi imusarjan välillä sopii Scorpio 16-v kanteen, mutta ohjaintapit ei sovi kanteen eikä tiivisterenkaat tiivistä levyä. Scorpin 2.0L 16-v koneessa taitaa olla imusarjassa tiiviste ja 2.3L koneessa on irralliset tiivisterenkaat imukanavien ympärillä. RS2000-16V sivulla taisi olla CNC-ohjelmakin jolla tiivisterenkaitten kolot tehdään RS2000 tumppiin jos se laitetaan 2.3L kanteen ja kone kiinni räsään.
Imusarjan puolella on Scorppi ja Rs2000 kannessa kaikki montut vähän eri kohdassa eli paljon hitsattavaa tulee kansia ja sarjoja yhdistäessä jos veden ulosotto pitää RS kanteen tehdä Scorppi paikalle.
Hitsaamatta selviää jos vetää vedet jo aiemmin mainitsemallani tavalla putkilla R3/4 tulpista kannen päältä. Kaksi erillistä puolaa pitää vaihtaa yhteen hukkapuolaan.

Siinä pakosarjan muokkaamisessa tärkeään on myös hitsata laippa kiinni putkiin ulkopuolelta ja hioa sitten rööriä sisältä jos meinaa tehoakin saada lisää. Putkiston lähtö on paljon pienempi kuin pakokanavat.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Lokakuu 29. 16:30:01 2006

pitääkös toi pakosarja käsitellä jotenkin ennen kun sen thermotecin lyö siihen päälle? ja pitääkö se thermotecci vielä maalata tai jotain ettei se ime kosteutta?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Lokakuu 29. 19:10:30 2006

jesse1987 kirjoitti:pitääkös toi pakosarja käsitellä jotenkin ennen kun sen thermotecin lyö siihen päälle? ja pitääkö se thermotecci vielä maalata tai jotain ettei se ime kosteutta?
Ei se thermo tec vettä säikähdä, sehän pitää kastella jo ennen sarjan päälle punomista.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Lokakuu 29. 20:46:50 2006

tony the tiger kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:pitääkös toi pakosarja käsitellä jotenkin ennen kun sen thermotecin lyö siihen päälle? ja pitääkö se thermotecci vielä maalata tai jotain ettei se ime kosteutta?
Ei se thermo tec vettä säikähdä, sehän pitää kastella jo ennen sarjan päälle punomista.
ei tartte, mut sihen on olemas oma maali päälle.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Lokakuu 29. 21:18:34 2006

joo eikun muistelin vaan kuulleeni että ois hyvä maalata se mutta en sitten tiedä. joo ja sen kastelun ennen laittoakin olin kuullu, silleen sen saa vissiin tiukempaan siihen sit kun se kuivuu tai jotain :roll:
mut mitenkäs sen pakosarjan käsittely ennen tota nauhaa?

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Su Lokakuu 29. 23:22:28 2006

jesse1987 kirjoitti: mut mitenkäs sen pakosarjan käsittely ennen tota nauhaa?
Minkä takia?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Lokakuu 29. 23:47:54 2006

ars2000 kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti: mut mitenkäs sen pakosarjan käsittely ennen tota nauhaa?
Minkä takia?
no siis en tiiä mut aattelin vaan et onko siitä mitään haittaa jos se alle jäävä pelti on ruosteessa? et ruostuuko se sitten nopeesti puhki tai jotain kun se pääsee sen eristeen alla hautumaan :? tämä oli siis vaan pelkkä tyhmä kysymys, kun ei itsellä ollut asiasta mitään hajua niin aattelin vaan varmistaa sen :wink:

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Lokakuu 30. 9:26:45 2006

Ei tarvii käsitellä sen kummemmin, teräsharjalla irtolika pois ja se on siinä. Jos hifistellä haluut niin maalaa kuuman kestomaalilla näkyville jäävä laippa-osa vaikka punaiseksi tällai:

http://www.mediarace.fi/escortf1/galler ... 00_24.html
Ford Fiesta ST 2013
#727

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Lokakuu 30. 20:58:38 2006

Joo maalaan varmaan sen laipan ihan vaan mattamustalla kuumankestomaalilla kun sitä sattuu vielä olemaan ylimääräisenä :wink:

Ja ihan mielenkiinnosta kysyisin et mitenkäs sä oot ton vaparin tohon laittanu kiinni ja mitenkä oot sen tyhjäkäynti potikan siihen liittäny? kun saatan ehkä itekkin enskesänä vastaavan filtsun laittaa :?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Lokakuu 31. 21:30:52 2006

jesse1987 kirjoitti:Joo maalaan varmaan sen laipan ihan vaan mattamustalla kuumankestomaalilla kun sitä sattuu vielä olemaan ylimääräisenä :wink:

Ja ihan mielenkiinnosta kysyisin et mitenkäs sä oot ton vaparin tohon laittanu kiinni ja mitenkä oot sen tyhjäkäynti potikan siihen liittäny? kun saatan ehkä itekkin enskesänä vastaavan filtsun laittaa :?
Mul on kans sama filsu kiinni ja rupes kiinnostamaan tuo kiinnitys. Itse laitoin vaan sihen mihin ohjeessa käskettiin laittaa kiinni.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Marraskuu 13. 18:39:56 2006

no niin nyt on pakosarja modattu. Vielä pitäs vähän siistiä sitä ja vetää thermotecit päälle niin avot :wink:
oli yllättävän simppeli homma, esim. ykskään pakosarjan pultti ei ees katkennu :D ja muutenkin vaikkei kummoset vermeet oo niin ihan asiallinen siitä tuli 8)
Alla muutama kuva ->

http://img292.imageshack.us/my.php?image=pakoyt0.jpg
http://img220.imageshack.us/my.php?imag ... rjaep8.jpg
http://img292.imageshack.us/my.php?image=pakonenjc2.jpg

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Marraskuu 15. 17:06:49 2006

milläs ootte muuten tulpannu sen aps:n ohjausventtiilin alipaineletkun? nykyään se on tukittu silleen et sopiva pultti on siin letkussa mut aattelin et sen vois korjata ihan kunnolla. mistähän sais semmosen sopivan tulpan sinne imusarjaan? kun ei autotarvikeliikkeissä osannu auttaa :?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » To Marraskuu 16. 20:45:59 2006

jesse1987 kirjoitti:milläs ootte muuten tulpannu sen aps:n ohjausventtiilin alipaineletkun? nykyään se on tukittu silleen et sopiva pultti on siin letkussa mut aattelin et sen vois korjata ihan kunnolla. mistähän sais semmosen sopivan tulpan sinne imusarjaan? kun ei autotarvikeliikkeissä osannu auttaa :?
Hmmm...täytyyki kattoo meneekö se letku vielä imusarjalle asti omassa vai mimmonen sulla on se liitos imusarjaan. Rupes oikeen vaivaamaan tuo asia ja rupesin kuvia kattelemaan, mutta ei niissä näy mitään imusarjalle menoa ainakaan tossa APS-systeemin kuvissa. No huomenna selviää viimestään pätkiikö vaan oma muisti kuitenkin sen on tosta omasta jotenki hoitanu.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Marraskuu 17. 17:25:43 2006

Trooper82 kirjoitti:Hmmm...täytyyki kattoo meneekö se letku vielä imusarjalle asti omassa vai mimmonen sulla on se liitos imusarjaan. Rupes oikeen vaivaamaan tuo asia ja rupesin kuvia kattelemaan, mutta ei niissä näy mitään imusarjalle menoa ainakaan tossa APS-systeemin kuvissa. No huomenna selviää viimestään pätkiikö vaan oma muisti kuitenkin sen on tosta omasta jotenki hoitanu.
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 274rz4.jpg

tuo nuolen osoittama letku on se apsin letku.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Marraskuu 19. 0:28:24 2006

Ei kait sillä väliä millä sen tulppaa, kunhan antaa massan kuivua riittävästi. Tai omassa tapauksessa tuo onnistuu kun mulla sitä letkua siinä on jääny sihen mihin sähkötkin tulee APSin ohjaukseen. Ts. siitä ei oo vaaraa et karkais mitään imusarjalle, mutta onko tolla väliä kuinka pitkä pätkä tuota putkea on tuolla ns. turhaan? Vai onko pakottavaa tarvetta tulpata se ihan siitä imusarjan kyljestä?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Marraskuu 19. 13:30:04 2006

nyt se on pelkällä pultilla tulpattu sinne letkun loppuun mutta se on vähän härskin näkönen patentti ja katsastusinssi saattaa vähän ihmetellä että mikä siitä on oikeen poistettu niin aattelin et jos siihen löytäs semmosen tulpan heti siihen imusarjan päähän niin ois asiallisemman näkönen, vaikka tuo nykyinenkin on ihan toimiva. ja ompa siinä imusarjassa jo yksi lähtö tukittu semmosella tulpalla joten luulisi niitä jostain löytyvän :?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Marraskuu 20. 17:10:37 2006

kävin tossa äsken kyselee sytkäpuolien ja johtojen hintoja niin oli aika positiivinen yllätys toi hinta. kun muistelin kuulleeni et ne puolat ois ollu yli 200e/kpl niin ei ollu ''kun'' 140e ja ne molemmat johdonpätkät oli yhteensä vain 40e!!
hitto kun ton ois tajunnu kysyä jo kesällä niin ne ois ehkä raaskinu ostaa jo sillon :x

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Marraskuu 20. 21:00:53 2006

Automaa ainakin myi viimevuonna turussa johonkin 95 euroon noita puolia kappale. Burtonilta 8.5mm:n magnecorin tulpanjohdot n. 32,5 puntaa, tollaset laitoin viimetalvena. En tiiä sitten onko noista mitään hyötyä :roll:

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Ma Marraskuu 20. 21:58:29 2006

Hämeenlinnan foortilta ostin joitakin viikkoja sitten johdot+toisen puolan pienellä tingillä 120€

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Marraskuu 21. 17:57:07 2006

hehe eipä oiskaan pitäny puhua asiasta kenellekkään kun nyt rupes masentamaan kun en saanutkaan niitä kovin halvalla :D

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » Ma Joulukuu 4. 15:38:22 2006

Ja jos se ei riitä niin kit carin konetta ostamaan... 280hp/9500rpm liikuttaa tollasta kiulua ihan kivasti, taitaa vaan olla se vakio koneen mugava alavääntö kummasti kadonnut jonnekkin..
Tuommosen kaivelin tuolta vanhemmasta rs2k viriviri topicista. Onko kellään tietoa onko tuommosia koneita saatavilla? Siis myykö joku oikeasti tollasia koneita? On varmaan ainakin joskus myyty? Oisko mitään faktaa, nettiosotetta tai jotain... Ihan mielenkiinnolla.

Rahallahan saa mitä vaan, mutta onko tuommosia ihan tavallisten pulliaisten ulottuvilla?

Siinä on tavoitetta I4:sen tehoiksi:
http://gamma.nic.fi/~globe/rally/paradi ... escort.htm
Nuo kisakoneet oli ilmeisesti Mountunen käsialaa.
Onkos nuo nyt nelikkoja vai 2 vetosia? 280hp rs:stä vaparina on kyllä jo hienosti 8). Mitenhän lie kuinka realistinen saada tommoset tehot ulos ite värkäten ja vielä kilpiin :twisted:?

Mitäpä maksaa joku asiallinen korkeus/jäykkyys säädettävä alusta rs2k:hon, uutena? entä onko liikkunut täällä kerholaisten keskuudessa myynnissä käytettyjä ja mihin hintaan?
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Joulukuu 4. 20:21:57 2006

Mites kun ootte tuota termoteciä pakosarjaan kietonu, miten se kestää kuraa yms moskaa, alkaako ajanmyötä hapertuun? Entäs koskeuden kanssa, jos auto seisoo kosteassa ulkona hieman kauemmin, alkaako pakosarja syöpyä ajankanssa. Maalamalla pakosarja tuota ruostumista voisi varmasti vähentää.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Joulukuu 4. 20:49:12 2006

Kit Carin konetta tarjottiin mulle viime vuonna, hintaa oli piirun alle 10k €. Ek kilsoista en tiedä paljon sillä oli ajettu...

Tonnin kun laitat alustasarjaan niin saat hyvän.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Vastaa Viestiin