Meeme kirjoitti:SamiH kirjoitti:Imusarjaa ei saa muokata.
Vähän kaivelin vanhoja. Jos vähäpäästöisen imusarjaa ei saa muokata, niin silloinhan voi unohtaa RS2000:n moottorin laittamisen vähäpäästöiseen Sierraan? Imusarjahan ei mene sellaisenaan. Miten olisi 2,3 DOHC Scorpion imusarja?
Niin, onko tästä mitään tietoa? RS2000 imusarja on näemmä 2-osainen; laippa tyyliin RST ja varsinainen imusarja jatkona. DOHC 2,3:ssa se on yksiosainen, muovia ja siinä on kiinteänä termostaattikotelo. RS2:ssa se on kannen takana.
Eli onko kukaan tutkinut seuraavia perusasioita: onko imukanavat 2,3 vs. RS samat, entä pulttijako?
Jos Sierraan laittaa RS2 koneen 2,3 imusarjalla, mistä vedenotto termarikoteloon? Jotain eroa lienee kansivaluissa ainakin kannen etupäässä imusarjan puolella; olisiko vedenulosotto puhkaistavissa RS:n kanteen?
Taakse RS:n kanteen sopii 2,3:n sokea vesitulppa termarikotelon tilalle, tämän olen varmistanut.
Päällekkäisiä kysymyksiä, mutta kysymyksen idea selvinnee.
Ei ole ollut aikaa nuuskia näitä, eikä ole kummankaan koneen imusarjan tiivisteitä hyllyssä, joten osaako joku oikeasti tietävä-tutkinut valaista
EDIT: jos saa 2,3:n romut kiinni, voi ratsastaa leimalla 2,0 16v scorpparin koneena...