Tyhjäkäynti ongelmaa (Ratkaisu)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Tyhjäkäynti ongelmaa (Ratkaisu)
Katselin haulla mut en löytäny vastausta. Eli vakio 4x4 cossusierrassa tyhjäkäynti ongelmaa. Yleensä lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kierrokset nousee 1300-1400 paikkeille. Ei heijaa lainkaan vaan siellä pysyy. Yleensä kylmällä koneella toimii hyvin.. Solenoidi putsattu ja öljytty ohjeen mukaan pari kertaa, ecun lämpötila-anturi kokeiltu vaihtaa. Kun piuhan irroittaa solenoidista kierrokset tippuu sinne 800 paikkeille, eli se tuntuis toimivan. Voiko olla et kone saa nyt ilmaa jostain mistä ei tarviis..? Vinkkejä kaivataan.
Viimeksi muokannut Esa84, Ma Heinäkuu 17. 21:16:09 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä se on!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Tyhjäkäyntiventtiilin kyllä tarkasti kasasin ja pitäs olla muutenkin kunnossa. Mutterin paikkaa olen kokeillut 1,5-5mm välillä ja sillä ei tunnu juurikaan olevan vaikutusta, sitä vähän ihmettelin..? Mielestäni dumppi toimii kuten pitää, suhinaa kuuluu vasta kun kaasun nostaa ylös. Joo, vika voi kyllä olla tuossa vedenlämpötila-anturissa, sillä täysiä takeita ei ole anturin kunnosta mitä koekäytin. Mistä tuo anturi kannattaa ostaa? Ainakin foordilla oli melko kallis, muistaakseni 70e..
Hyvä se on!
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 6. 17:37:29 2005
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
öö.. siis puhutaanko me siitä anturista mikä on siellä vittumaisessa paikassa, jonne ei pääse käsiksi kuin nosturilla ja siltikin on hankalaa kiertää anturi irti kannesta? JOS on niin itse maksoin Herttoniemen stockalla siitä vain 17e (ilman aleja) ja toimi niinkuin pitikin.Esa84 kirjoitti:Tyhjäkäyntiventtiilin kyllä tarkasti kasasin ja pitäs olla muutenkin kunnossa. Mutterin paikkaa olen kokeillut 1,5-5mm välillä ja sillä ei tunnu juurikaan olevan vaikutusta, sitä vähän ihmettelin..? Mielestäni dumppi toimii kuten pitää, suhinaa kuuluu vasta kun kaasun nostaa ylös. Joo, vika voi kyllä olla tuossa vedenlämpötila-anturissa, sillä täysiä takeita ei ole anturin kunnosta mitä koekäytin. Mistä tuo anturi kannattaa ostaa? Ainakin foordilla oli melko kallis, muistaakseni 70e..
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Juuri se anturi mikä on auton "ehkä" vittumaisimmassa paikassa vaihtaa, onnistuu vaihtaa mitä helpommin ilman nosturia oikeilla työkaluilla. Tähän kauan itkettyyn ongelmaan on ratkaisu: pitkä 19mm hylsy ja jatko siihen, käsi (oikea) imusarjan sekä ilmastointiputkien vierestä ohjaustehostimen pumppuyksikön viereen ja räikkä kiinni. Ei muutaku nitkaus ja sormin pyörii auki hylsyllä ja jatkolla. Kasaaminen päinvastasesti järjen kanssa lihasta käyttäen. Suorituksen kesto esim cossuescossa (ahtain) ~4 min. Lopuksi kork. parin desilitran nesteen lisäys takaisin paisariin ja ilmaus. Avot! 

-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ite jouduin tekemään "erikoistyökalun" tota varten = Hylsy poikki keskeltä ja rautaputkea jatkoksi väliinpehkos69 kirjoitti:Juuri se anturi mikä on auton "ehkä" vittumaisimmassa paikassa vaihtaa, onnistuu vaihtaa mitä helpommin ilman nosturia oikeilla työkaluilla. Tähän kauan itkettyyn ongelmaan on ratkaisu: pitkä 19mm hylsy ja jatko siihen, käsi (oikea) imusarjan sekä ilmastointiputkien vierestä ohjaustehostimen pumppuyksikön viereen ja räikkä kiinni. Ei muutaku nitkaus ja sormin pyörii auki hylsyllä ja jatkolla. Kasaaminen päinvastasesti järjen kanssa lihasta käyttäen. Suorituksen kesto esim cossuescossa (ahtain) ~4 min. Lopuksi kork. parin desilitran nesteen lisäys takaisin paisariin ja ilmaus. Avot!

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
En vieläkään usko, että tyhjäkäyntisolenoidissa olisi vikaa. Toi ilmiö vaan kertoo, että solenoidi saa jostakin syystä väärää tietoa ja nostaa sen takia kierroksia. Siitä kertoo juuri se, että kierrokset laskee heti kun johdon irrottaa. Solenoidi ei vedä omia aikojaan.Esa84 kirjoitti:Vika ei ollut mulla tuossa ecun anturissa. Näyttää siltä että tyhjäkäynti solenoidi on sökö.. Otin siitä piuhan irti ja nyt auto pyörii hienosti. Onko siitä mitä haittaa, kun piuha ei ole kiinni? Talvella vissiin jotain kylmäkäynnistys vaikeuksia.?
Se kyllä toimii, mutta ei toimi oikein. Ecu saa anturilta tiedon, että kone on kylmä ja ohjaa solenoidia nostamaan tyhjäkäyntikierroksia sen mukaan. Tällöin se vaikuttaa myös muihin toimintoihin, kone saa liian rikasta tai laihaa seosta ym. Suosittelisin kyllä tutkimaan vian todellisen aiheuttajan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kylmänä ei tahdo pysyä käynnissä.Esa84 kirjoitti: Otin siitä piuhan irti ja nyt auto pyörii hienosti. Onko siitä mitä haittaa, kun piuha ei ole kiinni? Talvella vissiin jotain kylmäkäynnistys vaikeuksia.?
Lämpöisellä koneella toimii normaalisti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Vihdoin ja viimein löyty ongelma! Eka purin johtoa joka meni ecun moottorilämpötila-anturille, ja sieltä löytyi kaksi karvaperseliitosta. Joku vanha omistaja oli joskus päättänyt katkaista johdon ja tehdä tuollaisen liitoksen. Korjasin liitoksen ja ajattelin että nyt toimii.. Ja paskat että toimi
Vika löytyi tuosta kaasuläppä anturille menevästä liittimestä, aivan kuten Jake sanoi. Pistin auton pyörimään ja heiluttelin johtoja, tyhjäkäynti vaihteli korkeasta normaaliin. Että hyvä näin 


Hyvä se on!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Minä jo jouduin metsästämään ja korjailemaan niitä Italiaanon liitoksia silloin, kun tuo vielä mulla oli! Voi vielä näköjään jostain löytyä? On ollut Luigi osaava sähkömies. 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
kirjotan nyt tänne...
oli cosas bensa paineet 4bar ja nyt ku vähensin 3,6bar ni tyhjäkäynti tippuu hyvinhitaasti???
tyhjäkäynti moottori putsattu viikko sit... ennen paineitten tiputust jäi välil heijaa...
oli cosas bensa paineet 4bar ja nyt ku vähensin 3,6bar ni tyhjäkäynti tippuu hyvinhitaasti???
tyhjäkäynti moottori putsattu viikko sit... ennen paineitten tiputust jäi välil heijaa...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynti ongelmaa (Ratkaisu)
Lainataas tätä topicia tälläkertaa:
Elikkäs niinkuin tuolla ilomuuri-topicissa totesinkin: Cossu toimi noin viikon ilman isompia ongelmia..
Nyt tyhjäkäynti huitelee 1500-2000 välillä jatkuvasti, ei vaella, tasakaasulla ajettaessa nypyttää ja kun ahdon menee yli 1bar hyytyy meno (pätkäisee jotain pois, sytkän tai bensan).
Omia veikkauksia:
-TPS
-Lämpötila-anturi
-Johtosarja
-Koko auto...
Olisko raadilla mitään hyviä ideoita? Alkaa v*tuttamaan koko paska!
EDIT: Tyhjäkäyntivena on putsattu ja vaihdettu pariin kertaan, en usko että siellä on vikaa.
Elikkäs niinkuin tuolla ilomuuri-topicissa totesinkin: Cossu toimi noin viikon ilman isompia ongelmia..

Nyt tyhjäkäynti huitelee 1500-2000 välillä jatkuvasti, ei vaella, tasakaasulla ajettaessa nypyttää ja kun ahdon menee yli 1bar hyytyy meno (pätkäisee jotain pois, sytkän tai bensan).
Omia veikkauksia:
-TPS
-Lämpötila-anturi
-Johtosarja
-Koko auto...
Olisko raadilla mitään hyviä ideoita? Alkaa v*tuttamaan koko paska!

EDIT: Tyhjäkäyntivena on putsattu ja vaihdettu pariin kertaan, en usko että siellä on vikaa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Tyhjäkäynti ongelmaa (Ratkaisu)
Huomasin just et olit soitellu.. Yks vaihtoehto vois olla imuvuoto, imusarjan tiiviste, plenumin tiiviste?sierra4x4tbo kirjoitti:Lainataas tätä topicia tälläkertaa:
Elikkäs niinkuin tuolla ilomuuri-topicissa totesinkin: Cossu toimi noin viikon ilman isompia ongelmia..![]()
Nyt tyhjäkäynti huitelee 1500-2000 välillä jatkuvasti, ei vaella, tasakaasulla ajettaessa nypyttää ja kun ahdon menee yli 1bar hyytyy meno (pätkäisee jotain pois, sytkän tai bensan).
Omia veikkauksia:
-TPS
-Lämpötila-anturi
-Johtosarja
-Koko auto...
Olisko raadilla mitään hyviä ideoita? Alkaa v*tuttamaan koko paska!
EDIT: Tyhjäkäyntivena on putsattu ja vaihdettu pariin kertaan, en usko että siellä on vikaa.
#350
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynti ongelmaa (Ratkaisu)
Jep. Tuokin kävi mielessä..cosworthman kirjoitti:Huomasin just et olit soitellu.. Yks vaihtoehto vois olla imuvuoto, imusarjan tiiviste, plenumin tiiviste?sierra4x4tbo kirjoitti:Lainataas tätä topicia tälläkertaa:
Elikkäs niinkuin tuolla ilomuuri-topicissa totesinkin: Cossu toimi noin viikon ilman isompia ongelmia..![]()
Nyt tyhjäkäynti huitelee 1500-2000 välillä jatkuvasti, ei vaella, tasakaasulla ajettaessa nypyttää ja kun ahdon menee yli 1bar hyytyy meno (pätkäisee jotain pois, sytkän tai bensan).
Omia veikkauksia:
-TPS
-Lämpötila-anturi
-Johtosarja
-Koko auto...
Olisko raadilla mitään hyviä ideoita? Alkaa v*tuttamaan koko paska!
EDIT: Tyhjäkäyntivena on putsattu ja vaihdettu pariin kertaan, en usko että siellä on vikaa.
Pitää huomenna tutkia.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--