rst ongelmaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

konax
Ylläpitäjä

rst ongelmaa

Viesti Kirjoittaja konax » Ma Heinäkuu 17. 16:25:30 2006

elikkäs teniikanvaihdon jälkeen auto ei toimi kunnolla. tekniikka otettiin 89 rst:stä ja kaveri oli penkittänyt siitä 208hv juuri ennen kuin veti auton rusinaksi. tekniikka ei hajonnut mitenkää. eli kun kierrokset nousee 3500 ja kone alkaa ahtaan kunnolla, niin veto loppuu ja alkaa "röpöttämään" eli yskiin. mistä vois johtua. muita muutoksia en ole tekniikkaan itse tehnyt kuin vaihtanut isomman coolerin ja turbo muokattu t3/4 hybridiksi. valmiina koneessa oli myös kireämmät nokat, isommat suuttimet ym. en tiedä onko autossa lastua tai vastaavaa.

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Heinäkuu 17. 19:02:45 2006

millä ahtopaineella ajat?
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Re: rst ongelmaa

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ma Heinäkuu 17. 20:06:22 2006

konax kirjoitti:elikkäs teniikanvaihdon jälkeen auto ei toimi kunnolla. tekniikka otettiin 89 rst:stä ja kaveri oli penkittänyt siitä 208hv juuri ennen kuin veti auton rusinaksi. tekniikka ei hajonnut mitenkää. eli kun kierrokset nousee 3500 ja kone alkaa ahtaan kunnolla, niin veto loppuu ja alkaa "röpöttämään" eli yskiin. mistä vois johtua. muita muutoksia en ole tekniikkaan itse tehnyt kuin vaihtanut isomman coolerin ja turbo muokattu t3/4 hybridiksi. valmiina koneessa oli myös kireämmät nokat, isommat suuttimet ym. en tiedä onko autossa lastua tai vastaavaa.
milläs koneella tämä siun esco sit oikein on?

konax
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja konax » Ma Heinäkuu 17. 20:32:59 2006

tällä hetkellä ahdot pyörii siinä 0,9bar tietämillä. ja konehan on normi 1.6 cvh. myös ruisku ja sytkä ovat alkuperäisiä. tuo 208hv penkitettiin 1.4bar ahdoilla kokeilumielessä.

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Heinäkuu 17. 21:06:15 2006

laita säädettävä venttiili alipaineletkuun joka menee sytkäboxille...ois hyvä jos venttiilissä ois mittari niin säädä se etukäteen et se päästää vain 0,4 baaria boxille...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

konax
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja konax » Ma Heinäkuu 17. 22:09:11 2006

niin laitetaanko se venttiili sen takia, että sytkä alkaa "pätkimään" noilla ahtopaineilla?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Heinäkuu 17. 22:16:55 2006

Jos siellä ei ole lastua niin ahtoja saa pistää noin 0,7bar ennenkuin boksi katkaisee menon, yksi vaihtoehto on tosiaan tehdä tuo vuoto ettei boksilla ole painetta kuin se ~0,7bar millä pelittää vielä.

Tuo on tosiaan jonkinlainen rautalankapatentti ja vaatinee jakajasta kokonaisennakon kääntöä myöhäisemmälle ettei nakuta ja samalla menetät alavääntöä, bensataloudellisuutta ym kivaa.

Lastu on sitten se yksi vaihtoehto mutta se ei hinnan puolesta ole mitenkään järkevä, sanotaan nyt vielä kerran oma mielipide eli megasquirtti vaikka sitä pelkkää sytkää ohjaamaan aluksi, toimii hienosti eikä maksa paljoa ja laajennusvaraa riittää.

Ja aivan pakko nussia pilkkua, noita K/KE-jetin suuttimia ei käsittääkseni ole olemassa mitään isompia, niistä kyllä bensaa läpi menee jos määränjakaja vaan sitä tajuaa ruikkia, ja nokkia on yksi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Heinäkuu 18. 21:56:46 2006

Nussitaan sitä pilkkua sitten oikein huolella ja todetaan että kyllä niitä nokkia on jopa kahdeksan :)
Laitettiinko siis tekniikka sellaisenaan vai muutettiinko/vaihdettinko jotakin kuten bokseja?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 18. 22:08:35 2006

JesseT kirjoitti:Nussitaan sitä pilkkua sitten oikein huolella ja todetaan että kyllä niitä nokkia on jopa kahdeksan :)
Ja oikein kun nussitaan niin siinä on munatki vaan tiellä, niitä nokkia on 9, bensapumpulle vielä omansa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

konax
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja konax » Ti Heinäkuu 18. 22:10:17 2006

JesseT kirjoitti:Nussitaan sitä pilkkua sitten oikein huolella ja todetaan että kyllä niitä nokkia on jopa kahdeksan :)
Laitettiinko siis tekniikka sellaisenaan vai muutettiinko/vaihdettinko jotakin kuten bokseja?
laitettiin ihan sellasenaan

Vastaa Viestiin