mk1 mexico kopan arvo??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
mk1 mexico kopan arvo??
mihin rahaan tyhjä paperillinen hitsausta vaativa -73 mexico koppa kannattais laskea?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Vai meinataankohan tässä niitä mexicon orggis etulokareita joissa on tavismallia isommat kaaret?ohc kirjoitti:taitaa olla 500 aikalailla yläkanttiin jos pelkkä kori ja siihenkin jo levikkeitä räävitty.simanski kirjoitti:jos oikein rujossa kunnossa niin onko yli 500 e jokatapauksessa? siin ois jotkut orkkis?? peltilevikkeet kiinni, onko sellasia?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Jos ajatellaan yleisesti, ja Suomen vinkkelistä;
-kaikki suomeen 70-luvulla tuodut escortit on ns. vahvistettuja, siis samat palat kuin type 49.
- mexico on enkkulassa tehty- tiettyjä detalji-eroja korissa,
mm. pari 1/2" reikää nestetoimisen kytkimen putkille,
ja pitkä kapea akunpaikka
- hitsisaumojen laadusta vs. saksass tehdyt voi keskustella
- takalasin alla olevan ritilän reunat ei ruostu kun on tehty erilailla
- mexico/sport etulokasuojilla on tietty arvo +/- mielessä
- jos mukan on oma nestekytkimen pedalbox, niin silläkin on jotain arvoa
- jos myöhästä tuotantoa, niin sama vahvistettu etupalkki kuin RS2000
- muut pellit ja lasit on kuin mikä tahansa 1100
- sanoisin että paljon vaikuttaa onko mitään sisustuksen detaljiosia jäljeä, niitä on vaikeampaa hankkia.
-kaikki suomeen 70-luvulla tuodut escortit on ns. vahvistettuja, siis samat palat kuin type 49.
- mexico on enkkulassa tehty- tiettyjä detalji-eroja korissa,
mm. pari 1/2" reikää nestetoimisen kytkimen putkille,
ja pitkä kapea akunpaikka
- hitsisaumojen laadusta vs. saksass tehdyt voi keskustella
- takalasin alla olevan ritilän reunat ei ruostu kun on tehty erilailla
- mexico/sport etulokasuojilla on tietty arvo +/- mielessä
- jos mukan on oma nestekytkimen pedalbox, niin silläkin on jotain arvoa
- jos myöhästä tuotantoa, niin sama vahvistettu etupalkki kuin RS2000
- muut pellit ja lasit on kuin mikä tahansa 1100
- sanoisin että paljon vaikuttaa onko mitään sisustuksen detaljiosia jäljeä, niitä on vaikeampaa hankkia.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tyhjällä korilla ei juurikaan kannata stressata. Jotain kannattaa tarjota jos sen haluu säilöä. Mexikossa ei mitään sellaista että kannattais ottaa paperit makso mitä makso.
Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
sellasta haastelivat et ne ap racingin 4mäntäset jarrut ois saanut optiona mk1:seen? ja sit tuli mieleen niistä pullistuksista et voisko kyseessä olla joku radalle tai ralliin alkujaan muokattu mexico??
Viimeksi muokannut simanski, Pe Kesäkuu 30. 10:59:04 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
http://www.classicrsfords.co.uk/escort/mk1_mexico_1.jpg jotain tollasta???
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
joo, eli levikkeet on just tollaset niinkuin kuvassa, ja ne satulat on ap:n lockheedit. Liekkö kuin special/arvokkaita tollaset satulat, kuulemma saanut lisävarusteena??simanski kirjoitti:http://www.classicrsfords.co.uk/escort/mk1_mexico_1.jpg jotain tollasta???
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
No jos levikkeet on peltiä, niin onhan nekin melko arvokkaat.. jos eivät ole ruostuneet ja ovat hyvin asennettu.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Olen hieman eri mieltä. Pitää olla vähän perkeleesti rahaa... Oma Mk1 Sport projekti on syönyt tähän mennessä jo uuden auton hinnan. Silloin kun tehdään museo-Mexicoa, rahaa palaa enemmän kuin jonkin verran.SHR kirjoitti:Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
Simanski:
Hae talteen se koppa ja katso ajan kanssa mitä siitä saa. Jos se on jo valmiiksi racen näköinen, pidä se sellaisena. Unohda massiiviset entisöinnit ja tuo härskinä radalle/kadulle. Mitä laajempi kirjo kalustoa, sen parempi. Pääasia on, että kalustoa on mahdollisimman paljon liikenteessä. Mielellään tietenkin mahdollisimman hyvin tehtynä, mutta koska kaikilla ei ole siihen concours-tason entisöintiin mahdollisuuksia, niin kukin rahkeittensa mukaan.
Sain omasta paperittomasta Mk1 1300 Deluxe korista (rullaava, tekniikka kiinni, ilman sisustaa) juuri maanantaina 400€, joten jos 500€ on Mexico tarjolla, niin talteen vaan.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
se koppa on todellakin niin sairaan mätä ettei mitään rajaa, mutta esim uudet lattiakaukalot olisi, ovia,luukkuja ym sälää. mitehän noi ap lockheed 4 mäntä satulat? sellaset ois kans tarjolla mut mikä niitten reaali arvo on? ja sit vielä! missä arvossa on 1600gt mk1 suunnilleen? niitä ei kuulema maahantuojan toimesta oo edes tuotu? JA ISO KIITOS TÄSSÄ VÄLISSÄ VASTANNEILLE.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
No ajattelin tota kirjoittaessani sen enempää ajattelematta noin 10000++euroa, mikä sitte on perkeleesti en tiedä.....mutta ei se mexico pahemmin maksa kun vertaa kunnolliseen BDA:han, satun siitä jotain tietämäänRemppa kirjoitti:Olen hieman eri mieltä. Pitää olla vähän perkeleesti rahaa... Oma Mk1 Sport projekti on syönyt tähän mennessä jo uuden auton hinnan. Silloin kun tehdään museo-Mexicoa, rahaa palaa enemmän kuin jonkin verran.SHR kirjoitti:Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
.

-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Joo, totta on, jos alkaa aidon BDA:n hintoihin vertaamaan, niin onhan siinä toki tekniikan osien hinnassa aika lailla eroa. Muuten ei osien hinnat sitten eroa. Eroa on myös tuossa Mexicon ja BDA:n yleisyydessä.SHR kirjoitti: No ajattelin tota kirjoittaessani sen enempää ajattelematta noin 10000++euroa, mikä sitte on perkeleesti en tiedä.....mutta ei se mexico pahemmin maksa kun vertaa kunnolliseen BDA:han, satun siitä jotain tietämään
Jos kunnolla aikoo tehdä Escon, niin n.6k€ palaa pelkästään siihen, että auto on vesipesty, peltiseppä nakertanut pellit kuntoon pieteetillä ja että auto on myös maalattu kunnolla. Tähän kun lisätään auton hankintahinta + kaikki se muu tavara, mikä siihen kuluu museokuntoon saattamiseen, niin rahaa palaa aika paljon, 10+k€ ei siihen taida riittää.
Täytyy tunnustaa, että oma projekti on lähtenyt täysin lapasesta ja silloin kustannuspuoli on myös ns. hirttänyt kiinni... Itsellä tuo 10k€ ei riitä lähellekään. Autoa ei ole myyntiin tehtykään, vaan tuottamaan iloa itselle. Järjen kanssahan näillä asioilla ei ole mitään tekemistä.

simanski:
1600GT sekoittuu ehkä siihen Mexicon lokasuojassa olleeseen 1600GT-merkkiin.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kuten Remppa jo osittain vastasikin, 1600GT = Mexico. Mexicon rek.otteessa lukee 2D Escort 1600GT Mexico.... Ja on tuotu maahan, ilm. muutaman kymmentä. TAp muistanee paremmin.simanski kirjoitti: missä arvossa on 1600gt mk1 suunnilleen? niitä ei kuulema maahantuojan toimesta oo edes tuotu?
Lokasuojassa on Capri mk1:sen 1600GT -merkki jos kyseessä on teippimexico; kapeilla kylkiviivoilla (muutama mm) varustetussa on lokkarissa samanlainen kuin takaluukussa; Mexico -lätkä
Ostin oman 2-litraisella "raiskatun" Mexicon ~13v sitten 6000mk:lla (1k€), nyt hinnat "on pompsahtanut".
Kaveri osti vastaavan, ei virheettömän mutta täydellisen, samoihin aikoihin samoihin lukemiin.
Kunto ratkaisee noissakin, ja paljon. Voisi kai hieman kärjistäen sanoa että itse autojen hinta ei ole paljon noussut, riippuu kunnosta, mutta paperien arvo on noussut huomattavasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
alotetaan taas pilkun viilaus;
mulla lukee 2D ESCORT MEXICO 1600 GT-BATNL7-G/2400,
eli tohon on haudattu moottorin koodi L7 (joka taas tarkotaa että otettu tuotantoon heinäkuusta 71, L=71-vuoden koodi)
tiedä noista määristä,
listalla on nyt 50 Mexicon rekkaria ja 23 RS2000:sta,
jostain joku väitti kuitenkin että mexicoita olis tullu 250 kpl ???
mulla lukee 2D ESCORT MEXICO 1600 GT-BATNL7-G/2400,
eli tohon on haudattu moottorin koodi L7 (joka taas tarkotaa että otettu tuotantoon heinäkuusta 71, L=71-vuoden koodi)
tiedä noista määristä,
listalla on nyt 50 Mexicon rekkaria ja 23 RS2000:sta,
jostain joku väitti kuitenkin että mexicoita olis tullu 250 kpl ???
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mexicoissa on melko hyvä säilymisgeeni, voisikohan se joskus Fordilta kuulemani ~80kpl pitää paikkansa.
En löytänyt oman vanhaa otetta, muistelisin että 1600GT Mexico, mutta kyllä kai ne kaikki on "samoinpäin" kirjoitettu
. Joten ei viilata pilkkua enempää.
En löytänyt oman vanhaa otetta, muistelisin että 1600GT Mexico, mutta kyllä kai ne kaikki on "samoinpäin" kirjoitettu

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe