mk1 mexico kopan arvo??

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

mk1 mexico kopan arvo??

Viesti Kirjoittaja simanski » To Kesäkuu 29. 11:31:21 2006

mihin rahaan tyhjä paperillinen hitsausta vaativa -73 mexico koppa kannattais laskea?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » To Kesäkuu 29. 13:08:12 2006

On taas vähän ja näin.. Siis se on pelkkä raaka kori?
Onhan se alkuperänen mutta ..

No onhan sillä arvoakin, mutta kuinka paljon ihmiset siitä maksaa :roll:
Mondeo STW mk3

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Kesäkuu 29. 13:12:24 2006

jos oikein rujossa kunnossa niin onko yli 500 e jokatapauksessa? siin ois jotkut orkkis?? peltilevikkeet kiinni, onko sellasia?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » To Kesäkuu 29. 13:24:29 2006

En viitti mutuilla levikkeistä, saattaa mennä vähän huti :)

Kyllä siitä voisi 500 euroa joku maksaa, jos paperitkin on mukana.
Ehkä.

Eihän se oo tyhmä joka pyytää... ;)
Mondeo STW mk3

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Kesäkuu 29. 16:29:43 2006

simanski kirjoitti:jos oikein rujossa kunnossa niin onko yli 500 e jokatapauksessa? siin ois jotkut orkkis?? peltilevikkeet kiinni, onko sellasia?
taitaa olla 500 aikalailla yläkanttiin jos pelkkä kori ja siihenkin jo levikkeitä räävitty.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » To Kesäkuu 29. 18:31:06 2006

ohc kirjoitti:
simanski kirjoitti:jos oikein rujossa kunnossa niin onko yli 500 e jokatapauksessa? siin ois jotkut orkkis?? peltilevikkeet kiinni, onko sellasia?
taitaa olla 500 aikalailla yläkanttiin jos pelkkä kori ja siihenkin jo levikkeitä räävitty.
Vai meinataankohan tässä niitä mexicon orggis etulokareita joissa on tavismallia isommat kaaret?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Kesäkuu 29. 20:50:55 2006

käsitin et ihan levikkeet??
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Kesäkuu 29. 21:41:25 2006

niin, ja onko ap-racing tehnyt aikoinaan mexicoon jarrusatulat? liekkö sellaset kuin arvokkaita osia, huhuilevat et olisi mut tiedä sitten?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » To Kesäkuu 29. 22:25:43 2006

pelkät ap-racingin satulat on sen 500:sen väärti, ei alkuperäis osia (ihan girlingit siitä löytyy vakiona). Mexicossa ei ole levikkeitä muuten kun ne leveämmät etulokarit.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Kesäkuu 29. 22:32:47 2006

joo, sen tiedän et ap nykyään niitä tekee vähän joka vehkeeseen. Heput haastoivat vaan et ois ollu sen aikaiset ja mexicoon?? taitaa olla höpö höpöä..
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Kesäkuu 30. 9:20:50 2006

Jos ajatellaan yleisesti, ja Suomen vinkkelistä;
-kaikki suomeen 70-luvulla tuodut escortit on ns. vahvistettuja, siis samat palat kuin type 49.
- mexico on enkkulassa tehty- tiettyjä detalji-eroja korissa,
mm. pari 1/2" reikää nestetoimisen kytkimen putkille,
ja pitkä kapea akunpaikka
- hitsisaumojen laadusta vs. saksass tehdyt voi keskustella
- takalasin alla olevan ritilän reunat ei ruostu kun on tehty erilailla
- mexico/sport etulokasuojilla on tietty arvo +/- mielessä
- jos mukan on oma nestekytkimen pedalbox, niin silläkin on jotain arvoa
- jos myöhästä tuotantoa, niin sama vahvistettu etupalkki kuin RS2000
- muut pellit ja lasit on kuin mikä tahansa 1100
- sanoisin että paljon vaikuttaa onko mitään sisustuksen detaljiosia jäljeä, niitä on vaikeampaa hankkia.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Kesäkuu 30. 9:50:54 2006

Tyhjällä korilla ei juurikaan kannata stressata. Jotain kannattaa tarjota jos sen haluu säilöä. Mexikossa ei mitään sellaista että kannattais ottaa paperit makso mitä makso.
Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Kesäkuu 30. 10:22:47 2006

sellasta haastelivat et ne ap racingin 4mäntäset jarrut ois saanut optiona mk1:seen? ja sit tuli mieleen niistä pullistuksista et voisko kyseessä olla joku radalle tai ralliin alkujaan muokattu mexico??
Viimeksi muokannut simanski, Pe Kesäkuu 30. 10:59:04 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Kesäkuu 30. 10:40:23 2006

Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Kesäkuu 30. 17:50:30 2006

simanski kirjoitti:http://www.classicrsfords.co.uk/escort/mk1_mexico_1.jpg jotain tollasta???
joo, eli levikkeet on just tollaset niinkuin kuvassa, ja ne satulat on ap:n lockheedit. Liekkö kuin special/arvokkaita tollaset satulat, kuulemma saanut lisävarusteena??
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Kesäkuu 30. 19:16:33 2006

No jos levikkeet on peltiä, niin onhan nekin melko arvokkaat.. jos eivät ole ruostuneet ja ovat hyvin asennettu.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Pe Kesäkuu 30. 19:17:18 2006

SHR kirjoitti:Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
Olen hieman eri mieltä. Pitää olla vähän perkeleesti rahaa... Oma Mk1 Sport projekti on syönyt tähän mennessä jo uuden auton hinnan. Silloin kun tehdään museo-Mexicoa, rahaa palaa enemmän kuin jonkin verran.

Simanski:

Hae talteen se koppa ja katso ajan kanssa mitä siitä saa. Jos se on jo valmiiksi racen näköinen, pidä se sellaisena. Unohda massiiviset entisöinnit ja tuo härskinä radalle/kadulle. Mitä laajempi kirjo kalustoa, sen parempi. Pääasia on, että kalustoa on mahdollisimman paljon liikenteessä. Mielellään tietenkin mahdollisimman hyvin tehtynä, mutta koska kaikilla ei ole siihen concours-tason entisöintiin mahdollisuuksia, niin kukin rahkeittensa mukaan.

Sain omasta paperittomasta Mk1 1300 Deluxe korista (rullaava, tekniikka kiinni, ilman sisustaa) juuri maanantaina 400€, joten jos 500€ on Mexico tarjolla, niin talteen vaan.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Kesäkuu 30. 19:27:46 2006

se koppa on todellakin niin sairaan mätä ettei mitään rajaa, mutta esim uudet lattiakaukalot olisi, ovia,luukkuja ym sälää. mitehän noi ap lockheed 4 mäntä satulat? sellaset ois kans tarjolla mut mikä niitten reaali arvo on? ja sit vielä! missä arvossa on 1600gt mk1 suunnilleen? niitä ei kuulema maahantuojan toimesta oo edes tuotu? JA ISO KIITOS TÄSSÄ VÄLISSÄ VASTANNEILLE.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Kesäkuu 30. 19:34:40 2006

Remppa kirjoitti:
SHR kirjoitti:Aito huolella entisöity mexico on kyllä näyttävä classikko, mutta mädästä tyhjästä hytistä valmiiseen museoklassikkoon on niiiin pitkä matka että pitää olla todella palava kiinnostus kyseiseen autoon ja aikaa ja jonkin verran myös rahaa.
Olen hieman eri mieltä. Pitää olla vähän perkeleesti rahaa... Oma Mk1 Sport projekti on syönyt tähän mennessä jo uuden auton hinnan. Silloin kun tehdään museo-Mexicoa, rahaa palaa enemmän kuin jonkin verran.

.
No ajattelin tota kirjoittaessani sen enempää ajattelematta noin 10000++euroa, mikä sitte on perkeleesti en tiedä.....mutta ei se mexico pahemmin maksa kun vertaa kunnolliseen BDA:han, satun siitä jotain tietämään :wink:

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ma Heinäkuu 3. 11:27:33 2006

SHR kirjoitti: No ajattelin tota kirjoittaessani sen enempää ajattelematta noin 10000++euroa, mikä sitte on perkeleesti en tiedä.....mutta ei se mexico pahemmin maksa kun vertaa kunnolliseen BDA:han, satun siitä jotain tietämään :wink:
Joo, totta on, jos alkaa aidon BDA:n hintoihin vertaamaan, niin onhan siinä toki tekniikan osien hinnassa aika lailla eroa. Muuten ei osien hinnat sitten eroa. Eroa on myös tuossa Mexicon ja BDA:n yleisyydessä.

Jos kunnolla aikoo tehdä Escon, niin n.6k€ palaa pelkästään siihen, että auto on vesipesty, peltiseppä nakertanut pellit kuntoon pieteetillä ja että auto on myös maalattu kunnolla. Tähän kun lisätään auton hankintahinta + kaikki se muu tavara, mikä siihen kuluu museokuntoon saattamiseen, niin rahaa palaa aika paljon, 10+k€ ei siihen taida riittää.

Täytyy tunnustaa, että oma projekti on lähtenyt täysin lapasesta ja silloin kustannuspuoli on myös ns. hirttänyt kiinni... Itsellä tuo 10k€ ei riitä lähellekään. Autoa ei ole myyntiin tehtykään, vaan tuottamaan iloa itselle. Järjen kanssahan näillä asioilla ei ole mitään tekemistä. :D

simanski:

1600GT sekoittuu ehkä siihen Mexicon lokasuojassa olleeseen 1600GT-merkkiin.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Heinäkuu 3. 17:12:04 2006

simanski kirjoitti: missä arvossa on 1600gt mk1 suunnilleen? niitä ei kuulema maahantuojan toimesta oo edes tuotu?
Kuten Remppa jo osittain vastasikin, 1600GT = Mexico. Mexicon rek.otteessa lukee 2D Escort 1600GT Mexico.... Ja on tuotu maahan, ilm. muutaman kymmentä. TAp muistanee paremmin.

Lokasuojassa on Capri mk1:sen 1600GT -merkki jos kyseessä on teippimexico; kapeilla kylkiviivoilla (muutama mm) varustetussa on lokkarissa samanlainen kuin takaluukussa; Mexico -lätkä

Ostin oman 2-litraisella "raiskatun" Mexicon ~13v sitten 6000mk:lla (1k€), nyt hinnat "on pompsahtanut".
Kaveri osti vastaavan, ei virheettömän mutta täydellisen, samoihin aikoihin samoihin lukemiin.

Kunto ratkaisee noissakin, ja paljon. Voisi kai hieman kärjistäen sanoa että itse autojen hinta ei ole paljon noussut, riippuu kunnosta, mutta paperien arvo on noussut huomattavasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Heinäkuu 4. 9:58:15 2006

alotetaan taas pilkun viilaus;
mulla lukee 2D ESCORT MEXICO 1600 GT-BATNL7-G/2400,
eli tohon on haudattu moottorin koodi L7 (joka taas tarkotaa että otettu tuotantoon heinäkuusta 71, L=71-vuoden koodi)


tiedä noista määristä,

listalla on nyt 50 Mexicon rekkaria ja 23 RS2000:sta,

jostain joku väitti kuitenkin että mexicoita olis tullu 250 kpl ???

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 4. 12:52:58 2006

Mexicoissa on melko hyvä säilymisgeeni, voisikohan se joskus Fordilta kuulemani ~80kpl pitää paikkansa.

En löytänyt oman vanhaa otetta, muistelisin että 1600GT Mexico, mutta kyllä kai ne kaikki on "samoinpäin" kirjoitettu :) . Joten ei viilata pilkkua enempää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin