Enkkuperän vetarit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Enkkuperän vetarit
Tuli sellanen kutina että seuraavat takarenkaat pitää edeltäjiään huomattavasti paremmin eli..
Mistä tukevammat vetarit englantilaiseen akseliin? Raideväli ei saa kasvaa eli uivat on poissuljettu vaihtoehto. Jos joku tekee mittojen mukaan kestävämmästä tavarasta niin olisi hjuva.
tattis
Mistä tukevammat vetarit englantilaiseen akseliin? Raideväli ei saa kasvaa eli uivat on poissuljettu vaihtoehto. Jos joku tekee mittojen mukaan kestävämmästä tavarasta niin olisi hjuva.
tattis
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Lukko ajaa kyllä asiansa. Ei vetaritkaan vielä ole napsahtaneet, nykyiset Pirellin 235-60r13 ei pidä yhtään mitään eikä niitten kanssa ole ongelmaa, ongelma on nuo michelinin läskit jotka menee seuraavaksi alle. (vast. 285-40r13) Eikä tää nyt ihan ehkä ole enää kipsikäsiauto..jjs kirjoitti:Sorvaamo(?) Karpiola.
Jos kyseessä on "kipsikäsiauto" eli suoraanajoon tarkoitettu laite, jysähtää tasauspyörästö oitis kun saat pitoja ja vetarit ei enää napsahda
eikä siinä mitään.. jos ei vetareita löydy niin suditellaan pirelli varastoa pienemmäksi vaan.. Minkä nopeudessa häviää niin sen näyttävyydessä voittaa. Ja onhan noita vetareitakin muutama satsi varastossa, niissä on vaan aika vaiva vaihtaa kun eivät sovi enää sellaisenaan alle.
Jusu; eikös ne karpiolan vetarit olleet uivat ellen väärin muista, kasvatti raideväliä 10mm/puoli. Vai muistanko väärin vitun kesäboy.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Karpiola käyttää vanhoista vetareista laipat, ja tekee niihin uudet vetari "tangot", jotka juotetaan laippoihin kiinni. (Korjatkoon joku, jos muistan väärin.
Joku kerto jo mulle ettei nekään mitään kestä, mutta tieto tuli ralliukolta jota en edes nimeltä tunne, sou..
Kertokoon jos joku Karpiolan vetareita on naksutellu poikki.
PS. Laita sinne kiisselveturin perä, enkku ei kestä mitään, amatööriboy
Joku kerto jo mulle ettei nekään mitään kestä, mutta tieto tuli ralliukolta jota en edes nimeltä tunne, sou..
Kertokoon jos joku Karpiolan vetareita on naksutellu poikki.
PS. Laita sinne kiisselveturin perä, enkku ei kestä mitään, amatööriboy
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Kerrataan taas,
Quaife tekee kaksiosasta Enkkuperän 1-ryhman vetaria, jolla myös laakeri pysyy kiinni.
http://www.quaife.co.uk/catalogue/page73.htm
niitä sai ennen autoracingista, enää ei näy uudessa listassa mut kannattaa kysyä, joku vuosi sitten semmosia siellä katselin.
Quaife tekee kaksiosasta Enkkuperän 1-ryhman vetaria, jolla myös laakeri pysyy kiinni.
http://www.quaife.co.uk/catalogue/page73.htm
niitä sai ennen autoracingista, enää ei näy uudessa listassa mut kannattaa kysyä, joku vuosi sitten semmosia siellä katselin.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Kyllä nuo quaifen vetarit on olleet tiedossa iät ja ajat ja muuten ok, mutta kasvattavat edelleen raideleveyttä joka ei ole vaihtoehto. Nykyinen raideleveys on 20mm kapeampi verrattuna vakioon, vetarit on lyhennetty ja laakerikaula on siirretty lähemmäs laippaa. Jos raideleveys kasvaa menee uusiksi vanteitten kehät ja osittain jarrut yms.TAp kirjoitti:Kerrataan taas,
Quaife tekee kaksiosasta Enkkuperän 1-ryhman vetaria, jolla myös laakeri pysyy kiinni.
http://www.quaife.co.uk/catalogue/page73.htm
niitä sai ennen autoracingista, enää ei näy uudessa listassa mut kannattaa kysyä, joku vuosi sitten semmosia siellä katselin.
Ei taida karpiolan lisäksi olla muita vaihtoehtoja.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
10mm on paljon silloin kun se on liikaa. Takana on nyt 9" vanne ja jatkossa 10.5" eikä tilaa ole mihinkään suuntaan. Jos raideväli levenee 10mm ottaa rengas kiinni kaareen ellei perää nosta taivaisiin ja jos raideväli kapenee ottaa rengas kiinni lehtijouseen. Kehät ei ole ihan ilmasia joten ei niitä huvikseen vaihtele. Kaiken kauniin lisäksi levyt/satulat on sovitettu nykyisille vetareille ja jos leveyttä muuttaa niin joutuu myös jarruja muuttamaan.TAp kirjoitti:Olisko vaihtoehto tehdä omat laipat Quaifeihin tai muutella niiden vakioista ? 10 mm puolelle ei ole kovin paljon
Menee hankalaksi. Luulisi ettei olisi suunnattoman hankalaa sorvata umpijöötistä vetareita mittojen mukaan..

Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
tarkotus oli ehdottaa, että katsosit niitä quaifen laippoja, josko niitä voi muutta (tai kääntää) jotta sais sen 10 mm pois.
Vetareita ei saa jöötistä sorvattua, joko tehdään aihio takomalla, tai sitten tangosta vetari ja laippa siihen levystä.
Ootko katellu ameriikoista,
Moser,
http://www.moserengineering.com/Pages/A ... alloy.html
hhkä myös
Strange
http://www.strangeengineering.net/
tai
Currie
http://www.currieenterprises.com/cestore/home.aspx
vois tehdä custom-vetarit
Onko siis perän kaventaminen poissuljettu juttu ? jarrukiinnikkeet menis tietty uusiksi.
Vetareita ei saa jöötistä sorvattua, joko tehdään aihio takomalla, tai sitten tangosta vetari ja laippa siihen levystä.
Ootko katellu ameriikoista,
Moser,
http://www.moserengineering.com/Pages/A ... alloy.html
hhkä myös
Strange
http://www.strangeengineering.net/
tai
Currie
http://www.currieenterprises.com/cestore/home.aspx
vois tehdä custom-vetarit
Onko siis perän kaventaminen poissuljettu juttu ? jarrukiinnikkeet menis tietty uusiksi.
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Enkkuperän vetarit
razorass kirjoitti:Tuli sellanen kutina että seuraavat takarenkaat pitää edeltäjiään huomattavasti paremmin eli..
Mistä tukevammat vetarit englantilaiseen akseliin? Raideväli ei saa kasvaa eli uivat on poissuljettu vaihtoehto. Jos joku tekee mittojen mukaan kestävämmästä tavarasta niin olisi hjuva.
tattis

Timppa 24V