rs2000 escortin kansi/lohko halki??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

S.M.E.
Ylläpitäjä

rs2000 escortin kansi/lohko halki??

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Ke Kesäkuu 14. 20:52:24 2006

meni syyläri halki eikä pysyny nesteet enään sisällä ja oli pakko ajaa kotia kävi sitte vitun kuumana toi kone sulas puolat, puolienjohot tulpanjohot ja kannen tiiviste palo, no otin kannen irti eikä siinä näkyny halkeamia (en tosin kattonu millään suurennuslasilla) ja laitoin uuden tiivisteen ja kasasin. no eihän se lähteny tulille. :evil:
mittasin puristukset ja ne oli joka pytyssä 4-5bar. irrotin sitte venttiilikopan ja näyttää olevan öljy ja vesikanava sekasin ja paine menee jompaan kumpaan. kumpaa epäilettä kantta vai lohkoa?? eikö toi valurauta ole herkempi halkeamaan ku alumiini? ja onko tuo kansi jotain seos paska alumiinia??

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 15. 16:14:09 2006

No voi ..ttu Otan osaa... Vaikuttas toi puristusten häviäminen kiinnileikkaamiselta. Ja katso tulpan kierteet on otollinen paikka halkeamille.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Pe Kesäkuu 16. 0:57:08 2006

katoin noi pytyt läpi ja ne kyllä näytti ihan hyviltä,
joo pitää ottaa vielä toi kansi pois ja kattoa kunnolla jos löytäis niitä halkeamia. :shock:
toivottavasti on kansi halki eikä lohko tai pahimmassa tapauksessa kummakki :evil:

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Pe Kesäkuu 16. 7:22:11 2006

Eiköhän se ole kansi menny kieroksi jos kerta on ilman nesteitä ajeltu. Ei muutaku rojut koneistamolle...

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Pe Kesäkuu 16. 8:08:56 2006

eipä tullu edes mieleen että vois olla toi kansi vääntyny kieroon,
pitää viedä johonki pajalle että mittovat ton kannen.

kiitos vinkistä :D

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Kesäkuu 16. 13:34:18 2006

Muutamasta koneesta on sitten havaintoja että sylinterit näyttää ihan hyvältä kun katsoo ja mittaa. Mutta männät on ihan paskana ja etenkin imupuoli. Leikkaa aika herkästi jolloin ainakin oljyä menee vaikka muuten toimisi.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Kesäkuu 16. 19:58:29 2006

Ajoitko pitkästi ilman nesteitä? Ajattelin vaan että voi olla hyvästi pehmenneet männänrenkaat
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Kesäkuu 16. 20:49:25 2006

Mikähän lie ollut noin pakottava tarve ajaa ilman vesiä?
Vaimo synnyttämässä?
Tappajat perässä?

Ei ollut kännyä soittaa apua jos ei ollut kumpikaan edellä mainituista?

Paska homma mutta...

Ainoa varma tapa on purkaa KOKO kone ja katsoa/selvittää vauriot koneistamon avulla
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Kesäkuu 17. 6:54:54 2006

Äkkiä menee ilman nesteitä ajellessa niin kieroon ettei enää tarvii oikoa, saa viedä suoraan romun keräykseen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » La Kesäkuu 17. 21:09:43 2006

jotain 50km ajoin, pysähyin kyllä välillä jäähyttään konetta,
joo kyllä se täytyy räjäyttää koko mylly että näkee mitä kaikkea on menny paskaksi.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Kesäkuu 17. 21:36:31 2006

Juu ei tee todellakaan gutaa ilman nesteitä. Pihalla on yksi vanhempi mazda jonka muija keitätti oikeen kunnolla, annettiin jäähtyä kunnolla ja hetken käyttelyn jälkeen alkoi pukkaileen sinistä hötyä putkesta joka kokoajan alkoi paheneen ja todettiin että ei todellakaan kannata edes alkaa aukoon koko pataa vaan vaihtaa jostain tilalle käytetty jos vielä aikoo sillä ajaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Kesäkuu 17. 22:17:44 2006

S.M.E. kirjoitti:jotain 50km ajoin
Voi helv.... Mä en viitsisi ajaa edes 0.50km ilman nesteitä..
Aika uskomaton suoritus :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Kesäkuu 17. 22:46:41 2006

Varmaan tulee halvemmaksi/helpommaksi etsiä uutta myllyä pellinalle..

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Su Kesäkuu 18. 23:51:59 2006

KIP kirjoitti:
S.M.E. kirjoitti:jotain 50km ajoin
Voi helv.... Mä en viitsisi ajaa edes 0.50km ilman nesteitä..
Aika uskomaton suoritus :roll:
No eipä huvittanu lähteä käveleen 50km. voi olla että tuo kone menee verkonpainoksi, mutta täytyy kuiten aukasta se ja kattoa mitä kaikkea
hajonnu.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 22. 19:50:22 2006

Olisit soittanu sitten vaikka taksin. Hajoohan tommonen ihan armotta, ihme kun edes pääsit sillä kotiin. :!: :!:

Jälkiviisaus on sitä parasta viisautta...
Otan osaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin