Etunapa + laakeri = tiukka ?!?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Etunapa + laakeri = tiukka ?!?
Napa uusi tarvike,halkaisija 35mm, laakerit tottakai uudet tarvikkeet.
Laakerit ei mene napaaan päälle käsin painamalla, EI liene normaalia?
Eihän tuota napaa saisi mitenkään olka-akselin sisälle laakereihin kun ei mene muutenkaan?
Pitäisikö laakereiden mennä napaan helposti?
Laakerit ei mene napaaan päälle käsin painamalla, EI liene normaalia?
Eihän tuota napaa saisi mitenkään olka-akselin sisälle laakereihin kun ei mene muutenkaan?
Pitäisikö laakereiden mennä napaan helposti?
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Sovite on tiukka, prässillä menee. Myös naputtelemalla onnistuu, jos löytyy urheilumieltä._P_ kirjoitti:Selventävä kuva:
Ongelma
Vasemmalla vanha "tapin" yläosasta kulahtanut napa johon laakeri menee mutta uuteen ei?!
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
OK, kiitos, täytyy uskoa.
Mitähän tuo haynesin sekoilee kun kertoilee että laakerit laitetaan olkaan aluksi ja kaikki hilppeet takaisin kiinni ja lopuksi napa painetaan paikoilleen, ei varmasti mene tuolla tiukkuudella noin paikoilleen...
Tuossa pitänee siis koota napa + olka yhdistelmä aluksi ja sitten koko paska autoon kiinni?
Mitähän tuo haynesin sekoilee kun kertoilee että laakerit laitetaan olkaan aluksi ja kaikki hilppeet takaisin kiinni ja lopuksi napa painetaan paikoilleen, ei varmasti mene tuolla tiukkuudella noin paikoilleen...
Tuossa pitänee siis koota napa + olka yhdistelmä aluksi ja sitten koko paska autoon kiinni?
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Kyllä minä olen tolla Haynesin periaatteella aina noi navat kasannu eli ensin laakerit olka-akseliin stefoineen ja sitten napa ihan käsin painamalla läpi koko paketista. Ei mulla tosin koskaan ole ollut uusia osia käytössä, että en tiedä kuinka tiukat ne on joskus 20 vuotta sitten tehtaalla olleet 

Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Ei mulla ainakaan ole _koskaan_ ollut etuvetoisen Voordin napa+laakeri sovite tiukka. Aina ne ovat vaan holahtaneet paikalleen ja hyvin on toiminut. On se kieltämättä omituista, kyllä mäkin aikanaan ihmettelin että ei voi olla näin, mutta sellaisia ne on tosiaan kaikki olleet.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Vastasen varalle
Vinkki:
Metalli laajenee aina kun lämpee
Kutistuu kun kylmenee.
ELI:
topikin ongelmatilanteessa:
akseli pakastimeen tunniksi ja antaa laakerille lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella, pannuhuoneeseen ihan mitä vaan. Joku 70--150 astetta riittää hienosti.
Ota akseli pakkasesta ja laakeri taskusta(ELI NOPEETA TOIMINTAA)
akseöi pöudälle ja rihtaat laakerin suoraan akselinpäälle silmällä ja tiputa. Avot!
Metalli laajenee aina kun lämpee
Kutistuu kun kylmenee.
ELI:
topikin ongelmatilanteessa:
akseli pakastimeen tunniksi ja antaa laakerille lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella, pannuhuoneeseen ihan mitä vaan. Joku 70--150 astetta riittää hienosti.
Ota akseli pakkasesta ja laakeri taskusta(ELI NOPEETA TOIMINTAA)
akseöi pöudälle ja rihtaat laakerin suoraan akselinpäälle silmällä ja tiputa. Avot!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti: