rs2000 röpöttely

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viesti:

rs2000 röpöttely

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Syyskuu 10. 19:52:09 2004

Auttakaa nyt joku, heittäkää edes arvauksia mikä vois olla!!
tyhjäkäyntiä käy täysin normaalisti ja 3500rpm toimii moitteetta, mutta 3500-4000rpm paikkeilla alkaa saatananmoinen pörinä ja veto häviää täysin pois!! tulpat on uudet, johtosarjat kävin tänään mittauttamassa fordilla. kunnossa on samoin puolat. katalysaattorin tempasin kokeilunvuoks pois jos ois sattunu olemaan tukossa, mutta ei! ilmamäärä mittari tarkastettu, kaasuläpän anturi testattu, suuttimet putsattu!!!! kohta ahistaa!!! :x

rikke

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Syyskuu 10. 20:55:07 2004

Itellä prötäs ylhäällä, ku toinen puola oli hajalla. Mittaamalla näytti ehjältä
Viimeksi muokannut rikke, Pe Syyskuu 10. 22:57:57 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Syyskuu 10. 21:45:25 2004

rikke kirjoitti:Itellä prötäs ylhäällä, ku toinen puola oli hajalla.
No saateri kyllä ne fordilla ne muka mittaili!! :?

momocorse
Ylläpitäjä

Re: rs2000 röpöttely

Viesti Kirjoittaja momocorse » Pe Syyskuu 10. 22:00:41 2004

2002rs kirjoitti:Auttakaa nyt joku, heittäkää edes arvauksia mikä vois olla!!
tyhjäkäyntiä käy täysin normaalisti ja 3500rpm toimii moitteetta, mutta 3500-4000rpm paikkeilla alkaa saatananmoinen pörinä ja veto häviää täysin pois!! tulpat on uudet, johtosarjat kävin tänään mittauttamassa fordilla. kunnossa on samoin puolat. katalysaattorin tempasin kokeilunvuoks pois jos ois sattunu olemaan tukossa, mutta ei! ilmamäärä mittari tarkastettu, kaasuläpän anturi testattu, suuttimet putsattu!!!! kohta ahistaa!!! :x
Itekin olen täällä samasta vaivasta kirjoitellut.Oireet on samat,eli matalilla kierroksilla toimii moitteettomasti ja ite asiassa jos pikkuhiljaa tasaseen painaa kaasua niin toimii varmaan suht hyvin vaikka rajoittajaan asti....mutta kovemmalla kiihdytyksellä rupeaa heti pörisemään,ikään kuin ei pyörisi kaikilla pytyillä.Vaihdoin ensin yhden tulpanjohdon,toimi pari päivää huippu hyvin.Sitten alkoi yhen äkin sama vaiva.Vaihdoin nyt taas sen toisen mahdollisen tulpan johdon ja sama homma,toimi pari päivää.Kait ne on sitten ne puolat,mitkä siellä nyt tökkii.Meni tuossa eräänä päivänä tosi huonoksi tuo kulku,purin puolat pois ja laitoin takasi,toimii vähän paremmin.Eli pitänee varmaan tilata ne uudet puolat,oon tässä jo toista kuukautta kärvistellyt max 3500 kierroksilla ja NYT RUPEE JO OTTAMAAN PÄÄHÄN TUO KÖRÖTTELY :evil:

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Syyskuu 10. 23:57:26 2004

momocorse kirjoitti:
2002rs kirjoitti:Auttakaa nyt joku, heittäkää edes arvauksia mikä vois olla!!
Itekin olen täällä samasta vaivasta kirjoitellut.Oireet on samat,eli matalilla kierroksilla toimii moitteettomasti ja ite asiassa jos pikkuhiljaa tasaseen painaa kaasua niin toimii varmaan suht hyvin vaikka rajoittajaan asti....mutta kovemmalla kiihdytyksellä rupeaa heti pörisemään,ikään kuin ei pyörisi kaikilla pytyillä.Vaihdoin ensin yhden tulpanjohdon,toimi pari päivää huippu hyvin.Sitten alkoi yhen äkin sama vaiva.Vaihdoin nyt taas sen toisen mahdollisen tulpan johdon ja sama homma,toimi pari päivää.Kait ne on sitten ne puolat,mitkä siellä nyt tökkii.Meni tuossa eräänä päivänä tosi huonoksi tuo kulku,purin puolat pois ja laitoin takasi,toimii vähän paremmin.Eli pitänee varmaan tilata ne uudet puolat,oon tässä jo toista kuukautta kärvistellyt max 3500 kierroksilla ja NYT RUPEE JO OTTAMAAN PÄÄHÄN TUO KÖRÖTTELY :evil:
Jep samat tuntuu oireet olevan!! minkäslainen ilmanputsari sulla on? Tosiaan kuulostaa niinkun kolmella kävis yläkierroksilla!!
Sanovat fordilla, että lambda tai ilmamäärämitari sökö!!

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » La Syyskuu 11. 11:57:28 2004

Mulla on Jr:n vapaavirtausputsari omassa kotelossa,mut ostaessa oli vakio putsari ja teki joskus harvoin sitä samaa oiretta.

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Syyskuu 11. 12:01:13 2004

momocorse kirjoitti:Mulla on Jr:n vapaavirtausputsari omassa kotelossa,mut ostaessa oli vakio putsari ja teki joskus harvoin sitä samaa oiretta.
Eikai tässä auta muu kun ostaa uudet puolat ja johdot. ei ne pahan hintaset onneks oo 180e sarja.

olafu

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 11. 12:24:06 2004

2002rs kirjoitti:
momocorse kirjoitti:Mulla on Jr:n vapaavirtausputsari omassa kotelossa,mut ostaessa oli vakio putsari ja teki joskus harvoin sitä samaa oiretta.
Eikai tässä auta muu kun ostaa uudet puolat ja johdot. ei ne pahan hintaset onneks oo 180e sarja.
No ei onneks. Cossu kutoseen maksaa pelkät tavalliset johdot 33e. Kappale.
Jäsen #606

Miku

Viesti Kirjoittaja Miku » La Syyskuu 11. 13:02:54 2004

2002rs kirjoitti: Sanovat fordilla, että lambda tai ilmamäärämitari sökö!!
Veikkaisin ilmamäärämittaria. Fordista en tiedä tarkemmin, mutta Volkkareissa tulee ihme oireita juuri sen takia, eikä välttämättä ole rikki vaan likainen esim. vv-suodattimen takia. Itellä mm. ei nostanut kierroksia viiteen tonniin ym.

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » La Syyskuu 11. 22:36:36 2004

Miku kirjoitti:
2002rs kirjoitti: Sanovat fordilla, että lambda tai ilmamäärämitari sökö!!
Veikkaisin ilmamäärämittaria. Fordista en tiedä tarkemmin, mutta Volkkareissa tulee ihme oireita juuri sen takia, eikä välttämättä ole rikki vaan likainen esim. vv-suodattimen takia. Itellä mm. ei nostanut kierroksia viiteen tonniin ym.
Voi toki olla vika siinäkin,mutta ei vaikuta samalta vialta.Se Vw ilmamäärämittarin vika yleensä ilmenee tehon häviönä,ei pätki kuitenkaan,vaan on laiska liikkumaan ja ottaa kierroksia tosi hitaasti.Saattaa jossain tapauksissa myös vähän nykiä,muttei pätki koko ajan.Sen rikkoontumista ei edes välttämättä monikaan huomaa itse,jos ajotyyli on semmonen että ei tule tuota kaasu kovemmin painettua.
Tuosta Vw:n ilmamäärämittarista onkin paljon omakohtaista tietoa,kun tuo työaika kuluu Skoda huollon työnjohtohommissa.(niissä kun on tasan samat osat kuin esim Vw,Audi ja Seat)
Harmi kun ei tuo meidän VAG-konsermin testeri käy tuohon Fordiin :!:

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Syyskuu 11. 22:46:49 2004

perskeles!! käyn maanantaina tilaamassa uudet puolat ja johdot ni ompahan seki vaihtoehto sitten pois!!

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Su Syyskuu 12. 10:17:59 2004

Jeeeee!!

uusia uutisia! otin eilen illalla akun kengat irti ja annoin yön yli olla+ poistin egr:n+ tankkasin 98! ni nyt toimii!!! outo juttu!

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Su Syyskuu 12. 11:11:50 2004

2002rs kirjoitti:Jeeeee!!

uusia uutisia! otin eilen illalla akun kengat irti ja annoin yön yli olla+ poistin egr:n+ tankkasin 98! ni nyt toimii!!! outo juttu!
Tuo tuossa onkin outoa,itekin olen käyttänyt akun kenkiä irti,purkanut puolat+johdot pois,käyttänyt eri liittimiä irti......yleensä aina muuttuu se auton käynti paremmaksi,mutta vain vähäksi aikaa!Olenkin joskus aiemmin maininnut kun käytin sitä ohjainlaitteen liitintä tuossa viime talvena irti,toimi puolisen vuotta tosi hyvin.Nyt ei tunnu enää vika paranevan sillä.
98E:tä käytän aina.
Toivotaan että sun auto tuli tuolla kuntoon,minä ostan ne puolat tuossa joku päivä ja ilmoittelen sitten miten kävi.

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Su Syyskuu 12. 13:04:38 2004

momocorse kirjoitti:

Tuo tuossa onkin outoa,itekin olen käyttänyt akun kenkiä irti,purkanut puolat+johdot pois,käyttänyt eri liittimiä irti......yleensä aina muuttuu se auton käynti paremmaksi,mutta vain vähäksi aikaa!Olenkin joskus aiemmin maininnut kun käytin sitä ohjainlaitteen liitintä tuossa viime talvena irti,toimi puolisen vuotta tosi hyvin.Nyt ei tunnu enää vika paranevan sillä.
Toivotaan että sun auto tuli tuolla kuntoon,minä ostan ne puolat tuossa joku päivä ja ilmoittelen sitten miten kävi.
ok!

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Syyskuu 15. 0:32:08 2004

momocorse kirjoitti:

Jokos on sielläpäin vika selvinny??
RS2

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Ke Syyskuu 15. 7:04:34 2004

Ei oo vika vielä selvillä,on niin pirun kiirettä ollu ja rahareikiä on löytynyt vaikka mihinkä suuntaan.Se toimii nyt viileämmällä kelillä vähän aikaa normaalisti,kun kone ei ole kunnolla lämmennyt.....voisko sittenkin olla lämpöanturi vika?Tai ilmamäärämittari?Kyllä se kuitenkin olisi tarkotus lähteä niistä puolista liikenteeseen kaikkien näiden kokeilujen perusteella :roll:
Oli muuten mukavaa käyttää sitä oikeanpuoleista pedaalia pitkästä aikaa pohjassa,kun se välillä tuossa toimi :D

2002rs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Syyskuu 15. 10:52:59 2004

momocorse kirjoitti:Ei oo vika vielä selvillä,on niin pirun kiirettä ollu ja rahareikiä on löytynyt vaikka mihinkä suuntaan.Se toimii nyt viileämmällä kelillä vähän aikaa normaalisti,kun kone ei ole kunnolla lämmennyt.....voisko sittenkin olla lämpöanturi vika?Tai ilmamäärämittari?Kyllä se kuitenkin olisi tarkotus lähteä niistä puolista liikenteeseen kaikkien näiden kokeilujen perusteella :roll:
Oli muuten mukavaa käyttää sitä oikeanpuoleista pedaalia pitkästä aikaa pohjassa,kun se välillä tuossa toimi :D
:lol: Pitihän noita "pikku" kiihytyksiä itekki muutama tehä, kun rupes toimimaan :wink:
RS2

andyman

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Syyskuu 15. 19:08:48 2004

momocorse kirjoitti:Ei oo vika vielä selvillä,on niin pirun kiirettä ollu ja rahareikiä on löytynyt vaikka mihinkä suuntaan.Se toimii nyt viileämmällä kelillä vähän aikaa normaalisti,kun kone ei ole kunnolla lämmennyt.....voisko sittenkin olla lämpöanturi vika?Tai ilmamäärämittari?Kyllä se kuitenkin olisi tarkotus lähteä niistä puolista liikenteeseen kaikkien näiden kokeilujen perusteella :roll:
Kokeile tämä:
Ota kaasuläpän asentotunnistimen johdot irti.Ja käy testaamassa.
Jos toimii niin anna olla silleen!

Itse oon vetänyt kaksivuotta ilman kys.piuhaa :D
====RS2K====

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » La Syyskuu 18. 22:22:25 2004

mulla oli rs:n kans samanlainen propsi. veikattiin puolaa ja muita antureita mut vika löyty lopulta johdoista. puolan ohjaus johdot 2kpl "ns parikaapelia" olivat palaneet tai kovettuneet ja eristeet menny paskaks. eristeet iha murusina.!! pienillä kierroksilla ei ollu ongelmaa, mut yläkierroksilla rupes lyömään läpi ja tuntu ku ois rajottajan paukuttanu. mitattiin johdot mut ne oli "ok." kysyin jns:n eh-autolta johtosarjaa ni ei pystyneet toimittamaan. !!! :evil: :x :evil: :shock: sit joutu tekemään uudet puolan johdot. heh makso vaa 14€. mitähän ois maksanu se johtosarja?? :?:

kokeiles puolalle meneviä johtoja onko ne miten kovat ja kestääkö taivuttamista. mulla oli kauimmainen puolanjohto sen paksunkumin sisältä paskana. lyhyempi johto meni paskaks ku vahä taivutteli. -> vaihdettiin molemmat.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

andyman

Viesti Kirjoittaja andyman » La Syyskuu 18. 22:54:59 2004

mvla kirjoitti:mulla oli rs:n kans samanlainen propsi. veikattiin puolaa ja muita antureita mut vika löyty lopulta johdoista. puolan ohjaus johdot 2kpl "ns parikaapelia" olivat palaneet tai kovettuneet ja eristeet menny paskaks. eristeet iha murusina.!! pienillä kierroksilla ei ollu ongelmaa, mut yläkierroksilla rupes lyömään läpi ja tuntu ku ois rajottajan paukuttanu. mitattiin johdot mut ne oli "ok." kysyin jns:n eh-autolta johtosarjaa ni ei pystyneet toimittamaan. !!! :evil: :x :evil: :shock: sit joutu tekemään uudet puolan johdot. heh makso vaa 14€. mitähän ois maksanu se johtosarja?? :?:

kokeiles puolalle meneviä johtoja onko ne miten kovat ja kestääkö taivuttamista. mulla oli kauimmainen puolanjohto sen paksunkumin sisältä paskana. lyhyempi johto meni paskaks ku vahä taivutteli. -> vaihdettiin molemmat.
Mulla kävi myös ihan samoin.uusia osia en saanut ja yksi äijä teki uudet....paitsi että mulla maksoi vaan 12€ :wink:
====RS2K====

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Toukokuu 29. 17:18:29 2006

oisko jollain vielä hyviä vinkkejä aiheesta, kun omassa rs2000:sessa on tismalleen samat ongelmat paitsi että ne ilmenevät vain sillon tällön. Esim joskus voi mennä kuukauskin et auto toimii ihan normaalisti mut sit ihan yllättäen se taas ei toimi. nyt viimeiset pariviikkoa toimi ihan ok mut viikonloppuna ei toiminu sit yhtään ja tänään taas toimi ihan normaalisti. Se on jännä kun sille ei löydy mitään yhdistävää tekiää siis kelin suhteen, oli kylmä tai kuuma, kostee tai kuiva niin joskus toimii joskus ei.
Ja se on just silleen et puolkaasulla kiertäis vaikka rajottajaan asti mut täyskaasukiihdytyksessä meno loppuu tuonne 4500rpm tuntumaan. ja sillon kun vika on ns. päällä ja kierrokset siellä 2000rpm tuntumassa esim kolmosella ja painaa kaasun pohjaan niin se rupee rykimään ja paukuttamaan putkessa ihan perkuleesti, mut puolkaasulla menee ihan ok.

Tästä topicista päätellen en oo ainut kuka tosta ongelmasta kärsii niin ois kiva saada toi vika korjattua. periaatteessa normiajoahan toi ei haittaa mut jos pitää vähän kovemmin kiihyttää niin sillon haittaa. Ja se on tosiaan jännä et toi ei oo mitenkään säännöllisesti päällä toi vika, keskimäärin 2kertaa viikossa se on ja ei siis ees joka viikko. ja joskus voi olla et aamulla toimii, parin tunninpäästä ei ja sitten taas parituntia ja toimii :?

ainiin sen unohdin mainita et yleensä silloin kun vika on päällä ja lukee vikakoodit niin se näyttää koodia 45 eli nopeusanturi, mut mitenkä se tähän liittyy? kun eikös toi meinaa ihan ajonopeutta, eli ei suoranaisesti liity moottorintoimintaan :roll:

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Toukokuu 30. 10:10:45 2006

tarkista ne puolan johdot! Ja jos sulla on sen tankin kanssa ongelmia kannattaa ottaa huomioon ettei tankkiin pääse muodostumaan alipainetta. Imee tehokkaasti bensalinjat tyhjiks. Mulla on sierrassa semmosta vikaa kun tankkaat täyteen ja tankkiin jää pieni/ei ollenkaan ilma tilaa ja kun bensapumppu imee tankista pikkusen pois muodostuu tankkiin alipaine ja aiheuttaa vittumaisen käynti härön tyhjä käynnillä ja tasakaasulla.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 31. 22:44:08 2006

mvla kirjoitti:tarkista ne puolan johdot! Ja jos sulla on sen tankin kanssa ongelmia kannattaa ottaa huomioon ettei tankkiin pääse muodostumaan alipainetta. Imee tehokkaasti bensalinjat tyhjiks. Mulla on sierrassa semmosta vikaa kun tankkaat täyteen ja tankkiin jää pieni/ei ollenkaan ilma tilaa ja kun bensapumppu imee tankista pikkusen pois muodostuu tankkiin alipaine ja aiheuttaa vittumaisen käynti härön tyhjä käynnillä ja tasakaasulla.
eipä sillä tankin paineistumisella oon ollut merkittävää vaikutusta käyntiin kun oon joskus koittanu ajaa ilman korkkiakin mutta ei oo vaikuttanut käyntiin mitenkään, siis silloin kun se on käynyt huonosti.

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Kesäkuu 7. 17:28:09 2006

andyman kirjoitti: Kokeile tämä:
Ota kaasuläpän asentotunnistimen johdot irti.Ja käy testaamassa.
Jos toimii niin anna olla silleen!

Itse oon vetänyt kaksivuotta ilman kys.piuhaa :D
tuotakin koitin mut kävi tyhjäkäyntiä ihan pirun huonosti -> soutu 500-1200rpm väliä ja ryki niin perkeleesti kun meinas kokoajan sammua. ajamassa en tohtinu käydä mut mitä tossa vapaalla huudatin niin ei vaikuttanut käyntiin muuta kun siis tyhjäkäynnillä. tosin kun tuota testasin niin ei sillähetkellä kyllä muutenkaan ollut noita käyntihäröjä.
eli onko toi kaasuläpänasentutunnistin siis tuonperusteella kunnossa?
Pystyykös sitä jotenkin muuten testaamaan? jotenkinhan sitä piti vastusmittarilla mittailla mut sekin vaatis koko kaasuläppäkotelon irrotuksen kun ei siihel liittimeen saa mitenkään niitä johtoja työnnettyä kun se on alaspäin.
mihkäs ne kaasuläppäanturin johdot menee jos koittas mitata niiden johtojen päästä, niin ei tarviis purkaa tota läppärunkoo.

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ke Kesäkuu 7. 20:10:47 2006

andyman kirjoitti:
mvla kirjoitti:mulla oli rs:n kans samanlainen propsi. veikattiin puolaa ja muita antureita mut vika löyty lopulta johdoista. puolan ohjaus johdot 2kpl "ns parikaapelia" olivat palaneet tai kovettuneet ja eristeet menny paskaks. eristeet iha murusina.!! pienillä kierroksilla ei ollu ongelmaa, mut yläkierroksilla rupes lyömään läpi ja tuntu ku ois rajottajan paukuttanu. mitattiin johdot mut ne oli "ok." kysyin jns:n eh-autolta johtosarjaa ni ei pystyneet toimittamaan. !!! :evil: :x :evil: :shock: sit joutu tekemään uudet puolan johdot. heh makso vaa 14€. mitähän ois maksanu se johtosarja?? :?:

Mulla kävi myös ihan samoin.uusia osia en saanut ja yksi äijä teki uudet....paitsi että mulla maksoi vaan 12€ :wink:
Mahtaiskohan saada kympillä :) on meinaan sama homma edessä ihan näinä päivinä kun ei meinaa pysyä nuo ohjauspiuhat enää kasassa.

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Kesäkuu 9. 22:26:39 2006

tänään otin noi piuhat vähän tarkempaan syyniin ja nehän oli ihan haperot!! se 2/3pytyille olevan puolan piuhat oli ihan kuoriintuneet siitä liittimen kupeesta ja ne johdot oli oikeestaan ihan kiinni toisissaan. Myös toisen puolan piuhat oli ihan haperot ja nekin on varmaan joskus ottanut yhteen. No vedin niihin uudet piuhat mut vaikutus oli ihan täys nolla :evil: Siis ei ollut mitään vaikutusta! Tuntuu jotenkin uskomattomalta. oiskohan sitten boxi tai puolat menny jotenkin paskaks kun ne johdot on ollut ehkä joskus yhdessä :?

Koitin myös ajella kaasuläpänasentotunnistin irrotettuna, mutta sillä ei ollut muuta vaikutusta kun se tyhjäkäynnin huonontuminen.
Myöskään lämpötila-anturien irrottaminen ei vaikuttanut mitään. Aika huvittavaa oikeestaan et koneessa on toistakymmentä anturia, mutta minkään poiskytkeminen ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään :lol:

Rupee pikkuhiljaa menee hermot ton kanssa. Katsastuskin on vasta tossa kuun loppupuolella, niin ei tota kattiakaan viiti viel ottaa pois. Vähän hirvittää et millonka sekin menee paskaks, kun välillä on melkosta pauketta putkessa kun oikeen vedättää.

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » La Kesäkuu 10. 20:55:44 2006

Mistä asti vaihdoit ne piuhat? Itseltä piti vaihtaa imusarjan alla menevään kiskoon asti että rupes löytymään ehjää johtoa.!
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » La Kesäkuu 10. 21:26:10 2006

mvla kirjoitti:Mistä asti vaihdoit ne piuhat? Itseltä piti vaihtaa imusarjan alla menevään kiskoon asti että rupes löytymään ehjää johtoa.!
joo sinneasti mäkin ne vaihdoin. ja pääsin vielä halvemmalla kun edelliset eli vaivaisella 2eurolla :D kun sattu suurinosa tarpeista löytymään jo kotoa :wink:

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » La Kesäkuu 10. 21:29:53 2006

Sit eikun ammatti miehen pakeille ja puolien tarkastukseen. Ovat voineet oottaa itseensä jos on ollut pitkään piuhat paskana...
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » La Kesäkuu 10. 21:42:21 2006

mvla kirjoitti:Sit eikun ammatti miehen pakeille ja puolien tarkastukseen. Ovat voineet oottaa itseensä jos on ollut pitkään piuhat paskana...
no ei vittiis liikeeseen viedä kun siellä on niin pirunmoiset velotukset. joskus niitä mittailin ja ne oli ihan ok.

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Su Kesäkuu 11. 18:13:50 2006

mulla oli kans noi piuhat paskana ja sulaneet yhteen, aloin vaihtaan niitä ja menin prk sekasin väreissä eli kumpi on + ja kumpi -??? tossa on musta ja vihreä johto. (värisokea sähköasentaja) :wink:

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Kesäkuu 11. 19:51:58 2006

S.M.E. kirjoitti:mulla oli kans noi piuhat paskana ja sulaneet yhteen, aloin vaihtaan niitä ja menin prk sekasin väreissä eli kumpi on + ja kumpi -??? tossa on musta ja vihreä johto. (värisokea sähköasentaja) :wink:
musta tuli siihen liittimen napaan numero 1 ja vihree napaan 2.

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Su Kesäkuu 11. 20:23:56 2006

jesse1987 kirjoitti:
S.M.E. kirjoitti:mulla oli kans noi piuhat paskana ja sulaneet yhteen, aloin vaihtaan niitä ja menin prk sekasin väreissä eli kumpi on + ja kumpi -??? tossa on musta ja vihreä johto. (värisokea sähköasentaja) :wink:
musta tuli siihen liittimen napaan numero 1 ja vihree napaan 2.
Kiitos neuvosta,

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Kesäkuu 20. 17:02:04 2006

mut mikähän siellä vielä voi olla vikana kun toi johtojen korjauskaan ei auttanu? voisko se voinu rikkoo ecun tai puolta kun ne johdot oli välillä yhdessä? voiko tota ecua mittailla mitenkään tai puolia?

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Kesäkuu 21. 16:11:22 2006

Voi kait ne puolat mennä rikki tommosestakin. Mutta pitää muistaa että ennen niitä sytytys piuhoja boxin välissä on edis4 moduli. (jos olen oikein ymmärtänyt/katsonut) Sekin voi olla ottanut itseensä.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Kesäkuu 21. 22:55:50 2006

mvla kirjoitti:Voi kait ne puolat mennä rikki tommosestakin. Mutta pitää muistaa että ennen niitä sytytys piuhoja boxin välissä on edis4 moduli. (jos olen oikein ymmärtänyt/katsonut) Sekin voi olla ottanut itseensä.
mikäs se tommonen moduuli on ja missä se sijaitsee?

hehe aika jännä homma kun vaihdoin tänään ton vakiotakapöntön tilalle semmosen läpivirtaavan mallisen niin nyt kiertää iloisesti rajoittimeen asti toisin kuin ennen se toppasi jo noin 5000rpm :? ja muutenkin tuntuu kulkevan jotenkin paljon paremmin :D mut semmonen vika oli aina silloin tällöin et tyhjäkäynti jäi 2000rpm tuntumaan hetkeksi aikaa ennen kuin laski normaaliksi. tämä siis puolentunnin rundin aikana tapahtui puolenkymmentä kertaa, tosin pihaan tullessa oli ihan ok. mikä tommosta vois aiheuttaa? voiko tyhjäkäynti venttiili nostaa kierrokset noin ylös?

MASter

Viesti Kirjoittaja MASter » To Kesäkuu 22. 1:02:40 2006

Oisko sit ollu vaimentaja tukossa? Sehän puuduttaa menoo jo aikalailla...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 22. 15:18:17 2006

HEHEEH äijällä oli putki tukossa. :P Ei kannata niistä kierroksista huolestua. Mulla tekee sitä samaa. Tosin tyhjäkäynti venttiilin ja läppärungon puhdistus vois auttaa.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Kesäkuu 26. 22:02:15 2006

noniin kävin tänään katsastaa escon ja meni ilman moitteita läpi ja tietenkin heti kotiin päästyä otin katin veks :wink: :D ja eipä sillä suurempia vaikutuksia ollut mitä nyt äänet parani hieman(en kyllä muuta odottanutkaan), mutta tulipahan sekin sitten todettua että ainakaan katti ei ollut tukossa.
ja pitihän sitä sit het lähtee koeajolle katinpoiston jälkeen ja ekan vartin toimi ihan ok mut sitten kun yhden hidasteen jälkeen lähetin oikeen kunnolla(niinkuin yleensäkkin :D ) niin rövelti niin perkeleesti. kaasun kun hölläs puoleenväliin niin kävi taas normaalisti ja kun vielä jurvas kaasun pohjaan niin rövellys jatku. toi vika oli ''päällä'' vajaan 5min mut just ennen kun pääsin kotia niin rupes taas pelittää.
Kumma juttu et mikä siellä sit oikeen välillä häikkää ja välillä ei. ja vikakoodit näyttää vaan sitä samaa vanhaa eli 45=ajonopeustunnistin jonka ei pitäs liittyä tohon mitenkään :?

mitä tässä ite oon pohtinu mahdollisia vian aiheuttajia niin mieleen ei tuu muuta kun ecu, puolat ja kaasuläpänasentutunnistin. mitenkä noita vois mittailla? ja tarviiko tohon kaasuläppäkoteloon vaihtaa uus tiiviste jos sen irrottaa imusarjasta? kun sitä on aika mahdoton mittailla paikallaan kun se liitin on alaspäin.

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Kesäkuu 28. 19:20:39 2006

kauankos akunkenkä pitää olla irti et se nollaa ecun?? ja kuinkakauan menee et se käy taas kunnolla?

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 29. 9:33:53 2006

olikohan 15 - 20 min. Sit sillä menee jonkun kymmenen kilsaa ennenkun oppii.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

MASter

Viesti Kirjoittaja MASter » To Kesäkuu 29. 16:27:17 2006

Mulla nollauksessa hävis tyhjäkäynti, eikä oppinu vaikka ajoin ~100km mökiltä takas kotiin (sekalaista ajoa).
Vaati sen uudelleen "ohjelmoinnin", joka löytyy esmes escort-opuksesta.

edit. Mä pidin akunkenkää varulta irti muutaman tunnin.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 29. 19:10:03 2006

mulla oli akunkenkä koko yön irti, mutta ei se niinpaljoa vaikuttanut kuin viimeks kun se oli tunninverran irti. sillon ei käyny tyhjäkäyntiä yhtään muuta kun parinkymmenen kilsan jälkeen nyt kävi melkeen heti hyvin.

mvla

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Kesäkuu 30. 11:20:50 2006

Mulla oli eilen eka startti koneen irroituksen jälkeen. Akku oli pois ... 2vko... Hyvin lähti käyntiin kunhan vain oli bensaa kiskossa. tyhjäkäynti rauhoittui vasta 15min käyttämisen jälkeen. Nyt ajettu n. 10km ja hyvin siivosti toimii koko alueella.
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » La Heinäkuu 1. 16:14:47 2006

nyt rupesin oikeen kunnolla mittailee noita antureita ja yksi niistä kolmesta lämpötila-anturista antoi ihan vääriä arvoja. kylmällä koneella se näytti arvoa 823ohm kun sen ois pitäny olla 35000ohm. voiskohan vika olla tossa, koska kone käy kylmänä hyvn mutta sit kun se lämpiää rövellys alkaa. periaatteessahan toi meinais sitä et ecu luulee et kone on liian lämmin, mutta voi olla et kun arvo on noin pielessä niin se lyö suoraan ohjearvon joka yleensä on tarkotettu kylmälle koneelle, jolloin seos ois ihan liian rikas lämpöselle koneelle :roll:
ja eikös toi ecun lämpömittarin anturin liitin oo semmonen pieni jossa on metallinen se lukitussysteemi ja sit lämpömittarin on se isompi muovinen pistoke :? kun lämpömittari toimii ainakin ihan ok

edit: väärähälytys!! se olikin just se pien anturi mittaristolle jotenka ei noissakaan oo mitään vikaa. mikähän piru tota oikeen vaivaa :evil:

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » La Heinäkuu 1. 18:50:33 2006

noniin taas vähän uutta, eli tossa kun sain taas auton kasaan niin lähin koeajolle ja tällä kertaa sai ajaa ihan pirun kauan ja enen kun se rupes röpöttää. ja het kun se alko niin tien sivuun ja vikakoodeja lukemaan niin sain ihan uuden koodin sieltä. koodin 23 = Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea jännite
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa :?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Heinäkuu 2. 12:29:21 2006

jesse1987 kirjoitti:noniin taas vähän uutta, eli tossa kun sain taas auton kasaan niin lähin koeajolle ja tällä kertaa sai ajaa ihan pirun kauan ja enen kun se rupes röpöttää. ja het kun se alko niin tien sivuun ja vikakoodeja lukemaan niin sain ihan uuden koodin sieltä. koodin 23 = Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin - korkea jännite
mitä tuo mahtaa sanoa, eli meinaako se ihan anturivikaa vai? eikös se meinaa sitä et jos jännite pääsee liian korkeeks niin silloin vastus on liian pieni, eli voisko johdotkin olla yhdessä jossain kohdassa :?
Mitä noita omia kattelin niin ei oo mikään mahdottomuus :wink: eilen vaihdoin yhden noista antureista kun luulin että mittari oli sen takia kuollut, mutta eipä se mitään korjannut. Mikäs niistä antureista olis nyt kyseessä? Imuputken alle jäävä vai se mikä siitä koneelta lähtee vinkkelissä sivulle? Se kyllä vaikuttaa jotenkin flektinkin toimintaan.

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Heinäkuu 2. 13:31:15 2006

Trooper82 kirjoitti:Mitä noita omia kattelin niin ei oo mikään mahdottomuus :wink: eilen vaihdoin yhden noista antureista kun luulin että mittari oli sen takia kuollut, mutta eipä se mitään korjannut. Mikäs niistä antureista olis nyt kyseessä? Imuputken alle jäävä vai se mikä siitä koneelta lähtee vinkkelissä sivulle? Se kyllä vaikuttaa jotenkin flektinkin toimintaan.
no niitähän on tosiaan kolme niitä antureita eli yhdessä on se pien musta liitin niin se on mittaristolle, sitten se mikä sojottaa ilmanputsariin päin on flektin anturi joka toimii siis on/off periaatteella(siihen tulee todella paksut johdot verrattuna muihin) ja sitten se viimenen joka sojottaa tulipeltiin päin jossa oli muistaakseni iso valkoinen liitin niin se on sen ecun anturi.
ja flekti kuten lämpömittarikin toimii ihan normaalisti, joten vois melkeen kysellä paljonko toi anturi maksaa ja harkita sen vaihtamista :wink:

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Heinäkuu 2. 14:21:54 2006

jesse1987 kirjoitti:
Trooper82 kirjoitti:Mitä noita omia kattelin niin ei oo mikään mahdottomuus :wink: eilen vaihdoin yhden noista antureista kun luulin että mittari oli sen takia kuollut, mutta eipä se mitään korjannut. Mikäs niistä antureista olis nyt kyseessä? Imuputken alle jäävä vai se mikä siitä koneelta lähtee vinkkelissä sivulle? Se kyllä vaikuttaa jotenkin flektinkin toimintaan.
no niitähän on tosiaan kolme niitä antureita eli yhdessä on se pien musta liitin niin se on mittaristolle, sitten se mikä sojottaa ilmanputsariin päin on flektin anturi joka toimii siis on/off periaatteella(siihen tulee todella paksut johdot verrattuna muihin) ja sitten se viimenen joka sojottaa tulipeltiin päin jossa oli muistaakseni iso valkoinen liitin niin se on sen ecun anturi.
ja flekti kuten lämpömittarikin toimii ihan normaalisti, joten vois melkeen kysellä paljonko toi anturi maksaa ja harkita sen vaihtamista :wink:
20e sain kivitilasta sen ecun anturin eli tuo mikä sojoittaa tulipeltiin päin. Täytyy hakea tuo mittarin anturikin vielä kun ei näkynyt siinä samassa kuvassa.

sesse

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Heinäkuu 2. 14:27:12 2006

Trooper82 kirjoitti:20e sain kivitilasta sen ecun anturin eli tuo mikä sojoittaa tulipeltiin päin. Täytyy hakea tuo mittarin anturikin vielä kun ei näkynyt siinä samassa kuvassa.
kivitilasta?? saakohan noita ecun antureita muualta kun merkkiliikkeestä?
missä kuvassa :shock:

Vastaa Viestiin