Nelikon jarruja ei saa ilmattua.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Nelikon jarruja ei saa ilmattua.

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Toukokuu 16. 13:26:52 2006

Taitaa olla henkimailman asioita tämä ilmaus. tein satula remontin joka nurkaan ja nyt pitäs saada ilmattua että pääsis ajamaan. Korjaus manuaalin ohjeen mukaan on ilmattu noita jarruja varmaan 20 kertaa joka nurkka ja polkimessa ei ole mitään tuntoa. aikansa kun pumppaa poljinta niin pientä vastusta on tunnettavissa.
ja nestettä on uitettu läpi järjestelmästä n 3 litraa ja taakse asti tulee nestettä kun kääntää virrat päälle.

Tuntuu että tuolla neste määrällä ois ilmat jo poistunut vaan ei. Oisko tuossa tehostajassa joku vuoto??
putket ja letkut ei vuoda nestettä. alkaa usko jo loppumaan. kaikki ilmaus topikit on selattu jo läpi. hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Toukokuu 16. 13:37:35 2006

Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..

Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..

Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 16. 14:10:43 2006

Jaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..

Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..

Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
tota ei oikein
edessä taitaa olla aika hankala laittaa letkut vanteen läpi ,helpottaa kyllä jos on iso puolaset vanteet.
takana on ongelmana ainakin käsijarruvaijeri,tai ei sekään jos laittaa kahvan takakonttiin.

asiaan
kyllä jarrut pitäisi olla ihan ok ilmata.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Toukokuu 16. 15:13:43 2006

mutta kun ei vaan ilmaannu. pitääkö sen neste purkin mihin letku tulee olla ylempänä kuin jarrusatula?? ainakin muita jarruja kun on ilmannu niin onnistui vaikka purkki oli alempana kuin satula. pitää tuota konstia vielä kokeilla jos ei onnistu.. niin prkl.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 16. 15:20:21 2006

Ei tarvii olla ylempänä kuin satula.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jakano
Viestit: 38
Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakano » Ti Toukokuu 16. 17:07:38 2006

mulla ollu samoja vaikeuksia,mutta kun avasin ilma ruuvit yks kerrallaan ja laitoin 6 baria painetta jarrunestesäiliöön,niin johan alko ilmat tulla pois :roll: kolmessa eri sierrassa joutunu käyttämään tätä menetelmää!viimeksi kun omaani vaihdoin pääsylinterin tiivisteet...eli pari oikean kokosta letkua ja ne yhteen hyvin että toinen pää sopii säiliöön ja toinen pistooliin ja painetta kehiin...ps.jos pääsee letku luiskahtamaan,kannattaa maalipinta suojata...nestettä on sitte joka puolella... 8)
sierra 2.0 turbo ,orion 1.6i clx

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Toukokuu 16. 17:19:03 2006

Siis ilmannut kuten manuaalissa kerrotaan?
Siinähän on aika tarkat ohjeet eri vaiheista eikä siinä paljon pumppailla...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Toukokuu 16. 17:24:45 2006

OT:

Kuulin näinkin legendaarisen tarinan ja kiinnostas tietää että onko jutussa mitään perää?

Jokaisesta ilmaruuvista letkut astiaan missä on jarrunestettä.
Ruuvit auki ja annat olla yön yli.
Aamulla ei kuulemma enää ole ilmaa järjestelmässä? Kuulostaa "hieman" kummalliselta :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ti Toukokuu 16. 18:07:16 2006

mites ilmaat?
abssiä pitää ilmata toisella tavalla kuin normi jarruja...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Toukokuu 16. 18:09:40 2006

ukormi kirjoitti:Siis ilmannut kuten manuaalissa kerrotaan?
Siinähän on aika tarkat ohjeet eri vaiheista eikä siinä paljon pumppailla...
Siinä manuaalissahan lukee että takajarruista pitäisi tulla ilmat pois kun poljin on pohjassa ja kääntää virrat päälle ( ilmausruuvi auki) ja ruuvi kiinni kun ilmat on tullu pois.
ei nyt sanasta sanaan muista mutta jotensakin tuohon tyyliin. mutta ei auta vaikka miten tekee. taidan kiikuttaa korjaamolle tuon missä saavat ilmata tuon. kun ei ole kompuraa itellä. etu jarruthan voi ilmata normaaliin tyyliin virrat pois mutta sittenkään ei tule polkimeen vastusta.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 16. 18:59:42 2006

Jaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..

Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..

Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
Pystyy jos laittaa oikean puoleisen satulan vasemmalle :wink: Ilmausruuvit sojottaa silloin alaviistoon .
ex Jäsen #10

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Toukokuu 16. 20:30:42 2006

Jake kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..

Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..

Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
Pystyy jos laittaa oikean puoleisen satulan vasemmalle :wink: Ilmausruuvit sojottaa silloin alaviistoon .
Tätä juuri tarkoitin..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Toukokuu 16. 20:44:52 2006

Asialla ratsastaen... Voiko ABSillisen auton jarrut ilmata turvallisesti jos ABS systeemi on kuralla? Eli toisin sanoen mun tarvis TC:hen vaihtaa jarruletkut, mutta ABS:it on toistaiseksi vika moodissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Toukokuu 16. 21:42:54 2006

Racehard kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Siis ilmannut kuten manuaalissa kerrotaan?
Siinähän on aika tarkat ohjeet eri vaiheista eikä siinä paljon pumppailla...
Siinä manuaalissahan lukee että takajarruista pitäisi tulla ilmat pois kun poljin on pohjassa ja kääntää virrat päälle ( ilmausruuvi auki) ja ruuvi kiinni kun ilmat on tullu pois.
ei nyt sanasta sanaan muista mutta jotensakin tuohon tyyliin. mutta ei auta vaikka miten tekee. taidan kiikuttaa korjaamolle tuon missä saavat ilmata tuon. kun ei ole kompuraa itellä. etu jarruthan voi ilmata normaaliin tyyliin virrat pois mutta sittenkään ei tule polkimeen vastusta.
Eiköhän nuo ilmata samoin kuin takapotkussakin:
Pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.

Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...

JARRU
JARRU
JARRU
JARRU
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Toukokuu 16. 23:26:25 2006

pari kertaa tätä pohdittu.. Huom jos jarru järjestelmä kunnossa.

Mutta kerta kiellon päälle. sanoo manuaalit miten vaan mut näin tein omassani 2wd , Ja Toimii Mahtavasti.

Kaveri pumppaamaan "virrat päällä"

Aloitus pisimmästä putkesta eli takaa Vasen/Oikea
Sitten Edestä vänkärin puoli "jos 4-mäntä jarrut ulompi ensin sitten sisempi"
Viimeisenä kuskin etu "jos 4-mäntä sama kuin vänkärillä"

Pari kertaa kiertää näin auton ja Muista tarkistaa että nestettä myös on.

Ite en mitään purkkeja / letku juttaja käyttänyt! Rätiin reilusti vaan, tuli samalla uudet nesteet.

Noi pitäisi jarrut tulla jos jarru piirit ovat kunnossa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Toukokuu 30. 13:00:56 2006

No niin. nyt pelittää jarrut. Vika oli siinä että etu satulat oli väärinpäin niin sinne jäi aina ilmaa. :oops: No pystyy ainaki etusatulat laittaa väärinpäin.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Toukokuu 30. 14:06:00 2006

sierra friikki kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..

tota ei oikein
edessä taitaa olla aika hankala laittaa letkut vanteen läpi ,helpottaa kyllä jos on iso puolaset vanteet.


asiaan
kyllä jarrut pitäisi olla ihan ok ilmata.
Racehard kirjoitti:Vika oli siinä että etu satulat oli väärinpäin niin sinne jäi aina ilmaa. No pystyy ainaki etusatulat laittaa väärinpäin.
:wink:

Vastaa Viestiin