Nelikon jarruja ei saa ilmattua.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Nelikon jarruja ei saa ilmattua.
Taitaa olla henkimailman asioita tämä ilmaus. tein satula remontin joka nurkaan ja nyt pitäs saada ilmattua että pääsis ajamaan. Korjaus manuaalin ohjeen mukaan on ilmattu noita jarruja varmaan 20 kertaa joka nurkka ja polkimessa ei ole mitään tuntoa. aikansa kun pumppaa poljinta niin pientä vastusta on tunnettavissa.
ja nestettä on uitettu läpi järjestelmästä n 3 litraa ja taakse asti tulee nestettä kun kääntää virrat päälle.
Tuntuu että tuolla neste määrällä ois ilmat jo poistunut vaan ei. Oisko tuossa tehostajassa joku vuoto??
putket ja letkut ei vuoda nestettä. alkaa usko jo loppumaan. kaikki ilmaus topikit on selattu jo läpi. hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
ja nestettä on uitettu läpi järjestelmästä n 3 litraa ja taakse asti tulee nestettä kun kääntää virrat päälle.
Tuntuu että tuolla neste määrällä ois ilmat jo poistunut vaan ei. Oisko tuossa tehostajassa joku vuoto??
putket ja letkut ei vuoda nestettä. alkaa usko jo loppumaan. kaikki ilmaus topikit on selattu jo läpi. hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Ylläpitäjä
Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..
Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..
Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..
Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tota ei oikeinJaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..
Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..
Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?
edessä taitaa olla aika hankala laittaa letkut vanteen läpi ,helpottaa kyllä jos on iso puolaset vanteet.
takana on ongelmana ainakin käsijarruvaijeri,tai ei sekään jos laittaa kahvan takakonttiin.
asiaan
kyllä jarrut pitäisi olla ihan ok ilmata.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
mutta kun ei vaan ilmaannu. pitääkö sen neste purkin mihin letku tulee olla ylempänä kuin jarrusatula?? ainakin muita jarruja kun on ilmannu niin onnistui vaikka purkki oli alempana kuin satula. pitää tuota konstia vielä kokeilla jos ei onnistu.. niin prkl.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei tarvii olla ylempänä kuin satula.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
mulla ollu samoja vaikeuksia,mutta kun avasin ilma ruuvit yks kerrallaan ja laitoin 6 baria painetta jarrunestesäiliöön,niin johan alko ilmat tulla pois
kolmessa eri sierrassa joutunu käyttämään tätä menetelmää!viimeksi kun omaani vaihdoin pääsylinterin tiivisteet...eli pari oikean kokosta letkua ja ne yhteen hyvin että toinen pää sopii säiliöön ja toinen pistooliin ja painetta kehiin...ps.jos pääsee letku luiskahtamaan,kannattaa maalipinta suojata...nestettä on sitte joka puolella... 


sierra 2.0 turbo ,orion 1.6i clx
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
OT:
Kuulin näinkin legendaarisen tarinan ja kiinnostas tietää että onko jutussa mitään perää?
Jokaisesta ilmaruuvista letkut astiaan missä on jarrunestettä.
Ruuvit auki ja annat olla yön yli.
Aamulla ei kuulemma enää ole ilmaa järjestelmässä? Kuulostaa "hieman" kummalliselta
Kuulin näinkin legendaarisen tarinan ja kiinnostas tietää että onko jutussa mitään perää?
Jokaisesta ilmaruuvista letkut astiaan missä on jarrunestettä.
Ruuvit auki ja annat olla yön yli.
Aamulla ei kuulemma enää ole ilmaa järjestelmässä? Kuulostaa "hieman" kummalliselta

S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Siinä manuaalissahan lukee että takajarruista pitäisi tulla ilmat pois kun poljin on pohjassa ja kääntää virrat päälle ( ilmausruuvi auki) ja ruuvi kiinni kun ilmat on tullu pois.ukormi kirjoitti:Siis ilmannut kuten manuaalissa kerrotaan?
Siinähän on aika tarkat ohjeet eri vaiheista eikä siinä paljon pumppailla...
ei nyt sanasta sanaan muista mutta jotensakin tuohon tyyliin. mutta ei auta vaikka miten tekee. taidan kiikuttaa korjaamolle tuon missä saavat ilmata tuon. kun ei ole kompuraa itellä. etu jarruthan voi ilmata normaaliin tyyliin virrat pois mutta sittenkään ei tule polkimeen vastusta.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Pystyy jos laittaa oikean puoleisen satulan vasemmalleJaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..
Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..
Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?

ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
Tätä juuri tarkoitin..Jake kirjoitti:Pystyy jos laittaa oikean puoleisen satulan vasemmalleJaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..
Vaan kyllähän tuon nyt huomaa kun satuloita laittaa paikalleen kun letkut menevät päin helvettiä..
Vai pystyykö noita laittamaan edes väärinpäin?Ilmausruuvit sojottaa silloin alaviistoon .
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Asialla ratsastaen... Voiko ABSillisen auton jarrut ilmata turvallisesti jos ABS systeemi on kuralla? Eli toisin sanoen mun tarvis TC:hen vaihtaa jarruletkut, mutta ABS:it on toistaiseksi vika moodissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eiköhän nuo ilmata samoin kuin takapotkussakin:Racehard kirjoitti:Siinä manuaalissahan lukee että takajarruista pitäisi tulla ilmat pois kun poljin on pohjassa ja kääntää virrat päälle ( ilmausruuvi auki) ja ruuvi kiinni kun ilmat on tullu pois.ukormi kirjoitti:Siis ilmannut kuten manuaalissa kerrotaan?
Siinähän on aika tarkat ohjeet eri vaiheista eikä siinä paljon pumppailla...
ei nyt sanasta sanaan muista mutta jotensakin tuohon tyyliin. mutta ei auta vaikka miten tekee. taidan kiikuttaa korjaamolle tuon missä saavat ilmata tuon. kun ei ole kompuraa itellä. etu jarruthan voi ilmata normaaliin tyyliin virrat pois mutta sittenkään ei tule polkimeen vastusta.
Pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.
Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...
JARRU
JARRU
JARRU
JARRU
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
pari kertaa tätä pohdittu.. Huom jos jarru järjestelmä kunnossa.
Mutta kerta kiellon päälle. sanoo manuaalit miten vaan mut näin tein omassani 2wd , Ja Toimii Mahtavasti.
Kaveri pumppaamaan "virrat päällä"
Aloitus pisimmästä putkesta eli takaa Vasen/Oikea
Sitten Edestä vänkärin puoli "jos 4-mäntä jarrut ulompi ensin sitten sisempi"
Viimeisenä kuskin etu "jos 4-mäntä sama kuin vänkärillä"
Pari kertaa kiertää näin auton ja Muista tarkistaa että nestettä myös on.
Ite en mitään purkkeja / letku juttaja käyttänyt! Rätiin reilusti vaan, tuli samalla uudet nesteet.
Noi pitäisi jarrut tulla jos jarru piirit ovat kunnossa.
Mutta kerta kiellon päälle. sanoo manuaalit miten vaan mut näin tein omassani 2wd , Ja Toimii Mahtavasti.
Kaveri pumppaamaan "virrat päällä"
Aloitus pisimmästä putkesta eli takaa Vasen/Oikea
Sitten Edestä vänkärin puoli "jos 4-mäntä jarrut ulompi ensin sitten sisempi"
Viimeisenä kuskin etu "jos 4-mäntä sama kuin vänkärillä"
Pari kertaa kiertää näin auton ja Muista tarkistaa että nestettä myös on.
Ite en mitään purkkeja / letku juttaja käyttänyt! Rätiin reilusti vaan, tuli samalla uudet nesteet.
Noi pitäisi jarrut tulla jos jarru piirit ovat kunnossa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
-
- Ylläpitäjä
sierra friikki kirjoitti:tota ei oikeinJaakkoki kirjoitti:Onhan satulat varmasti oikeilla puolilla autoa, eli ilmausruuvit ovat ylempänä kuin jarruletkun kiinnitys? Jos väärillä puolilla niin ruuvit alempana ja sitten onkin mukava ilmailla..
edessä taitaa olla aika hankala laittaa letkut vanteen läpi ,helpottaa kyllä jos on iso puolaset vanteet.
asiaan
kyllä jarrut pitäisi olla ihan ok ilmata.
Racehard kirjoitti:Vika oli siinä että etu satulat oli väärinpäin niin sinne jäi aina ilmaa. No pystyy ainaki etusatulat laittaa väärinpäin.
