Rst:een laatikon huolto?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Rst:een laatikon huolto?

Viesti Kirjoittaja juhak » Ke Toukokuu 10. 20:58:57 2006

Kertokaas missä rempataan vaihelaatikoita kohtuu hintaan? :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 10. 21:40:13 2006

Itse on yleensä tehty...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 10. 22:43:56 2006

Kun kysyttiin että missä, niin vastaus kysymykseen ainakin omalta kohdaltani on, että autotallissa remppasin...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Toukokuu 14. 17:08:32 2006

Varmasti on ite tehty ja tehtäis tämäkin mut en oo koskaan semmost tehny eikä oo mitään ohjeita yms... Se on sit loota ostoksille. :oops:

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Su Toukokuu 14. 18:42:37 2006

Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Toukokuu 14. 21:36:33 2006

Kerrotko mikä on ongelma ja mitä pitäisi tehdä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ma Toukokuu 15. 0:17:20 2006

ykkönen/ kakkonen pitää ääntä ja joku tiiviste menny kun kaikki vaihteisto öljyt tulee ulos kastellen kytkinlevyn/asetelman... Eikä täs muuten mitään ongelmaa ois mut en osaa mittään sil tehä :oops:
Sen verran kuiten on tehty et laatikko on irti ja puhistettu... :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Toukokuu 15. 8:21:13 2006

Kuulostaa siltä, että kytkinakselin laakeri olisi mennyt. Jos lukko ja pääakseli on ehjinä, kuten tuosta hieman kuulostaisi, niin kannattaa ehdottomasti korjata. Jos löytyy jonkinnäköistä ulosvetäjää vitosen rattaalle, niin laatikko auki vaan. Ei siellä niin montaa liikkuvaa osaa ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ma Toukokuu 15. 15:04:37 2006

Kannattaako kaikki laakerit vaihtaa samalla kun sen nyt auki ottaa?
:-s

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 15. 15:23:13 2006

juhak kirjoitti:Kannattaako kaikki laakerit vaihtaa samalla kun sen nyt auki ottaa?
:-s
Mun mielestä siihen kyllä kannattaa tehä peruskorjaus kun sen kerran palasiks laittaa.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Toukokuu 15. 16:07:39 2006

Koko korjaussarjan (laakerit, stefat ja tiiivisteet) saa niin paljon halvemmalla, että yleensä ei kannata kovin montaa yksittäistä laakeria ostaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ma Toukokuu 15. 21:22:31 2006

No nii... Nyt on laatikko aukastu ja vika löydetty... Kytkinakselin tiiviste palasina ja laakerista pelkkä kehä paikalla, kuulat pitkin lootaa :shock:

Ja sit löytys joku magneettinen levy irtonaisena...Mihinköhän mahtaa kuulua?? :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 16. 0:16:11 2006

Siellä lootan pohjalla on oma lokero sille levylle. Miltä muuten näyttää? Onko akselit ja rattaat ehjän oloiset?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Toukokuu 16. 0:35:55 2006

Yhes rattaassa jonkin verran kulumaa muuten näyttäis olevan kunnos...

Sitä piti kysyy et sit kun aika jälleen rakennuksen koittaa ni onko siin mitää erityistä mitä pitää tehä et se sit kans toimii,muutako laittaa osat takas niiko oli :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 16. 8:53:47 2006

Vitosvaihteen siirtimet pitää kiristää oikeaan asentoon, jotta pykälät löytyy hyvin ja niitä on oikea määrä. Tossa escon korjausoppaassa on noin 70 sivua tuosta vaiteistosta. Sen voisi kuvata/skannata joskus kun siitä olisi varmaan monelle hyötyä.

Jos laatikko näyttää liian pahalta korjattavaksi, niin sitten vain joku tahansa 1.4CL:n laatikko jostakin ja tasauspyörästö+pääakseli RST:n laatikosta sisään. Tuloksena RST:n laatikkoa täysin vastaava laatikko. Ainoastaan ABSien kiinnityskierteet voi puuttua.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Toukokuu 16. 12:52:31 2006

ja mistä sen tietää et on oikeessa asennossa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 16. 14:15:16 2006

Sen vitosen siirtäjätangon päähän kun kiristettään se mätikkä, niin siitä tangosta pitää ottaa (oliko se nyt sitten myötäpäivään) tyhjät pois ja tasata mötikän ja tangon pituus päältä ennen kuin kiristää. Ja vaihteet kannattaa toki testaa läpi ennen kuin asentaa laatikon autoon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Toukokuu 16. 21:15:03 2006

Vaihan huomen laakerit ja jos kerkeen ni alan kasaamaan sitä...
Kyl ihme on jos se mun räpellyksen jälkeen viel toimii :lol:

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Pe Toukokuu 19. 23:33:33 2006

Ei tuu mitään...en saa valitsinvivustoo tai mikä se nyt onkaan ni millään kasaan... Yks palikka kun menee paikal ni toinen ei sit millään... :( :x

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Toukokuu 20. 7:34:22 2006

Siihen on montakin tapaa. Voit tehdä niin kuin Jim Hearnen sivuilla on näytetty. Tai sitten teet näin:
Eli asetat ensin tuon vitosen/pakin-siirtäjän kohdikkain tuon valitsinakselin kanssa. sitten hieman nostat kytkinakselia ja pääakselia ja sujautat tuon levyn paikallaan. Sitten lasket kaiken paikalleen. Kolmas tapa on asettaa kaikki akselt ja siirtäjät jo valmiiksi kohdalleen ja sitten laskea koko könttä kerralla kuoriin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » La Toukokuu 20. 11:31:42 2006

Mullakin olis tuossa yksi loota jossa ei mene kuin ykkönen ja kakkonen päälle. Pitäis se avata ja kasata kunnolla, kunhan on aikaa. Joku tomppeli sen on 'väärin' kasannu.

Heti kun kerkeen, niin käynpä hakemassa lainaan ton escortin korjausoppaan ja kuvaan sen läpi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Toukokuu 20. 11:46:19 2006

Kehmu kirjoitti: Heti kun kerkeen, niin käynpä hakemassa lainaan ton escortin korjausoppaan ja kuvaan sen läpi.
Mistä sen meinaat lainata? Tarkoitan siis sitä Fordin korjausopasta (noin 1200s) en noita Alfamer/Haynes juttuja, missä ei ole kyllä sitten mitään vaihteistoista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » La Toukokuu 20. 12:02:22 2006

JesseT kirjoitti:
Kehmu kirjoitti: Heti kun kerkeen, niin käynpä hakemassa lainaan ton escortin korjausoppaan ja kuvaan sen läpi.
Mistä sen meinaat lainata? Tarkoitan siis sitä Fordin korjausopasta (noin 1200s) en noita Alfamer/Haynes juttuja, missä ei ole kyllä sitten mitään vaihteistoista.
:shock: No sitten en varmaan mistään ellei kaveri auta. Mä luulin että puhuit jostain haynesia vastaavasta teoksesta. Itellä on Haynesin kirja, joten tiedän mitä siellä on. Mutta tonhan saa sumujen saarelta tilattua ton 1200s oppaan, ainakin jossain näin niitä myytävän. Jos en väärin muista niin Rally Racekin myy jotain korjausopasta (1596 sivua).

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Toukokuu 20. 12:18:56 2006

No sama se on, heitin ton sivumäärän vaan lonkalta. Varsin hyödyllinen opus hintaansa nähden varsinkin mk3 escon omistajille.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Toukokuu 20. 13:22:10 2006

JesseT kirjoitti: Mistä sen meinaat lainata? Tarkoitan siis sitä Fordin korjausopasta (noin 1200s) en noita Alfamer/Haynes juttuja, missä ei ole kyllä sitten mitään vaihteistoista.
Englanninkielisessä Haynesin opppaassaa on ihan täydelliset ohjeet laatikon purkmaiseen ja kasaukseen, suomenkielinen on tässä tilanteessa se turha opus.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ke Toukokuu 24. 21:55:58 2006

laatikko kasassa ja vaihteetkin menee jotekin pääl...Pystyykö säätöjä tekemään kun laatikko on paikallaan? :oops:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 24. 23:03:59 2006

Kepin asentoja tietenkin voi säätää ja sen vitosen siirtäjäakselin säätökin onnistuu jotenkuten, jos sitä meinaat.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » To Toukokuu 25. 1:49:52 2006

Arska kirjoitti:Kepin asentoja tietenkin voi säätää ja sen vitosen siirtäjäakselin säätökin onnistuu jotenkuten, jos sitä meinaat.
Juuri sitä meinaan... Ei kaikki vaihteet toimi niiko pitäis... Vika taitaa olla asentajas :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 25. 9:25:32 2006

Se on kovin tarkka se vivuston kiinnitys laatikkoon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » To Toukokuu 25. 10:26:58 2006

JesseT kirjoitti:Se on kovin tarkka se vivuston kiinnitys laatikkoon.
Nelonen taitaa olla 5v-laatikossa kaikkein pisin vaihde, vivuston liikkeen suhteen? Muistaakseni jossain oppaassa lukikin, että kytke nelonen sisään kun kiinnität vivustoa valitsinakseliin. Eli sillä varmaankin haetaan sitä, ettei vivuston liike jää liian lyhyeksi. Jolloin juuri tuo nelonen ei mene päälle.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 25. 15:00:54 2006

Planet kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Se on kovin tarkka se vivuston kiinnitys laatikkoon.
Nelonen taitaa olla 5v-laatikossa kaikkein pisin vaihde, vivuston liikkeen suhteen? Muistaakseni jossain oppaassa lukikin, että kytke nelonen sisään kun kiinnität vivustoa valitsinakseliin. Eli sillä varmaankin haetaan sitä, ettei vivuston liike jää liian lyhyeksi. Jolloin juuri tuo nelonen ei mene päälle.
Siellä vaihdekepin pohjassa auton alla on sellainen kolo mihin voi pienen tapin työntää niin nelonen menee lukkoon. Laatikosta tietysti ensin nelonen päälle ja sit kiristää sen siirtimen kohdalleen. Näin manuaaleissa neivotaan tuo säätötehtävän. En ole ikinä kokeillutkaan kyllä noin...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » To Toukokuu 25. 19:47:31 2006

Ok... Yritetään

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Toukokuu 26. 0:22:39 2006

Ite tänään just säädin ja ihan kokeilemalla löyty suht hyvä paikka.. ehkä pientä säätöä vois vielä suorittaa.

Mutta ikinähän siitä ei hyvää tule.. ainakaan eskon omalla vivustolla :lol:
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Toukokuu 28. 22:13:33 2006

Täytyykö ton tasauspyörästön suhteen tehä jotain erikoist...Meinaan et eikö se nyt laatikon avaamisen myötä oo menny sekasin?? :shock:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Toukokuu 28. 22:24:19 2006

juhak kirjoitti:Täytyykö ton tasauspyörästön suhteen tehä jotain erikoist...Meinaan et eikö se nyt laatikon avaamisen myötä oo menny sekasin?? :shock:
Mitä ihmettä sä nyt meinaat? Ei kai se nyt mitenkään sekaisin mene?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Toukokuu 28. 22:28:44 2006

korjausoppaas sanottiin et kun ottaa vetoakselit pois nii täytyy laittaa joku puutappi tai jotain ettei vetopyörästö pääse liikkumaan...En tiiä...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Toukokuu 28. 22:33:29 2006

Pikkurattaissa ja niiden laakeroinnissa on sen verran toleranssia että teoriassa kun molemmat akselit ottaa pois, niin ne pääsee sen verran liukumaan pois linjalta että akselien takaisinasentaminen voi olla hankalaa. Käytännössä tällaiseen ilmiöön ei koskaan törmää. Sen puutapin saa työntää ihan mihi kukakin tykkää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Toukokuu 28. 22:35:09 2006

:D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Toukokuu 29. 8:44:11 2006

juhak kirjoitti:korjausoppaas sanottiin et kun ottaa vetoakselit pois nii täytyy laittaa joku puutappi tai jotain ettei vetopyörästö pääse liikkumaan...En tiiä...
Siis tämä vain vakiotasauspyärästössä. Lukollisessa ei ole moisia huolia.


Tässä kuvia omasta rempasta jos kiinnostaa:
ZIP

Huomatkaa vanhojen poskilaakereiden kunto. Laatikko oli kolmella kympillä ostettu mk1 Diesel Orionin laatikko, joka hankittiin pitkän perävälityksen takia. Pääakselin laakeri vaihdettiin IB5 tyyppiseksi (vanha ja uusi laakeri vierekkäin). Kuva myös vitosen siirtäjän säätämisestä, joka on tuo kriittisin vaihe hyvän vaihteensiirron puolesta, eli paljonko sitä akselia kiertää vastapäiväänpäivään ennen kuin kiristää. Ensin siis kierretään myötäpäivään tappiin asti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Kesäkuu 18. 2:45:26 2006

Vihdoin sain laatikon paikalleen ja suurimman osan härpäkkeistä kiinne... Vaihteet 1-4 toimii mut vitonen ja pakki hiukan takertelee... :shock:
Olenkohan tehnyt jotain väärin vai onko normaalia rempan jälkeen kun laatikkoa ei vielä ole käytetty? :oops:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Kesäkuu 18. 8:02:50 2006

Ensimmäisenä oletuksena juuri tuon vitosen siirtäjän säädöstä on kyse. Eli ennen kuin sen tangon päähän kiristää sen mokkulan, niin tanko käännetään täysin vastapäivään ja sitten pari astetta takaisin. Tuota kun kääntää liian vähän tai liikaa niin vitonen / pakki helposti takertaa. Jos taas pakki ei ikinä ole mennyt pälle, niin sitten voi olla pakin rattaan siirtäjävipu ihan vaan väärässä asennossa.
Vivusto on aina yksi mahdollisuus tietysti...
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Kesäkuu 20. 15:50:06 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Su Kesäkuu 18. 15:28:10 2006

täytyy yrittää säädellä jos se viel onnistuu...

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Kesäkuu 20. 15:05:24 2006

Siitä siirtäjän ´tangosta piti kiertää myötäpäivää tyhjät pois?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 20. 15:54:55 2006

En taas tiedä puhutaanko me samasta asiasta, mutta tuolla luvapaketissa jonka laitoin, niin kuva "IMG_8243 (Large).jpg" selittää asian. Eli VASTApäivään tyhjät pois ja sitten pari astetta takaisin ja kiristys. Toki kannattaa ensin kokeilla vaihdekepin vivustoa säätää, koska se on minuutin homma vs. tunnin homma. Sitten kun tietää, että vika ei ole siinä, niin sitten laatikosta öljyt ja vitosen koppa irti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Pe Kesäkuu 23. 11:53:09 2006

No niin... nyt vaihteet toimii ja eteenpäin kulkee mut nyt on uus ongelma.
Tän kuukauden aikan minkä remppa kesti ni ahdot hävis johonki?

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Kesäkuu 23. 12:43:31 2006

Olisko ne ahdot tullu sitten mulle kun on kilo nyt ylimääräistä.
ESCORT MK3/4

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Pe Kesäkuu 23. 12:50:11 2006

Hyvä juttu, jos mitenkään ehdit ni palauta se kilo iltaan mennes ni pääsen juhannus ajelulle :lol:

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Kesäkuu 23. 16:19:34 2006

juhak kirjoitti:No niin... nyt vaihteet toimii ja eteenpäin kulkee mut nyt on uus ongelma.
Tän kuukauden aikan minkä remppa kesti ni ahdot hävis johonki?
Itekin säätelin vaihteita tänään. Ei nyt kaikkein priima säätö varmaan ole, mutta toimii kuitenkin. Tuntuu niin oudolta ajaa rst:llä sitten viime vuoden lokakuun. :)

Kannattaa varmaan tarkistaa irrotettujen letkujen klemmarit, josko joku on jääny löysälle ja paineet karkaa. Häviskö kaikki paineet vai miten kävi?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Pe Kesäkuu 23. 17:12:38 2006

Kaikki paineet hävis... Nyt kun oon asiaa hiukan enenpi tutkinu ni dumppi aukee heti kun auton käynnistää...Täytyy ottaa dumppi pois ja tukkii reikä jos sillä sais asian korjattuu :D

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Kesäkuu 23. 23:39:53 2006

Siis kun auton käynnistää vallitsee imusarjassa (ahtoputkissa) alipaine jolloin dumppi aukeaa jos on kovin löysä. Tämä on ihan normaalia. Kun paineet kasvaa dumppi sulkeutuu..
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Vastaa Viestiin