Escort MK1/2 takatankosarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Escort MK1/2 takatankosarja
Onkos kellään kuvia tai mittoja takatankosarjan asennuksesta?
Kuva setistä http://www.tvracing.net/images/Takatankosarja.JPG (tuosta puuttuu perän korvakkeet)
Pitäs tuommonen asentaa MK2 katueskoon että ei pompottas perää niin herkästi.
Kuva setistä http://www.tvracing.net/images/Takatankosarja.JPG (tuosta puuttuu perän korvakkeet)
Pitäs tuommonen asentaa MK2 katueskoon että ei pompottas perää niin herkästi.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Noita tankojahan on joissain malleis jo ihan vakionakin ja silloin ne ovat kiinni samois paikois ku vakaajan päät.
Alilta tilattu setti?
Saaako sitä pomppimista pois ihan noil yksittäisillä tangoilla ku jotenki tuntuu ettei yks kiinnityskohta taka-akseliin voi poistaa sitä pomppimis efektiä... jokahan johtuu juurikin jousten vääntymisestä S-malliseksi kiidytyksessä??
Mulla on vähän kans ollu mieles et miten tuon pomppimisen sais pois ja samal tuon akselin vähän jämäkämmin alle kiinni... pelottaa ettei ne U-pultit kestä +300humman revittelyjä. Kaveri kun sai ammuttua akselin alle poikittain jo alta 200hp koneellakin. mieles pyöriny vähän kaikenlaisia visioita miten tekis... Eiks sul tvr ole siin vartti kilpuris ladderbarsit? mitenkähän ne toimis radalla/kadulla? 4-linkkihän se olis paras kallistelulle mut aikasta kallis tuohon "peltoautoon"
Alilta tilattu setti?
Saaako sitä pomppimista pois ihan noil yksittäisillä tangoilla ku jotenki tuntuu ettei yks kiinnityskohta taka-akseliin voi poistaa sitä pomppimis efektiä... jokahan johtuu juurikin jousten vääntymisestä S-malliseksi kiidytyksessä??
Mulla on vähän kans ollu mieles et miten tuon pomppimisen sais pois ja samal tuon akselin vähän jämäkämmin alle kiinni... pelottaa ettei ne U-pultit kestä +300humman revittelyjä. Kaveri kun sai ammuttua akselin alle poikittain jo alta 200hp koneellakin. mieles pyöriny vähän kaikenlaisia visioita miten tekis... Eiks sul tvr ole siin vartti kilpuris ladderbarsit? mitenkähän ne toimis radalla/kadulla? 4-linkkihän se olis paras kallistelulle mut aikasta kallis tuohon "peltoautoon"
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Rally Racesta tuli setti.Eemeli kirjoitti:Noita tankojahan on joissain malleis jo ihan vakionakin ja silloin ne ovat kiinni samois paikois ku vakaajan päät.
Alilta tilattu setti?
Saaako sitä pomppimista pois ihan noil yksittäisillä tangoilla ku jotenki tuntuu ettei yks kiinnityskohta taka-akseliin voi poistaa sitä pomppimis efektiä... jokahan johtuu juurikin jousten vääntymisestä S-malliseksi kiidytyksessä??
Mulla on vähän kans ollu mieles et miten tuon pomppimisen sais pois ja samal tuon akselin vähän jämäkämmin alle kiinni... pelottaa ettei ne U-pultit kestä +300humman revittelyjä. Kaveri kun sai ammuttua akselin alle poikittain jo alta 200hp koneellakin. mieles pyöriny vähän kaikenlaisia visioita miten tekis... Eiks sul tvr ole siin vartti kilpuris ladderbarsit? mitenkähän ne toimis radalla/kadulla? 4-linkkihän se olis paras kallistelulle mut aikasta kallis tuohon "peltoautoon"
Kyllä sen luulis auttavan pomppimiseen kun sitten perä ei pääse kiertymään renkaan pyörimissuuntaa vastaan.
Siinähän on silloin "tavallaan 4 linkit" kun lehti on alapuolella ja nuo tangot yläpuolella.
Ei se lehtijousi siitä työntövoimasta niinkään nurjahda vaan se kiertoliike on pahempi (s-kiertymisen) pomppimisen aiheuttaja.
Itellä huomaa hyvin sen että perä kiertyy kiihdyttäessä kun kardaanin laippa alkaa ottaa pohjaan.
Tuo kiertyminen on pahasta myös kardaanin ristikoiden keston suhteen ja voimaa hukkuu paljon kun ristikot on virheellisessä asennossa.
Kilpurissa on ladderbarsit, ne ei kyllä sovellu oikein hyvin muuhun kun kiihdyttelyyn koska ne ei anna kallistus liikettä tapahtuvan.
Eli jos ajaa toisen takarenkaan montun yli niin se jää ilmaan.
Pikkasen kyllä joustaa mutta ei paljon.
Sillä tuennalla saa säädettyä painojakauman takapyörien kesken millasex haluu.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Niin no joo tavallaahan ne latit toimii niinä ala tankoina. joten kait se on hyvin mahdollista et se hillitsee akselia. Ekös se silloin tule et perän lähtiessä kiertymään niin lateille tule työntö eteenpäin ja niille tangoille vetoa taakse päin. Jos ne latit vain kestää... alkup escon norrat ainakin aikä heikkoja.
Tuota mä vähän pelkäsinki ettei noi ladderit anna korin kallistua yhtään vaan nostaa taka tassunki luultavasti aika herkästi ilmaan kaarteessa. Ite kun haluttas kokonaan nakata nurkkaan noi latit... ja pystyiskari+kierrejousi yhdistelmällä pelata. Kait se on alettava nelilinkki+panhardi sinne vääntämään.
Tuota mä vähän pelkäsinki ettei noi ladderit anna korin kallistua yhtään vaan nostaa taka tassunki luultavasti aika herkästi ilmaan kaarteessa. Ite kun haluttas kokonaan nakata nurkkaan noi latit... ja pystyiskari+kierrejousi yhdistelmällä pelata. Kait se on alettava nelilinkki+panhardi sinne vääntämään.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kokeile kutenkin noita "RS"-tankoja vinona versiona(MK2).Ei tarvitse lattiaa leikkoa ja kadulle lienee aikas riittävät,toimivat myös sivuttaistukena.Itsellä oli aikonaan pikkukoneisessa kilpurissa tehty uniball-päillä suorat tangot ja pompotusta ei enää ilmennyt.Nelilinkit vaatii säätöjen hakemista tankojen asennon suhteen ja panhardkin tulisi laittaa jos lehdet poistaa...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Noita tankoja on vakiona vain RS-malleissa ja ne vakaajan kiinnikkeisiin tulevat mallit ovat tavallisten vanhakoppaescojen orggis tuet, jotka ovat siis paljon lyhyemmät (huonommat) kuin nuo RS -mallit.Eemeli kirjoitti:Noita tankojahan on joissain malleis jo ihan vakionakin ja silloin ne ovat kiinni samois paikois ku vakaajan päät.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tässä tankojen asennusjuttu Classic Ford - lehdestä:
sivu1
sivu2
sivu3
Tossa jutussa näyttäis olevan vanhakoppaesco kyseessä, jossa tangot ovat hieman eri malliset ja tulevat eri kohtaan akselissa. Muuten asennus on sama kuin välikoppasessakin. Korikiinnikkeet tulevat siis samaan kohtaan.
sivu1
sivu2
sivu3
Tossa jutussa näyttäis olevan vanhakoppaesco kyseessä, jossa tangot ovat hieman eri malliset ja tulevat eri kohtaan akselissa. Muuten asennus on sama kuin välikoppasessakin. Korikiinnikkeet tulevat siis samaan kohtaan.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
No niin, tuossahan oli aika hyvät ohjeet. Tämä operaatio tulee itellekin ajankohtaiseksi tänä kesänä, kun vaan saan tuon koneen ensin vaihdettua.RaimoS kirjoitti:Tässä tankojen asennusjuttu Classic Ford - lehdestä:
sivu1
sivu2
sivu3
Tossa jutussa näyttäis olevan vanhakoppaesco kyseessä, jossa tangot ovat hieman eri malliset ja tulevat eri kohtaan akselissa. Muuten asennus on sama kuin välikoppasessakin. Korikiinnikkeet tulevat siis samaan kohtaan.
Perä pompottaa kuin jänis kun asfaltilta lähtee hieman hanakammin.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Kiitoos!RaimoS kirjoitti:Tässä tankojen asennusjuttu Classic Ford - lehdestä:
sivu1
sivu2
sivu3
Tossa jutussa näyttäis olevan vanhakoppaesco kyseessä, jossa tangot ovat hieman eri malliset ja tulevat eri kohtaan akselissa. Muuten asennus on sama kuin välikoppasessakin. Korikiinnikkeet tulevat siis samaan kohtaan.

-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tuon ohjeen ja Rally Racen mukaan auto pitää olla normaali ajo korkeudessaan, kun akselikorvakot hitsaa kiinni. Eli siis esim. pukit taka-akselin alla ja mahdolliset madalluspalikat kiinni jne. Näin muistaakseni tehtiin joskus pikkupoekan ex-escorttiin.pablo kirjoitti:Tarvikos noissa olla "esijännitystä" banjon päässä kun korvakot laittaa?? Esim 100 kg painoa konttiin ja sit vasta korvat kiinni? Kuvissa ei ainakaan tainnut olla mut joskus sellaista on korviin kantautunut..
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V