2wd cossun jarrujen ilmaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
omassa tein näin.
virta päälle.
aloitus pisimmästä päästä eli takaa ensin, vänkäri ja kuski vikana.
etu satuloissa 2kpl ilmaus ruuvia letkua kauempi ensin..
ja tietty kaveri kapiiniin pumppailemaan.
näin tein omassani ja katsastus jarru pukissa näytti tasaa joka jarru
virta päälle.
aloitus pisimmästä päästä eli takaa ensin, vänkäri ja kuski vikana.
etu satuloissa 2kpl ilmaus ruuvia letkua kauempi ensin..
ja tietty kaveri kapiiniin pumppailemaan.
näin tein omassani ja katsastus jarru pukissa näytti tasaa joka jarru
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Ilmaa ensin VASEN ETU ja sen jälkeen OIKEA ETU. Etupään ilmaus "normaalisti", eli kaveri pumppaa poljinta / poljin pohjaan ja ite aukaiset ruuvin ja päästät ilmat pihalle. Toistetaan, kunnes ilmaa ei enää tule.
Sen jälkeen TAKA VASEN siten, että:
- ilmausruuvi auki
- kaveri painaa jarrupolkimen pohjaan (ja pitää sen siellä)
- virta päälle (II)
- anna valua jonkin aikaa (kunnes ilmaa ei enää tule - varo painetta!)
- laita ruuvi kiinni
- kaveri nostaa polkimen ylös
- antaa virran olla päällä kunnes pumppu on saanut järjestelmään sopivan paineen (ts. kunnes pumppu pysähtyy)
Toista sama homma TAKA OIKEALLE. Muista tarkkailla koko ajan jarrunesteen määrää säiliössä.
Sen jälkeen TAKA VASEN siten, että:
- ilmausruuvi auki
- kaveri painaa jarrupolkimen pohjaan (ja pitää sen siellä)
- virta päälle (II)
- anna valua jonkin aikaa (kunnes ilmaa ei enää tule - varo painetta!)
- laita ruuvi kiinni
- kaveri nostaa polkimen ylös
- antaa virran olla päällä kunnes pumppu on saanut järjestelmään sopivan paineen (ts. kunnes pumppu pysähtyy)
Toista sama homma TAKA OIKEALLE. Muista tarkkailla koko ajan jarrunesteen määrää säiliössä.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Samoin mutta ilman pumppaamista.jarkkoma kirjoitti:omassa tein näin.
virta päälle.
aloitus pisimmästä päästä eli takaa ensin, vänkäri ja kuski vikana.
etu satuloissa 2kpl ilmaus ruuvia letkua kauempi ensin..
ja tietty kaveri kapiiniin pumppailemaan.
näin tein omassani ja katsastus jarru pukissa näytti tasaa joka jarru
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hakusanaksi ilmaus. Kesti noin 3 sekuntia löytää tähänkin aika saakelin useasti esiintyvään ongelmaan ratkaisu
Kyllä noi Voortin vanhemmat Absit pitää ilmata pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.
Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...
JARRU
JARRU
JARRU
JARRU

Kyllä noi Voortin vanhemmat Absit pitää ilmata pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.
Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...
JARRU
JARRU
JARRU
JARRU
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
tapoja monia
omani ilmasin kuten ylempänä neuvoin ja hyvin tarraa

omani ilmasin kuten ylempänä neuvoin ja hyvin tarraa

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Se nyt on ihan sama miten ilmaan kunhan se tekee hyvin ettei jää ilmaa järjestelmään. Yleensä tehdään toki niin että pisimmän putken päästä aloitetaan järjestäen seuraavaksi pisin ja niin edelleen.
Hommahan tulee paremmin tehtyä, kun tehostin on käyttökunnossa. Sähkö/abs malleista ei minulla ole juuri kokemuksia, mutta pitäisin sähköt päällä.
Hyllyssäni oleva kirjanen kertoo että jos sähkö/abs yksikkö ei toimi/ saa virtaa niin vain etujarrut toimivat ja takajarrut eivät. Tieto peräisin alfamerin myymästä Ford Sierra V6 kirjasta...
Hommahan tulee paremmin tehtyä, kun tehostin on käyttökunnossa. Sähkö/abs malleista ei minulla ole juuri kokemuksia, mutta pitäisin sähköt päällä.
Hyllyssäni oleva kirjanen kertoo että jos sähkö/abs yksikkö ei toimi/ saa virtaa niin vain etujarrut toimivat ja takajarrut eivät. Tieto peräisin alfamerin myymästä Ford Sierra V6 kirjasta...
-
- Ylläpitäjä
Ei ymmärrä. Eikös se pitäisi tehdä päinvastoin? Noh, ehkei tämä ole oikea paikka jaaritella nuiden neekerimallien jarrujen ilmauksesta..Ares kirjoitti:
Hommahan tulee paremmin tehtyä, kun tehostin on käyttökunnossa.
Edit: Kysehän on siis absittomasta systeemistä.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Su Huhtikuu 23. 13:09:28 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.