2wd cossun jarrujen ilmaus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

2wd cossun jarrujen ilmaus

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Huhtikuu 19. 23:08:33 2006

Kuinka tuo pitäs niin kuin virallisesti tehdä?

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Huhtikuu 19. 23:13:58 2006

omassa tein näin.

virta päälle.
aloitus pisimmästä päästä eli takaa ensin, vänkäri ja kuski vikana.
etu satuloissa 2kpl ilmaus ruuvia letkua kauempi ensin..

ja tietty kaveri kapiiniin pumppailemaan.


näin tein omassani ja katsastus jarru pukissa näytti tasaa joka jarru
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Huhtikuu 20. 6:42:27 2006

Jossain manuaalissa neuvottiin näin:

Oik. Etu
Vas. Etu
Oik. Taka
Vas. Taka

Ja takajarruja ilmatessa pitää olla sähköt päällä
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Huhtikuu 20. 9:26:45 2006

Nuissa absillisissa on etu ja takapiirit erikseen, ei ristissä niinku "yleensä".

Löytyisköhän tuolta vielä ne ohjeet...

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Huhtikuu 20. 9:37:55 2006

Ilmaa ensin VASEN ETU ja sen jälkeen OIKEA ETU. Etupään ilmaus "normaalisti", eli kaveri pumppaa poljinta / poljin pohjaan ja ite aukaiset ruuvin ja päästät ilmat pihalle. Toistetaan, kunnes ilmaa ei enää tule.

Sen jälkeen TAKA VASEN siten, että:

- ilmausruuvi auki
- kaveri painaa jarrupolkimen pohjaan (ja pitää sen siellä)
- virta päälle (II)
- anna valua jonkin aikaa (kunnes ilmaa ei enää tule - varo painetta!)
- laita ruuvi kiinni
- kaveri nostaa polkimen ylös
- antaa virran olla päällä kunnes pumppu on saanut järjestelmään sopivan paineen (ts. kunnes pumppu pysähtyy)

Toista sama homma TAKA OIKEALLE. Muista tarkkailla koko ajan jarrunesteen määrää säiliössä.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 20. 9:56:46 2006

jarkkoma kirjoitti:omassa tein näin.

virta päälle.
aloitus pisimmästä päästä eli takaa ensin, vänkäri ja kuski vikana.
etu satuloissa 2kpl ilmaus ruuvia letkua kauempi ensin..

ja tietty kaveri kapiiniin pumppailemaan.


näin tein omassani ja katsastus jarru pukissa näytti tasaa joka jarru
Samoin mutta ilman pumppaamista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Huhtikuu 20. 9:59:39 2006

Hakusanaksi ilmaus. Kesti noin 3 sekuntia löytää tähänkin aika saakelin useasti esiintyvään ongelmaan ratkaisu :wink:


Kyllä noi Voortin vanhemmat Absit pitää ilmata pumppu pyörien. Ei auto käynnissä vaan pumppu käynnissä.

Tätä kysytään jatkuvasti joten imaiskaa noi talteen..Hieman laitonta on ilman lupaa mutta mutta...

JARRU
JARRU
JARRU
JARRU
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Huhtikuu 20. 17:44:59 2006

tapoja monia :!:

omani ilmasin kuten ylempänä neuvoin ja hyvin tarraa :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Huhtikuu 22. 19:36:20 2006

Se nyt on ihan sama miten ilmaan kunhan se tekee hyvin ettei jää ilmaa järjestelmään. Yleensä tehdään toki niin että pisimmän putken päästä aloitetaan järjestäen seuraavaksi pisin ja niin edelleen.

Hommahan tulee paremmin tehtyä, kun tehostin on käyttökunnossa. Sähkö/abs malleista ei minulla ole juuri kokemuksia, mutta pitäisin sähköt päällä.

Hyllyssäni oleva kirjanen kertoo että jos sähkö/abs yksikkö ei toimi/ saa virtaa niin vain etujarrut toimivat ja takajarrut eivät. Tieto peräisin alfamerin myymästä Ford Sierra V6 kirjasta...

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Huhtikuu 22. 21:14:36 2006

Ares kirjoitti:
Hommahan tulee paremmin tehtyä, kun tehostin on käyttökunnossa.
Ei ymmärrä. Eikös se pitäisi tehdä päinvastoin? Noh, ehkei tämä ole oikea paikka jaaritella nuiden neekerimallien jarrujen ilmauksesta..

Edit: Kysehän on siis absittomasta systeemistä.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Su Huhtikuu 23. 13:09:28 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Huhtikuu 23. 12:38:02 2006

Takajarruja ei pysty edes ilmaamaan, ellei sähköt ole päällä tehostimessa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vastaa Viestiin