Cossun jarrutehostin normi sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Cossun jarrutehostin normi sierraan
Eli ongelma tämmönen. Itsellä on tossa omassa autossa alipainepumppu paskana ( moottorissa ei oo alipainetta ) niin jarrut on vähän jäykät. No noita pumppuja ei nyt jokapuolella kuitenkaan ole eikä puissa kasva ( uus maksaa saman verran kun hyvä turbo ) niin tuli mieleen tämmönen vaihtoehto.
Eiks Cossun jarrutehostin toimi sähköllä että se ei tarvi ollenkaan alipainetta ? Meneekö toi Cossu jarrutehostin suoraan BOLT ON tommosen normaalin tilalle vai oonko mä tässä unohtanu jotain kyseisestä muutoksesta.?
ABS:siä ei siis ole tarkotus laittaa..pelkkä tehostin vain.
Eiks Cossun jarrutehostin toimi sähköllä että se ei tarvi ollenkaan alipainetta ? Meneekö toi Cossu jarrutehostin suoraan BOLT ON tommosen normaalin tilalle vai oonko mä tässä unohtanu jotain kyseisestä muutoksesta.?
ABS:siä ei siis ole tarkotus laittaa..pelkkä tehostin vain.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
Bliz: mites tossa sun elintenluovuttajassa sitten tehostin toimi? Vai onks siinä jo alipaine 

-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
Rintapelllin reikää joutuu kalvamaan isommaksi + pari lisä reikää kiinnityspulteille. Tehostimessa oma sähköpumppu, jolle tarvitsee tuoda virta.
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
Mitäs katastussetä sanoo jos laittaa ABSillisen tehostimen ei-ABSilliseen kotteroon? Meinaan että itelläkin olis ABS-tehostinpaketti hyllyllä odottelemassa asennusta, sais noi jarrut toimimaan kunnolla, mut ei houkuttele ruveta rakentaan koko ABS-härdelliä varsinkaan kun se ei toimi kuitenkaan 

Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
Subaru Forester XT MY06
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
Ihan sama mitä katsastus setä sanoo.. ( viimeksi meinas tyrkkästä mun kotterin katsastusaseman seinään ) kun ei oo oikeen jarrut kotona..Dynossa kuitenkin näyttää hyvältä niin menee läpi.<br><br>Ei itsellä tossa mitään varsinaista ongelmaa ole mut jos joku muu joutuu tuota ajamaan niin ongelmia saattaa syntyä.<br><br>Mut patentti on ilmeisesti lähes BOLT ON niin pitääpi kokeilla.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
Silloin kun vaihdoin p100:n tuon sähkötehostimen, niin katsastussetä merkkasi muutoskatsastuksessa alipainejarrut (olikohan se kirjainlyhenne nap?) Ylipainejarruiksi tai jotakin. Sitä kirjainlyhennette en enää muista. Mutta periaatteessa sen tehostimen jälkeen pitää auto kai muutoskatsastaa.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Re:Cossun jarrutehostin normi sierraan
No pjärkele tää on kyllä vaikea maa rakentaa 

Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
En usko, että jos ton pumpun tonne konehuoneeseen lykkää ja on vaan ihan hiljaa siitä niin, että katsastusinssi ensimmäisenä siihen puuttuisi, kuhan vaan kaikki toimii.
Ton järjestelmän pitäisi toimia niin, että laittaa sen pumppu/säiliöpaketin paikalleen ja tolle paketille on oma johtosarjansa, josta pitäs olla aika helppo kaivaa noi tarvittavat johdot (reilu vuosi sitten tota tarkemmin itse tutkin ja näytti niinkin helpolta, että maa/virta akulta ja releen ohjaus virtalukolta).
Ton järjestelmän pitäisi toimia niin, että laittaa sen pumppu/säiliöpaketin paikalleen ja tolle paketille on oma johtosarjansa, josta pitäs olla aika helppo kaivaa noi tarvittavat johdot (reilu vuosi sitten tota tarkemmin itse tutkin ja näytti niinkin helpolta, että maa/virta akulta ja releen ohjaus virtalukolta).
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ainakin osassa johtosarjoista on tullut toi pumpun maa mielestäni akulta.qreippi kirjoitti:Itellä kans ei hurahdakkaan enään toi jarrutehostin?
Onko siinä muuta maadotusta, kun pumpun päässä rengasliitin (musta) ja samanlainen apukuskin jalkotilassa (ruskea)?
Jos sulla on myös releet paikallaan niin mittaa, että pumppu saa virtaa. Jos ei tule virtaa pumpulle asti niin ensimmäinen vikakohde on releet/niiden ohjaukset.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
minkä värinen toi maa-piuha on?MikkoT kirjoitti:Ainakin osassa johtosarjoista on tullut toi pumpun maa mielestäni akulta.qreippi kirjoitti:Itellä kans ei hurahdakkaan enään toi jarrutehostin?
Onko siinä muuta maadotusta, kun pumpun päässä rengasliitin (musta) ja samanlainen apukuskin jalkotilassa (ruskea)?
Jos sulla on myös releet paikallaan niin mittaa, että pumppu saa virtaa. Jos ei tule virtaa pumpulle asti niin ensimmäinen vikakohde on releet/niiden ohjaukset.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jepjep se on samassa kun etuvalon maadotus mulla..MikkoT kirjoitti:Ruskeaqreippi kirjoitti:minkä värinen toi maa-piuha on?
Pumppu toimii nyt ja vika oli releen maadotuksessa, koska relettä ohjataan painekytkimellä.. joka katkoo ohjausreleen maata!
Mittasin relettä ja huomasin että toinen rele ei maadota ollenkaan ja laitoin piuhan suoraan maihin siitä.. no pumppu alko toimiin, mutta ei lopettanut ollenkaan.. vaan hurisi kokoajan.. no selvitin mihinkä liittimeen se maadotus menee ja kappas.. sieltä se vika sitten löytyi!
Eli toimiakseen tarvii:
ABS Johtosarjan-liittimet kiinni tehostimeen
Musta maa kiinni pumpunrunkoon
Ruskea maa kiinni autonrunkoon
Sini/Punaset (2johtoa) Akun +napaan
Jalkatilassa toinen Ruskea maa kiinni autonrunkoon
Releille virrat liittimiin (Punanen jatkuva ja Keltanen heräte)
ABS:n boxia ei tarvitse kytketä, jos ei ABS ole tarkoitus ottaa käyttöön!
Virrat täytyy olla päällä ilmatessa takajarruja!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Hyvä, että selvisiqreippi kirjoitti:Jepjep se on samassa kun etuvalon maadotus mulla..
Pumppu toimii nyt ja vika oli releen maadotuksessa, koska relettä ohjataan painekytkimellä.. joka katkoo ohjausreleen maata!
Mittasin relettä ja huomasin että toinen rele ei maadota ollenkaan ja laitoin piuhan suoraan maihin siitä.. no pumppu alko toimiin, mutta ei lopettanut ollenkaan.. vaan hurisi kokoajan.. no selvitin mihinkä liittimeen se maadotus menee ja kappas.. sieltä se vika sitten löytyi!

Vika tais olla vain ihan perus kosketushäikkä vai?
Edit: eikös noi releiden punaiset virrat tule juuri akulta. Näin oli omasta mielestäni minun johtosarjassa eli akulta lähtee sin/pun ja muuttuu ainakin toiselle releelle sitten punaiseksi.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
qreippi kirjoitti:Jepjep se on samassa kun etuvalon maadotus mulla..MikkoT kirjoitti:Ruskeaqreippi kirjoitti:minkä värinen toi maa-piuha on?
Pumppu toimii nyt ja vika oli releen maadotuksessa, koska relettä ohjataan painekytkimellä.. joka katkoo ohjausreleen maata!
Mittasin relettä ja huomasin että toinen rele ei maadota ollenkaan ja laitoin piuhan suoraan maihin siitä.. no pumppu alko toimiin, mutta ei lopettanut ollenkaan.. vaan hurisi kokoajan.. no selvitin mihinkä liittimeen se maadotus menee ja kappas.. sieltä se vika sitten löytyi!
Eli toimiakseen tarvii:
ABS Johtosarjan-liittimet kiinni tehostimeen
Musta maa kiinni pumpunrunkoon
Ruskea maa kiinni autonrunkoon
Sini/Punaset (2johtoa) Akun +napaan
Jalkatilassa toinen Ruskea maa kiinni autonrunkoon
Releille virrat liittimiin (Punanen jatkuva ja Keltanen heräte)
ABS:n boxia ei tarvitse kytketä, jos ei ABS ole tarkoitus ottaa käyttöön!
Virrat täytyy olla päällä ilmatessa takajarruja!
Olen tässä nyt asentanut kanssa itselle sen sähköisen tehostimen. Melko ahdasta kyllä tuli tuon ruisku ohc kans...
Mitähän mahdat tarkoittaa Mustalla maalla? Sellaista kun ei kyseistä laitteesta löydy mistään

Rungon maadoitin auton rungoon. Sen ison ruskean maan laitoin runkoon ja ison punaisen vedin akulle niin alkas surraamaan.
Nuo sini/punaset johdot ku kytkee niin kuluu napsahdus, mutta en ainakaan huomannut mitään oleellista tapahtuvan.
Pitää huomenna hakea jarrunestettä ja alkaa ilmaamaan niin sitten näkee toimiiko tuo oikeasti. Jotain eloa jo tuntui kun pumppaili, mutta huomenna sitten näkee mitä se on todellisuudessa.
Alkuperäisistä johdoista ei tietenkään ole jäljellä kuin liittimet tuossa pääsylinterissä. Minusta ei ollut mitään järkeä alkaa purkamaan niitä abs johtohärpäkkeitä kun kuitenkin suorat virrat releen läpi tullaan tuomaan tehostimelle...
Joku vois huikata jos multa puuttuu jotain tarpeellisia johtoja tuosta jotka vaikuttaa toimintaan...
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onkohan kovin hyvä idea laittaa jopa 20-v vanhoja ABS-pumppuja paikoilleen ilman häiriöistä varoittavia aivoja, tällaisten sähkötehostimien toiminnasta kohistiin lehtien palstoilla jo silloin kun ne tuli käyttöön
Uusimmassa Scorpparissa on alipainetehostin ja erillinen venttilibloki ja siinä ilmeisesti myös sähköinen pumppu, oliskohan siinä parempi lähtökohta jälkivirityksiin? Vaimon 2000-luvun diesel autossa on alipainepumppu ja tehostin + ABSit, jos toi sähköinen tehostus olisi avain onneen niin tuskin noin monimutkaisia systeemeitä rakennettaisin?
Tuossa Scorpparin mötikässä on kaksi sisääntuloa eli siihenhän voisi vetää paineet vaikka erillisiltä bedal boxin sylintereiltä ja saisi RS500 imusarjan survottua vasemmalta ohjattavaan. Taka-akselille pitää vetää toinen jarruputki, kun Scorpparissa tuolla ohjataan myös sutimisenestoa ja ilmeisesti myös ESP:tä.

Uusimmassa Scorpparissa on alipainetehostin ja erillinen venttilibloki ja siinä ilmeisesti myös sähköinen pumppu, oliskohan siinä parempi lähtökohta jälkivirityksiin? Vaimon 2000-luvun diesel autossa on alipainepumppu ja tehostin + ABSit, jos toi sähköinen tehostus olisi avain onneen niin tuskin noin monimutkaisia systeemeitä rakennettaisin?
Tuossa Scorpparin mötikässä on kaksi sisääntuloa eli siihenhän voisi vetää paineet vaikka erillisiltä bedal boxin sylintereiltä ja saisi RS500 imusarjan survottua vasemmalta ohjattavaan. Taka-akselille pitää vetää toinen jarruputki, kun Scorpparissa tuolla ohjataan myös sutimisenestoa ja ilmeisesti myös ESP:tä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Onkohan? Kyllä!
Jarruteho paranee huomattavasti ja koska mitään abs toimintoja ei käytetä, niin ei tuu mitään vikaakaan.
Uusimmissa autoissa kun ei ajatella käyttäjää vaan kuinka halvalla saadaan joku sinnepäin lotkotus aikaiseksi.
Varmaan on kohistu jostain abs jarruista... Toimivuus tänäkin päivänä kyseenalaista...
Jarruteho paranee huomattavasti ja koska mitään abs toimintoja ei käytetä, niin ei tuu mitään vikaakaan.
Uusimmissa autoissa kun ei ajatella käyttäjää vaan kuinka halvalla saadaan joku sinnepäin lotkotus aikaiseksi.
Varmaan on kohistu jostain abs jarruista... Toimivuus tänäkin päivänä kyseenalaista...
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kyllä absit toimii tänpäivän autoissa todella hienosti kun esim. verrataan niitä johonki sierran paskaan abs järjestelmään.Ares kirjoitti:Onkohan? Kyllä!
Jarruteho paranee huomattavasti ja koska mitään abs toimintoja ei käytetä, niin ei tuu mitään vikaakaan.
Uusimmissa autoissa kun ei ajatella käyttäjää vaan kuinka halvalla saadaan joku sinnepäin lotkotus aikaiseksi.
Varmaan on kohistu jostain abs jarruista... Toimivuus tänäkin päivänä kyseenalaista...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Se 20-15-v vanha pumppuko ja paineakku on luotettavia? Ei sitä pumpun toimimattomuutta koneen kunnolla mourutessa kuule ja kun niitä ABS toimintoja ei käytetä ei ole mitään varoitusvalojakaan käytössä.Ares kirjoitti:Onkohan? Kyllä!
Jarruteho paranee huomattavasti ja koska mitään abs toimintoja ei käytetä, niin ei tuu mitään vikaakaan.
Uusimmissa autoissa kun ei ajatella käyttäjää vaan kuinka halvalla saadaan joku sinnepäin lotkotus aikaiseksi.
Varmaan on kohistu jostain abs jarruista... Toimivuus tänäkin päivänä kyseenalaista...
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Tein P-100:een seuraavanlaisen asennuksen:
Etuakseli jarruineen 2wd cossusta, samoin jarrutehostin ja abs-boksi johtoineen. Järjestelmän kytkennät on tehty kuten cossussa, paitsi takapyörien antureille menevät johdot on niputettu lattiamaton alle sekä mittariston abs-valon (keltainen) polttimo on jätetty pois.
Järjestelmä toimii hienosti ja jarruteho parani huomattavasti, samoin tarvittava jarruvoima polkimella on nyt sopiva. Jarrujen (ABS:n) lukkiutumattomuusominaisuuksia en tarvitse.
Käytin boksia ja valmista johtosarjaa, koska sellainen oli saatavilla eikä tarvinnut ruveta liittimiä etsimään.
Huom. jarrut toimii aina, ovat vaan hiukan raskaammat käyttää vaikka sähköinen järjestelmä ei toimisikaan ja pumppu ei tuota painetta. Tämä näkyy mittariston punaisesta varoitusvalosta (käsijarru) = varoitus siitä, että järjestelmässä ei ole hydraulipainetta.
En näe mitään estettä, etteikö järjestelmä toimisi yhtä varmasti yksinkertaisella kytkennällä ilman boksia. Kun pumpun relettä ohjataan painekytkimen kautta, pyörii pumppu vain silloin, kun painetta tarvitaan ja mittariston varoitusvalo (kannatta ehdottomasti kytkeä) näyttää, milloin "pumppu pyörii". Kannatta vain tutkia sähkökaaviosta, mihin nastoihin hydraulitehostimessa tarvitsee johtoja kytkeä, että tehostimen "venttiilikoneisto" toimii oikein ja tehostus on käytössä.
Etuakseli jarruineen 2wd cossusta, samoin jarrutehostin ja abs-boksi johtoineen. Järjestelmän kytkennät on tehty kuten cossussa, paitsi takapyörien antureille menevät johdot on niputettu lattiamaton alle sekä mittariston abs-valon (keltainen) polttimo on jätetty pois.
Järjestelmä toimii hienosti ja jarruteho parani huomattavasti, samoin tarvittava jarruvoima polkimella on nyt sopiva. Jarrujen (ABS:n) lukkiutumattomuusominaisuuksia en tarvitse.
Käytin boksia ja valmista johtosarjaa, koska sellainen oli saatavilla eikä tarvinnut ruveta liittimiä etsimään.
Huom. jarrut toimii aina, ovat vaan hiukan raskaammat käyttää vaikka sähköinen järjestelmä ei toimisikaan ja pumppu ei tuota painetta. Tämä näkyy mittariston punaisesta varoitusvalosta (käsijarru) = varoitus siitä, että järjestelmässä ei ole hydraulipainetta.
En näe mitään estettä, etteikö järjestelmä toimisi yhtä varmasti yksinkertaisella kytkennällä ilman boksia. Kun pumpun relettä ohjataan painekytkimen kautta, pyörii pumppu vain silloin, kun painetta tarvitaan ja mittariston varoitusvalo (kannatta ehdottomasti kytkeä) näyttää, milloin "pumppu pyörii". Kannatta vain tutkia sähkökaaviosta, mihin nastoihin hydraulitehostimessa tarvitsee johtoja kytkeä, että tehostimen "venttiilikoneisto" toimii oikein ja tehostus on käytössä.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Olen asentanut sähköisen tehostimen ilman abseja normitehostajan tilalle ja laittanut koko johtosarjan myös paikoilleen. Ongelmana on nyt, ettei painepumppu ala tuottamaan painetta järjetelmään. Moottori saa virtaa, mutta sitähän ohjataankin maadoituksella. Rele, joka ohjaa maata, ei saa painetunnistimelta maita, vaikka pitäisi. Nyt tiedustelisinkin, voiko tuota paineanturin toimintaa mitenkään testata ja jos voi, niin miten? Paineanturille minulla tulee viisi johtoa: Ruskea-musta= ohjaa relettä, joka käynnistää pumpun, Ruskea-vihreä= menee ABS-keskusyksikölle, Ruskea-valkea= menee nestemäärän anturille, Ruskea-keltainen= menee mittariston merkkivalolle ja Pelkkä ruskea= Maa? eli jos joku voisi kokeilla, mitä tuohon ruskeaan piuhaan tulee, koska varma en ole tuleeko siihen maa vai mikä. Sähkökaaviossa ruskeita piuhoja menee tehostajalta ABS-yksikölle ja pisteeseen S174, joka menee ainakin ABSin pääreleen 87A:pinniin.
Alkaa pikkuhiljaa tympiin, kun on jarrupoljin kova kuin kivi ja vaan etuset jarruttaa.
Alkaa pikkuhiljaa tympiin, kun on jarrupoljin kova kuin kivi ja vaan etuset jarruttaa.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Jatkoin ongelaman tutkimista ja selvisi, että tuossa painekytkimessä ruskea-keltainen meneekin tuonne toiselle pääreleelle, joka voi myös käynnistää pumpun. Pelkkä ruskea tuntuisi olevan maa ja painekytkimen olisi mun mielestä tarkoitus katkoa juuri tuota maata ruskea-mustalle johdolle ja ruskea-keltaiselle johdolle, jotka mun painekytkimessä oli ainakin nollaresistanssille, eli yhdessä.
Jos joku voisi mitata siitä paineanturista mitä näyttää liitin irrallaan pelkän ruskean ja ruskea-mustan välinen resistanssi. Mun mielestä pitäis olla lähellä nollaa, jos on paineet pois järjestelmästä ja sitten kasvaa resistanssi äärettömään, kun painetta on tarpeeksi järjestelmässä. Tämä mittaus siis siitä paineanturin pinneistä liitin irrallaan. Tämä tieto selvittäisi toivottavasti sitten, onko tuossa mun tehostimessa anturi menny sököksi.
Jos joku voisi mitata siitä paineanturista mitä näyttää liitin irrallaan pelkän ruskean ja ruskea-mustan välinen resistanssi. Mun mielestä pitäis olla lähellä nollaa, jos on paineet pois järjestelmästä ja sitten kasvaa resistanssi äärettömään, kun painetta on tarpeeksi järjestelmässä. Tämä mittaus siis siitä paineanturin pinneistä liitin irrallaan. Tämä tieto selvittäisi toivottavasti sitten, onko tuossa mun tehostimessa anturi menny sököksi.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Tarvitsisin nyt kipeästi teidän klubilaisten apua tässä asiassa pikaisesti, jotta saisin tuon projektin leimalle. Eli jos joku nyt viitsisi ottaa yleismittarin ja kävellä sinne pirssin luo ja nyppästä tuon liittimen irti, joka on siinä anturissa kiinni, johon tulee viisi johtoa. Tämä liitin irtoaa helposti, jos ensin laittaa ohuen talttapäämeisselin kärjen rautapidikkeen välistä, ja kampeaa sen irti. Tämän jälkeen liitin irtoaa vetämällä. Sitten resistanssimittaus pinneistä, joihin tulee liittimeltä pelkkä ruskea ja mittarin toinen pää siihen pinniin, mihin tulee ruskea-musta.
Tehostajan ei tosiaan tarvitse olla cossussa, vaan mikä tahansa ABS-sähkötehostin pitäisi olla samanlainen.
Mittaus siis silloin, kun ei painetta järjestelmässä ja poljin siis tällöin kova. Myös jos tämän jälkeen viitsisi joku tehdä tarkastusmittauksen noihin kahteen pinniin, kun järjestelmässä on painetta. Kiitos jo näin etukäteen, jos joku viitsii tämän homman tehdä.
Tehostajan ei tosiaan tarvitse olla cossussa, vaan mikä tahansa ABS-sähkötehostin pitäisi olla samanlainen.
Mittaus siis silloin, kun ei painetta järjestelmässä ja poljin siis tällöin kova. Myös jos tämän jälkeen viitsisi joku tehdä tarkastusmittauksen noihin kahteen pinniin, kun järjestelmässä on painetta. Kiitos jo näin etukäteen, jos joku viitsii tämän homman tehdä.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Onko jossain sähkökaaviota näihi absi systeemeihin?
Pitäs alkaa tuota pumppua viritteleen paikalleen omaan ritsaan.
Se alkuperänen takajarrujen paineensäädinmokkula heivataan varmaan mäkeen vaikkei abseja tulekaan toimintaan, eikö?
Pitäs alkaa tuota pumppua viritteleen paikalleen omaan ritsaan.
Se alkuperänen takajarrujen paineensäädinmokkula heivataan varmaan mäkeen vaikkei abseja tulekaan toimintaan, eikö?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Heivataan, jos siinä abs-pumpussa on takalähdössä se oma mokkula vielä tallessa. Muussa tapauksessa kannattaa jättää paikalleen, ettei tule liian takapainoisia jarruja varsinkin jos abs ei ole käytössä.
Muutoin ABS-sarjan liittäminen auton sarjaan on helppoa. Kahdella nelinapaisella liittimellä, jotka pitäisi auton sarjastakin löytyä repsikan puolen nurkasta kojetaulun alla. Tai no en tiedä onko ihan perus perus karvalakkimallissa valmiutta. Liitineroja saattaa olla mutta värit oli muistaakseni samat kuitenkin.
Muutoin ABS-sarjan liittäminen auton sarjaan on helppoa. Kahdella nelinapaisella liittimellä, jotka pitäisi auton sarjastakin löytyä repsikan puolen nurkasta kojetaulun alla. Tai no en tiedä onko ihan perus perus karvalakkimallissa valmiutta. Liitineroja saattaa olla mutta värit oli muistaakseni samat kuitenkin.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Pumppu on scorpparista siinä meni pumpun liittimestä putki suoraan taakse eikä välissä ollut mitään mokkuloita.
Niin ja mullahan ei ole abs johtosarjaa enkä haluisi sitä toistaiseksi laittaakkaan. Kun eihän siinä montaa johtoa tarvinut kytkeä? Ei vaan ota oikeen selkoa näistä ohjeista tällä...
Niin ja mullahan ei ole abs johtosarjaa enkä haluisi sitä toistaiseksi laittaakkaan. Kun eihän siinä montaa johtoa tarvinut kytkeä? Ei vaan ota oikeen selkoa näistä ohjeista tällä...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Jaa no siinä tapauksessa se sähkökaavio olis aika tarpeellinen. 
Tuolla olisi Sierra Cossu 4x4 ABS Wiring Diagrammit:
http://fordpower.org.uk/forum/index.php?showtopic=1808
Skorpparissahan taisi olla sama pumppu kuin Sierrassakin.

Tuolla olisi Sierra Cossu 4x4 ABS Wiring Diagrammit:
http://fordpower.org.uk/forum/index.php?showtopic=1808
Skorpparissahan taisi olla sama pumppu kuin Sierrassakin.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Tyhmä minä, mullahan oli koneella noi kaaviot
Mutta kiitti kumminkin, eiköhän tämä tästä näillä etene.

Mutta kiitti kumminkin, eiköhän tämä tästä näillä etene.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Otetaas tämäkin vanha ja hyvä topicki takaisin tapetille
eli tarvitseeko tota takajarrujen paineensäädintä jättää paikalleen välttämättä? Oisko muilla kokemuksia, että meneekö jarrut liian takapainoisiksi, jos ton hydraulisen tehostimen asentaa niin, että siitä menee suora putki takajarruille ilman mitään välipalikoita?
