Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

erajorma
Ylläpitäjä

Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?

Viesti Kirjoittaja erajorma » La Huhtikuu 8. 20:20:37 2006

Eli virkistyskäytössä oleva vanhakoppa.Vakio OHC on nyt nähty ja koettu.Tilalle joku valmiiksi tehokas (suhteellista..) moottori/laatikko paketti.Opel 20 xe+r 25 omegan loota käyny mielessä.Koneessa potentiaalia/pomminvarma käsittääkseni.Suht yleinenkin.Patenttia oon valmis tekeen jonkun verran.Kardaani ym. korimuutoksia tulis varmasti..No ei tota koria tarvii enää suojellakaan.Virityshommiin ei oo kiinnostusta kun ei oo kokemusta.Heittäs jonku vakiomosan tietäen tehon jo laitellessa eikä tarviis persedynollaan säätää saunan ja tuvan väliä.Säästyis monta iltaa Essolla tehoja arvuutellessa ja uhotessa.Saunailloissaki vois kinastella vaikka jäitten lähöstä...Muita yhdistelmiä Supra,Galant,Nissan 200,Volvo vai mitä lie? Keulapainoo ei tarvis liikaa tulla ja sit nuo laatikon sovitukset voi tietysti olla oma juttusa.Ootellaan kommentteja,kiitos... :)

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Re: Mk 1 jäärataescoon "vieraskone" 150-200 hp ?

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » La Huhtikuu 8. 23:02:13 2006

hep,
erajorma kirjoitti:Vakio OHC on nyt nähty ja koettu.Tilalle joku valmiiksi tehokas (suhteellista..) moottori/laatikko paketti.Opel 20 xe+r 25 omegan loota käyny mielessä.Koneessa potentiaalia/pomminvarma käsittääkseni.
... :)
mäkin näitä (((ford)))CLASSICceja luulen miettiväni, mutta taidan (taas kerran) :) olla ihan väärässä...::)

-timppa

Jaska1
Viestit: 235
Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska1 » Su Huhtikuu 9. 10:09:34 2006

Onhan engelsmannit nuita tehny ja antavat vauxhall:n koneen käytön anteeksi itselleen kun se on cosworthin suunnittelema :D

erajorma
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja erajorma » Su Huhtikuu 9. 19:22:04 2006

Olikohan sittenkin liian arka aihe :oops:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 9. 20:37:20 2006

Voi olla ettei ole täällä kokemusta varsinaisista "vierasmoottoreista". Jos Opel-Vauxhall on harkinnassa, niin miten olisi Zetec tai Duratec. Pääsee samoihin teholukemiin XE:n kanssa ja sopii suoraan nykyiseen vaihteistoosi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

erajorma
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja erajorma » Su Huhtikuu 9. 22:17:44 2006

Olikos Zetec max. 130 hp? Mistä sopivin Duratec ja minkä tehosia ne? Saatavuus/kokemuksia,käykö 95 E jne.Tavoite olis "tarkista öljy ja ajamaan kone".Bolt on jutut menis mutta mun viilauksista ei tuu mitään (ainakaan tehoa :roll: )

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Huhtikuu 10. 1:36:10 2006

erajorma kirjoitti:Olikos Zetec max. 130 hp? Mistä sopivin Duratec ja minkä tehosia ne? Saatavuus/kokemuksia,käykö 95 E jne.Tavoite olis "tarkista öljy ja ajamaan kone".Bolt on jutut menis mutta mun viilauksista ei tuu mitään (ainakaan tehoa :roll: )
Kannattaa ehkäpä kuitenkin laittaa se 20XE kone ooppeliin, vaikka B-Asconaan tai C-Kadettiin, voisi mennä paikalleen hieman pienemmällä voimankäytöllä. Muutenkin minusta vähän kallis kone jääradalla tuhottavaksi...
Jos vieraskonetta olet laittamassa niin itse kallistuisin BMW:n kokoalumiinisiin kutoskoneisiin... Eivät ole romiksilla pahan hintaisia ainakaan Zeteciin tai 20XE:n verrattuna, ja tehoa on vähintään saman verran.
Ja tuosta et sitten saa bolt-on asennusta mitenkään. Joudut ainakin sen verran opettelemaan moottoritekniikkaa, että saat sähköt vedettyä noiden koneiden ruiskuille.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Huhtikuu 10. 23:35:00 2006

viritä sitä perus ohc pannua sopivasti laaturojuilla jos se 150 hepoa riittää, pitää huolen ettei liian laihalla kulje ja lämmöt kurissa niin varmasti kestää vielä ja nuohan pätee joka moottoriin. on ainakin täälläpäin jää/peltovehkeissä kestäneet.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Huhtikuu 20. 10:06:56 2006

Kaverin ex kilpuriin (mk2) istutettiin opel senatorin kolmelitrainen pata keulalle. noin 200hp ja lähemmäs 400Nm.
Murhaava vääntö. Tosin se auto on jo myyty pois.
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin